Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

seqk czemu tak nerwowo reagujesz? Ja bym Twojego GM nie zalal do golfa a nie mowa do beemki, ale Ty go lejesz i ten olej jest najlepszy, Ty wiesz lepiej wiec nie ma o czym dyskutowac :) Poza tym strasznie chaotycznie piszesz i czesto, w sensie duzo postow, temat robi sie malo czytelny, ale do rzeczy:

Moja beemka zanim ja kupilem jezdzila na sredniej jakosci polsyntetykach, ale silnik chodzi wzorowo i cicho, dlatego teraz wlalem Motula 10w40 tak na "rozgrzewke", zeby za rok przejsc juz na pelen syntetyk. Nie ma sie tu czym denerwowac przeciez. Ten temat ma raczej charakter pomocniczy i kazdy wyraza swoje zdanie, i jestesmy tu po to zeby dowiadywac sie wiecej, a skoro Ty seqk wiesz wszystko to nie ma sensu robic tu dalej sajgonu i kłótni, lej Genuine Motor oil i niech Ci służy beemka jak najdluzej :)

 

PS: Kolejne pytanko, jak to jest ze istnieje olej Castrol Edge 10w60 lub Valvoline 10W60 i sa one oba pelnymi syntetykami? Nawet sa preferowane w sportowych autach np. BMW M5. Lepiej zalac taki 10w60? Czy moze pomyslec nad jakims 5w40? Teraz jezdze na 10w40 wiec bezpieczniej jest przejsc na 10w60 syntetyk czy 5w40 syntetyk?

Edytowane przez herbatkowy
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano

A co to ma do znaczenia skoro powstał taki olej to do czegos jest ja wymieniam przy 7-8 tysiach a ty madrego nie udawaj bo nawet nie wiedziales ze jak masz gaz to szybciej sie zmienia olej poczytaj teraz chwile google i juz nastepny

Ja juz powiedzialem ja wiem swoje wy swoje w moje sie nie wpierd.. i tyle

alloha

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zeby wrócić do teamtu i nie karmić troli co jeżdzą na doktorach z półsyntetykiem (dobrze, że nie z minerałem) ;)

 

Wrzucam fajny test olejowy. Na kanale można zobaczyjeć jeszcze 2 inne porównania innych lepkości. Ogólnie szkoda, że porównują tylko Edge z BMW. Przydałoby się jeszcze z Motulem, Valovoline i Moil1 no i oczywiście z minerałęm :D ale trudno, miłego oglądania.

 

 

 

 

[Edit]

herbatkowy - 10w60 może być ok na lato, ale w zimie jak przywali -20 to raczej się przy rozruchu nie sprawdzic. Jak na moje oko to w kierunku 5w40 bym polecał.

 

BTW - wlałem w moją właśnie Edge 0w40 i od wymiany już z 10k km, a poziom cały czas w połowie,

Edytowane przez madseason
Opublikowano
A co to ma do znaczenia skoro powstał taki olej to do czegos jest ja wymieniam przy 7-8 tysiach a ty madrego nie udawaj bo nawet nie wiedziales ze jak masz gaz to szybciej sie zmienia olej poczytaj teraz chwile google i juz nastepny

Ja juz powiedzialem ja wiem swoje wy swoje w moje sie nie wpierd.. i tyle

alloha

 

 

Zapewne nawiazujesz do naszej wczorajszej nocnej rozmowy na gadu-gadu, gdybys nie zauwazyl to robilem sobie troche zarty z naszej rozmowy, z prawdziwa pasja sluchalem Twoich wypowiedzi na temat tego ze 328i w automacie brzmi totalnie inaczej i dwa razy glosniej niz 328i w manualu, mimo ze ni cholery nie rozumiem jakim prawem, i nie wiem czy ktokolwiek na forum to rozumie. Co do oleju: Dla mnie mozesz wymieniac olej nawet co 3.000tys km, tak sie zmienia olej przy katowaniu M3 na torze- napewno nie zaszkodzi :) Chociaz w sumie... moze faktycznie ten GM po tych 7-8 tysiacach sie juz do niczego nie nadaje. Nikt nie "wpierd... sie w Twoje" nikt Ci oleju na sile nie chce zmienic, ale jedno jest pewne: bez urazy ale tak sie sklada ze nieco interesuje sie psychologia mozna powiedziec ze lubie obserwowac zachowania ludzi, i niestety musze stwierdzic ze masz pewne problemy w komunikacji z innymi ludzmi, reagujesz strasznie agresywnie i negatywnie oraz nie przyjmujesz do wiadomosci zdania innych. Zachowujesz sie troche jak dziecko w piaskownicy "Moja babka z piasku jest najlepsza i ch*j! Ch*ja wiecie zobaczymy czyja babka wytrzyma dluzej :D" masz problemy w kontaktach z ludzmi i niestety te problemy moga sie poglebiac. Targaja Toba straszne emocje co wytlumaczaloby ten chaotyczny styl wypowiedzi, wyluzuj przede wszystkim przeciez to tylko internet szkoda glowy.

 

 

Na Twoim miejscu zaczal bym sie zastanawiac:

 

Specjalnie znalazlem zaklad w poblizu Twojej miejscowosci, do Legnicy masz niedaleko ze Zlotoryji.

 

 

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ośrodek Badań Psychologiczno - Lekarskich Kuszyk Spółka Jawna

ul. Oświęcimska 12/1 Legnica

59-220 Legnica

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

LPG i częstsza wymiana?

Mit tak samo jak rzekomo olej do LPG.

Można wymienić wcześniej to nic nie przeszkadza, ale nie jest konieczne.

Nie zgodzę się że LPG w aucie to jakiś problem jest. Wręcz przeciwnie dzięki temu auta z silnikami o słusznych pojemnościach mogą dalej normalnie funkcjonować nie pustosząc portfela. I jeżeli instalacja jest zamontowana ok to lata się tak samo dobrze jak na benzynce. Nie każdy chce żeby pod maską pierdziało jakieś 1,0 pojemności czy nawet 2,0.

A gaz po 2 zł to syf jest i tylko potem jest kupa smoły i bóg wie co w środku.

A ja lubię swoje wtryski od LPG :mrgreen: i dostaje Łorlenowski :cool2:

PS.Niektórzy chyba nie lubią innych ludzi :(

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ośrodek Badań Psychologiczno - Lekarskich Kuszyk Spółka Jawna

ul. Oświęcimska 12/1 Legnica

59-220 Legnica

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
LPG i częstsza wymiana?

Nie każdy chce żeby pod maską pierdziało jakieś 1,0 pojemności czy nawet 2,0.

 

Ej ej nie obrażaj :mrgreen: U mnie pierdzi 2.0 :mrgreen: Pewnie, że mit. Niektóre źródła podają że olej ma przy gazie lepsze własności bo nie miesza się z benzyną bo gaz wprowadzany jest do komory w fazie lotnej a paliwo wtryskiwane jako ciecz i w jakimś tam stopniu po gładziach cylindra się miesza z olejem.

Tak samo świece do LPG i inne bajki. Nigdy nie kupowałem elementów zapłonowych czy płynów pod LPG bo to jest śmieszne.

  • Moderatorzy
Opublikowano
U mnie pierdzi 2.0 :mrgreen:

Fajnie :cool2:

U mnie kiedyś pomijając 652 nawet było 1,3 z LPG :mrgreen:

Miałem na myśli siebie i swoje bulgoczące 4,7 :mrgreen:

Broń Boże nic nie mam do 2,0 w rzędowej szóstce :D tylko niektórzy chcą więcej, więcej, więcej, więcej i......................dłużej :mrgreen:

Rozluźnijmy się trochę bo coś się nerwowo robi nie tylko w tym temacie :?

PS. Są instalacje co podają w postaci cieczy :mrgreen: Nazywa się to ciekły wtrysk :mrgreen: gazu. Ale jest tego bardzo mało. Instalacje takie robił chyba tylko Prins.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Ano robi się..

 

Brakuje kobiecej ręki :norty:

 

Jak mój ojciec miał maluszka to niestety nie miałem jeszcze prawa jazdy. Jeździłem tylko po leśnych drogach jak mnie uczył jeździć :) Jeszcze miał stare zegary i oczywiście zapłon na wajchę przy ręcznym, albo na patyka. Pewnie wiesz czemu :cool2: Kijek zawsze leżał z przodu w bagażniku :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja miałem trzonek od młotka :mrgreen:

Też miałem swojego z kapliczką (stare zegary) i palony był z bata(z linki) :wink:

Brakuje kobiecej ręki :norty:

W tym wypadku może jednak NIE!!!

Podejrzewam, że dostalibyśmy wpier>>>l :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Nie wszyscy by dostali :mrgreen:

Nie pamiętam czy linka się zatarła czy urwała, ale kilka tyg się z tym jeździło. Później trzeba było ssanie wyłączać w podobny sposób tym samym narzędziem :) O dziwo kiedyś ukradli z bagażnika starą porządną ruską pompkę która pod koniec żywota auta była chyba najwięcej warta. 84" grubo ponad 300tys nalatane z jedną kapitalką. Ale później gubił tyle oleju że przeglądy się robiło podczas deszczowej pogody by zaliczyć kilka kałuż :norty:

Opublikowano
PS: Kolejne pytanko, jak to jest ze istnieje olej Castrol Edge 10w60 lub Valvoline 10W60 i sa one oba pelnymi syntetykami? Nawet sa preferowane w sportowych autach np. BMW M5. Lepiej zalac taki 10w60? Czy moze pomyslec nad jakims 5w40? Teraz jezdze na 10w40 wiec bezpieczniej jest przejsc na 10w60 syntetyk czy 5w40 syntetyk?

 

Bo 5W, 10W, 15W to nie są oznaczenia syntetyk/minerał, tylko jest to klasa gęstości oleju. Tak samo jak olej o gęstości 10W może być syntetyczny, tak i olej o gęstości 5W może być sytentyczno-mineralny. Ale na pozostałe pytania Ci nie odpowiem, bo nie wiem :)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Herbatkowy-przecież to Twój post..ja sam tego M54 nie wymyśliłem..

Chlopaki powszechnie panuje opinia ze nigdy nie zalewa sie lepszego oleju niz byl przedtem. Na stronie motula, 6100 synergie 10w40 jest jako polecany do M54b28- i taki mam u siebie. Jest sens zmieniac olej przy nastepnej wymianie? Czy lac dalej ten 6100? Czy jednak mozna przejsc na syntetyk? Kazdy pisze co innego cholera jasna jak to jest naprawde?

Widze,że jednak sam stopniowo przechodzisz na pełny syntetyk :cool2:

Ja też stopniowo przechodziłem-był wlany ów nieszczęsny GM 10W40,potem Mobil półsyntetyk,nastepnie płukanka LM i zalany Castrol Edge 5W40 a teraz ostatecznie przejde na Valvo 5W40.

I tak,jak powyżej koledzy piszą-najkorzystniejsza lepkośc do M52 to 5W40,ew.0W40.

10W60 odpuść-chyba,że wybierasz się na tor poszaleć.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Ja też stopniowo przechodziłem-był wlany ów nieszczęsny GM 10W40,potem Mobil półsyntetyk,nastepnie płukanka LM i zalany Castrol Edge 5W40 a teraz ostatecznie przejde na Valvo 5W40.

I tak,jak powyżej koledzy piszą-najkorzystniejsza lepkośc do M52 to 5W40,ew.0W40.

10W60 odpuść-chyba,że wybierasz się na tor poszaleć.

 

528i na tor :D Bez przesady, fajnie to jedzie ale do m powera jej daleko. Valvo bedziesz lac? Ja chyba zostane przy Motulu, tylko syntetyk wleje 8100.

 

PS: Kolejne pytanko, jak to jest ze istnieje olej Castrol Edge 10w60 lub Valvoline 10W60 i sa one oba pelnymi syntetykami? Nawet sa preferowane w sportowych autach np. BMW M5. Lepiej zalac taki 10w60? Czy moze pomyslec nad jakims 5w40? Teraz jezdze na 10w40 wiec bezpieczniej jest przejsc na 10w60 syntetyk czy 5w40 syntetyk?

 

Bo 5W, 10W, 15W to nie są oznaczenia syntetyk/minerał, tylko jest to klasa gęstości oleju. Tak samo jak olej o gęstości 10W może być syntetyczny, tak i olej o gęstości 5W może być sytentyczno-mineralny. Ale na pozostałe pytania Ci nie odpowiem, bo nie wiem :)

 

Nie no to to ja wiem, ale troche dziwne ze syntetyk moze byc w kazdej gestosci.

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano

Tu nie chodzi o samą gestośc (lepkośc),ale o jej rozpietośc-wieksza w strone syntetyku,np.10W60.

Z oznaczeń lepkości tylko dwie są pewne:

15Wxx to na pewno mineral

0Wxx to na pewno syntetyk

Pozostałe oznaczenia to już trzeba sprawdzać w specyfikacjach producentów.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Aha rozumiem dzieki :cool2:

Bede celowac w 5w40 valvo albo motula.

Lece poszukac tematu o sportowych wkladkach powietrza.

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano

Nie trzeba było czekac długo na błyskotliwą odpowiedź kolegi "seqk". Uwaga wklejam rozmowę :) Klient ma porytą banie, aż szkoda gadać :D Zbulwersował się jakbym co najmniej mu kobietę odbił.

 

2855167:

 

sluchaj 5 cze, 3:01

mozesz mi powiedziec

co tam dac zamiasy strumienicy

2855167:

 

Ty sprzedałes diesla e46 99r. za 15 tys. ? 5 cze, 3:11

UWAGA: W trosce o bezpieczeństwo, w wiadomości od Nieznajomych podejrzane treści zastąpiono ciągiem "[xxxxx]". Jeśli chcesz otrzymywać od Nieznajomego kompletne wiadomości - dodaj go do swoich kontaktów.

 

Treść wiadomości:

[xxxxx] 5 cze, 3:12

2855167:

 

pi****lone osły j**ane 5 cze, 13:46

 

 

 

2855167:

 

zostaniesz doceniony 6 cze, 4:20

juz nie dlugo jak kolega z glogowa

az do tej pory plakalismy na warsztacie co wy pi***olicie

buahahahha

2,8 wygra z 3,5 hahahahhaha 6 cze, 4:22

dobrze pilnuj mpakiecika

pozdrowienia od 9 mechaników ktorzy wleja 10w40

 

2855167:

 

Ty 528i wygra z 530d łosz [BAD] Wczoraj, 22:01

naukowcu jebany

z 520d juz bedzie odpływac na przyspieszenie a co dopiero z 530

jaki [BAD] głab

jeszcze troszkje niech cos sie zepsuje bedziesz plakal jak bedzie trza placic Wczoraj, 22:02

a wpierdoli i tak dostaniesz

 

Ja:

haha je b a ne dziecko 2:55

żałosny jesteś

dawaj przyjezdzaj do mnie zobaczymy kto w pizde dostanie

2:56

kozak przez internet

 

Seqk władca "mechaników" :D Dlaczego tacy idioci jeżdża BMW? Potem mówią że bmw to auta dla łysych idiotów po gimnazjum...

Aha 520d objezdza 528i :D Ciekawe jakim cudem objechalem 3 sztuki 530d E39 w tym tygodniu i jedna 525d E60... Ale skoro jego 328i dostaje od 520d :D To widac olej GM 10w40 daje rade!

 

 

EDIT:

Hmm zaczynam miec wrazenie czy oby ktos z forum nie robil sobie jaj :) Przyznac sie ktorys sie nabija i pisze takie glupoty? :D Bo nie chce mi sie wierzyc ze istnieje osoba z takim mózgiem... Naprawdę jeżeli tacy ludzie sa przyszloscia tego kraju to nie ma juz nadzieji :D Gosc ma racje i reszta swiata "niech sie p**erdoli".

 

EDIT2:

 

Chociaz w sumie gosc ma problemy emocjonalne... nie ma sie z czego smiac w gruncie rzeczy :cry: :duh:

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano

jak się nie zgadzał z moim poglądem o oleju to zaczął mnie straszyć na PW, ale w taki sposób buduje zdania, że czasami nie wiadomo o co chodzi.

Już nie pierwszy troll i nie ostatni :)

Opublikowano
jak się nie zgadzał z moim poglądem o oleju to zaczął mnie straszyć na PW, ale w taki sposób buduje zdania, że czasami nie wiadomo o co chodzi.

Już nie pierwszy troll i nie ostatni :)

 

Dokładnie, każde jego zdanie to zagadka logiczno-gramatyczna :D

Co najlepsze, gosc nie ma bladego pojecia na zaden temat i wypowiada takie herezje ze az nie wiadomo gdzie sie taki uchowal. Co ciekawe, w co trzecim poscie wspomina o jego "dziesieciu mechanikach". Kilka rodzynkow:

Na gg napisal mi ze w przyspieszeniu od 0-100km/h sekunda roznicy nic nie zmienia (chodzi o manuala i automata), twierdzi ze auto z automatyczna skrzynia biegow jest duzo glosniejsze i lepiej brzmi "ale mi tego nie wytlumaczy", i sami widzieliscie ze 528i "odplywa na przyspieszenie" z 520d. Co najlepsze, ta rozmowe ktora zacytowalem kilka postow temu, zakonczyl gimnazjalnym "BLOKIEM" na gadu gadu, tak zebym nie mogl juz odpisac.Wylał swoj jad i zablokowal :D

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Dziwię się, że wdajecie się w takie głupie dyskusje, które do niczego nie prowadzą.

Zgłoście do moda niech zrobi porządek i wszystko w temacie :cool2: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Nie mam nic do powiedzenia, kolegów za bardzo poniosło, radze ci się zastanowić danielu co robisz, lepiej wziąłbyś się za coś porządnego, takie tematy admin powinien zamykać i karać upomnieniami, bo to co tu się dzieje to strach przechodzi i puste piwnice tez.
Opublikowano
witam 3 miesiące temu zamieniłem swoje e46 lift na e39 530d był tam zalany jakiś coś 10w40 wymieniłem go od razu na castrol EDGE 5w40 rekomendowany niby przez BMW moja beata ma już 340tys i zero zuzycia oleju pozatym czym rzadszy olej tym turbo ma lepsze smarowanie nie prawdasz ? za niedługo 2 wymiana a nadal jest ekstra stan oleju pozdro :D :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.