Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a ja słyszałem że nie ma olei w 100% syntetycznych i każdy ma domieszkę minerału.

To żle kolego słyszałeś,jest tak,jak Barteq81 napisał-oleje o handlowej nazwie "syntetyczne" dzielą sie na dwie kategorie: z domieszką mineralną (hydrokrakowane) oraz pełnosyntetyczne. Takimi pełnosyntetykami są np. Mobil1 ESP Formula, M1 New Life,LM Synthoil,Valvoline Synpower itp.

Co do temp.na tłokach-300st.może wystąpic tylko w b.wysilonych silnikach,np.w M3 lub M5,w zwykłych silnikach jest to max.ok.200st.przy długotrwałej i wysokiej predkości autostradowej.

Trzeba wziąc jeszcze pod uwage smarowanie prowadnic zaworowych-tam temp.może przekraczac 150st.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tak jest.

Denka tlokow w silniku S62 i pewno w innych eskach, sa chlodzone strumieniami oleju.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
A po czym wnioskujesz, jeśli można wiedzieć?

Bo jeśli tylko po przejrzystości bańki, to podobnie wyglądają oleje np. 10W40, a na pewno nie są lepsze od syntetyków..

 

Dlaczego myślisz że oleje 10W40 nie są lepsze od syntetyków?

których główną zaletą jest to że mają dwa razy dłuższy okres pracy w silniku co za tym idzie mniej cierpi na tym środowisko.Fakt że warunki w jakich odbywało się doświadczenie nie były takie jak w silniku,nie mniej jednak widać że niektóre syntetyki bardzo mocno zasyfiły bańkę w przeciwieństwie do Castrola10W40 i co niektórym :jawdrop: :mrgreen: bo przecież wszędzie piszą że Castrol to syf największy,który w silniku zostawia pokłady nagaru wielkie jak złogi węgla kamiennego w koapalni :mrgreen: :mrgreen:

 

Jak to dlaczego tak myślę, to chyba oczywiste - dlaczego praktycznie we wszystkich nowoczesnych silnikach stosuje się oleje syntetyczne? Z pewnością nie tylko dlatego że dłużej wytrzymują w silniku. Zresztą samo to, że dłużej wytrzymują też z czegoś wynika. Z pozostałych zalet to wiem na pewno, że syntetyki lepiej smarują w pierwszych chwilach po rozruchu, ale to akurat nie ma tutaj znaczenia.

A wracając do sedna, to że olej półsyntetyczny nie zostawił nagaru przy 380st, nie oznacza, że lepiej smaruje przy niższych temperaturach (bliższych realiom).. A co do Castrola, jak widać po teście są różne Castrole i nie można generalizować nawet w ramach jednej marki oleju.

 

Pozdr!

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Aby nie zakladac nowego tematu mam pytanie czy dolanie do 10w 40 (juz w silniku ) okolo 0.3 litra 5 w 40 tej samej firmy zaszkodzi cos silnikowi ? czyli do polsyntetyka - syntetyk Mam maly niedobor oleju i tak chce zmienic na syntetyk ale jutro rano jade okolo 300 km i na pewno tego nie zdaze zrobic przed jazda z tad moje pytanie ..
Opublikowano
no raczej nie możesz ten pierwszy to minerał drugi syntetyk a ich się nie miesza.Szklanka na dolewkę raczej Ci nie pomoże a narobić gnoju możesz niezłego.
Opublikowano

Kolego hurry,10W40 to jest półsyntetyk a nie minerał a nawet gdyby był minerał to i tak nic by się nie stało jak dolać do niego syntetyk.

Bimmero lej śmiało ten olej (może być nawet innej firmy) i nic się nie stanie.Przejedź kilka kilometrów ,zgaś silnik i sprawdź na bagnecie czy się nie waży.To tak dla zasady,zawsze tak robię po dolewce.Zrobisz te 300km. i zmienisz na nowy.Pozdrawiam

Opublikowano
Rzeczywiście to półsyntetyk,przepraszam ale że z mineralnym można ,,śmiało mieszać " to raczej nie do końca ale skoro tak robiłeś to wiesz
Opublikowano

Tak jest.

Denka tlokow w silniku S62 i pewno w innych eskach, sa chlodzone strumieniami oleju.

Chłodzenie natryskowe olejem denek tłoków powoli stało sie standardem-już nawet poczciwe M51/41 (tdsy) to miały i mają wszystkie produkowane od tamtego czasu diesle BMW.

Co do domieszek oleju-spokojnie można dolac full do semi lub semi do minerala,na pewno taka dolewka lepszego gatunkowo oleju nie zaszkodzi.

Natomoiast nie zaleca sie robic "odwrotnych" dolewek.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam panowie podpowiedzcie mi co zrobić.

Kupiłem bmw muszę zmienić olej poprzedni własciceil jeździł na 15w 40, znajomy powiedział mi ze to zabójstwo i muszę zmienić na 5w30, pojechałem do mechanika o on mi mówi ze nie można przechodzić w ten sposób już sam nie wiem co mam robić moje BMW rok 2003 520d 162000km przebiegu

Proszę o radę

Opublikowano

Podpowiadamy,

 

1. Zmień mechanika i więcej do niego nie jedz.

2. Kup olej dowolnej marki pełny syntetyk, sprawdz na stronie jaki dla Ciebie będzie OK, ale podejrzewam, że 5w30 bedzie git.

Opublikowano
Ale po wymianie na syntetyk obserwuj silnik jak wygląda. Ktoś mógł kupić taki olej by zalepić ubytki. To taki swojego rodzaju moto doktor tylko mniej szkodliwy. Ale też możliwe, że ktoś zobaczył przebieg i stwierdził ze trzeba przy takim wlać minerała, a są tacy ludzie :mrgreen:
Opublikowano
nie chcę nic sugerować, ale tak jak pisał kolega obserwuj czy nie będziesz miał wycieków w silniku, bo jakoś nie chce mi się wierzyć ze ktoś przy przebiegu 162000km lał 15w40, w olej uwierzę ale nie przebieg, raczej bym dopisał 2 na początku zamiast jedynki, bo minerał do tak młodego silnika to niezdrowe
Opublikowano
Moja ma 370 000km i jeździ na 5W30 jak większość M57... skoro jest olej mineralny to przed wymianą zalecam wlać środek do płukania silnika najlepiej firmy Liqui Moly a potem dopiero zalać syntetyk. Ja przed wymianą z płukaną w silniku zrobiłem 20km i nic się nie stało... po zrobieniu jakiś 3000km profilaktycznie wymień sam filtr oleju ponieważ syntetyk na pewno jeszcze umyje silnik z syfu po mineralnym... Robiłem tak jak pisałem, auto pokonało ponad 20 000km i pewnie śmigałoby dalej gdyby nie... pozdrawiam :)
Opublikowano
Ja przed wymianą z płukaną w silniku zrobiłem 20km i nic się nie stało...

Pogratulowac odwagi :cool2:

Dawids77-jeżeli obawiasz sie od razu przejśc na syntetyk to zalej na jakies 5tys.km półsyntetyk-tak przejsciowo.

I tak,jak koledzy powyżej piszą-płukanka przed wymianą i obserwacja silnika po wym.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Dlaczego odwagi. I tak i tak syntetyk wypłuczę tylko gorzej niż płukanka i zamiast czysty olej będzie jeździł na brudnym jak to zrobi bez. A jeśli uszczelka jakaś zacznie cieknąć to żadna tragedia. Wymiana i tyle a nie zmiana oleju na gęsty.
Opublikowano
Ja przed wymianą z płukaną w silniku zrobiłem 20km i nic się nie stało...

Pogratulowac odwagi :cool2:

Dawids77-jeżeli obawiasz sie od razu przejśc na syntetyk to zalej na jakies 5tys.km półsyntetyk-tak przejsciowo.

I tak,jak koledzy powyżej piszą-płukanka przed wymianą i obserwacja silnika po wym.

 

Oj już nie przeżywajcie tak :P gorsze rzeczy ludzie robią z swoimi samochodami i jeżdżą... mój kolega mechanik od diesli do którego trzeba się umawiać z wyprzedzeniem min. 2 tygodniowym mi o tym powiedział, że tak najlepiej się wypłucze syf w silniku i nic mu się nie stanie bo olej nadal w nim jest :P

Opublikowano

Oczywiście-popieram i sam stosuje płukanke,ale chodziło mi o odwage jeżdzenia autem z wlana płukanką.

Na pewno nie tak jak po zmieszaniu oleju z ropą :)

Praktycznie tak samo. Płukanka to specyfik na bazie nafty,wiec to tak jakbyś dolał z 0,75 litra nafty do oleju w silniku. Zgadza sie-to ma chodzic kilkanaście min,ale na biegu jałowym-czyli bez obciążenia.

No ale każdy robi tak,jak uważa :cool2:

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
hej Koledzy. troche z innej beczki ale o oleju. w e39 m52tub25 zawsze lalem mobil 1 5w30 esp formula. jakis czas temu wymienilem olej na taki sam i sobie go chwalilem do pierwszych mrozow. nie wiem czy to taka partia oleju ale na zimnym silniku mam BARDZO suchy start. klekot niesamowity. na takim samym oleju wczesniej tego nie bylo. do tego ostatnio na drugim cylindrze slychac stuki. mniej wiecej przy 1200 rpm. cos mobil1 podpada
Opublikowano
Albo mobil 1 podpada (ja uważam że to bardzo średnia półka) Albo już się zaczyna zużywać serducho np popychacze. Możesz przetestować jakiś inny lepszy olej póki jeszcze mrozy jako takie są i zobaczyć czy to wina oleju czy może szykuje się za jakiś czas jakiś mały remoncik
Opublikowano
mam chec zalac teraz valvoline 10w40 long life. w e34 sie sprawdzal super. jak to nie wyciszy silnika to sciagam czapke. moze z Was ktos robil remont glowicy m52tub25?? jakie koszty?? zdjac i zalozyc sam dam rade. uszczelki juz wymienialem w innych autach ale zawsze konczylo sie na planowaniu glowicy a teraz chyba caly jej remont sie szykuje wiec nie wiem na ile kaski sie szykowac...
Opublikowano
mam chec zalac teraz valvoline 10w40 long life. w e34 sie sprawdzal super. jak to nie wyciszy silnika to sciagam czapke. moze z Was ktos robil remont glowicy m52tub25?? jakie koszty?? zdjac i zalozyc sam dam rade. uszczelki juz wymienialem w innych autach ale zawsze konczylo sie na planowaniu glowicy a teraz chyba caly jej remont sie szykuje wiec nie wiem na ile kaski sie szykowac...

Kup sobie Liqui Moly 5W40 gwarantuję że ci go wyciszy.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.