Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
LL98, to raczej słaba morma, przynajmniej LL01, no i ta cena z kosmosu tego meguinu, nie handlujesz przypadkiem tym olejem?
  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

>> Ciekawe co ekspert z Castrola powie na to że oleje tej firmy zostawiają syf i bagno w silniku :mrgreen:


Żeby nie było: nie jestem fanem Castrola (tylko Shella Helix Ultra SN-plus i taki mam zamiar wlać pomimo, że na silniku mam napisane "Castrol recommended").

I może właśnie dlatego, jeśli ekspert z fabryki syfiastego oleju radzi jak poradzić sobie z owym syfem, to tym bardziej poradzi sobie z każdym innym olejem.


>> Plukanke stosuje się na wolnych obrotach i trzyma kilkanaście min. (...) A olej syntetyczny nie rozpuści twardych nagarów


Właśnie. A tą drugą metodą już nie kilkanaście minut, a kilka godzin. Więc chodzi tu o to, że oczywiście płyn płuczący lepiej czyści, zaś olej syntetyczny potrzebuje na to 10-20 razy więcej czasu i dodatki czyszczące powinny dać radę.


Co do twardego nagaru, to różne są na ten temat poglądy. Są tacy, którzy twierdzą, że nie należy go ruszać, bo zamiast sie rozpuścić - zacznie swobodnie pływać w nowym oleju i wszystko pozatyka. Moim zdaniem to troche tak, jak w znanym przysłowiu "nie ruszać g...na, bo zacznie śmierdzieć" i w związku z tym niech sobie leży. Z drugiej strony są znane przypadki, że faktycznie tak się stało, choćby słynny Dr Chris nalał nowego oleju dobrej jakości i natychmiast zatarł klientowi silnik, który przed wymianą pracował bardzo dobrze. Sam potem powiedział, że z płukanką byłoby to samo, natomiast gdyby wlał - jak to określił - "jakiś gęsty szajs", to zapewne silnik nadal by pracował i nikt by nawet nie wiedział o twardych nagarach w środku.

Nie wiem co na ten temat myśleć, w każdym razie można się przestraszyć wymiany oleju w zakupionym używanym aucie, gdy nie wiemy jakiego oleju używał poprzednik i na ile przestrzegał interwału.

Opublikowano
LL98, to raczej słaba morma, przynajmniej LL01

 

O ile wiem, LL-98 to poprzednia wersja LL-01. U mnie w książce serwisowej na przykład podane są obydwie.

Opublikowano (edytowane)
LL98, to raczej słaba morma, przynajmniej LL01, no i ta cena z kosmosu tego meguinu, nie handlujesz przypadkiem tym olejem?

Ty znasz sie w ogóle na olejach ??? Norma LL98 LL01 LL04 mówi o jakości oleju ??? Wiesz co to są oleje Meguin i dla kogo oni rozlewają oleje ? Po czym poznać dobry olej ?

Wymień jakiś olej twoim zdaniem w tej cenie o lepszej bazie i dodatkach.

Edytowane przez McManaman
Opublikowano
>> Ciekawe co ekspert z Castrola powie na to że oleje tej firmy zostawiają syf i bagno w silniku :mrgreen:


Żeby nie było: nie jestem fanem Castrola (tylko Shella Helix Ultra SN-plus i taki mam zamiar wlać pomimo, że na silniku mam napisane "Castrol recommended").

I może właśnie dlatego, jeśli ekspert z fabryki syfiastego oleju radzi jak poradzić sobie z owym syfem, to tym bardziej poradzi sobie z każdym innym olejem.


>> Plukanke stosuje się na wolnych obrotach i trzyma kilkanaście min. (...) A olej syntetyczny nie rozpuści twardych nagarów


Właśnie. A tą drugą metodą już nie kilkanaście minut, a kilka godzin. Więc chodzi tu o to, że oczywiście płyn płuczący lepiej czyści, zaś olej syntetyczny potrzebuje na to 10-20 razy więcej czasu i dodatki czyszczące powinny dać radę.


Co do twardego nagaru, to różne są na ten temat poglądy. Są tacy, którzy twierdzą, że nie należy go ruszać, bo zamiast sie rozpuścić - zacznie swobodnie pływać w nowym oleju i wszystko pozatyka. Moim zdaniem to troche tak, jak w znanym przysłowiu "nie ruszać g...na, bo zacznie śmierdzieć" i w związku z tym niech sobie leży. Z drugiej strony są znane przypadki, że faktycznie tak się stało, choćby słynny Dr Chris nalał nowego oleju dobrej jakości i natychmiast zatarł klientowi silnik, który przed wymianą pracował bardzo dobrze. Sam potem powiedział, że z płukanką byłoby to samo, natomiast gdyby wlał - jak to określił - "jakiś gęsty szajs", to zapewne silnik nadal by pracował i nikt by nawet nie wiedział o twardych nagarach w środku.

Nie wiem co na ten temat myśleć, w każdym razie można się przestraszyć wymiany oleju w zakupionym używanym aucie, gdy nie wiemy jakiego oleju używał poprzednik i na ile przestrzegał interwału.

 

Shella Helix Ultra to dobry olej ale nadal tylko GTL oczko wyżej są oleje grupu 4 PAO np. ten Meguin olej grupy premium to PAO grupa 4 + grupa 5

Castrol... no to używają tylko Ci co kompletnie nie znają sie na olejach bo taniej można kupić lepsze oleje.

Płukanka zawsze jest zalecania przed wymiana oleju.

Opublikowano

Shella Helix Ultra to dobry olej ale nadal tylko GTL oczko wyżej są oleje grupu 4 PAO np. ten Meguin olej grupy premium to PAO grupa 4 + grupa 5

Castrol... no to używają tylko Ci co kompletnie nie znają sie na olejach bo taniej można kupić lepsze oleje.

Płukanka zawsze jest zalecania przed wymiana oleju.

Jak sie wymienia co 10kkm to jest sens stosowania PAO czy GTL i tak nie zdąży się zużyć?

Opublikowano
LL98, to raczej słaba morma, przynajmniej LL01, no i ta cena z kosmosu tego meguinu, nie handlujesz przypadkiem tym olejem?

Ty znasz sie w ogóle na olejach ??? Norma LL98 LL01 LL04 mówi o jakości oleju ??? Wiesz co to są oleje Meguin i dla kogo oni rozlewają oleje ? Po czym poznać dobry olej ?

Wymień jakiś olej twoim zdaniem w tej cenie o lepszej bazie i dodatkach.

 

Inny silnik - inne LL. Dla jednych silników zaleca się LL-01, a dla innych, nowszych LL-04, Jeden będzie lepszy tu, drugi tam...

Natomiast to nie jest tak. że numer wyższy lub niższy to obiektywnie lepszy lub gorszy olej.

Jakość oleju, to API. Tutaj już można obiektywnie oceniać. Im wyższa druga litera, tym lepiej (np SN lepsza niż SL, CF lepsza od CE).


Pomimo że pytanie nie było do mnie, to powiem, nie żebym się wybitnie znał, ale się interesuję i zaraz obadam ten olej "meguin" o którym piszecie.

Opublikowano

Wymień jakiś olej twoim zdaniem w tej cenie o lepszej bazie i dodatkach.

Jakość oleju, to API. Tutaj już można obiektywnie oceniać. Im wyższa druga litera, tym lepiej (np SN lepsza niż SL, CF lepsza od CE).

Pomimo że pytanie nie było do mnie, to powiem, nie żebym się wybitnie znał, ale się interesuję i zaraz obadam ten olej "meguin" o którym piszecie.

 

Hmm... API SM. To znaczy, że w klasyfikacji API dla silników benzynowych mój Helix jest notowany wyżej.

SN plus - ów "plus" oznacza dodatkową właściwość: ochronę przed skutkami samozapłonu (tzw LSPI).

To może nie mieć praktycznego znaczenia, jednak w ten sposób mógłbym odpowiedzieć na pytanie "Wymień jakiś olej twoim zdaniem w tej cenie o lepszej bazie i dodatkach".

Zaś co do bazy olejowej i klas IV, V: McManaman, gdzie odczytam tę informację na temat oleju Meguin?

Opublikowano

Dla zainteresowanych test oleju Meguin (rzeczywiście jednego z najlepszych w tej cenie):

polecam wałczyć napisy - tłumaczenie na polski.

Polska analiza nowego oleju Meguin Super Leichtlauf 5W-40 https://www.oilclub.pl/index.php?threads/meguin-super-leichtlauf-5w-40.34/

A tutaj test tego oleju po przebiegu 9000 km. https://www.oilclub.pl/index.php?threads/meguin-super-leichtlauf-5w-40-opel-astra-h-gtc-2-0t-234km-8873km.873/

Jak macie jakieś pytania i chcieli byście konkretnie porozmawiać o olejach to zapraszam na forum: https://www.oilclub.pl/index.php my tutaj specjalizujemy się w olejach i chętnie odpowiemy na wszystkie wasze pytania :)

Opublikowano
Ten olej Meguin ma normę VW tylko 505.00 czyli nie nadaje się do silników z pompowtryskiwaczami, wtedy odpowiednia norma to 505.01. Normę bmw jaką on spełnia to tylko LL98.
Opublikowano
polecam wałczyć napisy - tłumaczenie na polski./quote]


A ja polecam włączyć prędkość odtwarzania 0,5, w prawdzie ten Latynos będzie mówił jak pijany, ale za to zdążymy wszystko przeczytać.

Opublikowano
Ale ogólnie warto przyjrzeć jego kanał z testami olejów, bo robi dość rzetelne, prawdziwe testy i badania oleju, co potwierdza sie z opiniami innych forów olejowych.
Opublikowano

Dobre oleje to conajmniej GTL - oczko wyżej to PAO - pierwsza klasa to PAO + ESTRY.

Te wszystkie oleje podstawowe Motula, Valvoline, Castrola to baza hc, oczywiście jeździć można ale, trochę krótsze życie silnika będzie.

Opublikowano
Dobre oleje to conajmniej GTL - oczko wyżej to PAO - pierwsza klasa to PAO + ESTRY.

Te wszystkie oleje podstawowe Motula, Valvoline, Castrola to baza hc, oczywiście jeździć można ale, trochę krótsze życie silnika będzie.

 

Rzekłbym nawet, że GTL ma pewną przewagę nad PAO - lepiej rozpuszcza dodatki i jest bardziej klarowna, jest z gazu więc mamy pewność że nie zawiera ropopochodnych "mikrookruchów".

Estry - zgadza się, bo dopiero w połączeniu z nimi PAO dobrze rozpuści uszlachetniacze. Natomiast to estry są odpowiedzialne za panujący stereotyp, że syntetyki rozszczelniają silnik. W latach 70-tych pierwsze oleje syntetyczne na bazie estrów rozpuszczały lub deformowały uszczelki, które też były z estrów. Problem szybko opanowano, ale legenda wiecznie żywa.

Opublikowano

Nie ma czystego 100% oleju PAO - to albo połączenie PAO + HC = dobre oleje lub połączenie PAO + ESTRY = bardzo dobre oleje. To takie bardzo duże uproszczenie, bo każdy olej silnikowy składa się z bazy podstawowej 90% zawartości oleju + 10% dodatków na co składa sie kombinacja od kilkunastu do kilkudziesięciu różnych substancji uszlachetniających, czyszczących itd.

Wracając do podstawowego zadania oleju czyli smarowanie - efekt poślizgu elementów + efekt degradacji oleju i podatności na obciążenia - ścinanie filmu olejowego

HC to średnie oleje, ale działają i wiele osób stosuje

GTL to dobre średnie oleje

PAO + HC to dobre oleje o najlepszym stosunku jakości do ceny

PAO + ESTRY to bardzo dobre i bardzo drogie oleje.

Nie neguje tanich olei, bo na przykład "syntetyki" lotosu to dobre bardzo tanie oleje. Ale jak ktoś szuka czegoś dobrego to minimum PAO + HC

PAO + ESTRY to moim zdaniem już dla tych co musza mieć najlepszy i najdroższy olej, np posiadacze ori "M" co to lubią często wykorzystać pełną moc auta.

Opublikowano

HC to średnie oleje, ale działają i wiele osób stosuje

GTL to dobre średnie oleje

PAO + HC to dobre oleje o najlepszym stosunku jakości do ceny

PAO + ESTRY to bardzo dobre i bardzo drogie oleje.

 

Tyle że w większości przypadków jesteśmy w kłopocie, bo szukając oleju w sieci najczęściej nie widzimy tego oznaczenia przy poszczególnych pozycjach. Na przykład:

https://www.shell-livedocs.com/data/published/pl/fc95b61b-64ac-410a-8676-f0be42e17909.pdf

Ani słowa o GTL, a w sklepowych opisach tym bardziej.

Opublikowano

Bo my nie mamy kupować dobrych olei, tylko te reklamowane, które producenci chcą nam sprzedawać.

99% osób nie wie co to HC,GTL, PAO, ESTRY i polecają 5w30 castrola LL bo to dobry olej... Zmieniają olej co 20-30 tys...

Samemu trzeba sie zainteresować i poczytać o olejach, aby wiedzieć co dobrego wlać do silnika, kiedy wymieniać.

Opublikowano
Bo my nie mamy kupować dobrych olei, tylko te reklamowane, które producenci chcą nam sprzedawać.

99% osób nie wie co to HC,GTL, PAO, ESTRY i polecają 5w30 castrola LL bo to dobry olej... Zmieniają olej co 20-30 tys...

Samemu trzeba sie zainteresować i poczytać o olejach, aby wiedzieć co dobrego wlać do silnika, kiedy wymieniać.

 

Poniekąd racja, aczkolwiek taka informacja byłaby również reklamą. Co szkodziłoby takiemu Meguinowi napisać "PAO supertechnologia!" albo Shell "Gaz to Liquid - czyściutki. żółciutki!"? Tylko by pomogło. Podaje sie inne ważne rzeczy: czy to syntetyk, czy pół, jakie API, ACEA - a o tym też większość przeciętnych kierowców nie ma pojęcia. Podaje się np. niskie API - to już jest antyreklama, a jednak informacja jest.

Gdyby ludzie byli świadomi, nie byłoby na forach głupich pytań, takich jak: "półsyntetyk 10W-40 do BMW - jaką firmę polecacie".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapytam na konkretnym przykładzie. Co on ma w sobie takiego, że jest taki drogi?

https://www.czesciauto24.pl/mpm/15215728

W prawdzie to nie jest olej do BMW tylko do Forda, ale to nie szkodzi. Czy można stąd wywnioskować czy to PAO/estry, czy coś innego?

 


Z tego sklepu aurat tyle, że jedzie do Ciebie z Niemiec :D

A takie promocje to często się robi tak, że coś normalnie kosztuje 100pln, to zróbmy promocję: Przecena z 200 na 150 :norty:


Czy szkodzi olej z normami forda - może tak może nie, po to sobie normy wymyślili, żeby oleje je spełniały, coś w składzie mają innego skoro spełnia te, a nie inne.

Opublikowano

grzes-beton »O ile wiem, LL-98 to poprzednia wersja LL-01. U mnie w książce serwisowej na przykład podane są obydwie.



A jaką z tych norm bmw spełnia ten Shell Helix Ultra SN Plus, który to olej chcesz zastosować?

Opublikowano
grzes-beton »O ile wiem, LL-98 to poprzednia wersja LL-01. U mnie w książce serwisowej na przykład podane są obydwie.

 

A jaką z tych norm bmw spełnia ten Shell Helix Ultra SN Plus, który to olej chcesz zastosować?



spełnia BMW LL-01.

dokładnie w książce jest tak:

zalecany: BMW Long Life 01 (Long Life 98)

alternatywne: inne BMW Long Life przy ACEA A3.

Opublikowano

Z tego sklepu aurat tyle, że jedzie do Ciebie z Niemiec :D

 

W tym sklepie wszystkie inne oleje też jadą z Niemiec, a ceny mają normalne, nieco wyższe niż na allegro, więc to nie to.

 

A takie promocje to często się robi tak, że coś normalnie kosztuje 100pln, to zróbmy promocję: Przecena z 200 na 150

 

Owszem, powszechna praktyka. Czy zatem kategorycznie wkluczasz możliwość, że ten produkt może być wyższej klasy, wart swojej ceny?

dane producenta: https://www.mpmoil.pl/products/05000E/motor-oil-5w-30-premium-synthetic-fuel-conserving-ford

 

Czy szkodzi olej z normami forda - może tak może nie, po to sobie normy wymyślili, żeby oleje je spełniały, coś w składzie mają innego skoro spełnia te, a nie inne.

 

Tuśmy sie "świetnie" dogadali.

Nie chodzi mi o to czy szkodzi wlać do BMW olej przeznaczony do Forda, tylko napisałem że nie szkodzi że na forum BMW zamieszcze olej do Forda, jako przykład w temacie. :D :D

Opublikowano
grzes-beton »O ile wiem, LL-98 to poprzednia wersja LL-01. U mnie w książce serwisowej na przykład podane są obydwie.

 

A jaką z tych norm bmw spełnia ten Shell Helix Ultra SN Plus, który to olej chcesz zastosować?

 

spełnia BMW LL-01.

dokładnie w książce jest tak:

zalecany: BMW Long Life 01 (Long Life 98)

alternatywne: inne BMW Long Life przy ACEA A3.



No i każdy z tych olei/norm spełni swoje zadanie i będzie smarował silnik, ale nie każdy będzie dobrym olejem. Taki przyzwoity olej (minimum) to shell helix ultra na gtl.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.