Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

mój kuzyn ( 530d , 250kkm), po prostu kupił olej syntetyczny , akurat shell helix ultra 5w40 i wlał do silnika, wcześniej oczywiście spuścił zużyty olej castrol magnatec 10w40, wymienił oczywiście także filtr oleju, było to 2 lata temu i do tej pory nie było żadnych niespodzianek. Edytowane przez adamsaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

powiem wam że mam duże obawy że coś Spierdziele tą wymianą a ktoś ma takie potwierdzenie może w benzyniaku? :?

 

Nikt cię nie zapewni że po wlaniu syntetyku coś się nie stanie,natomiast po wlaniu półsyntetyku na pewno nic się nie stanie,(stało by się gdybyś zalał do nowego auta bo nie było by smarowania, dla tego producent zaleca ful syntetyk) Zresztą sam masz już doświadczenie(twierdzisz ze poprzednio było wszystko ok a teraz są problemy)Kieruj się chłopie własnym rozumem.Znam osobiście przypadki zatarcia silnika po zmianie oleju z semi na ful,natomiast nie znam przypadku żeby półsyntetyk zaszkodził silnikowi z przebiegiem pow.100tys.Wszystko zależy od stanu silnika.Olej syntetyczny wymyślono do silników nowej generacji idealnie spasowanych, bo tradycyjny mineralny po prostu nie przeniknął by do łożysk,panewek itd,nie znaczy to jednak że można na nim jeżdzić bez końca,bo wiadomo że części się z czasem zużywają i syntetyk się wtedy przelewa w silniku jak woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ambience nic nie spierdzielisz pod waronkiem ze masz zdrowy silnik

ja tez na poczatku jak kupilem moje pierwsza bunie nie wiedzialem co wlac pytalem kolegow i mowili ze nie wiem co bylo lane i duzy przebieg to lej polsyntetyk.

wiec zalalem w mrozie jak odpalilem to mi silnik zaczol klekotac wymienilem na syntetyk .

samochod zaczol ciszej chodzic . moj szwagier do omegi 3l v6 lal juz wszystko nawet mineral potem wrocil na syntetyk i wszystko w normie :)

ja bede trzymac sie zalecen producenta az silnik nie padnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnym rozumem... jakbym był pewien decyzji to bym nie prosił was forumowiczów o pomoc, a widzę ze co wypowiedz to inna opinia :( mój silnik ma przejechanie 205tyś no i nie ukrywam lubię dać mu ostro popalić :) dlatego chciałem jak najbardziej o niego zadbać a nie zaszkodzić :(

 

montehristo a ty jak kupiłeś jeździła wcześniej na full czy semi i jaki miałeś przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupujac swoja prawie rok temu tez byl wlany olej 10w40 i nie wiedzialem co zrobic ale podjalem decyzje i wlalem 5w40 castrol i silnik pracuje idealnie,kazdy musi sam podjac decyzje co wlac a ja swojej decyzji nie zaluje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chyba też zmienię na full syntetyk

 

Witam,moja rada dla ciebie-zanim zmienisz olej sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach(to nie wiele roboty i koszt nie wielki),po wymianie na ful syntetyk też zmierz ciśnienie,jak ciśnienie znacznie nie spadnie to znaczy że masz silnik w dobrym stanie i śmiało możesz jeździć na syntetyku.A propos stosowania półsyntetyku to ja jeżdżę na 10w40 i nie mam problemów ani w upały ani w mrozy,chodzi cicho i pali pięknie w 20st. mrozy,mam przejechane 290tysięcy,a na tym oleju od 150tkm i od wymiany do wymiany nic nie dolewam.Mój kuzyn,528i jeżdźił pół roku na półsyntetyku i coś go skusiło żeby wymienić na 5w50,pojechał do Hamburga i po drodze dolał 2litry oleju :mad2: ,jak wrócił do Polski,z powrotem wrócił na 10w 40.Nie jest to oczywiście regułą,ale zdarzyć się może.Tobie życzę jak najlepiej.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnym rozumem... jakbym był pewien decyzji to bym nie prosił was forumowiczów o pomoc, a widzę ze co wypowiedz to inna opinia :( mój silnik ma przejechanie 205tyś no i nie ukrywam lubię dać mu ostro popalić :) dlatego chciałem jak najbardziej o niego zadbać a nie zaszkodzić :(

 

montehristo a ty jak kupiłeś jeździła wcześniej na full czy semi i jaki miałeś przebieg?

 

 

ja jak kupilem swoja 525i miala przejechane 89000 mil czyli jakies 150000km z pelna historia bmw wiec powinien byc lany wlasciwy olej teraz kupilem 530i z przebiegiem 200000 km i bade lal to co zaleca producent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam,troszkę odświeżę temat,mianowicie po wymianie oleju na Castrola 10w40(zza Odry)tak sobie myślę dzisiaj bo przestawiałem karnisterki w piwnicy i patrzę ,że normy ten olej spełnia takie : MB 229.1, VW 505.00 pojechałem na stację zatankować i myślę sobie,że sprawdze,tak z ciekawości jaką klasę spełnia nasz lotosowski półsyntetyk iiiiiiiiii :shock: takie same :!: :!: :!: kurde mówię co jest :!: zasuwam do teścia ,bo w Lotosie pracuje i pytam co jest grane. A on taki tekst,że oni w Lotosie rozlewają oleje Castrola,Shella,Bp,Lotosa i to jest jeden olej tylko przy produkcji zamawiają jakieś uszlachetniacze ale ogólnie to teraz olej jest na takim dobrym poziomie,że zbyt dużej różnicy nie ma w jakości :shock: :? co wy na to ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kolega-dystrybutor olei też walnął ten tekst.To prawda że w obecnej chwili oleje róznia się nie wiele,poza ceną.Wszystko zalezy od pochodzenia tego oleju-czy nie jakaś rozlewnia w stodole.Ja w hiszpanii widziałem wśród olei nasz lotos i ceną nie odbiegał nic od Total,Elf,Bp,Shell,Mobil itd.Więc skoro jest to znaczy że sie sprzedaje.Ja osobiscie do nowego sprintera w polsce lałem zawsze Lotos i przez 7lat i przebieg ok 400tys nic się nie działo.Od wymiany do wymiany.Takze ja wierze,choć do bunii leje 5W40 Total lub Shell.POzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak,jeżeli spełnia normy Subaru,Volkswagena, Mercedesa to znając życie to ten sam olej tylko,że jest w innych karnisterkach,więc to co mój teściu mówi musi być prawdą,że niby tylko dodatki uszlachetniające zamawiają a reszta,to to samo.Wiecie co,nie chodzi tutaj o cenę ale jakbym to wiedział przed wymianą to zalałbym Lotosowym półsyntetykiem,tak ,żeby spróbować i tak co 12 tysiaków wymianka,więc ja osobiście to wypróbuje.Coś mi się wydaje,że to jest to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ogólnie to teraz olej jest na takim dobrym poziomie,że zbyt dużej różnicy nie ma w jakości :shock: :? co wy na to ?

 

Ja na LOTOSIE syntetic przejechalem w mercedesie w124 lacznie ponad 300 tys km, oba dodatkowo zasilane LPG co obciaza cieplnie glownice w nieco wiekszym stopniu i LOTOS dawal rade.

Najmniejszych problemow niegdy nie mailem auta jezdza do dzis.

W mojej e39 2.0 tez zapodalem LOTOSa i juz 60 tys km pokonane bez problemu.

IMO dobry olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Akurat przyszedł czas na wymianę oliwy(nawet przeciągnąłem 1tys.)

A co tam też zaleję Lotosa może i byc dobre,chociaż tańsze.Zobaczę co i jak,jak nie to następny raz wróci Castroll,chociaż to tak trochę dziwnie mi się kojarzy bo malucha miałem na semisyntetic.

Jeszcze jedno czy jak auto chodzi X lat a napewno ze 6 na 10W,to jakbym zalał 5W hmmmmm(przebieg niemały).Co o tym myślicie?

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem w 2007r, na liczniku miało 120 tys:) Poprzednio był Castrol 10W60. Przy pierwszym przeglądzie w Polsce (po awarii turbiny:)) mechanik zalał mi rekomendowanym do tego modelu czyli Castrol 0W40. Na tym oleju zrobiłem już ponad 100 tys. Silnik jak na razie śmiga bez zarzutów, tak jak pisałem bierze jakieś 0,5 litra mdz wymianami 20-25 tys, tak więc nie ma sensu kombinować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leje mobil 1 0w40

poprzedni wlasciciel tez go lał. dwie wymiany zero ubytkow. Ostatnio wciagnął mi tak ze komunikat wyswietlil sie na kompie wymienilem odme ok 600 km przejechane i ani grama nie ubylo. mechanik zalecal mi juz przejscie na pół syntet. ale ja mam watpliwosci. auto ma autentyczny przebieg 241 k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego cichy, możesz śmiało zmienić na syntetyk ( tak jak fabryka każe) , ja polecam Ci shell helix ultra 5w40, wg cegiełek robię na nim 20kkm, kupuję go w hurtownii we wrocławiu , przesyłka do 30 kg 20 pln, ja biorę zawsze 30 l, ostatnio za 5l płaciłem chyba 105 pln, musialbym sprawdzić na fakturze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,troszkę odświeżę temat,mianowicie po wymianie oleju na Castrola 10w40(zza Odry)tak sobie myślę dzisiaj bo przestawiałem karnisterki w piwnicy i patrzę ,że normy ten olej spełnia takie : MB 229.1, VW 505.00 pojechałem na stację zatankować i myślę sobie,że sprawdze,tak z ciekawości jaką klasę spełnia nasz lotosowski półsyntetyk iiiiiiiiii :shock: takie same :!: :!: :!:

Akurat te normy, ktore wymieniles powyzej nie maja jakichs bardzo wygorowanych wymagan wiec stosunkowo latwo jest je spelnic obecnym olejom. 505.00 to norma z 1997 roku. 229.1 pochodzi chyba z podobnego okresu, kilkakrotnie juz zastapiona, najpierw norma 229.3 a pozniej 229.5.

 

Nie twierdze, ze to zle oleje. Po prostu zaznaczam, ze praktycznie kazdy obecnie produkowany 10w-40 potencjalnie spelnia te same normy, tylko nie kazdy producent chce bulic kase VW i MB zeby mogl sie oficjalnie nimi chwalic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.