Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
od siedmiu lat leje półsyntetyk i nie ma żadnego problemu i teraz miałbym zmieniać na syntetyk ??? w życiu :D :D :D

Ależ nie musisz zmieniać-rób jak uważasz-nikt Cię tutaj nie będzie zmuszal do przejścia na syntetyk.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie, co kto lubi. Ja wychodzę z założenia, że jesli coś jest zalecane przez producenta to powinno się tego trzymać. Jakby zaprojektowali silnik pod olej pół-syntetyczny to taka informacja byłaby w instrukcji.

Taki przykład z życia. Ojciec śmigał samochodem od nowości, regularne serwisy, olej syntetyczny. Przy 200k mechanik wymyślił, że już tyle nalotu to powinien przejść na pół-syntetyka (mimo, że od wymiany do wymiany spadało z max na minimum, poza tym zero problemów). Faktycznie przestał brać i przez 2 wymianu oleju - jakieś 20 tyś km było lepiej. Ale później to już cyrki totalne. Zaczął wciągać litr na 5 tyś km, stracił moc i zaczął kopcić na niebiesko. Rada mechanika - lejemy minerala. No i tyle było z silnika. Po tym to już trup totalny. Ledwo odpalał, kopcił na niebiesko, mocy prawie wcale nie miał, palił litr minerala na 3 tyś km. Silnik japoński to może bardziej wrażliwy, ale mimo wszystko.

Opublikowano

Witam proszę o podpowiedź. Moja sytuacja wygląda tak:

BMW E39 2000rok 2.2poj silnik M54

 

Po zakupie samochodu pojawił się problem ciśnienia oleju-świeci się kontrolka od oleju na czerwono na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.

Podczas naprawy wymieniłem olej na 5w30 ale gdy naprawa się nie powiodła został zalany olej 10w40 na tym oleju bmw zrobiło max 50km

Teraz w końcu znaleźliśmy przyczynę usterki i zastanawiam się na tym czy mogę teraz spowrotem zalać olej 5w30 który został spuszczony z silnika (przepracował kilka godzin także nie zużyty) Proszę o poradę odnośnie czym zalać teraz silnik

Opublikowano
Najpierw wymieniłem pompę oleju ciśnienie się zwiększyło na wolnych obrotach. Panewki były ok. A przyczyną była obudowa filtra oleju. Wymieniłem obudowę i wszystko oki. W obudowie są jakieś zaworki zwrotne i to się zacinało dlatego się świeciła kontrolka od oleju na ciepłym silniku
Opublikowano
Dokładnie, co kto lubi
.

Nie do końca się z tobą zgodzę. Ale w tej części w 100/.

Ja wychodzę z założenia, że jesli coś jest zalecane przez producenta to powinno się tego trzymać. Jakby zaprojektowali silnik pod olej pół-syntetyczny to taka informacja byłaby w instrukcji.

Pamiętasz zapewne słynne skrzynie automatyczne GM, zapożyczone do BMW.

GM zalecał wymianę oleju w skrzyni a BMW nie zalecało.

Jaki z tego morał ?

W produktach firmy GM nie było, lub były śladowe ilości awarii tych skrzyń a w BMW rzadko która skrzynia w której nie był wymieniony olej wytrzymała bez regeneracji do teraźniejszości.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mowa jest zgodnie z tematem o oleju do silnika.

Ale odnośnie automatu - nie wiem czy u mnie jest zalecana wymiana, ale był zmieniany i bardzo się z tego powodu cieszę, inaczej sam pewnie bym się za to zabrał.

Można by jeszcze o dyfer zahaczyć. Mechanik przy mnie ściągnął trochę, pokazał, że wygląda ok i powiedział, że lepiej zostawić jak nic się nie dzieje. Więc został.

Opublikowano
Jak zacznie się dziać coś z dyferem to jest za późno a po kolorze co można ocenić.. Może już nie mieć takiej lepkości jak powinien i warto wymienić.

Zgadza się-jest takie zjawisko jak starzenie się oleju i chociażby z tego względu należaloby go wymienić co jakiś czas.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Kupiłem niedawno moją piękność. 523i 1996. Mam wlany ponoć 10w-40, myślę czy 1.Zrobić płukankę, wylać przez korek i wlać 5w-40, czy 2. Zrobić płukankę, wylać przez korek, i wlać 10w-40

 

Olej GULF + Dodatek

Opublikowano
Zrób płukankę i zalej olejem 5W/40 lub 5W/30 ja zrobiłem już tak dawno temu, tyle że bez płukanki a również jeździłem na 10W/40
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Po co kupowałes auto z walacymi zaworami? Może to popychacze i lepszy olej i płukanka pomoże. Jak to rzeczywiście zawory to zakup bez sensu chyba że będziesz robić zaraz silnik
Opublikowano

Mi pukają zawory przy rozruchu od 3 lat, płukanka i 5W40 nie pomogły. Natomiast to nie znaczy że muszę od razu robić remont.

Nie strasz chłopaka :)

Pzdr

Opublikowano
Przy rozruchu to nic bo to wina popychaczy które nie trzymają oleju. Ale jeśli mu walą cały czas? Ja bym auta z takim motorem nie kupił chyba że był by prócz tego w fajnym stanie i cenie. Wtedy swap
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czemu 6 sztuk?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A czemu 6 sztuk?

 

A ile silnik E39 ma cylindrów? :mrgreen:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Możesz rozwinąć temat? O co chodzi z tymi kondensatorami? Co to jest? I co ma wspólnego z 3 sek stukiem popychaczy?

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zacznie się dziać coś z dyferem to jest za późno a po kolorze co można ocenić.. Może już nie mieć takiej lepkości jak powinien i warto wymienić.

w dyfrze nie zmienia koloru.u mnie nówka sztuka zawsze.przy 160 zmieniany i 240tkm, ae wiadomo właściwości traci.

w skrzyni manual zawsze szlam był przy wymianie.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czemu 6 sztuk?

 

A ile silnik E39 ma cylindrów? :mrgreen:

 

A ile ich przypada na jeden cylinder?

Bo nie jeden.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Możesz rozwinąć temat? O co chodzi z tymi kondensatorami? Co to jest? I co ma wspólnego z 3 sek stukiem popychaczy?

Pzdr

Nie kondensatory lecz kompensatory czyli popychacze hydrauliczne.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dlatego pytam czemu akurat 6 trzeba wymienić ?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.