Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś przechodził z 10w40 na pełen syntetyk w M57 ? Chodzi mi o doświadczenia praktyczne ,nie rozważania teoretyczne :mrgreen: .Marki olejów już wiem jakie są najlepsze.Chciałem się dowiedzieć czy płukanka jest konieczna bo sporo na ten temat rozbieżnych info.

Pytam bo chcę to zrobić,choć z duszą na ramieniu bo do silnika nie mam najmniejszych zastrzeżeń.Ostatnio zauważyłem głośniejsze pogwizdywanie turbiny a fachowiec zasugerował że może to być wina oleju półsyntetycznego. :(

 

Parę stron wcześniej pisałem o tym... wystarczy poczytać!

 

Co napisałeś? -że z płukanką zrobiłeś 20km.

TO DZIĘKI ZA RADY :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zrób płukankę produktem LM i zalej sobie syntetyk, Valvoline, Motul lub LM, płukanka przepcha ci kanały smarne, usunie nagar z pierścieni a co pozytywnie odbija się na pracy silnika.

Ja u siebie w Hondzie robiłem płukankę i podczas pracy silnika z płukanką przysłuchiwałem się co się będzie dziać, silnik pracował jak zawsze i w pewnym momencie momentalnie jego praca zrobiła się gładsza cichsza tak jakby wcześniej pracował na min ilości oleju. Sądzę że to był ten przełom kiedy puścił jakiś syf z jakiejś części.

 

Mimo iż wcześniej przed płukanką stosowałem ShellHElix 5-w40 i zawsze spuszczałem go dość ciemny, to po wylaniu z silnika po płukaniu miał kolor zużytego starego smaru, jakby nigdy nie był wymieniany, przeszedłem na Valvoline i jest OK, Co do oleju do stosuje go w dwóch Hondach i BWW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo iż wcześniej przed płukanką stosowałem ShellHElix 5-w40 i zawsze spuszczałem go dość ciemny, to po wylaniu z silnika po płukaniu miał kolor zużytego starego smaru, jakby nigdy nie był wymieniany, przeszedłem na Valvoline i jest OK, Co do oleju do stosuje go w dwóch Hondach i BWW

 

a ten helix to lałeś półsyntetyk czy syntetyk ? i jakiej klasy jakościowej był ten olej ? a ten obecnie valvoline jakiej jest klasy ? i ten valvoline pewnie się teraz nie robi czarny?

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś przechodził z 10w40 na pełen syntetyk w M57 ? Chodzi mi o doświadczenia praktyczne ,nie rozważania teoretyczne :mrgreen: .Marki olejów już wiem jakie są najlepsze.Chciałem się dowiedzieć czy płukanka jest konieczna bo sporo na ten temat rozbieżnych info.

Pytam bo chcę to zrobić,choć z duszą na ramieniu bo do silnika nie mam najmniejszych zastrzeżeń.Ostatnio zauważyłem głośniejsze pogwizdywanie turbiny a fachowiec zasugerował że może to być wina oleju półsyntetycznego. :(

jakie są twoim zdaniem ten najlepsze marki?

co znaczy przejście z 10w40 na pełen syntetyk ?,oleje syntetyczne też występują w klasie lepkoścowej10wxx

a co do turbiny to może zmień fachowca ?

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w40 to syntetyk, shellhelix ultra, ale odszedłem od niego na rzecz maxlife 10w40 (10w bo taki zalecany do silnika jest w H) po płukance olej długo by czysty, a teraz ma kolor brunatny a nie czarny.

 

Po prostu zrób jak wszyscy radzą i nie marudź :D a świst turbiny zawsze występuje, zwiększony świst to albo nieszczelność w około turbiny albo jej zużycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to strasznie slaby masz ten olej jak do tej pory masz jeszcze brunatny ,olej w dieslu to raczej po przejechaniu kilkuset kilometrów robi się czarny

a z tym marudzeniem do do mnie piszesz?

faktycznie shell helix hx7 to półsyntetyk 5w30 z przeznaczeniem do współpracy z pompowtryskami

Edytowane przez iZzI
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko syntetyk i najlepiej castrol edge bo taki rekomenduje bmw od 1997 od silnikow m52tu a to dlatego ze chodzi o vanosa miedzyinnymi.moja jezdzila na polsyntetyku mobila i jak rozebralem vanosa to sie za glowe chwycilem jaki byl syf!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głupoty gadasz, bmw rekomenduje, bo ma na tym niezłą kasę, na pewno nie z dbałości o twój silnik, a co do marki oleju wole polegać na większości i ludzi którzy maja z tym doświadczenie.

 

Także nie wież że wszystko co poleca BMW to po to byśmy jak najrzadziej odwiedzali ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie są twoim zdaniem ten najlepsze marki?

co znaczy przejście z 10w40 na pełen syntetyk ?,oleje syntetyczne też występują w klasie lepkoścowej10wxx

a co do turbiny to może zmień fachowca ?

 

Nie wiedziałem że oleje syntetyczne występują w klasie 10wxx,jak możesz to podaj przykład a może zastosuję.

Napisałem że wiem jakie są najlepsze oleje z małym przekąsem ,bo w każdym temacie o olejach przewija się kilka marek np.Valvoline,Havoline i Motul jako najlepsze a Castrol,Mobil to dziadostwo.Więc nie chciałem porady typu jakiej marki olej bo jest tego dużo.

Co do tu zmiany fachowca i turbiny to nie rozumiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ja Ci odpisze, jeśli to nie urazi kolegi (bo jego pytałeś)

zwykle są to oleje serii 10W-60 np.

http://filtry-oleje.pl/69-99-large/valvoline-vr1-racing-10w60-5l.jpg

 

nie wato ich kupować do "cywilnych" aut, one dobrze się sprawdzają w wysokoobrotowych silnikach gdzie musi być zachowany film olejowy, odporny na zerwanie przy wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz będzie?

http://img294.imageshack.us/img294/9573/p1010977ei9.jpg

 

 

przecież większość olei syntetycznych to wysoko przetworzone oleje mineralne (baza olej mineralny) i tylko niektóre serie to pełny syntetyk.

 

Poza tym nie wiem co chcesz uzyskać stosując racingowy olej w pełni syntetyczny,

jak nie wiesz jaki olej lać do silnika to w instrukcji pisze ( chyba 5w-30 z normą LL01), ale ja niestety do niej nie zaglądałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tu zmiany fachowca i turbiny to nie rozumiem .

zmiany fachowca, nie turbiny, bo to że ona gwiżdże to albo objaw zużycia(po przez nieprawidłową eksploatację lub staż )ewentualnie jak już ktoś zauważył wyżej ,nieszczelność w układzie dolotowym

 

co do olejów to te "syntetyczne" obrabiane po przez tak zwany hydrokraking to oleje mineralne właściwościami zbliżone do olejów syntetycznych

następnie oleje syntetyczne na bazie PAO Polialfaolefiny ( FULL SYNTETYK ,100% SYNTETYK)

i najwyższa półka to oleje syntetyczne na bazie poliestrów i poliglikoli

 

co do stereotypowych przeświadczeń odnośnie wymywania szlamów i nagarów to trzeba sobie uzmysłowić że NIE ZALEŻY TO OD BAZY OLEJU TYLKO JEGO USZLACHETNIACZY CZYLI KLASY JAKOŚCI !!!!!!!!!!! tak że nawet przechodząc z półsyntetyku średniej klasy na olej mineralny klasy wyższej dojdzie do wymycia silnika ze syfu co może skutkować zatkaniem kanalików smarny a to wiązać sie może z uszkodzeniem jednostki napędowej.Niezaprzeczalny fakt jest taki że po zmianie klasy lepkości ,przykładowo z 10wxx na 5w lub 0w może dojść do większej ilości spalania oleju przez jednostkę napędową(oczywiście jeżeli jest już na tyle zużyta)

REASUMUJĄC jeżeli twój silnik teraz nie "zużywa" oleju i nadmiernie się nie "poci" to możesz śmiało przejść na olej syntetyczny 5wxx tej samej klasy jakościowej co stosujesz obecnie

Edytowane przez iZzI
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz będzie?

http://img294.imageshack.us/img294/9573/p1010977ei9.jpg

 

 

przecież większość olei syntetycznych to wysoko przetworzone oleje mineralne (baza olej mineralny) i tylko niektóre serie to pełny syntetyk.

 

Poza tym nie wiem co chcesz uzyskać stosując racingowy olej w pełni syntetyczny,

jak nie wiesz jaki olej lać do silnika to w instrukcji pisze ( chyba 5w-30 z normą LL01), ale ja niestety do niej nie zaglądałem

 

Ten po lewej to ok. to jest ful syntetyk ale ten po prawej to olej półsyntetyczny tak jak wczesniej pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tu zmiany fachowca i turbiny to nie rozumiem .

 

iZzI''

zmiany fachowca, nie turbiny, bo to że ona gwiżdże to albo objaw zużycia(po przez nieprawidłową eksploatację lub staż )ewentualnie jak już ktoś zauważył wyżej ,nieszczelność w układzie dolotowym,,

 

bogi124''

Czyli uważasz że jakość oleju nie ma wpływu na turbo i gwizdanie to tylko nieszczelność w układzie dolotowym? ,a zła eksploatacja to pewnie chodzi Ci o szybkie gaszenie bez studzenia i butowanie na zimnym,a olej według Ciebie nie ma nic do rzeczy? To ja wolę nie zmieniać fachowca :D,,

 

iZzI''

REASUMUJĄC jeżeli twój silnik teraz nie "zużywa" oleju i sięnadmiernie nie "poci" to możesz śmiało przejść na olej syntetyczny 5wxx tej samej klasy jakościowej co stosujesz obecnie

...ma nadzieję że nic nie przekręciłem,,

 

bogi124''

I o taką informację chodziło,ewentualnie czy ktoś tak już robił.

Tylko zawsze znajdzie się kilku mądrali(teoretyków) :mad2: co chcą pokazać jak bardzo znają się na olejach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogi124''

Czyli uważasz że jakość oleju nie ma wpływu na turbo i gwizdanie to tylko nieszczelność w układzie dolotowym? ,a zła eksploatacja to pewnie chodzi Ci o szybkie gaszenie bez studzenia i butowanie na zimnym,a olej według Ciebie nie ma nic do rzeczy? To ja wolę nie zmieniać fachowca :D,,

 

 

nigdzie nie napisałem że olej nie ma nic do rzeczy, to tak jeżeli chodzi o konkrety

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem głośniejsze pogwizdywanie turbiny a fachowiec zasugerował że może to być wina oleju półsyntetycznego. :(

 

-od razu napisałeś żebym zmienił fachowca,później dodałeś:

zmiany fachowca, nie turbiny, bo to że ona gwiżdże to albo objaw zużycia(po przez nieprawidłową eksploatację lub staż )ewentualnie jak już ktoś zauważył wyżej ,nieszczelność w układzie dolotowym

 

Bezpośrednio nie stwierdziłeś że olej nie ma wpływu na gwizd,pracę czy zużycie turbiny,ale chyba każdy tak zrozumiał po tym co można przeczytać wyżej.

Więc określ się konkretnie o co Ci chodziło z tą zmianą fachowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba każdy tak zrozumiał po tym co można przeczytać wyżej

nie wiem czy każdy tak zrozumiał i jak kto co interpretuje,w każdym bądz razie jak fachowiec zasugerował że turbo gwiżdże przez pół syntetyk ,to zapytaj go również na jaki masz zmienić by przestała wydawać takie dzwięki i po prostu go zmień

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Czytam to co piszecie i czytam.

Ale się spuszczacie nad tymi olejami.

Ja leję co uważam za dobre i słuszne,a to co myślą inni........niech sobie myślą.

A tu każdy jak widzę jest najmądrzejszy i to co uważa za słuszne to wciska innnym-bo ja robię najlepiej.

Nie powiem co leję bo zaraz będzie,że głupi jestem,jaki to zły olej mam i dalej bo ja leję taki to ty też musisz.

To jak udowadnianie wyższości silnika benzynowego nad dieslem i na odwrót.

Najważniejsze żeby olej był markowy i dobry jakościowo,a nie zlewy z frytownicy baru z kebabami :mrgreen:

Jakoś dużo aut przez równie dużo lat przewinąłem i nie rozczulałem się i nigdy problemu nie miałem.

A nie bo ten to normy nie normy-sranie w banie i paranoja.

Opanujcie się.I pomyślcie głową a nie normą LL czy jakimiś siarczkami.

Teraz produkowane oleje to nie dawniejszy Selektor czy inny Specjal.Kiedyś jeździłem nawet na Superolu :mrgreen: i też dobrze było.Pewnie nawet niektórzy nie wiedzą co to za olej.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też pamiętam pierwsze oleje typu superol ,selektol

pamiętam jakim po kapitalce silnika w 126p było wlać selektor jeszcze ten w srebrnych litrowych plastikowych butelkach z zielonym, napisem selektor a na tamte czasy to już było coś taki olej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Na superolu chodziły wszystkie ciągniki,był też Lux który mieszał się z benzyną.

Używało się go do wszelkiego rodzaju komarków,rometów,simsonów,wuesek,mzetek,jaw na trabantach i wartburgach kończąc :D

W srebrnych butelkach był Lotos Semi(półsyntetyk),tamte były w czarnych.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.