Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja teraz przechodzę na naszą produkcję.

po co mam jakieś globalne gówno kupować za ponad 200zł

jak lotosa za pół tego kupię.

parametry poniżej:

 

Nazwa oleju i klasa lepkości Klasa jakości Wskaźnik lepkości Temperatura płynięcia Liczba zasadowaTBN

Lotos Traffic Thermal Control 5W-40 - syntetyk API - SL/CF EC 170 -53 st.C 10mg KOH/g

Castrol GTX Magnatec 5W40 - syntetyk API - SL/CF 164 -48 st.C 7,7mg KOH/g

Elf Synthese 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 171 -48 st.C 12mg KOH/g

Mobil 1 Rally Formula 5W50 - syntetyk API - SJ/CF EC 184 -54 st.C 12mg KOH/g

Total Quartz 9000 5W40 - syntetyk API - SJ/CF 172 -53 st.C 11mg KOH/g

Valvoline SynPower 5W-40 - syntetyk API - SL/CF 169 -45 st.C 10,3mg KOH/g

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każdy leje co uważa...

jeden uważa że warto dołożyć 50zl i kupić motula,

a drugi powie... no ale jak zaleje co innego to co trzecią bańkę oleju mam gratis...

z matematycznego punktu widzenia to się zgadza....

w moim przypadku olej wymieniam średnio raz w roku...

i powiedzmy 25zl miesięcznie na zalanie markowego oleju to nie aż taki majątek...(300zl/12)

 

Ja głównie patrzę na standardy jakie spełniają, BMW LL, oraz VW 500xxx + pozostałe,

jest to dla mnie jakiś wyznacznik,

 

motul ma dzisiaj dotrzeć... także zobaczymy,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to tak jakby powiedzieć, po co kupować BMW jak Skode za połowę tego kupię

co Ty pierniczysz?

czytałeś porównanie?

jakby skoda miała lepszy design i osiągi od bmw to oczywiste że skoda czy nawet daewoo.

sama marka to nie wszystko :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Ja głównie patrzę na standardy jakie spełniają, BMW LL, oraz VW 500xxx + pozostałe,

jest to dla mnie jakiś wyznacznik,

 

jak tak standardy lubisz to zobacz jakie normy ma ten lotos a nie wszyscy jak baby o motulu.

http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-osobowe,2,412,show,11971

leje teraz elfa droższego od motula albo valvoline i nie chodzi o oszczędność.

tylko nie lubię jak mi jakiś marketingowy typ robi szambo z mózgu.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Faktycznie,

wygląda to nieźle i nie mówię (i nie mówiłem) że lotos jest złym olejem

kumpel również leje ELFa, ma dojście więc czemu nie - i nic niedobrego się nie dzieje.

 

Jak już pisałem, każdy leje co uważa...

Prawdopodobnie ilu użytkowników tyle leż będzie opinii..

marketing z pewnością ma spory wpływ na zakup bądź odrzucenie danego oleju.

Jeden się skusi a drugi nie.

Ja tylko spytałem o opinię na temat Motula... i tyle...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Jeśli chodzi o Motula, to oleje tej firmy są mocnoo przereklamowane :) Producent na korkach od wlewu oleju nawet pisze, że "Castrol" :). Ja obecnie śmigam na Castrolu 5W-40 Pełen Syntetyk i oleju auto w ogóle nie bierze :)
Opublikowano
Jeśli chodzi o Motula, to oleje tej firmy są mocnoo przereklamowane :) Producent na korkach od wlewu oleju nawet pisze, że "Castrol" :). Ja obecnie śmigam na Castrolu 5W-40 Pełen Syntetyk i oleju auto w ogóle nie bierze :)

A Castrol nie jest przereklamowany ? Dlaczego więc widnieje między innymi na korkach BMW, instrukcjach SAM NAPRAWIAM itd. Wg mnie ten olej nie umywa się do Motula, LM, Valvoline a nawet Mobil 1. Castrol jest moocno przereklamowanym olejem który wiele sobą nie reprezentuje.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Tak się dokładnie pisze.

Ale nie ma się czym podniecać w pisowni, bo to nie jest kartkówka z niemieckiego tylko temat o oleju :norty:

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Teraz furorę robi Motul i za "jakiś" czas o nim będziecie pisać, że jest przereklamowany :norty: Mi niestety nie przypadł do gustu,fakt miało to miejsce w motocyklu,sprzęgło rzęzi na Motulu dużo głośniej,niż na Castrolu o tych samych parametrach. I z podobną opinią spotkałem Się już kilka razy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kurde to żeś mi teraz stracha narobił...

mam nadzieję że nie będzie gorzej niż na AMS oilu który do tej pory miałem,,,

 

różnice nie są znaczące...

http://img201.imageshack.us/img201/5391/fax.png

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Powiem tak każdy olej jest dobry jeśli jest odpowiednio dobrany czyli pod silnik, klimat w którym się znajdujemy, porę roku, oraz kierowce czyli bezpośrednio styl jazdu i go dopowiednio czesto wymieniamy.

Są oleje styntetyczne, pół syntetyczne mineralne i w technologi syntetycznej wykonane czyli 25% oleju mineralnego. Zaleca się stosowanie olejów syntetycznych z racji spełniania wiekszej liczby norm i są to oleje trwalsze (dłużej zachowują parametry), oraz bardziej płuczące.

Lepkość jaką powinniśmy stosować we wszystkich samochodach nie licząc oldtimerów to 0w bądź 5w. No chyba że startujemy w rajdzie paryż dakar to tam się stosuje 15w60.

Jeśli chodzi o silniki BMW benzynowe to zaleca się stosować olej 0w40 bądź 5w40, oczywiście jeśli wlejemy 5w30 to się nic nie stanie o ile nie bedziemy katować samochodu.

Jeśłi mamy olej 10w wlany to można zrobić płukanke np. LM Engine Flush która wypłucze nam silnik z nagarów i jeśli nie było ukrytych wad (których tylko nagar trzymał w kupie) to można po tej operacji smiało wlać olej syntetyczny.

 

Jeśli mamy diesla posiadamy filtr cząstek stałych suchy czyli DPF to jesteśmy skazani na olej 5w30 bo tylko taki olej posiada odpowiednią normę VW507 MB229.51 Opla Dexos2 czy BMW ll04.

 

Pod pompowtryski są normy 505.01 oczywiście jak zalejemy olej z norma 507 to nic sie nie stanie bo one są wstecznie kompatybilnie byle nie zalać oleju z norma 505.00 (505)

 

Wiec jak dobrze do silnika dobierzemy olej to autko bedzie jeżdziło i pozostaje sprawa tylko dodatkó do olejów które stosują różni producenci. Np:

 

Valvoline MaxLife 5W40 posiada dodatki które regeneruja uszczelki (puchną).

Castrol EDGE 5w30 Professional jest zielony i swieci pod ultra fioletem co pomaga przy identyfikacji wycieków

Liqui Moly 10w40 MoS2 posiada dodatek dwusiarczku molibdenu dzieki czemu niewlujemy efekt suchego startu.

itd...

 

SĄ oleje z norma LongLife 3 na których w dpowiednim samochodzie przejechac 50tys km na niemieckich autobanach,oczywisćie jeśli lubimy poszalec lub jeżdzimy po miescie itd ten dystans sie skraca i może być tak że nawet jeśli mamy olej LL3 to musimy go wymienic po 10tys. bo go za bardzo meczylismy.

 

Jak zaleca sie wymiane oleju?

Ja osobiscie wymieniam co roku (przed zimą ) lub co 10tys.km z czym po pierwszych 5 tys. wymieniam filtr oleju na nowy. Nie jest drogi (20zł manna do mojego samochodu) a zawsze cos pomoże.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego,

dzięki za wykład,

z poprzedniej wymiany zostało mi 2l 5w40 AMSoil European formula low saps...

auto na tym oleju bardzo fajnie chodziło,. i na pełną wymianę oleju zamierzam po litrze dodać AMS żeby go zużyć.

wcześniej był castrol więc zrobiłem płukankę Millersa zanim zalałem AMSoila...

teraz przechodzę na MOTULA 5W40 - 8100 X-clean.

myślę że będzie dobrze...

Piszesz że tylko 5W30 spełnia normy LL04 oraz dextros2 - ten olej motula spełnia je również, mimo tego że to 5W40

tak przynajmniej pisze na opakowaniu.

 

U siebie olej również zmieniam średnio co 10 - 12 tysięcy, auta raczej nie katuje na zimno...

czasami depnę żeby przedmuchać i tyle... ale to autostrada tylko.

 

filtr zakupiłem KNECHTA/ MAHYLE... powinien być ok - nie jest dużo droższy od MANN a ma przynajmniej tą alumioniową podkładkę - w mannie nie idzie...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Kolego,

dzięki za wykład,

z poprzedniej wymiany zostało mi 2l 5w40 AMSoil European formula low saps...

auto na tym oleju bardzo fajnie chodziło,. i na pełną wymianę oleju zamierzam po litrze dodać AMS żeby go zużyć.

wcześniej był castrol więc zrobiłem płukankę Millersa zanim zalałem AMSoila...

teraz przechodzę na MOTULA 5W40 - 8100 X-clean.

myślę że będzie dobrze...

Piszesz że tylko 5W30 spełnia normy LL04 oraz dextros2 - ten olej motula spełnia je również, mimo tego że to 5W40

tak przynajmniej pisze na opakowaniu.

 

U siebie olej również zmieniam średnio co 10 - 12 tysięcy, auta raczej nie katuje na zimno...

czasami depnę żeby przedmuchać i tyle... ale to autostrada tylko.

 

filtr zakupiłem KNECHTA/ MAHYLE... powinien być ok - nie jest dużo droższy od MANN a ma przynajmniej tą alumioniową podkładkę - w mannie nie idzie...

 

Racja olej Mutul 5w40- 8100 x-clean http://www.motul.com/pl/pl/products/53 spełnia normy BMW LL04 oraz dexos 2 ale już nie spełnia norm VW 507 która jest swego rodzaju wyznacznikiem. Olej można lać do samochodów z DPFem ale tylko do tych starszych, i sie go nie zaleca. Już wyjaśniam Ci czemu tak jest i czym różni się olej do silników z DPFem od tych które go nie mają.

Oleje do silników z DPFem posiadają ściśle ograniczony poziom popiołu siarczanowego, fosforu oraz siarki. Mówią o tym oznaczenia ACEA C.

 

Jak widzisz na opakowaniu tego oleju co powiedziałeś czyli Motula 5w40, jest oznaczenie ACEA C3, co to znaczy? a no to iż nie jest to olej low saps jak napisałeś tylko midsaps. Ma obnizoną zawartość siarki jednak jest jest dwa razy wiecej niż w oleju lowsaps.

Oleje o oznaczeniu ACEA C1 I C4 są lowsaps a oznaczenia C2 i C3 są midsaps.

Olej Motula lowSaps to Specyfic 504/507 o parametrach 5w30

 

Dlaczego to jest takie ważne przy DPFie?

A no dlatego iż każdy nawet nowy samochód pali olej (małe ilości ale pali) jest to nirmalne przy silnikach spalinowych inaczej by sie nam tłoki pozacierały jak by nie było samorowania gdy pracuja. I jeśli samochód z DPFem spali taki zwykły olej bez norm np VW507 to z oleju w wyniku spalania pozostaje popiuł siarczanowy i siarka czyli tzw cząstki stałe. Potem one wędruja do DPFa który przy odpowiedniej temp. je wypala. Przy zwykłym oleju tych czastek jest naprawde wiele przez co szybko sie nam filtr zapycha (stosowanie oleju bez norm pod DPFa może skrócić życie filtra nawet o połowę), oleje z normali pod DPFa czyli low saps (chodz jak słusznie zaówazyłeś oleje midsaps też sie pod niego nadają ale nie są aż tak dobre) w wyniku spalania nie powstaje z nich aż tyle popiołu siarczanowego oraz siarki przez co filtr nie jest aż tak obciążony i w rezultacie jego żywotność się znacznie wydłużą,. Mam nadzieje że z grubsza wam temat nakreśliłem.

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Z grubsza...." ...???

 

To jest wyczerpująca odpowiedź...

nie do końca się zrozumieliśmy - pisząc o oleju LOW SAPS - Miałem na myśli AMSOil

i faktycznie nie doczytałem tematu... i chyba za dużo już o tym czytałem...

Spełniający normę LOW Saps i VW 507 jest faktycznie 5W-30 - zwracam honor...

5W-40 z AMSOil nie spełnia VW507 tylko max 505

Taki miałem u siebie

http://pro-choice.pl/5w40-afl-european-100-synthetic-5l-p-422.html

A ten spełnia normy, o których mówimy

http://pro-choice.pl/5w30-ael-european-car-formula-synthetic-dpf-5l-p-423.html

Czytając etykiete na motulu, faktycznie zalecają do niektórych pojazdów z DPF ale wyprodukowanych przed rokiem 2005...

żeby nie być gołosłownym wrzucam foto...

http://img708.imageshack.us/img708/3788/bl8h.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Uploaded with ImageShack.us

czyli potwierdza się wszystko co napisałeś.

Wielkie dzięki

Ja mam 2003 i brak katalizatorów i innych historii... więc nie powinno być problemów ;)

Pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Panowie kupilem wczoraj e39 520IA m54b22. W teorii ma wlanego castrola ale nie wiem jakiego.

Ktory bedzie lepszy EDGE 5w-30 czy 0w30?

Wszystko wskazuje na to, ze przebieg 160k jest prawdziwy. :shock:

 

PS wiem, ze temat byl walkowany pierdyliard razy ale czlowiek glupieje gdy przychodzi wybrac....

Opublikowano
Panowie kupilem wczoraj e39 520IA m54b22. W teorii ma wlanego castrola ale nie wiem jakiego.

Ktory bedzie lepszy EDGE 5w-30 czy 0w30?

Wszystko wskazuje na to, ze przebieg 160k jest prawdziwy. :shock:

 

PS wiem, ze temat byl walkowany pierdyliard razy ale czlowiek glupieje gdy przychodzi wybrac....

Ja bym wybrał z tych dwóch 0w30 na zime lepszy ale 0W30 bądź 5w30 możesz zalać jak masz naprawde lekka noge. Do BMW sie zaleca 0W40 ewentualnie 5W40.

Ja osobisćie w moim M52B25 mam zalany 5w50 Valvoline VR1 ale tylko dlatego że miałem go w fajnej cenie, a olej dobry.

 

Jak nie wiesz jaki masz to zrób płukanie LM Engine Flush. Zalecam nawet przy każdej wymianie tego używać bo naprawde dużo wypłukuje.

 

http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-plukanka-2640-opole-i3604024352.html

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Opublikowano

Nie wiem czemu ale nie pomyslalem o 5w40.

Zalac lepiej Castrol Edge 5w 40 czy myslec o Valvoline? Dodam, ze jezdze spokojnie (2.2l i tak nie poszaleje :duh: )

Koszt raczej nie gra roli bo robie 10tkm rocznie a olej zmieniam raz w roku zawsze po zimie.

 

Plukany bedzie obowiazkowo, mimo tego, ze obecny olej (ma 13tkm) jest dosc czysty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

chyba castrol podaje jaki olej.

możesz u każdego producenta sprawdzić.

rok 2001>

520i (M54, E39) (5 Series)

Zalecany EDGE 0W-30

Dobry EDGE 5W-30

Dopuszczalny EDGE 0W-40

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
A jest sens lania maxlife'a 5w40?

Oczywiscie ze jest, jeden z lepszych oleji Valvoline. W 100% syntetyczny do samochodow z przebiegegiem ponad 100tys. Km I posiada dodatki ktore regeneruja uszczelki ( wiadomo ze jak masz walnieta uszczelke pod glowica to Ci jej nie naprawi , jest metalowa) ale dobry znajomy z branzy, ( robie przy olejach I akumulatorach) widzial kiedys doswiadczenie jak uszczelka gumowa po wlozeniu do pojemnika z tym olejem I po wyjeciu po kilku godzinach zrobila sie duzo bardziej elastyczna ( miekka) I troche napuchla, w porownaniu do tej ktora byla w zwyklym oleju silnikowym. Wiec cos w tym chyba jest. Ja osobiscie tego doswiadczenia nie widzialem ale akurat jemu to bym uwierzyl.

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.