Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Daniel, nie karm trola :nienie:

 

Jak by nie robili i tak muszą spełnić normy do certyfikacji np: bmw LL-01, LL-04, a także normy lepkości czyli 0w40, 10w60 czy cokolwiek pomiędzy.

Więc nawet mogą robić olej z "teorii Norbiego", jeśli są w stanie go wyproduktować z tak marnego półproduktu i później certyfikować. :wink:

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zero pojęcia, zero wiedzy na ten temat, nie ma o czym rozmawiać z wami, bo to jest jak gadanie do ściany.
Opublikowano

Zostal pogoniony z innych forow i teraz tutaj probuje sie popisywac.

Zryty beret :duh:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
z mojej strony dzieki za informacje.

Zamowilem juz filtry w tym rowniez odmy i olej motul 5w40 8100.

dziekuje za pomoc

 

Parę stron wcześniej pisałem o swojej która ma ponad 360 000km i jeździ na pełnym syntetyku obecnie firmy Valvoline ponieważ Motul wypada słabo w porównaniu do tego co teraz mam... słabo dlatego, że silnik na Valvoline dużo ciszej i ładniej pracuje :) ale ile aut tyle opinii :)

 

Trzymaj się po prostu sprawdzonych marek typu:

 

- Valvoline

- Liqui Moly

- Motul

 

co do norbi_1221 - czytałem o tobie trollu na wielu forach i weź idź do piaskownicy się bawić bo nic nie wnosisz swoimi postami... wyskakujesz z tekstami z du*y wziętymi, nie umiesz wcale czytać ze zrozumieniem i myślisz, że jesteś mądry... kolega ma problem z autem a ty *uj wie po co się wypowiadasz i tylko wkur*iasz innych...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Adaś miał, czy tam ojciec jego-wszystko jedno.

Nawet swoje fotki z 520d w tle wstawił gdzieś i te na skuterze też :mrgreen: .

Brakuje trochę go bo te tematy zawsze były zarąbiste.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przesadziłeś, bo tylko 6 :mrgreen:

Ale nieźle się uśmiałem :lol:

Widzę że kolega norbi to taki bajkopisarz że Brzechwa mu do pięt nie dorasta :mrgreen:

EOT.

Opublikowano
Przesadziłeś, bo tylko 6 :mrgreen:

Ale nieźle się uśmiałem :lol:

Widzę że kolega norbi to taki bajkopisarz że Brzechwa mu do pięt nie dorasta :mrgreen:

EOT.

 

Hehe :D chciałem żeby mi pomógł ale nie odpisuje :cry:

 

co do tematu to obecnie jeżdżę na Valvoline DuraBlend Diesel 5W40 i ostatnio wlałem dodatek Liqui Moly MoS2 i po 4000km stwierdzam, że silnik jeszcze ciszej pracuje i łagodniej :) prawie jak nówka :D

Opublikowano

On dostał już warna chyba..

 

U mnie za 2-3msc zbliża się wymiana oleju. Leje teraz motula 5w40. Olej ma kolor po jakiś 14tys w tym momencie taki jasno bursztynowy. Może nie ma syfu w silniku, ale bez rozebrania jego nic pewnie nie wiadomo. Nie wiem czy jest sens robić płukankę? Silnik od niemca po pierwszego Polaka i teraz w moich łapach zawsze ma lany syntetyk. Przebieg to 270tys raczej prawdziwy

Opublikowano
On dostał już warna chyba..

 

U mnie za 2-3msc zbliża się wymiana oleju. Leje teraz motula 5w40. Olej ma kolor po jakiś 14tys w tym momencie taki jasno bursztynowy. Może nie ma syfu w silniku, ale bez rozebrania jego nic pewnie nie wiadomo. Nie wiem czy jest sens robić płukankę? Silnik od niemca po pierwszego Polaka i teraz w moich łapach zawsze ma lany syntetyk. Przebieg to 270tys raczej prawdziwy

 

No szkoda, że go zablokowali :cry:

w takim razie trzeba będzie usunąć swoje posty :cry:

 

jeżeli po 14tys km nadal masz jasny olej to na pewno silnik czysty :) w byłej 1.8T olej przy wymianie po 10tys km zawsze był bardzo ciemny... za to w byłej 525i na gazie od wymiany do wymiany kolor się nie zmieniał :D

 

płukanka na pewno nie zaszkodzi więc jeżeli masz 20zł luzem to możesz sobie wlać :) ja zawsze wlewam przed wymianą w każdym swoim aucie i tylko Liqui Moly!

 

Co do oleju u siebie to wlewam słomkowy a wylewam szary ale mój to klekot :norty: za to w 1.9TDI ciotki wlewam słomkowy a chwile po odpaleniu czarny jak smoła :D

Opublikowano

W dieslach po kilkudziesięciu km olej jest ciemny a potem czarny i jest to normalne.

 

Niby olej wygląda bardzo ładnie, ale czy łańcuch, vanosy i spód miski olejowej wygląda tak samo tego najstarsi górale pewnie nie wiedzą :mrgreen:

Wleję tą płukankę teraz właśnie tej firmy i sprawdzę jaki kolor ma olej.

Nie no 20zł to żaden wydatek bez przesady :)

Opublikowano

U mnie po wlaniu świeżego oleju i przejechaniu paruset km robi się po prostu szary i taki sam wylewam :) może po prostu mój silnik jest czysty :D

 

W różnych dieslach zmieniałem olej, w tych nowszych też i zawsze był czarny jak smoła... ale klienci nie zalewali swoich silników olejami markowymi typu Liqui Moly, Motul czy Valvoline tylko te z dolnej półki cenowej...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
czy wlewalibyście olej 5w40 do silnika który co najmniej 4 lata jeździ już na 10w40? chodzi o m57. Do tej pory lałem w autach z reguły oleje syntetyczne ,ale w obecnym ktoś wolał przyoszczędzić. Już dwa razy wracałem do syntetyka po tym jak ktoś lał pół ,ale były to krótsze okresy czasu ,a po tylu latach trochę się obawiam. Przebieg lub stan licznika :? to 218kkm ,nie mam żadnych dowodów na to ,ale też stan auta nie mówi żeby było to 400kkm.
Opublikowano
Śmiało lej, ja początkowo u Siebie też latałem 3 lata na 10W/40 potem przeszedłem na 5W i nic złego Się nie dzieje. Przebieg 250 tkm (M52)
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Ja mam 308 tyś.i przeszedłem z pół syntetyka na 5W40.Ostatnie 100tyś chodziła na połówce.Osiem tysięcy zrobiłem na syntetyku i nic złego się nie dzieje.Szczerze to nie widzę różnicy w pracy silnika,oleju nic nie bierze,podobnie jak na połówce.Jednak bądź czujny,jeśli zauważysz że kontrolka oleju gaśnie później albo żarzy się na mocno rozgrzanym silniku,to może oznaczać że trzeba wrócić do pół syntetyka.
Opublikowano
ja chciałbym zmienić przed zimą ,bo jednak różnica między full a semi w minus 10 czy 15 na dworze bez garażu przy zimnym starcie jest znacząca
Opublikowano
A jak myślicie w tym przypadku: silnik chodził przez 4 lata na 15w40 Castrola. Płukanie i wymiana na syntetyk?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.