Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zmień olej.Poczytaj sobie właśnie ten dział dokładniej :cool2:

P.S.-a dlaczego już po 8 ?

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W każdym aucie tak zmieniałem, częstsze wymiany, świeższy olej.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Takigo badziewnego oleju może palić więcej i lepiej wymieniać syntetyk po 15-17 niż półsyntetyk po 10.

To jest stanowczo za dużo. MI od wymiany do wymiany właśnie co ok 17tys pali niecały litr. Zawsze między 0,5-0,8l na ten dystans.

Opublikowano
Panowie, pytanie taktyczne. Obliczyłem, że moja Buma wciąga 600 ml oleju na tysiąc kilometrów. Ostatnio dość ostro jeździłem. Mieści się to jeszcze w "ramach normy", czy powinno się coś z tym faktem zrobić?

Normę wg instrukcji masz 1L na 1000 km.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Producent musi się jakoś zabezpieczyć.

Głupi by było 15l od wymiany do wymiany dolewać. Ludzi na forum piszą, że oleju nie ubywa w ogóle albo mają 1-2l od wymiany do wymiany. Moim zdaniem 1-2l na 15tys jest do przyjęcia. Więcej to już powoli trzeba się zastanowić przynajmniej nad uszczelniaczami zaworowymi.

Opublikowano
:cool2: Dokładnie, jest tak jak napisałeś. Producenci zabezpieczają się takim wpisem przed ewentualnymi reklamacjami. Silnik, silnikowi nie równy. Jeden od wymiany do wymiany prawie nie spala oleju, inny spala go sporo.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Panowie, pytanie taktyczne. Obliczyłem, że moja Buma wciąga 600 ml oleju na tysiąc kilometrów. Ostatnio dość ostro jeździłem. Mieści się to jeszcze w "ramach normy", czy powinno się coś z tym faktem zrobić?

 

Skoro silnik zużywa aż takie ilości oleju to bezsensu jest go zmieniać co 10tys. bo on i tak jest świeży :norty: jedyne co bym robił to zmieniał tylko filtr oleju i czekał aż motor całkiem padnie :mrgreen:

Opublikowano
Wcale nie musi paść, może nawet jeszcze długo pochodzić, tylko niestety będzie podbierał olej. Miałem za komuny mercedesa 508, świeżo po zmianie brał ok. 5l/1000 km, 13 l. wchodziło na zmianę, jak olej nie był już za świeży to zużycie wzrastało do 7l. Na takim silniku przejechałem ze 400 kkm( czterysta ) i silnik nadal chodził, wtedy nie opłacało się nic robić z silnikiem, bo części b.drogie za dewizy, a olej był tani jak barszcz-superol cd.
Opublikowano
Panowie, pytanie taktyczne. Obliczyłem, że moja Buma wciąga 600 ml oleju na tysiąc kilometrów. Ostatnio dość ostro jeździłem. Mieści się to jeszcze w "ramach normy", czy powinno się coś z tym faktem zrobić?

 

Skoro silnik zużywa aż takie ilości oleju to bezsensu jest go zmieniać co 10tys. bo on i tak jest świeży :norty: jedyne co bym robił to zmieniał tylko filtr oleju i czekał aż motor całkiem padnie :mrgreen:

 

Ten samochód to nie jest trup, który jedzie siłą bezwładności :wink: Wkręca się na obroty ładnie, zbiera się itp, aczkolwiek po tylu latach elementy gumowe w silniku, typu uszczelniacze itp już mają prawo się zużyć. Wymienię je jakoś w najbliższym czasie, ok. 600 PLN to nie jest zabójcza kwota, tym bardziej biorąc pod uwagę, ile chcę tym autem się jeszcze posługiwać.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Elementy gumowe czyli uszczelnienia zaworowe- jak najbardziej.

Gorzej jak masz pierścienie zapieczone co się często dzieje na takim tandetnym oleju. Niestety nie bez powodu procudent zaleca lać 5w40. Zdrowiej dla silnika i vanosa który też dostaje po tyłku na takim glucie

Opublikowano
Palant ze wsi przede mną zalał go 15w40 :duh: Pewno z powodu odmy, która dymiła na biało. Jaka by była objawa zapieczonych pierścieni?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Za bardzo się boję. Z tymi pierścieniami to jest tylko rozumiem jedna z kilku możliwości, tak? Przecież spalania oleju może być kilka powodów, a nie same pierścienie.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Zużyte pierścienie, twarde uszczelniacze a nawet pęknięte,

Boisz się ale jeśli tego nie zrobisz to musisz niestety dolewać. Albo działasz albo nie w takim przypadku.

Opublikowano
Logicznym wydaje się zaczęcie od uszczelniaczy. Nieduży koszt, a wiadomo po wymianie co i jak :)

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Co do tego że nie duży to pewny bym nie był. Pewnie uszczelki vanosa będą do wymiany, nie wiadomo jak wanos, uszczelka pod głowicą, uszczelki pod kolektorami, planowanie głowicy nowe śruby. Nie wiem czy trzeba docieranie gniazd zaworowych robić jeśli się ich nie wymienia ale chyba nie.

A bez zdjęcia głowicy to nie wiem czy ktoś się podejmie,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W jego silniku robisz to bez zdejmowania głowicy.

 

Uszczelka pokrywy i uszczelka wanosa potrzebna. Dobrze mieć szczypce do zdejmowania uszczelniaczy. I kogoś do pomocy.

 

Stawiam flaszkę , że to nic nie da.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Najpierw zacząłbym od płukanki i wlania syntetyka, bo i tak trzeba to zrobić. Może odkleją się ewentualne pierścienie olejowe i remont będzie zbyteczny. W kolejności porządkowej: usunąć ewentualne wycieki, sprawdzić odmę, zrobić płukankę i zmienić olej, wymienić uszczelniacze zaworowe, no i na koniec pierścienie.

Pzdr

Opublikowano
Płukana może sobie nie poradzić z zapieczonymi pierścieniami więc lepiej będzie jak zalejesz cylindry naftą. Ta na pewno rozpuści syf i pierścienie powinny ożyć ;) możecie się śmiać ale to jest najlepszy i najtańszy sposób żeby się uchronić przed ich wymianą! Tylko zalej przed wymianą oleju i najlepiej parę razy :)
Opublikowano
Kupilem moja becie 2tyg temu ma przejechane 240tys, silnik i skrzynia aut. w stanie swietnym. Ale do rzeczy, NIE WIEM jaki mial wczesniej olej wlany do silnika, ale z tego co sie orjetuje to zakupilemCastrol GTX 10W-40 (zmiana za 2dni) to dobry wybor waszym zdaniem??
Opublikowano
Jaka to różnica od strony technicznej? Chodzi mi o skład oleju i jego wpływ na zużycie silnika. W instrukcji do E39 (mam po belgijsku, flamandzku) było napisane, że jedynie co, to poniżej -15C nie daje takiego smarowania jak 5W.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.