Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Taki przyzwoity olej (minimum) to shell helix ultra na gtl.

 

Dokładnie ten kupiłem, ale wśród "helix ultra" jeszcze są różne, tj m. in. do BMW są LL-01 (charakterystyczne API SN plus), do Forda - WSS (charakterystyczne ACEA A5) itd i trzeba wiedzieć który "helix ultra" wybrać do danego samochodu.


Generalnie widzę taką tendencję na forach: Shell jest chwalony, Castrol krytykowany, a są to firmy, które za komuny razem w Polsce pojawiły się jako pierwsze z zachodu (także Elf i Esso). Jak widać, z czasem wyrobiły sobie odmienne opinie. Nawet korekta błędów w Firefoksie podkreśla Castrola na czerwono, a Shella pozostawia w spokoju.

Chciałbym obejrzeć mecz, gdzie Shell i Castrol grają ze sobą w piłkę.

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Castrol więcej inwestuje w reklamę i marketing niż jakość oleju. Shell odwrotnie więcej inwestuje w jakość oleju mniej w reklamę. Ravenol investuje najmniej w reklamę a najwięcej w jakość oleju. Meguin w ogóle nie inwestuje w reklamę i dlatego ma najlepszy stosunek jakości do ceny. Ale np taki polski lotos chyba jeden z najtańszych a jakościowo spokojnie dorównuje podstawowym "syntetykom" castrola. Marka jest mniej ważna od tego z czego jest zrobiony olej i jakie ma dodatki. W Polsce nazywa sie syntetykami takie olej które w niemczech to semisyntetyki. Dobry olej syntetyczny to co najmniej gtl jak w przypadku schell helix ultra. Marzenie każdego silnika to olej na estrach, który cały czas trzyma górę silnika "mokrą".
Opublikowano

Przesiadka z "rzadszego" oleju 5w30 na "gęstszy" 5w40 nie powinna zrobić silnika "troszkę" głośniejszego raczej odwrotnie powinna go delikatnie wyciszyć. Jest głośniejszy na rozruchu, po rozgrzaniu czy cały czas ??? Co do dobrego oleju na estrach wielu ekspertów (testy i badania laboratoryjne) twierdzi że najlepszy olej na świecie to Red Line 0w40


Film:



Polski opis: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/redline-0w-40.56/

Opublikowano

dolny indeks 0w tylko lepiej smaruje przy rozruchu. Przy starszych autach właśnie warto przejść przy górnym indeksie z w30 na w40 tzw. gęstszy olej , ale nadal pełny syntetyk.

Którą wersję LM 5w40 wlałeś ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czołem.

Niedawno nabyłem e61 535.

Poprzedni właściciel lał 5w30 MOBIL super 3000 XE.

Zazwyczaj staram sie trzymać oleju jaki był lany.

Maxie jakieś opinie na temat tego oleju ?

Zazwyczaj lalem motul, Millers, ams oil.

Wymiany Max co 10 tys.

Dzieki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
gęstszy

 

:lol:

 

W dużym uproszczeniu olej w40 w wysokich temperaturach jest właśnie gęstszy od w30 - górny indeks musów o odporności szczytowej oleju. Im niższy indeks górny tym szybszy efekt płynięcia i ścinania oleju z powierzchni. Organoleptycznie tez to widać na zimnym oleju - weź olej 0w20 i porównaj z 0w40 od razu widać, że jego konsystencja jest dwa razy rzadsza.

Jak masz wątpliwości bo nie masz do czynienia z takimi "różnymi olejami" gdzie bez problemu można zobaczyć różnicę w gęstości oleju to obejrzyj ten film:

Opublikowano

Hej. Zbliża się wymiana oleju w moim e39 520i M52B20 150km 1997r

Jaki olej jej zalać? Myślałem nad syntetykiem od ELF'a 5W-40 lub 5W-50

Jak myślicie dobry olej? Który lepiej zalać W40 czy W50? Czasem wkręce ją na obroty ale raczej częściej jeździ normalnie.

Może jakiś inny olej? Co możecie polecić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakikolwiek Ci pasuje z normą LL01. Różnice i tak będą niezauważalne, poza Castrolem Edge - po tym raz jeden jedyny miałem syf w silniku i przy wymianie zeszło tylko 4-5 L zamiast 6.5. Ale może akurat trafiłem na jakiegoś podrabiańca.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
weź olej 0w20 i porównaj z 0w40 od razu widać, że jego konsystencja jest dwa razy rzadsza.

 

Gęstość - to ciężar właściwy (masa do pojemności), a nie wrażenia wzrokowe i dotykowe :)

Obydwa mają ok 840kg/m3

Gdyby 0W-20 był rzadszy, to byłby 2x lżejszy.

a ten 10W-60 z filmu ma 850, niewiele więcej. Do dwukrotności wciąż daleko.

Potocznie i z rozpędu lepkość wygląda jak gęstość, ale w sprawach technicznych nie należy tego utożsamiać.

Opublikowano
Ja leje 5w20 do innego akurat auta i nie widzę żeby zimową porą wylewał się jak woda. Również jest bardziej gesty bo za to odpowiada pierwsza liczba dlatego kolega wyżej dobrze pisze
Opublikowano

Ja też miałem/mam (5w40 i 0w20) i jak weźmiesz te dwa i porównasz to od razu widać różnice w gęstości.

Możesz sobie nawet pooglądać filmiki na YT gdzie widać na oko dużą równicę w ich gęstości "płynięciu"

Różnicę na "oko" w olejach z różnym "W" możecie zobaczyć chociażby na tym filmiku:


Tak przy okazji gęstość/płynność nie równa sie wprost masa i może być coś o mniejszej gęstości/bardziej płynne a większym ciężarze :) - taki konkretny przykład aluminium to już ciało stałe a rtęć to nadal ciecz - co będzie miało większą masę przy tej samej objętości ?

Za samą gęstość/płynność oleju odpowiada kompilacja bazy i modyfikatorów - przy tej samej bazie podstawowej, przy dodaniu 1% modyfikatora można uzyskiwać kilkunastoprocentowa różnice płynięcia (poprzez rozbijanie wiązań molekularnych a nie składu chemicznego).

Opublikowano
Ja też miałem/mam (5w40 i 0w20) i jak weźmiesz te dwa i porównasz to od razu widać różnice w gęstości.

Możesz sobie nawet pooglądać filmiki na YT gdzie widać na oko dużą równicę w ich gęstości "płynięciu"

Różnicę na "oko" w olejach z różnym "W" możecie zobaczyć chociażby na tym filmiku

gęstość/płynność nie równa sie wprost masa i może być coś o mniejszej gęstości/bardziej płynne a większym ciężarze :) - taki konkretny przykład aluminium to już ciało stałe a rtęć to nadal ciecz - co będzie miało większą masę przy tej samej objętości ?

 

Wiesz dlaczego drewno pływa? Dlatego, że ma mniejszą gęstość od wody. Płynny stan skupienia nie oznacza gęstości mniejszej od ciała stałego.

Będziesz może zaskoczony, ale olej silnikowy 15W-60 również ma gęstość mniejszą niż woda.

Nie mylmy pojęć, to że coś szybciej spływa nie znaczy że ma mniejszą gęstość. To co widzisz porównując oleje w szklankach, potocznie nazywasz gęsty/rzadki, tymczasem jest to różnica w tarciu wewnętrznym, czyli lepkości właśnie. Oleje różnią się bardzo nieznacznie gęstością między sobą (835...860kg/m3). Woda ma 1000.

Opublikowano
Ja też miałem/mam (5w40 i 0w20) i jak weźmiesz te dwa i porównasz to od razu widać różnice w gęstości.

Możesz sobie nawet pooglądać filmiki na YT gdzie widać na oko dużą równicę w ich gęstości "płynięciu"

Różnicę na "oko" w olejach z różnym "W" możecie zobaczyć chociażby na tym filmiku

gęstość/płynność nie równa sie wprost masa i może być coś o mniejszej gęstości/bardziej płynne a większym ciężarze :) - taki konkretny przykład aluminium to już ciało stałe a rtęć to nadal ciecz - co będzie miało większą masę przy tej samej objętości ?

 

Wiesz dlaczego drewno pływa? Dlatego, że ma mniejszą gęstość od wody. Płynny stan skupienia nie oznacza gęstości mniejszej od ciała stałego.

Będziesz może zaskoczony, ale olej silnikowy 15W-60 również ma gęstość mniejszą niż woda.

Nie mylmy pojęć, to że coś szybciej spływa nie znaczy że ma mniejszą gęstość. To co widzisz porównując oleje w szklankach, potocznie nazywasz gęsty/rzadki, tymczasem jest to różnica w tarciu wewnętrznym, czyli lepkości właśnie. Oleje różnią się bardzo nieznacznie gęstością między sobą (835...860kg/m3). Woda ma 1000.

 

Jak zwał tak zwał, ale fakt faktem, że organoleptycznie (test na oko i palucha) olej 0w20 jest rzadszy bardziej płynny od 5w40 itd...

Dlatego te oleje są do zupełnie do innych silników i nie są zamienne 0w20 jest do tzw ciasno spasowanych silników 5w40 i wyżej jest do tzw. luźno spasowanych silników.

Ja specem nie jestem, ale tłumaczył to dokładniej KIVI a on się chyba na tym zna.

Opublikowano
Ja też miałem/mam (5w40 i 0w20) i jak weźmiesz te dwa i porównasz to od razu widać różnice w gęstości.

Możesz sobie nawet pooglądać filmiki na YT gdzie widać na oko dużą równicę w ich gęstości "płynięciu"

Różnicę na "oko" w olejach z różnym "W" możecie zobaczyć chociażby na tym filmiku

gęstość/płynność nie równa sie wprost masa i może być coś o mniejszej gęstości/bardziej płynne a większym ciężarze :) - taki konkretny przykład aluminium to już ciało stałe a rtęć to nadal ciecz - co będzie miało większą masę przy tej samej objętości ?

 

Wiesz dlaczego drewno pływa? Dlatego, że ma mniejszą gęstość od wody. Płynny stan skupienia nie oznacza gęstości mniejszej od ciała stałego.

Będziesz może zaskoczony, ale olej silnikowy 15W-60 również ma gęstość mniejszą niż woda.

Nie mylmy pojęć, to że coś szybciej spływa nie znaczy że ma mniejszą gęstość. To co widzisz porównując oleje w szklankach, potocznie nazywasz gęsty/rzadki, tymczasem jest to różnica w tarciu wewnętrznym, czyli lepkości właśnie. Oleje różnią się bardzo nieznacznie gęstością między sobą (835...860kg/m3). Woda ma 1000.

 

Jak zwał tak zwał, ale fakt faktem, że organoleptycznie (test na oko i palucha) olej 0w20 jest rzadszy bardziej płynny od 5w40 itd...

Dlatego te oleje są do zupełnie do innych silników i nie są zamienne 0w20 jest do tzw ciasno spasowanych silników 5w40 i wyżej jest do tzw. luźno spasowanych silników.

Ja specem nie jestem, ale tłumaczył to dokładniej KIVI a on się chyba na tym zna.

Uważasz że silniki hemi są "ciasno" spasowane? :mrgreen: one właśnie na oleju 5w20 jeżdżą

Opublikowano

Jak zwał tak zwał, ale fakt faktem, że organoleptycznie (test na oko i palucha) olej 0w20 jest rzadszy bardziej płynny od 5w40 itd...

Dlatego te oleje są do zupełnie do innych silników i nie są zamienne 0w20 jest do tzw ciasno spasowanych silników 5w40 i wyżej jest do tzw. luźno spasowanych silników.

Ja specem nie jestem, ale tłumaczył to dokładniej KIVI a on się chyba na tym zna.


Uważasz że silniki hemi są "ciasno" spasowane? :mrgreen: one właśnie na oleju 5w20 jeżdżą

 


Ale czy tu chodzi o spasowanie ???

Silniki HEMI przystosowane są do pracy na oleju silnikowym SAE 5W20, jednak producent przewidział problemy z dostępnością tego typu oleju na innych rynkach niż amerykański (Ameryka środkowa/południowa) i zaaprobował olej silnikowy SAE 5W30. W przypadku jednostek 5.7 HEMI nie posiadających systemu dezaktywacji cylindrów MDS stosowanie oleju SAE 5W30 może okazać się skuteczne. Jeżeli jednak posiadamy silnik z systemem dezaktywacji cylindrów MDS zalecana jest lepkość SAE 5W20. Proces dezaktywacji cylindrów zachodzi przy ciśnieniu 75 PSI/18 PSI i posiada on najlepsze właściwości względem innych lepkości.

  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Np. Motul x-clean 5w40.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam jaki olej do bmw e39 520i 1996r. m52b20 przebieg 337tyś. aktualnie jezdzi na 5w30 shell helix , zaczęła sobie wypijać troszkę oleju , zbliża się zmiana i zastanawiam się jaki teraz zalać żeby zredukować to zjawisko?

5w40 ? proszę o pomoc ponieważ musiałbym zmienić już a naprawdę nie wiem jaki

pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lej 5w40 do tego silnika, jak pobiera olej to trzeba znaleźć przyczynę i ją usunąć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.