Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 miesiące temu...

Cześć Panowie. Na Google nie szukam bo co opinia to każda inna.

Chodzi o zmianę oleju z semi na syntetyk.

Bo ponoć taki jest polecany.

Mam E39 525d przebieg 370tys.

Nie mam pojęcia jaki ma aktualnie w silniku olej. Jeśli ma polsyntetyk to czy mogę przy takim przebiegu wymienić na syntetyczny czy może tak już pozostawić?

Auto nie znaczy terenu, odpala i jeździ jak należy, ma moc, nie dymi.

Poradźcie coś. Nie chodzi o markę tylko o rodzaj oleju. Ryzykować czy może nie ma ryzyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie mam pojęcia jaki ma aktualnie w silniku olej. Jeśli ma polsyntetyk to czy mogę przy takim przebiegu wymienić na syntetyczny czy może tak już pozostawić?

Trochę sobie przeczysz. Nie wiesz co jest zalane i chcesz nadal to samo stosować.


Zalej to co ma być czyli 5w30 ewentualnie 5w40 najlepiej full saps z normą BMW LL-01 lub LL-04. Można przed wymianą zapodać płukankę. Ja bym tak zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeczę tylko zgaduje. Jeśli ma syntetyk to ok. Ale co jeśli ma semi a ja wymienię na syntetyk? Nie będzie ciekł silnik? Auto ma swoje lata. Niby pod maska jest naklejka z butelki Castro 5w30 . Tera nie wiem czy jest bo jest czy może kiedyś był a ktoś inny właź cholera wie co. Chętnie dałbym syntetyk. No ale zdania są podzielone. Niby zalecany ale przy niewiadomej odradzany ryzykiem rozczelnienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak te auta schodziły z taśmy. były inne oleje, sporo czasu minęło i oleje się zmieniły/poprawiły, warto lać lepszy olej niż to co lał ktoś 20 lat temu, ja nie rozumiem jednej kwestii która jest wiele razy powielana na forach: "czy mi się silnik nie rozszczelni i nie zacznie ciec jak zmienię olej" ? Żaden olej nie jest w stanie rozszczelnić silnika, jeżeli pokazuje się wyciek, jest to problem z silnikiem i wymieniasz element który nie trzyma szczelności, czy to jest: uszczelniacz/uszczelka itd..a lejesz olej jakościowo najlepszy, zgodny z normą dedykowaną do danego silnika. Są oleje które przewyższają normą te które są dedykowane i nie są dostępne na półce w Markecie, ale są droższe i nie chcę wywoływać tu burzy wymieniając je tutaj. Dobrym przykładem są rajdy, gdzie np. Hołowczyc czy Kuzaj jeździli z reklamami Mobila, Castrola czy Shella itp, myślicie że to było nalane do ich samochodów? :) Nie, jeździli z tymi naklejkami żebyśmy my je kupowali..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak te auta schodziły z taśmy. były inne oleje, sporo czasu minęło i oleje się zmieniły/poprawiły, warto lać lepszy olej niż to co lał ktoś 20 lat temu, ja nie rozumiem jednej kwestii która jest wiele razy powielana na forach: "czy mi się silnik nie rozszczelni i nie zacznie ciec jak zmienię olej" ? Żaden olej nie jest w stanie rozszczelnić silnika, jeżeli pokazuje się wyciek, jest to problem z silnikiem i wymieniasz element który nie trzyma szczelności, czy to jest: uszczelniacz/uszczelka itd..a lejesz olej jakościowo najlepszy, zgodny z normą dedykowaną do danego silnika. Są oleje które przewyższają normą te które są dedykowane i nie są dostępne na półce w Markecie, ale są droższe i nie chcę wywoływać tu burzy wymieniając je tutaj. Dobrym przykładem są rajdy, gdzie np. Hołowczyc czy Kuzaj jeździli z reklamami Mobila, Castrola czy Shella itp, myślicie że to było nalane do ich samochodów? :) Nie, jeździli z tymi naklejkami żebyśmy my je kupowali..

 

No mega wypowiedź. Czyli syntetyk. A musi mieć oznaczenie LL01 ? Czy niekoniecznie? I ktoś prędzej zalecał mi płukanke. Jak się do tego zabrać? Na czas płukania zalać jakiś tańszy syntetyk? Jak to zrobić poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
"Spiderjo" dotknął ważnego tematu, temperatury, jak masz ją w serii bez modyfikacji, no to nie jest to zdrowe ani dla Twojego silnika a już tym bardziej dla oleju silnikowego, więc podstawa to ją zbić, co się dzieje z olejem powyżej 100 stopni to chyba Prof.Chris nagrywał, trzebaby sprawdzić, nie jestem pewien..Temperatura ma ogromny wpływ na szczelność silnika i na olej po jego wymianie, zapanowanie nad nią, na prawdę rozwiązuje wiele problemów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
do "fast-bmw", płukanie jest potrzebne w silnikach które pracują z temperaturami 100+ i olejami które są wygrawerowane na korkach silników, jeżeli przywrócisz normalne warunki temperaturowe pracy silnika i lejesz jakościowo dobry olej, nie musisz nic płukać, dobre jakościowo oleje mają w sobie środki które utrzymują silnik w czystości i nie trzeba nic robić (silniki diesla inny rozdział) nie przeciągać zmiany z obecnymi dyrektywami, robić to nieco częściej i nie ma żadnych problemów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Spiderjo" dotknął ważnego tematu, temperatury, jak masz ją w serii bez modyfikacji, no to nie jest to zdrowe ani dla Twojego silnika a już tym bardziej dla oleju silnikowego, więc podstawa to ją zbić, co się dzieje z olejem powyżej 100 stopni to chyba Prof.Chris nagrywał, trzebaby sprawdzić, nie jestem pewien..Temperatura ma ogromny wpływ na szczelność silnika i na olej po jego wymianie, zapanowanie nad nią, na prawdę rozwiązuje wiele problemów

Czyli zamiast 5w30 lepiej dać 40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli zamiast 5w30 lepiej dać 40?

Jeśli wchodzimy w takie szczegóły to olej W40 jest przeznaczony do wyższych temperatur/obciążeń niż W30. Przy tej samej temperaturze będzie miał większe opory niż W30. Jeśli na co dzień gonisz autostradą lub upalasz opony (wątpię) to W40 lepszy. Kolejny szczegół to norma oleju. BMW LL01 to oleje "full saps" teoretycznie lepsze, niż BMW LL04, które to są pozbawione części dodatków, aby nie generować tyle popiołów szkodliwych dla DPF'a. DPF w E39 to jakiś marginalny przypadek z końca produkcji.


Jeśli natomiast nie wchodzimy w szczegóły to wszystkie powyższe kombinacje można stosować zamiennie.

 

z opisu widzę że Twój samochód to 2.5td

Nie ma takiej wersji. Albo 525d albo 525td. Jeśli data produkcji 2002 jest poprawna to jest to 525d z silnikiem commonrail M57D25, bo 525td na pompie wtryskowej już wtedy nie produkowali.


BMW 525d ma silnik raczej niedogrzany ze względu na to, że jest oszczędniejszy niż 530d. Mniejsze spalanie to mniej ciepła w tym samym czasie. Sam zdecyduj co nalejesz w zależności od stylu jazdy i pokonywanych dystansów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zamiast 5w30 lepiej dać 40?

Jeśli wchodzimy w takie szczegóły to olej W40 jest przeznaczony do wyższych temperatur/obciążeń niż W30. Przy tej samej temperaturze będzie miał większe opory niż W30. Jeśli na co dzień gonisz autostradą lub upalasz opony (wątpię) to W40 lepszy. Kolejny szczegół to norma oleju. BMW LL01 to oleje "full saps" teoretycznie lepsze, niż BMW LL04, które to są pozbawione części dodatków, aby nie generować tyle popiołów szkodliwych dla DPF'a. DPF w E39 to jakiś marginalny przypadek z końca produkcji.


Jeśli natomiast nie wchodzimy w szczegóły to wszystkie powyższe kombinacje można stosować zamiennie.

 

z opisu widzę że Twój samochód to 2.5td

Nie ma takiej wersji. Albo 525d albo 525td. Jeśli data produkcji 2002 jest poprawna to jest to 525d z silnikiem commonrail M57D25, bo 525td na pompie wtryskowej już wtedy nie produkowali.


BMW 525d ma silnik raczej niedogrzany ze względu na to, że jest oszczędniejszy niż 530d. Mniejsze spalanie to mniej ciepła w tym samym czasie. Sam zdecyduj co nalejesz w zależności od stylu jazdy i pokonywanych dystansów.

 

Jestem z zawodu kierowcą. Kupiłem mocne auto dla komfortu jazdy i duże dla rodzinnej wygody. Nie pałuje silników, jeżdżę Eco i przepisowo. Średnie spalanie w trasie wychodzi mi 6.1. Możecie się śmiać ale to prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz w ukrytych funkcjach zegarów temperaturę silnika i sprawdź w jakich granicach ci się utrzymuje, jak koło 90 to w30 jak bliżej 100 to ja bym lał w40.

U siebie testowałem rok temu do trzymała 97-105 (nowy termostat i pompa wody) m52b28 więc zacząłem lać w50. Szklanki się uciszyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz w ukrytych funkcjach zegarów temperaturę silnika i sprawdź w jakich granicach ci się utrzymuje, jak koło 90 to w30 jak bliżej 100 to ja bym lał w40.

U siebie testowałem rok temu do trzymała 97-105 (nowy termostat i pompa wody) m52b28 więc zacząłem lać w50. Szklanki się uciszyły.

Jakbyś funkcje włączyć? U mnie na zegarach w upale wskazówka temp stoi prosto w pionie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zamiast 5w30 lepiej dać 40?

Jeśli wchodzimy w takie szczegóły to olej W40 jest przeznaczony do wyższych temperatur/obciążeń niż W30. Przy tej samej temperaturze będzie miał większe opory niż W30. Jeśli na co dzień gonisz autostradą lub upalasz opony (wątpię) to W40 lepszy. Kolejny szczegół to norma oleju. BMW LL01 to oleje "full saps" teoretycznie lepsze, niż BMW LL04, które to są pozbawione części dodatków, aby nie generować tyle popiołów szkodliwych dla DPF'a. DPF w E39 to jakiś marginalny przypadek z końca produkcji.


Jeśli natomiast nie wchodzimy w szczegóły to wszystkie powyższe kombinacje można stosować zamiennie.


A znalazłem jakiś nowy olej QUALITIUM PROTECT czy jakoś tak. Bardzo tani? Pewnie jakość idzie w parze z cena... https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiN14C29vn4AhXR5HcKHXzTC7UYABALGgJlZg&ae=2&ohost=www.google.com&cid=CAESbeD25SGCZNh_2bmxH-XM6VpjXMWACNojacac8jEqpwBodCSslZ7Rhq1hDToqY22SNPTsIITw1Lqtf_TlRd5cb0UTzGN4Ba0hk3a1JJ4H2n3-vQ0WaFRxmI3cRMTNe1_QeZy-fACmunwf_AJc-IE&sig=AOD64_2UkUKS3gTTFuVu56bex-gWikcQUQ&ctype=70&q=&ved=2ahUKEwiIpfq19vn4AhUSi_0HHY0rBYMQwg8oAHoECAIQEA&adurl=


Stosował go ktoś kiedyś?

 

z opisu widzę że Twój samochód to 2.5td

Nie ma takiej wersji. Albo 525d albo 525td. Jeśli data produkcji 2002 jest poprawna to jest to 525d z silnikiem commonrail M57D25, bo 525td na pompie wtryskowej już wtedy nie produkowali.


BMW 525d ma silnik raczej niedogrzany ze względu na to, że jest oszczędniejszy niż 530d. Mniejsze spalanie to mniej ciepła w tym samym czasie. Sam zdecyduj co nalejesz w zależności od stylu jazdy i pokonywanych dystansów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakbyś funkcje włączyć? U mnie na zegarach w upale wskazówka temp stoi prosto w pionie.

Czyli wiesz, że masz temperaturę w zakresie 70-115 stopni, nic więcej.

Youtube - bmw e39 ukryte menu.

Zdecydowanie 5w40 lej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Tak, 6,5l.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.