Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jeszcze nie słyszałem o podróbie filtra :D

 

Ale oleje podrabiają, także nie zdziwił bym się jakby na filtrach też kombinowali :wink:

Np filtr powietrza czy paliwa do diesla to w granicach 100pln, więc myślę że ktoś podłapie pomysł i będzie robił jakiś chłam za pół ceny. :roll:

Opublikowano

filtr boscha :) ?

 

kurde e39 mnie czasem dziwi.

 

tarcza boscha nie, filtra filtrona nie itp;p

 

przydałoby się zrobić jakiś temat co wkładać a czego nie do e39 ;)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano
skoro cię to śmieszy to po co w ogóle pytasz jaki filtr kupić, kup wedle uznania albo wsadź rolkę papieru toaletowego. A tak w ogóle proponuje zakupy w ASO, tam masz oryginał.
Opublikowano

śmieszy mnie to że nie sprawdzają się w tym aucie utarte stereotypy.

wsadziłem filtrona i chce zmienić - bo się nasłuchałem negatywnych opinii.

 

we wszystkich wcześniejszych autach go miałem i nawet przy dużym ogniu zero problemów.

 

skąd w Tobie tyle goryczy? piwo ciepłe ?

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano

bo to co cię śmieszy, niektórym napędziło strachu lub sprawiało problemy,

Wyobraź sobie że w 740d co chwila zaświeca się kontrola oleju i sypie błędami, wyświetla komunikaty na obc itp, sprawdzasz olej, czujniki, masz zamiar targać pompę oleju itp. Wreszcie wywalasz filtr tą nówkę filtrona i wkładasz inny i ... ulga wszystko wróciło do normy.

 

To przykład z życia (nie mojego), a jak już ktoś się raz przejechał na tym to z reguły nie poleca innym.

 

 

Skoro jesteś zadowolony z filtrona to po cholerę go zmieniać

Opublikowano

stąd druga część mojej wypowiedzi.

 

może by pomyśleć żeby stworzyć jakiś zbiór ważnych informacji dla każdego auta i silnika i stopniowo to poszerzac?

 

wiesz miałem już e39 tylko 2.0 r6 miałem e46 w dieselku ale 2.0d - i zawsze leciał filtron.

ostatnio a4 2.8 v6 i też filtron - więc nawet mi na myśl nie przyszło że może być z nim coś nie tak.

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano

witam wszystkich przeczytałem całość i teraz mam jeszcze większy problem jaki olej wlać do mojej 530d 193km 300tys przebiegu a dla tego, że u mnie na oko nie ubywa oleju stan taki sam po przejechaniu 5tys km ale mam mały problem bo delikatnie mi kopci na niebiesko na wolnych obrotach podczas jazdy jest spoko ale nie wiem jaki olej był wcześniej poza tym , że niby był wymieniany jakies 7 tyś km temu , Teraz nie wiem bo zobaczyłem w programie kup i zrób , że do zmęczonych silników leją vavolin long life 10/40 i nie wiem czy ten olej by się sprawdził.

ps. z góry przepraszam za podpięcie się pod temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam wszystkich przeczytałem całość i teraz mam jeszcze większy problem jaki olej wlać do mojej 530d

 

Jakbyś przeczytał całość, to byś wiedział że należy skontrolować filterek odmy (jak nie wymieniany to wymienić), najlepiej zrobić płukankę, i wlać właściwy olej (czytaj: nie 10W40).

Przy czym nie kupować castrola i najtańszych filtrów.

Opublikowano

Witam ponownie

 

Wtrącę kolejne 3 grosze do mojej poprzedniej wypowiedzi z listopada - jak pisałem wymieniłem podstawę filtra oleju, i nie wiem co to ma do rzeczy, ale jak wcześniej dolewałem jakieś 0,3l/1000km oleju to obecnie po przejechaniu 3000km ubyło mi z 1 mm na bagnecie :shock: Może ta diabelska uszczelka w podstawie filtra powoli popuszcza jak sparcieje i to tak perfidnie, że tego nie widać a przez to powstaje ogólne stwierdzenie że M54 bierze olej..????

Tomek
Opublikowano
Wymieniłem całą podstawę na praktycznie nową - po 5 tys.km. (sprawdzone bo kupowane od kolegi a on z kolei nabył ją jakiś czas temu w ASO).
Tomek
Opublikowano
witam wszystkich przeczytałem całość i teraz mam jeszcze większy problem jaki olej wlać do mojej 530d 193km 300tys przebiegu a dla tego, że u mnie na oko nie ubywa oleju stan taki sam po przejechaniu 5tys km ale mam mały problem bo delikatnie mi kopci na niebiesko na wolnych obrotach podczas jazdy jest spoko ale nie wiem jaki olej był wcześniej poza tym , że niby był wymieniany jakies 7 tyś km temu , Teraz nie wiem bo zobaczyłem w programie kup i zrób , że do zmęczonych silników leją vavolin long life 10/40 i nie wiem czy ten olej by się sprawdził.

ps. z góry przepraszam za podpięcie się pod temat.

 

A co z tym 10w 40?

Bo nie wiem ?!!!!!!

 

 

Jak miałeś syntetyk to lej syntetyk. ja miałem pół to zalałem pół... powoli zbieram się na płukankę - ale jakoś się boję. Pogadam na dniach z najlepszym mechanikiem od BMW jakiego znam i wtedy podejmę decyzję.

 

Do oleju oczywiście filtry (olej, paliwo, powietrze) + nie zapomnij o filtrze/separatorze odmy !!! No i chłopaki piszą że filtr oleju Manna albo Knechta, nie Filtrona.

 

Co do zmęczonych silników, to o ile nie jest zarżnięty to leje się pełny syntetyk.

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Opublikowano

Skoro instrukcja zaleca syntetyk to czemu poprawiasz fabrykę?

Co do płukanki to śmiało stosuj, jak silnik nie sika olejem spod uszczelnień to nie masz sie czego bać

Płukanka rozrusza zapieczone pierścienie i udrożni kanały olejowe, co pozytywnie wpłynie na silnik. Polecam płukanke ProTec

Opublikowano
Skoro instrukcja zaleca syntetyk to czemu poprawiasz fabrykę?

Co do płukanki to śmiało stosuj, jak silnik nie sika olejem spod uszczelnień to nie masz sie czego bać

Płukanka rozrusza zapieczone pierścienie i udrożni kanały olejowe, co pozytywnie wpłynie na silnik. Polecam płukanke ProTec

 

Polać mu, dobrze mówi :cool2: Sprawdzone u mnie po 15W40 :duh:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Zapomniałem dodać wcześniej że filtr odmy został wymieniony na nowy oryginał a nie jakiś chiński , a co do starego filtra odmy to wyglądał jak by nikt nigdy go nie wymieniał ociekał olejem jak by ktoś go w nim zanurzył trochę się tym przestraszyłem i po jakichś 2 tyś sprawdziłem czy ten nowy też tak nie wygląda ale nie jest ładny i czysty wiec ok . A odnośnie oleju to pewnie , że bym chciał zalać auto jakimś dobrym syntetykiem ale boje się , że będzie bardziej kopcił na wolnych obrotach niż teraz bo wydaje mi się , że mam już zmęczone uszczelniacze zaworowe i nimi delikatnie leci na cylindry i po odpaleniu auto przez kilka minut kopci na niebiesko ale bardzo bardzo delikatnie później to ustaje. A olej Vavolin 10/40 longlife ma niby jakieś dodatki które poprawiają kondycje uszczelniaczy silnika i dla tego szukam kompromisu czyli taki olej który może poprawić kondycje uszczelniaczy i przestanie kopcić dodam ,ż intercooler wyczyszczony cały dolot też turbina w idealnym stanie bez luzów . A dodan ,że nie chce oszczędzać na moim aucie zawsze o nie dbam i staram się kupować zawsze części z górnej półki . Wcześniej przez 5 lat miałem e39 2.5tds a teraz 3.0d i przez to ,że dbam nigdy nie miałem problemów z tds-em i nie chce mieć z tym i dla tego proźba do was o radę i podpowiedzi.
Opublikowano

a może to przez ten filterek odmy ci kopciło? i teraz się dopala, M57 raczej nie kopci z powodu uszczelniaczy.

Co do filterka to polecam zamianę na plastikowy z E60 (tak! pasuje) jego nie trzeba wymieniać, tylko wystarczy wyczyścić raz na jakiś czas. Dodatkowo pokrywkę od odmy tą z membraną też powinno się wymieniać raz na jakiś czas.

 

Co do oleju Maxlife to teraz ten 5w40 jest pełnym syntetykiem, a nie tak jak wcześniej na bazie syntetycznej, tylko trzeba kupić ten właśnie nowy w nowej bańce (ona chyba nie ma obrazka z licznikiem przebiegu) i nadal możesz zostać przy maxlife.

Do tego płukanka by usunąć to co zapieka części ruchome i można śmigać i się cieszyć.

 

 

Ja robiłem płukankę środkiem Protec, uprzedzam że jak większość nie zauważyłem ani wzrostu mocy ani lecącej smoły z miski, widocznie silnik był czysty (wyleciał tylko czarny olej bez glutów). Ale za to zmieniłem olej z Maxlife 5w30(stary) na synpower extreme c3.

Opublikowano
Nie wiedziałem ,że jest też 5w/40 jeśli to jest pełen syntetyk to może tym zaleje i przy kolejnej wymianę jak będzie ok zmienię na 5w/30 tak jak kolega . A wracając do odmy po wymianie jeszcze tyle czasu auto może się oczyszczać bo co innego może być przyczyną , że na wolnych obrotach delikatnie kopci na niebiesko a oleju nie ubywa.
Opublikowano

kombinujesz Panie jak koń....

jak już zalejesz 5w40 to nie zmieniaj na 5w30 bo on ma gorsze parametry. Ta właśnie 40tka na końcu to większa zdolność do zachowania filmu olejowego w wyższej temp.

 

MAXLIFE SYNTETYCZNY 5W-40

 

Pierwsza formuła wydłużająca żywotność silnika — w pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium o formule opracowanej w celu spełnienia wymogów silnika o dużym przebiegu.

 

Dzięki specjalnym dodatkom, takim jak specjalne środki konserwujące uszczelki oraz środki oczyszczające, produkty MaxLife regenerują kluczowe części silnika, wydłużając jego żywotność.

 

 

 

>> W pełni syntetyczny olej silnikowy

>> Zwiększona ochrona podczas zimnego rozruchu

>> Do samochodów o superdługich interwałach wymiany oleju

Opublikowano
A jak uszczelniacze są stare zużyte plastikowe to żaden olej ich nie zregeneruje. Dlatego jak mówisz ze nie oszczędzasz na aucie to się dowiedz czy ktoś zrobi je bez ściągania czapki wydaj ok tysiąca może trochę więcej, wymień i tyle :cool2:
Opublikowano
a może to przez ten filterek odmy ci kopciło? i teraz się dopala, M57 raczej nie kopci z powodu uszczelniaczy.

Co do filterka to polecam zamianę na plastikowy z E60 (tak! pasuje) jego nie trzeba wymieniać, tylko wystarczy wyczyścić raz na jakiś czas. Dodatkowo pokrywkę od odmy tą z membraną też powinno się wymieniać raz na jakiś czas.

 

Co do oleju Maxlife to teraz ten 5w40 jest pełnym syntetykiem, a nie tak jak wcześniej na bazie syntetycznej, tylko trzeba kupić ten właśnie nowy w nowej bańce (ona chyba nie ma obrazka z licznikiem przebiegu) i nadal możesz zostać przy maxlife.

Do tego płukanka by usunąć to co zapieka części ruchome i można śmigać i się cieszyć.

 

 

Ja robiłem płukankę środkiem Protec, uprzedzam że jak większość nie zauważyłem ani wzrostu mocy ani lecącej smoły z miski, widocznie silnik był czysty (wyleciał tylko czarny olej bez glutów). Ale za to zmieniłem olej z Maxlife 5w30(stary) na synpower extreme c3.

 

Szukałem tej płukanki gdzieś na allegro i nigdzie tego nie widzę ;)

Moje BMW e39 530d

http://e-fotek.pl/images/30091622802443619386.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.