Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie bo my lejemy do tych motorów 5W, a nie 10W.

 

A nie bedzie za rzadki?? 240tys to nie nowka.

 

A jak 380 000km w 3.0d jeździ na 5W40 i nie bierze oleju to też nie nówka... czasy dużych fiatów i maluchów dawno się skończyły więc trzeba zapomnieć o starych stereotypach... Twój silnik powinien jeździć na oleju 5W40 a jeżeli mu zalejesz 10W40 to też będzie jeździł...

 

Jaka to różnica od strony technicznej? Chodzi mi o skład oleju i jego wpływ na zużycie silnika. W instrukcji do E39 (mam po belgijsku, flamandzku) było napisane, że jedynie co, to poniżej -15C nie daje takiego smarowania jak 5W.

 

No właśnie taka, że jest rzadszy więc lepszy i nie gęstnieje w zimnie tak jak 10W... mrozy w Polsce osiągają więcej jak -20'C a silnik od pierwszego ruchu wałem potrzebuje dobrego smarowania!

 

 

CICHY525 widzę, że kupiłeś fajną E36 :cool2:

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

trzeba pamiętać że w tym silniku jest jeszcze vanos. DO tego 5w nie robi takiego syfu w silniku jak 10w.

Ludzie ostatnio mieli prawdopodobnie problem zapieczonych pierścieni olejowych. KAZDY z nich lał 10w Przypadek?

Ja w tym roku już chyba przekroczą 300tys. TEż nie nówka. I leję 5w40

Opublikowano
Coz, dzieki za info. Olej mam juz zamowiony wiec sproboje, zobaczymy po paru tys czy cos sie dzieje niepokojacego i czy nie pije oleju :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja leję Castrol 0W40 już 5 rok.

Wymieniam olej gdy ostatnia zielona kontrolka zgaśnie i zapali się pomarańczowa (nie spisuję licznika).

Nie robię dolewek,gdyż stan oleju od wymiany do wymiany jest ok.

Opublikowano
Coz, dzieki za info. Olej mam juz zamowiony wiec sproboje, zobaczymy po paru tys czy cos sie dzieje niepokojacego i czy nie pije oleju :D

Nie będziesz raczej nic słyszał. Ale zaszlamisz silnik i w końcu zacznie go brać. Ja bym go oddał chyba że Ci nie szkoda silnika.

 

Ja na próbę zrobiłem test z cegiełkami i pomarańczowa się zapaliła po 24tys więc trochę myślę że za długo. Olej wymieniłem po 17tys i nie kasowałem inspekcji bo chciałem spr ile jeszcze pociągnie.

Opublikowano

Mam podobną sytuację co kolega kilka postów wyżej.

Mój samochód jeździ na Castrolu 10w40. Na olejach się znałem, poza tym z takim kupiłem swoją E39.

Teraz chciałbym zmienić na 5w40 Liqui Moly.

Jak narazie większość osób które pytałem to odradza, właśnie że samochód ma przejechane ponad 200 tys, i że jeździł tyle na 10W to już lepiej nie zmieniać.

I ewentualnie wlać 10w ale dobrej jakości.

Już sam nie wiem.

Widzę że wy sie nie przejmujecie takimi smutami i lejecie 5w40.

Będzie ok? Nawet jeśli w silniku od kilku dobrych lat jest 10w?

 

PS: Co myślicie o tych płukankach przed wymianą oleju? Bo też miałem zamiar, "wypłukać" ten stary olej.

Opublikowano
Komandi, pierwsze pytanie: ile oleju zżera Ci na 1000 kilometrów? U mnie dekiel zalał 15w40, dopiero ja zmieniłem na 10w40 :duh: Aczkolwiek płukanki nie robiłem, bo bałem się, że ściągnie te zalepienia, które zrobił minerał (nie znałem przeszłości silnika). Po 3 tysiącach kilometrów na 10w40 Mobil1 silnik pracuje elegancko, z racji wieku auta czeka mnie wymiana uszczelniaczy zaworowych i wtedy myślę zalać 5w40, jak Bóg i BMW przykazało :cool2:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Komandi-nie obawiaj się płukanek-ale tylko dobrych,na bazie nafty,np.LM.

Moja wcześniej też jeździła na 10W,jednak stopniowo przeszedłem (używając płukanek przy wymianach) na 5W40-obecnie śmigam na Valvo MaxLife.

Nic się nie rozpuściło,nie wypłukało żadnych uszczelek..

Przebieg z zegarów 290 kkm,ale nie mam wątpliwości że realnie więcej.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedzi!

 

Komandi, pierwsze pytanie: ile oleju zżera Ci na 1000 kilometrów?

 

Szczerze? No przez rok jazdy jakoś strasznych ubytków na oleju nie odnotowuje. Dolewać nie musze.

Opublikowano

To nie masz co się zastanawiać tylko lej ten 5w40 tej firmy co pisałeś. Kup filterek mann nie jakiś filtron i będzie OK :)

Filtrony często się dziwacznie skręcają i podobno nie zbierają syfów z silnika dobrze. Ktoś kiedyś pokazał jak taki filtr wygląda.

Mann u mnie nie jest powyginany czy zdeformowany przy wyciąganiu. Tylko z żółtego zmienia barwę na bursztynowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kiedyś wsadziłem Filtrona.

Podczas wyjmowania go przy wymianie oleju,kruszył się jak wafel :nienie:

Teraz tylko Mann lub Purflux.

Opublikowano

Dzięki wielkie chłopaki.

Wreszcie troche ogarnę ten samochód.

Nieco go zaniedbałem przez niewiedzę i brak czasu.

 

Szerokości ;)

Opublikowano

Jeszcze jedna sprawa jeśli chodzi o olej.

Byłem dziś w sklepie zorientować się o dostępność i cenę oleju.

Dokładnie byłem zainteresowany LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40.

Sprzedawca jednak polecił mi LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40, jako że jest nowocześniejszy, wydajniejszy i tańszy.

Dostałem ulotkę LM, i faktycznie testy wykazują że TEC 4100 jest nieco lepszy.

Cenowo też różnica spora, aktualnie jeszcze jest promocja na allegro:

 

http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-4100-5w40-4-1-5l-mega-promocja-i3826941514.html

 

Gdzie Synthoil high prawie 200:

 

http://allegro.pl/liqui-moly-synthoil-high-tech-5w40-5l-i3831934088.html

Opublikowano
Jeszcze jedna sprawa jeśli chodzi o olej.

Byłem dziś w sklepie zorientować się o dostępność i cenę oleju.

Dokładnie byłem zainteresowany LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40.

Sprzedawca jednak polecił mi LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40, jako że jest nowocześniejszy, wydajniejszy i tańszy.

Dostałem ulotkę LM, i faktycznie testy wykazują że TEC 4100 jest nieco lepszy.

Cenowo też różnica spora, aktualnie jeszcze jest promocja na allegro:

 

http://allegro.pl/liqui-moly-top-tec-4100-5w40-4-1-5l-mega-promocja-i3826941514.html

 

Gdzie Synthoil high prawie 200:

 

http://allegro.pl/liqui-moly-synthoil-high-tech-5w40-5l-i3831934088.html

 

LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 to jeszcze prawdziwy syntetyk a TEC 4100 jest hydrokrakowany.Po drugie,nie wszystko co nowoczesne jest lepsze :D

Opublikowano

Witam.

Z nastaniem mrozow (-12) pojawil sie maly problem otoz slysze popychacze zaworow po odpaleniu auta przez ok 2 sekundy.

Auto jest zalane Castrolem Edge 5w30 (pare stron wczesniej pytalem jaki zalac po kupnie i zdecydowalem sie na wlasnie ten olej).

 

Niby nic strasznego sie nie dzieje ale wolalbym tego nie slyszec stad pytanie co jej zalac aby go usunac?

Znajomy ktory tez ma M54 jezdzi na Valvoline syn power 5w40 i u niego jest cisza.

Doradzcie cos bo nie chcialbym wylewac w sumie nie tani dobry olej i zalewac kolejny jeszcze drozszy nadaremnie.

 

Wiem tylko, ze wczesniej (w niemczech) mialo zalany olej z norma Long life III ja zmienilem na tego edga z norma Long life IV.

Opublikowano

No nie tani olej i castrol większość odradza to dlaczego kupiłeś? :mrgreen:

Ja mam motul x cess i przy mrozach nic nie słychać spod dekla. Chodzi ładnie i nie ma dziwnych odgłosów.

Opublikowano
No nie tani olej i castrol większość odradza to dlaczego kupiłeś? :mrgreen:

 

W sumie to nie wiem...

 

Ja mam motul x cess i przy mrozach nic nie słychać spod dekla. Chodzi ładnie i nie ma dziwnych odgłosów.

Masz tego 5w40 tak?

Opublikowano

Tak. motul 8100 x cess 5w40. Kupiłem u kolegi gorik79 (masz go wyżej w postach) ma olej który nie jest podrabiany i ma w bardzo dobrej cenie. Możesz u niego filterki mann-a zakupić olejowe i inne jeśli potrzebujesz.

Przy okazji zobaczysz jak wygląda Twój filtr ale raczej dobrze bo jest w miarę świeży.

Opublikowano

Potwierdzam, u mnie na castrolu 5W40 też było słychać stuki po odpaleniu.

Zmieniłem olej na Motul 8100 xclean+ 5W30 i jest cisza. Dodatkowo silnik chodzi zauważalnie lżej na zimno po odpaleniu, nie czuć tej "szorstkości" w pracy na zimno jaka była na castrolu, teraz chodzi niemal tak aksamitnie jak po całkowitym rozgrzaniu a mrozy mamy srogie.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.