Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie mam zamiaru sie klócic .chodzi chyba generalnie o to ze olej oznaczony long ma jakies uszlachetniacze zeby wymiany byly wydluzone.jezeli takich nie ma to wymiana zgodnie z zaleceniami producenta.podam przyklad olej castrol professional bez oznaczenia long lany np dp toyoty wymiana co 15 tys. a olej proffesional longtec na stronie catsrola wymiana co 30 a nawet 50 tys.
  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja tam też wolę wymieniać olej góra co 12-tyś, albo po roku czasu od wymiany i z czystym sumieniem można spać spokojnie.

Moja bunia jest zalana 5w40 oryginalnym olejem bmw o który wcześniej pytałem, i chyba przy nim zostanę.A z racji tego że mieszkam przy granicy z Niemcami i mam po drugiej stronie serwis bmw to chyba się przejadę i zobaczę ile u nich taki olej kosztuje, lub ewentualnie cała wymiana, może będę miło zaskoczony.

Opublikowano
W instrukcji jest zaznaczone A3/B3 i A3/B4 a cały ten LL to oznaczenie takie jak MB.

Tutaj mozna sobie porownac rozne specyfikacje:

 

http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RPTOOL2010Dep/rp/pc/index.html

 

Najnowsze ACEA A3/B4 (2008) faktycznie nie rozni sie zbytnio od BMW LL-01. LL-01 ma jedynie przewage jesli chodzi o odpornosc na gęstnięcie podczas utleniania (oxidative thickening). Ale jest to stosunkowo ważna sprawa w przypadku wydłużonych terminów wymiany bo mamy wtedy większą pewność, że z oleju nie zrobi się smoła w miare jak z czasem olej się utlenia.

 

Z drugiej strony, jak juz kiedys gdzies tam wspominałem, jest możliwe, że olej ktory spełnia ACEA A3/B4 mógłby spełnić również norme LL-01, tylko producent nie poddał go odpowiednim testom, bo testy te są czasami w miarę kosztowne, a i nie zdziwiłbym się, gdyby producent oleju musiał też coś zapłacić BMW za zaszczyt chwalenia się ich specyfikacją na naklejce butelki.

Opublikowano
W instrukcji jest zaznaczone A3/B3 i A3/B4 a cały ten LL to oznaczenie takie jak MB.Wytłumacz mi taką kwestie Olej ELF 5w30 lejesz do Renault i śmigasz 30tys.oznaczenia LL niet potrieba???W tym temacie dużo i profesjonalnie wypowiedział się nasz kolega Pete z USA i kol ? fachowiec od lat.ONI konkretnie podsumowali gdybania i niejasności jakie masz.POzdr

Tak napisałem wcześniej i potwierdziło się, konkretny Pete odezwał sie, w linku można sprawdzić dokładnie parametry dla "niedowiarków"-tylko bez urazy.Jak nałoży się wykresy parametrów olei LL-01 i ACEA A3/B4 mamy minimalną rozbieżność,więcej opisał kolega powyżej w poście.Takze kolego maras70 nie mósimy się dochodzić czy magnatec obskoczy czy nie?POzdr(lejmy według własnego uznania,ale w granicach rozsądku)

Opublikowano
A z racji tego że mieszkam przy granicy z Niemcami i mam po drugiej stronie serwis bmw to chyba się przejadę i zobaczę ile u nich taki olej kosztuje, lub ewentualnie cała wymiana, może będę miło zaskoczony.

 

Hej - daj znać jak się dowiesz jakie koszta oleju wraz z filtrem i wymianą u sąsiadów :8) . Czasami tam bywam, to może się skuszę jeżeli różnica nie będzie kolosalna, tym bardziej iż tutaj mi leją syntetyk Shella 10w40...

Opublikowano
Dopuszczenia i specyfikacje

 

ACEA A3/B3, A3/B4,C3

API CF

MB-Approval 229.31

VW 502.00 / 505.00

To jest specyfikacja Magnateca,znów masz ACEA A3/B4,nie ma tylko oznaczenia LL ?.Otwórz sobie link od kol Pete i wstaw na wykres LL(01,04,98) i następnie wstaw A3/B4 z 2008r(nowszego nie ma) i zobaczysz sam jak się nałoża z minimalną róznicą.Jak dla mnie według tego profesjonalnego wykresu magnatec parametrami spełnia LL.Jak pisał Pete mozliwe że LL muszą dodatkowo Finansować.Sprawdz wykres i będzie po temacie.

http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html -- wejdz wstaw żadane oznaczenia i wykres pokaze.POzdr

Opublikowano

Ja teraz będę swoją Betę zalewał olejem Havoline Texaco Ultra S 5W-40. Mają na swojej stronę informację, że olej ten posiada zatwierdzenie BMW Longlife-04. Dlatego myślę, że będzie to bardzo dobry olej. Jak zaleję i pojeżdżę trochę to napiszę czy są jakieś zauważalne różnice.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

CO to jest? :?: Domyślam się ze link ale nie wiem do czego i nie poprawnie wstawiony :mrgreen:

 

trzeba w takim razie nie być takim domyślnym tylko sprawdzić...

pomoc w doborze oleju w/g normy BMW i innych organizacji, nie po marce producenta

może teraz się Panu uda :lol:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=50554&start=90

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

spoko.

po prostu przeszukałem net i poskładałem dane bo sam mam za jakieś 2 miechy dylemat z olejem i zgłupiałem :D

jeżdżę teraz jedną bryką na Shellu a do BMW zalany jest castrol z niemieckiego serwisu.

wychodzi na to że głównym kryterium jest tylko norma do nowszych z DPF LongLife 2004, a bez filtra Longlife 2001.

i subiektywne zdania właścicieli, przywiązanie do marki i reklamy w mediach.

ja też od kilku użytkowników słyszałem że Castrol to do benzyny a do diesla źle służy jak ma większe przebiegi (oczywiście do 30tkm) = osady i węgiel, inni na forum o twardnieniu gumy mówią...

szkoda że nie ma w Europie olejów tylko z USA, byłyby tylko dwa, trzy rodzaje jak w komunie i zero dylematów z wyborem :mrgreen:

więc dalej śledzę wątek z nadzieją trafnego wyboru i dla siebie :)

pzdr. dla wszystkich poszukiwaczy

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Wszystko dobrze ująłeś,tylko należy też sugerować się ACEA z 2008r A3/B4,do tego jeżeli oliwa posiada LL-04(2004).Mianowicie chodzi mi o to: jezeli olej ma oznacznie ACEA A3/B4 z 2008r to jest praktycznie równoznaczne z norma LL.Kolega Pete podał link wczesniej,zawiera super wykresownik parametrów oleju i jeżeli na tym wykresie wstawisz oba parametry oznaczeń czyli LL-? i ACEA A3/B4 praktycznie się pokryją.Jak dla mnie wystarczy kupować oliwe która nie koniecznie zawiera oznaczenie LongLive,wystarczy A3/B4 i spełnia prawie idealnie te parametry o czym świadczy wynik próby na wykresie Pete.Niech każdy sugeruje się według swego uznania,ja nikomu nie nażucam i nie sugeruje.

Tak wcześniej ujął sprawe kol Pete

http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RPTOOL2010Dep/rp/pc/index.html wykres dla parametrów

Z drugiej strony, jak juz kiedys gdzies tam wspominałem, jest możliwe, że olej ktory spełnia ACEA A3/B4 mógłby spełnić również norme LL-01, tylko producent nie poddał go odpowiednim testom, bo testy te są czasami w miarę kosztowne, a i nie zdziwiłbym się, gdyby producent oleju musiał też coś zapłacić BMW za zaszczyt chwalenia się ich specyfikacją na naklejce butelki.

POzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie tak.

zresztą to co wykopałem to zawiera te normy:

"BMW Long Life" 2001 rok

 

Minimalny wymóg: ACEA A3/B3. (więc w longlife zawiera się norma A3/B3 i nie musi być napisane Longlife 01)

Gradacje lepkości mogące spełniać powyższą specyfikację to:

0W/5W/10W-30/40.

Test M44 w nowej wersji gwarantuje okres między wymianami oleju co 20/40.000 km lub co dwa lata. Jest to obowiązkowa specyfikacja dla nowych samochodów wymagających Long Life 01 i może ona zastępować poprzednie specyfikacje.

 

reszta to już dodatki marketingowe plus wysokopłatny znaczek BMW na bańce.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Pełna profeska :cool2: Zrozumieliśmy się szybko i bez plucia :norty: Tak właśnie lubie i szanuje takich forumowiczów.Wielu artystów się przewija upierając się za wszelką cene ,że czarne jest zielone a białe fioletowe.Wystarczy mieć minimum wiedzy,chęci,dobre wychowanie i przede wszystkim upewnić się czy oby bzdety się nie pisze.Tak trzymaj :handshake:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

zresztą bez DPF i tak mniejszy dylemat. jak patrzę teraz na te wszystkie nowe normy zgodne z LL04 na wykresie to jakaś czarna magia.

każda marka w inną stronę ma wskaźniki, przecież technologia nie jest aż tak zróżnicowana.

ale wynika też że LL04 zalecane do nowych motorów mają jedne z mniejszych parametrów odpowiadających ochronie tłoka i odkładania zanieczyszczeń więc w prostym przekładzie o silnikach jakby dobrze to świadczy.

 

 

Shell wogóle nie ma smarowidła 0W-ileśtam

ich topowy 5W40 uniwersalny do diesla bez DPF i benzyny posiadający normy LL01 i A3/B4 nie licząc już znaczka Ferrari na opakowaniu :D

a najnowszy do DPF i benzyny ślicznie zwany ultra extra nie ma już znaczka Ferrari za to jest 5W30.

ten opis dla amatorów 0W60 i innych rajdowych wynalazków...

Edytowane przez pete_wwa

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Hej - daj znać jak się dowiesz jakie koszta oleju wraz z filtrem i wymianą u sąsiadów :8) .

 

A więc tak byłem dzisiaj w serwisie BMW w Niemczech i kompletna wymiana oleju 5W/40, oczywiście wraz z filtrem kosztuje u naszych sąsiadów 100-110 euro. Olej jaki leją to CASTROL Olej dobierany ma numerze vin,przebieg mojego auta 264 tyś.

O konkretne specyfikacje oleju się nie wypytywałem.

 

Sami oceńcie czy to mało czy dużo, i czy warto przy okazji bycia w Niemczech dokonać wymiany.

 

Pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak na serwis cena to normalnie, ale ogólnie to dużo. filozofii takiej nie ma żeby 50 euro za mechanika płacić

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
A więc tak byłem dzisiaj w serwisie BMW w Niemczech i kompletna wymiana oleju 5W/40, oczywiście wraz z filtrem kosztuje u naszych sąsiadów 100-110 euro. Olej jaki leją to CASTROL Olej dobierany ma numerze vin,

Filterek za granicami RP to koszt 15€(w hiszpanii) czyli oliwa to koszt 90€ i 5w40 castrol,ja w to nie wchodze.Mój mechanior w hiszpanii pracuje w ASO bunia i po południu dorabia z ziomkami w prywatnym warsztacie(czyli jedna bajka)DO tematu-filterek(15€)+olej castrol 5w30 8l(80€) wymiana 0€, suma 95€ wpis do ksiązki z ASO,mech ASO i 15€ na cafe.Najwazniejsze olej z baniek nie z beczek :norty:

Byłbym zapomniał przy okazji wizyty sprawdzi kompem i podstawowe pierdoły :cool2:

Opublikowano
Shell wogóle nie ma smarowidła 0W-ileśtam

W Kanadzie jest Shell Rotella T5 0w-40, promowany jako Heavy Duty Diesel Oil, ale żadnych norm ACEA ani BMW to nie spełnia. W USA go nie widzialem, a czy w Europie jest to nie wiem.

 

ich topowy 5W40 uniwersalny do diesla bez DPF i benzyny posiadający normy LL01 i A3/B4 nie licząc już znaczka Ferrari na opakowaniu :D

a najnowszy do DPF i benzyny ślicznie zwany ultra extra nie ma już znaczka Ferrari za to jest 5W30.

Taa... tutaj u nas to sie zwie Pennzoil Ultra Euro (5w-40 i 5w-30), ale ciężko to gdziekolwiek dostac. Dostalem w prezencie od Shell'a 12 litrow tego 5w-40 wiec na nim obecnie jeżdżę, ale na kolejną wymianę chyba zaleje już coś innego...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.