Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam.

Piszę do Was, żeby się poradzić. Posiadam E39 z M47 pod maską. Dotychczas (przez poprzedniego właściciela) wlewany był Castrol Magnatec 10W40 (silnik pracuje na tym oleju przez ponad 30 tys. km, 4 wymiany co 8 tys. km.), jednak często spotykam się z opiniami, że nie powinno się lać oleju 10W40 do M47. Jaki olej radzicie mi wlać?

Zauważyłem, że u mnie silnik chodzi głośniej, niż ten sam silnik w E46 kolegi, ale nie wiem czy ma to jakiś związek z olejem.

Z góry dzięki za rady.

Opublikowano
Pewnie że ma. Zamów sobie motula u kolegi wyżej co pisał. Dobra cena i nie trafisz na podróbę. Ja kupiłem motula x clean 5w40. Polecam. Wcześniej valvoline miałem ale różnicy nie widzę w pracy przy mrozach. na jednym i drugim była cisza, ale motul spełnia bardziej wyśrubowane normy.
Opublikowano
kiedyś jeden mechanik od bmw (właściciel bmw na forum bmw) pisał że oleje magnatec strasznie dużo syfu zostawiają i on nich nie zaleca, a wie to bo rozbierał silniki pracujące na tym oleju, spróbuj tak jak kolega wyżej pisał ew Lm lub valvoline
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

syf podobno zostawia ale w dieslu.

benzyny nie mają tego problemu.

ale ja i tak swoją 320td jeżdżę na castrol edge 5w30 jak zaleca bmw :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

dokładnie jak kolega wyżej napisał kupcie sobie olej Liqui Moly ale z MoS2-z dwusiarczkiem molibdenu są rożne klasy jego lepkości

w zależności jak ktoś śmigał na 5w to leje 5w a jak na 10w to leje Liqui 10w... itd,

 

a te mobile ,castrole i inne badziewia o których piszecie zauważcie że kiedyś te leje były dobre ale teraz niestety są coraz gorsze bo wszystkie są rozlewane od niedawna już w Polsce ,sam kiedyś na takich jeździłem ale się kiedyś zdziwiłem jak po którejś wymianie olej zaczął delikatnie z miarki ubywać ,a po wymianie na LM zero pobierania oleju i praca silnika cichsza ,i rozruch lżejszy i wiele innych ważnych aspektów a przede wszystkim taki że w silniku M57 3.Od który ma niecałe 400 tyś przebiegu i jeździł od fabryki na Liqui Moly MoS2 nic nie grzebane było oprócz wtrysków i kolektora ssącego :)

 

polecam ten olej jeśli ktoś raz na taki wymieni to przy nim zostanie z własnego doświadczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Liqui moly to wysoka półka i przede wszystkim olej rozlewany tylko w jednej fabryce w Niemczech, z Niemieckich bardzo dobry jest też Ravenol -niestety nie przyjął się na Polskim rynku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ta gazeta ma chyba ze 100 lat :mrgreen:

a na pierwszym miejscu jakieś podpłacone australijskie g.ówno :wink:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
...jasne pewnie że szit, bo jak może test wygrać coś co nie jest reklamowane ,pewnie faktycznie test był sponsorowany :mad2: bo jak to możliwe by wiodące marki na rynku europejskim dostawały w zad.Nie to by każdy producent miał w swojej ofercie dobre jakościowo oleje jak i gorszy szit ... Ciekawe jest olej Royal Purple Racing 51 i jego klasa lepkości . Wracając do tematu to jest jeszcze coś takiego jak instrukcja ,gdzie można przeczytać jakie klasy lepkości i jakości zaleca producent ,nie to że by się do tego stosować bo z reguły producenci to idioci i pewnie nie mają pojęcia co jest dla ich produktów najlepsze , a i penie zalecają takie a nie inne klasy tylko po to by doprowadzić do jak najszybszego zużycia jednostki ...chyba
iZzI
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

olej może i dobry ale u nas go nie kupisz.

reklamowany jest i to dobrze ale tylko w krainie kangurów bo to lokalna marka :wink:

poza tym nie sądzę żeby były aż takie różnice w zużyciu.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
mnie zadziwia jedno, dobór oleju na stronie valvolinepolska dla mojego silnika pokazuje różne wyniki, od pół roku oleje w wyszukiwarce zmieniły się 3 lub 4 razy. A ostatnio polecanym olejem jest durablend diesel który nie spełnia normy BMW LL, czy valvoline leci sobie w kulki? olej który był zalecany pod koniec ubiegłego roku teraz juz nie jest zalecany
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pewnie marketing :wink:

z trzech co do Twojego zalecają tylko jeden, SynPower 5W-30 ma aprobatę ll01

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
jeśli chodzi o valvoline, nie tylko dla diesli to chyba najlepszy wyjściem będzie własnie seria synpower (100% syntetyk) i najlepiej MST, z tego co pisza zawiera mniej popiołów i siarki, więc silnik będzie czystszy
Opublikowano

obniżona zawartość siarki czy popiołu ma się chyba bardzo do czystości spalin a to z kolei ma bardziej istotny wpływ na trwałość układu obróbki spalin (układy katalityczne czy też filtry cząstek stałych) niż na czystość silnika

 

 

" widać dobór oleju do danego silnika jest bardzo trudny i lepiej zostawić to producentom samochodów,oraz stosować się do tego,jaki olej zalecają...

Jeszcze co do marki oleju - obecnie jest na rynku całe mnóstwo olejów i całe mnóstwo odmian olejów każdego producenta.Co do odmiany oleju,to nalezy się stosować do klasy jakościowej i lepkościowej oraz można dobrać sobie olej wg użytkowania silnika - są oleje do silników samochodów,które jeżdżą głównie po mieście,pod obciążeniem(np. w górach) itg,do silników zasilanych LPG itd.Co do producenta,to wybór już należy do samego użytkownika samochodu,ponieważ jest na ten temat tyle opinii ile jest producentów.I każdy użytkownik będzie chwalił olej,na którym jeździ,ale taką naprawdę prawdziwą ocenę o oleju może wydać tylko dobry mechanik na podstawie oględzin silnika danego samochodu,który jeździ na danym oleju.Ale skoro olej został dopuszczony przez SAE lub ACEA,to można być pewnym,że olej ten spełnia określone warunki producenta.Nie można jednak wlać oleju np. Mobil1 tylko z tego względu,że np. producent tego oleju reklamuje,że jest to najlepszy olej na świecie i stosuje się go w Formule1.Oczywiście przykład oleju Mobil1 jest tylko przykładem i nie należy się sugerować nazwą.Należy mieć na względzie to,w jakich warunkach pracuje silnik Formuły1.Tak więc przykładowa reklama,że dany silnik jest wykorzystywany w silnikach Formuły1 wcale nie oznacza,że będzie on dobry w naszym silniku." cytat zaciągnięty ze strony forum samochodowe

http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

iZzI
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najmadrzejsze napisali ostatnie zdanie :D

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Może ktoś przechodził z 10w40 na pełen syntetyk w M57 ? Chodzi mi o doświadczenia praktyczne ,nie rozważania teoretyczne :mrgreen: .Marki olejów już wiem jakie są najlepsze.Chciałem się dowiedzieć czy płukanka jest konieczna bo sporo na ten temat rozbieżnych info.

Pytam bo chcę to zrobić,choć z duszą na ramieniu bo do silnika nie mam najmniejszych zastrzeżeń.Ostatnio zauważyłem głośniejsze pogwizdywanie turbiny a fachowiec zasugerował że może to być wina oleju półsyntetycznego. :(

Opublikowano
Może ktoś przechodził z 10w40 na pełen syntetyk w M57 ? Chodzi mi o doświadczenia praktyczne ,nie rozważania teoretyczne :mrgreen: .Marki olejów już wiem jakie są najlepsze.Chciałem się dowiedzieć czy płukanka jest konieczna bo sporo na ten temat rozbieżnych info.

Ale co za różnica czy ktoś przechodził w M54 czy M57 :?: Jeśli silnik w dobrej kondycji to nic nie powinno Się dziać i nie ważne czy to diesel czy benzyna, ja w swoim M52 przeszłem z 10W/40 na 5w/40 bez żadnej płukanki i żadnych wycieków czy zwiększonego poboru oleju nie zauważyłem. Przy następnej wymianie zejdę na 0W i zobaczę efekty :mrgreen: lub nie :wink:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Może ktoś przechodził z 10w40 na pełen syntetyk w M57 ? Chodzi mi o doświadczenia praktyczne ,nie rozważania teoretyczne :mrgreen: .Marki olejów już wiem jakie są najlepsze.Chciałem się dowiedzieć czy płukanka jest konieczna bo sporo na ten temat rozbieżnych info.

Pytam bo chcę to zrobić,choć z duszą na ramieniu bo do silnika nie mam najmniejszych zastrzeżeń.Ostatnio zauważyłem głośniejsze pogwizdywanie turbiny a fachowiec zasugerował że może to być wina oleju półsyntetycznego. :(

 

Parę stron wcześniej pisałem o tym... wystarczy poczytać!

Opublikowano

Ale co za różnica czy ktoś przechodził w M54 czy M57 :?: Jeśli silnik w dobrej kondycji to nic nie powinno Się dziać i nie ważne czy to diesel czy benzyna,

Różnica znamienita , benzyny mają około 200tkm.mniej rocznikowo i to obojętnie jak jest na liczniku kręcone.Przykładowo 525i z 2000r.wystawione z przebiegiem 205000km. ma około 405000km. a 525d z roku 2000r. wystawione z przebiegiem 205000km. ma około 605000km. Każdy kto trochę kręci się w handlu samochodami o tym wie.Niestety prawda jest okrutna.

 

Co do oleju -to tylko głupki uważają że do każdego silnik w e39 należy lać jedyny słuszny olej syntetyczny jak pisze fabryka.Takim doradcą dziękuję :evil:

 

Mój silnik mimo ogromnego przebiegu jest w znakomite formie ,dlatego rozważam przejście na pełen syntetyk.W przypadku kiedy silnik byłby sporo zmęczony, nie brałbym tego pod uwagę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.