Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja mam zalany Liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40 2654 i mam 242tys poprzednio auto latało i na Castrolu i trochę brało olej. Po zalaniu Liqui Moly mam spokój

i silnik pracuje wzorcowo.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Czytałem prawie cały temat i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Czy jak do e39 520i m54 wlano SAE 0w40 LL-04 C3 to będzie kłopot z silnikiem???

Czy przy takiej dużej ilości różnych firm produkujących olej to czy duże ma znaczenia klasyfikacja ACEA?

Czy jak silnik był od nowości zalewany 10w40 to czy będzie problem ze zmianą na 0w40?

Edytowane przez tyxck
Opublikowano
Pytam bo niektórzy straszą, że jak zmieniasz z połsynt. na fullsynt. to może uszczelniacze rozwalić i będzie olej wyciekał.
Opublikowano
kolego tyxck masz auto po lifcie, więc musisz nalać olej z normą LL04, na pewno olej 10w40 tej normy nie spełnia.
Opublikowano
Więc SAE BMW 0w40 LL04 c3 jest dobrym wyborem. Ale poprzedni właściciel wlewał 10w40 i czy nie będzie problemu .??
Opublikowano (edytowane)

Nie, ale mozesz zastosowac plukanke przed wymiana oleju,

wymyje syf ktory zostanie zapewne po tym 10w

 

kolego tyxck masz auto po lifcie, więc musisz nalać olej z normą LL04, na pewno olej 10w40 tej normy nie spełnia.

 

LL 01 jest zalecane do tego modelu

 

oczywiscie olejhe LL04 spelniaja tak samo wymogi LL01

Edytowane przez josz
Opublikowano
Nalej taki jaki powinien być, wiele osób przechodziło już z 10w40 na LL01 i LL04 i nie pisali o jakichś problemach po tej zmianie.
Opublikowano (edytowane)
Nalej taki jaki powinien być, wiele osób przechodziło już z 10w40 na LL01 i LL04 i nie pisali o jakichś problemach po tej zmianie.

 

 

Tzn. taki jaki jest 10w40 czy taki jaki powinien być LL01 czy LL04

Edytowane przez tyxck
Opublikowano
Sam sobie odpowiedziałeś.

 

Zalecany LL01 lub LL04 więc taki wleje 0w40 LL04 zobaczymy co będzie.

Opublikowano

I jak w każdym temacie zdania podzielone :D :D :D :D

Jak sam nie sprawdzę to się nie dowiem. :?: :?: :?:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
cześć, może będę zbyt obrazoburczy, ale od 5 lat leję LOTOS mineralny i jestem zadowolony. Silnik pracuje cichutko, nie ma kropli pod autem, a koszt wymiany (co 10-11 tkm) nie spędza snu z powiek. Świece NGK co druga wymiana. Polecam to rozwiązanie, co prawda zdaje sobie sprawę że w ten sposób nie przyczyniam się zbytnio do rozwoju motoryzacji :) ale wolę kasę wydać na co innego.
Opublikowano

kto wie, może właśnie temat z tymi olejami to jedna wielka ściema producentów żeby wyciągnąć kase, a 20 lat temu jak nie było syntetyków to na jakich olejach samochody jeździły?

 

kolega 5 lat leje to już dawno powinien mieć bociana pod maską, a to jak widzicie silnik chodzi równo i cicho, więc po co przepłacać...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak nie było syntetyków to na jakich olejach samochody jeździły?

 

a w instrukcji oryginalnej co zalecają?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Myślę (więc jestem:)) że olej należy dostosować do sposobu użytkowania. Jak ktoś jeździ na obrotach do odcięcia to nie polecam minerala ( chociaż znajomy leje go do hondy preludki i jeździ chyba po to żeby ją zarżnąć (no a w niej silnik raczej z tych wysokoobrotowych). Ja z zasady nie przekraczam 3,5 tys obrotów w czasie jazdy, więc tak pyrkając tego silnika jaki jest w mej buni nie narażam na zbytni wysiłek, hehe...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w sumie w 523 to czy się pyrka czy pałuje na jedno wychodzi, więc po co przepłacać :D

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wysiłek wysiłkiem, ale te oleje zostawiają nagar w środku. Kto pamięta filtr odśrodkowy w maluchu który skrobało się nożykiem?

Co do tego co sie lało 20 lat temu. Owszem, ale były to inne konstrukcje, inne tolerancje wymiarowe i inne wysilenie silników. Do samochodów starych nie można lać olejów współczesnych tylko takie odpowiednie i gęste :wink: (mam na myśli auta naprawdę stare)

Więc nie popadając w paranoję olejową i bez przesady, ale jakieś zasady zachować trzeba.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

san3 nie o to chodzi, silniki są składane z pewną tolerancją luzów na częściach, że już nie wspomnę o jakości materiałów. Dawniej ta tolerancja była duża więc i silnikom wystarczył mineralny, teraz części pasuje się bardziej dokładnie, silniki osiągają wyższe obroty, są hydrauliczne duperele i pompy które pracują na określonym ciśnieniu oleju itp.

Jak myślisz, co się dzieje w Twoim silniku np zima kiedy to mineralny jest gęsty jak smoła a ciasno spasowane części pracują trąc o siebie wzajemnie zanim olej się rozgrzeje i ciśnienie popchnie go w najdalsze zakamarki?

Opublikowano
mineralny? :duh: to już lepszy słonecznikowy

sorry ja się nie znam to 10w 40 to co to jest ?

Ja taki leję shell hellix czy coś takiego

Moje auto ma 17 lat to jaki olej byście lali ? :D

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.