Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ll04 do dpf jest

 

Gdzieś wyczytałem, że LL-04 spełnia wszystkie poprzednie normy (LL-01, LL-98) a do tego można go wymieniać w większych odstępach przebiegów (LL-01 max 15k km, LL-04 max 30k KM). Próbowałem znaleźć ten artykuł i podlinować, ale coś na niego trafić nie mogę...

Wnioski były takie, że LL-04 nie tylko do DPF, ale też do zwiększenia przebiegów między wymianami w każdym innym silniku BMW. Racja?

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To nie jest tak. Tam jest zmniejszona ilość jakiś popiołów co jest zdrowe dla DPF, ale te popioły lepiej chronią silnik dlatego ja już nie zalewam ll-04 a dedykowany ll-01
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wnioski były takie, że LL-04 nie tylko do DPF, ale też do zwiększenia przebiegów między wymianami w każdym innym silniku BMW. Racja?

tylko silniki które są przystosowane do wydłużonych inspekcji.

nie jest tak że do zwykłego co wymiana jest zalecana co 10tkm zalejesz ll04 i będzie można go zmieniać jak w silniku z wydłużonym interwałem wymiany.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Podpinając się pod temat, jutro czeka mnie pierwsza wymiana oleju wraz z odmą itp. Gość, który zajmuje się tylko BMW proponuje zalać 10W40 Mobila. Silnik M52 ma około 300 tysięcy kilometrów, pracuje równo i cicho. Jedynym zgrzytem jest to, iż poprzedni właściciel zalał mu 15W40 :duh: Czy ten 10W40 będzie okay? Dodam, że planuję olej wymieniać co 8-10 tys. kilometrów.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Jaka to jest różnica dla silnika? Oraz portfela? :D

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dla silnika oddech.

dla portfela ok 30% w plecy.

ja przeszedłem kiedyś w prawie nowej mazdzie 626 diesel (96tkm)z fabrycznego 10w40 na 5w30 full syntetyk który nawet fabrycznie nie był zalecany.

zero problemów.świetne odpalanie w zimie,brak wycieków, spalanie koło 6l/100km.

a też bałem się że będzie sikał simeringami.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Różnica między 10w a 5w to grosze, ok 140zł bańka a tak masz też coś ponad 100zł za 5l chyba że kupisz jakiś mobil czy lotos albo z beczki.

Masz problem z dymieniem to zalej coś lepszego i obserwuj

Opublikowano

Cześć

Ja po przeczytaniu ok 300 stron o wymianach olejów na różnych forach BMW dowiedziałem się między innymi że w Polsce użytkownicy, niezależnie czy mają E30, E36, E39, E46, czy E60- mają w 80% przebiegi od 150-250 tyś., 10% 250-300 tyś. i w 10% od 100-150 tyś. he he, raj dla kupujących zza granicy...

Do rzeczy: kupiłem auto z Niemiec, bez żadnej kartki co do oleju jaki był dotychczas wlewany, motor nie miał żadnych wycieków i pracował elegancko. Przebieg na liczniku i w pamięci kluczyka 401 tyś, a w pamięci EWS i w lampach ponad 800 tyś.

Myślę sobie, że jakby ktoś zbijał licznik to raczej do magicznej w Polsce liczby 200-250 tyś, a nie 400 tyś, a jeżeli faktycznie ma 800 tyś, to tylko pogratulować właścicielom E39 że mają takie super auta, żadnego przetarcia na skórach, dywan w świetnym stanie, tak samo jak kiera itd. Co się będę chwalił- igła poprostu :)

Wracam do oleju, trzeba przetrzeć szlaki po min. 400 tyś, zrobiłem płukankę Liqui Moly- 10min, jak kazali na opakowaniu, podczas tego nic się nie zdarzyło, żadnej zmiany w pracy silnika. Zlałem olej, zmieniłem filtr i zalałem pełen syntetyk LM Syn oil High tech 5W40.

Zrobiłem już 1 tyś km, nie mam żadnych wycieków, nie zjadł ani grama oleju i pracuje super, nawet wcześniej żadko, ale zdażało mu się klepnąć popychaczami przy zimnym rozruchu, przez sek- teraz tego nie ma.

Mam nadzieję, że udało mi się obalić niektóre mity... :)

Pzdr

Opublikowano
Różnica między 10w a 5w to grosze, ok 140zł bańka a tak masz też coś ponad 100zł za 5l chyba że kupisz jakiś mobil czy lotos albo z beczki.

Masz problem z dymieniem to zalej coś lepszego i obserwuj

 

W poniedziałek przy wymianie oleju będzie od razu nowa odma wsadzana (stara zaklejona oporowo). Zastanawia mnie jedynie intencja mechanika (już drugi z pomysłem na 10w40). Generalnie auto jeździło trochę na 15w40, i teraz pytanie: czy 10w40 i obserwacja, a przy następnej wymianie 5w40?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Mechanicy wlewają 10W40 bo to dla nich "złoty środek", najbezpieczniejsza opcja. Jakby Ci polecił 0W40 i faktycznie coś by się stało- nie z winy oleju, ale dlatego że silnik jest do d.., albo by go zjadał to klient zwalił by to na barki mechanika i mechanik w plecy.

Zrób płukankę i wlej 5W40, a jak Ci poleci jakąś uszczelką to zmień uszczelki, ale jak masz sucho to nic nie poleci.

Pzdr

Opublikowano
5w i obserwacja. nir wiem czemu chcesz zalewac zły olej. zobacz co kolega wyżej zrobi ł

 

Nie chcę, pytam jaka jest najlepsza opcja, ponieważ się nie znam :wink: Przed przejściem na 5w40 polecasz płukankę czy po prostu wlać i obserwować? Raczej nie chciałbym "do spodu" go sczyścić i zalać na nowo, gdyż nie wiem, jak poprzedni właściciel widział kwestię silnika. Sprawa druga, jakiej marki zalać olej? Planowaliśmy Mobil1.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Trzeba pomyśleć dlaczego gość zalał 15w

czy przegrzał silnik

czy jest ogromny skręcony przebieg

czy miał durne założenie że przekroczył 200tys i trzeba lać 15w

czy nie dbał o silnik i go pałował cały czas.

 

Jedno jest pewne silnik mógł już dostać po dupie. Z 10w można by było ryzykować odpuścić płukankę, ale już z minerała to lepiej zrobić bo 5w wyczyści silnik i szybko zrobi się kicha z niego.

Ja mobila bym nie lał tylko valvoline albo motul. Teraz mam motul x cess 5w40

Opublikowano
mam pytanie odnosnie Mobila Super 3000 5W40, bo rzucił mi się w oczy ostatnio jak przeglądałem oleje. Dlaczego on jest taki tani ? praktycznie dwa razy tańszy niż Mobil 1 (niby też mobil ale nie Super a Mobil 1, może tu tkwi jakaś rzecz). Ogólnie mnie to troche zdziwiło, ale wydaj mi się że to jest jakiś budżetowy mobil niezbyt dobrej klasy, wszystko inne dwa razy droższe (Castrol, LM, valvoline o Motulu nie wspomne). Poczekam na wasze wypowiedzi może ktoś coś czai w tym temacie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podpinam Się pod temat.

POsiadam E39 530dA

Obecnie mam zalany AMS Oil 5W40 European FOrmula - baardzo dobry amerykański olej.

Niedługo czeka mnie wymiana, niesety, jak się dowiedziałem są jakieś problemy z dystrybutorem tego oleju i prawdopodobnie zaprzestana zostanie jego sprzedaż na rynku polskim.

 

W związku z zaistniałą sytuacją plabuję kupić MOTULa X-Clean 8100 5W40.

W bańce zostało mi ok 2l poprzedniego oleju, czy mogę zmieszać te dwa oleje ?

Spełniają identyczne wymogi i normy... ale wolę się upewnić zanim zacznę działać.

Dzięki za info,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Obecnie mam zalany AMS Oil 5W40 European FOrmula - baardzo dobry amerykański olej.

Niedługo czeka mnie wymiana, niesety, jak się dowiedziałem są jakieś problemy z dystrybutorem tego oleju i prawdopodobnie zaprzestana zostanie jego sprzedaż na rynku polskim.

 

Może zostanie zaprzestana a może i nie.Jak na razie jest spokojnie dostępny np. tu http://www.zmienolej.pl

Kupuj,wymieniaj i nie zawracaj sobie głowy na zapas:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sumie racja. Sklepów pełno. Coś się znajdzie.

Dzięki za linka. I odp.

 

EDIT:

Jednak temat jeszcze podrążę,

ktoś jeździł na MOTUL X-clean 5W40 8100 ?

czy to dobry olej ?Jest sporo tańszy no i łatwiej dostępny jak coś.

dzięki za info

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Zalałem Motula 5w30 x-clean + i zrobiłem płukankę silnika LM na razie wszystko ok:) 1000 km przejechałem i nic nie cieknie. Kontrolka oleju z rana znika o sekundę szybciej niż na półsyntetyku. Poza tym zmian na plus nie zauważyłem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ok.

dzięki za info.

zobaczymy jak się sprawdzi motul.

powinno być ok.

jeśli nie będzie gorzej to będzie dobrze.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.