Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Olej dowolnej marki z normą BMW LL-01 (czyli nie Motul który podałeś).


Filtry znajdziesz tutaj: https://catalog.mann-filter.com/EU/pol

 


Dzieki za odpowiedz. Na chwile obecna wlalem ostatecznie TOTAL (taki jak byl w chwili zakupu). Natomiast za kolejne 10tyś wleje cos solidniejszego np. Millers itp.


Pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam witam!


Posiadam e39 530 w dieslu z automatyczną skrzynią biegów i przebiegiem ok 360 tysi. Nadszedł czas wymiany oleju silnikowego. Przeczytałem kilkanaście stron wcześniejszych i mam dylemat jaki wybrać stopień lepkości 5w30 czy 5w40? Mój wybór padł na LM ale nie wiem który wybrać :P Pomóżcie! https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4100-5W-40-/54

https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Diesel-Synthoil-5W-40/88

https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4600-5W-30-/57

Który będzie odpowiedni dla mojego silnika? Jeśli ktoś poleca olej również przyzwoity ale za troszkę mniejsze pieniądze np ten https://www.iparts.pl/czesc/olej-castrol-edge-turbo-diesel-5w40-4-litry-5w404edgeturbodiesel,1-207-5w404edgeturbodiesel-322964.html?&gclid=EAIaIQobChMIi9rXgdir3QIViuR3Ch1lIwS9EAQYASABEgKryfD_BwE to będę wdzięczny za info ;)

Opublikowano
Wg mnie to żaden z nich ponieważ: 3 z nich mają normę LL04, ta norma jest dla silników z Dpf , a ty nie masz tego ustroistwa, jeden z nich ma normę LL98 a więc za słabą, a ty musisz zalać olejem (jak już wielokrotnie i nawet niedawno napisano- 2 posty wyżej ) z normą LL01, LL01, LL01, LL01, LL01......
Opublikowano

Ten ma, normę ll 01

Jak kupujesz sam oleje i filtry to wymiana oleju powinna kosztować do 50zl, płynu też koło tego, filtra paliwa poniżej 50zl.


Usługa wymiany kpl płynów kosztuje kilka set zł.

Opublikowano
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Leichtlauf-High-Tech-5W-40/53 ten? Jak myślicie panowie chce oddać na wymianę płynów i filtrów moje auto do nie autoryzowanego serwisu bmw. Na jakie koszty powinienem się nastawić..?

Trochę drogawy ten olej, nie przesadzili z tą ceną: 230pln za 5l, np. Shell 5w40 ll01 kosztuje połowę tej ceny lub inaczej, za tyle kupisz 10l.

Opublikowano
Norma LL04 spełnia też normę LL01, ale po co lać taki wyszukany olej z niepotrzebnymi dodatkami jeżeli wystarczy ten z niższą normą.
Opublikowano
W tym temacie zostało powiedziane już wszystko ale nie jestem przekonany o zdaniu, że olej z normą LL04 pokrywa normę LL01. Pamiętajmy jaki to przedział czasu. Moje e39 wyprodukowano w 1996 roku. 22 lata temu nikt nie słyszał o "niskopopiołowych, paliwooszczędnych olejach silnikowych na wydłużone przebiegi między wymianami". Praktycznie zostały one prowadzone w roku 2005. Dziś mamy rok 2018 i nikt mi nie powie, że olej zalecany do nowych aut gdzie silniki mają przede wszystkim spełniać normy ekologiczne i ochrony środowiska będą właściwe do mojej Buni. P.S. ostatnio dowiedziałem się, że Lexus leje do silników 2.0 turbo - mają chyba 245 kM olej 0W20 ten sam stosowany w Priusie. Dla mnie to przestępstwo i zgroza. Turbo i taki olej. Dlatego polecam rozsądek i oleje LL01.
Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lexus leje do silników 2.0 turbo - mają chyba 245 kM olej 0W20 ten sam stosowany w Priusie. Dla mnie to przestępstwo i zgroza. Turbo i taki olej. Dlatego polecam rozsądek i oleje LL01.

 

Dlaczego przestępstwo? Żona miała hondę jazz, lane cały czas 0w20. Zrobiła tym mase km, nawet mi się zdarzało trochę go porządnie przegonić kilka razy, od wymiany do wymiany zero dolewek, a nalatane miał coś pod 200 tysiaków jak go sprzedaliśmy.


Jak silnik został zaprojektowany na olej 0w20 to nie ma co gadać o "przestępstwach i zgrozach" tylko lać co fabryka każe, a przestępstwem jest lanie minerałów kiedy zostały na syntetyki zaprojektowane.


Jedno co mnie cekawi to jak wygląda silnik przy interwałach wymiany 30 i więcej tysięcy km. Czy to się kupy trzyma, bo mimo, że roducneci tak zalecają, to nie chce mi się wierzyć, że przy 200 000 nie będzie całej masy nagaru.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Normalnie, co 12-15 ooo km.


Ale olej mnie tak nie zdziwił jak ilość świec w silniku - po dwie na cylinder. Przyjechałem z ośmioma sztukami do mechanika, zwątpił w moją wiedzę mechaniczną :-)

Opublikowano
Nie rozumiem porównania silnika 2.0 turbo 250 konnego z silnikiem z Hondy Jazz. Mam w domu VW tsi tylko 122 koniki a po przegonieniu pokazuje temperaturę oleju 119-120 stopni a tam jest 5w30 i po 5tys od wymiany zmienia kolor drastycznie na ciemny. Po prostu ulega degradacji. Dodam ze to Vw Żony kupiony z salonu a olej wymieniany co około 6-7 tys. Ma przebieg 60 tys. Vw ma osobne chłodzenie sprężarki nawet po zgaszeniu bo by się stopiła. No ale to tylko takie dewagacje na temat oleju :D . Mam tyko nadzieje ze nowe Bmw serii 5 np. 2.0 turbo nie ma oleju 0w20.
Pozdrawiam.
Opublikowano

Silniki 5.7 i 6.1 hemi maja olej 0w20 który wymienia się co 10 tys i silniki robią grubo ponad mln km bez remontu i łatwo nie mają. Dodge ramy targają przyczepy w Stanach, robią długie dystanse i silniki żyją. Ale silnik został zaprojektowany do takiego oleju i taki się leje. Inaczej system który odlacza połowę cylindrów się uszkodzi jeśli będzie się lało większą lepkość. Jak, do auta ma być dany olej to taki się leje i koniec tematu. Ale są tacy co wiedzą lepiej.


Tam też są po 2,świece na cylinder. 16szt wychodzi

Opublikowano
Jedno co mnie cekawi to jak wygląda silnik przy interwałach wymiany 30 i więcej tysięcy km. Czy to się kupy trzyma, bo mimo, że roducneci tak zalecają, to nie chce mi się wierzyć, że przy 200 000 nie będzie całej masy nagaru.

 

Gdybym wiedział że to Cię interesuje, zrobiłbym fotki jak chłopaki rozkładali silnik 100 MultiJet z Fiata Ducato. Przebieg ok 286 tyś.km. Salon Polska, I właściciel, interwały co 30-35 tyś.km. Olej, jeśli się nie mylę to Selenia 5W40.

Silnik w środku, to jeden wielki nagar.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg fiata w ducato 2010 interwały olejowe były co 40 tys. km, później (auto z 2014) zwiększyli na 45 :duh:

Olej dedykowany to selenia 5w30.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jestem właśnie po wymianie filtrów kabinowych, powietrza, paliwa i filtra silnikowego. Wymienili mi olej i płyn hamulcowy oraz błędy w komputerze. Za całość w nie autoryzowanym serwisie BMW zapłaciłem.. 1650 zł :cry2: :mad2: :cry2: :mad2: :cry2: :( :( :(
Opublikowano
Za to powinieneś nawet przy dobrych filtrach kabinowych i dobrym oleju zapłacić ok 1000zl max i to nawet jest spory zarobek dla nich. Dlaczego nie pytasz się o cenę przed usługą? I niech dadzą rachunek i powiedzą skąd ta kwota.
Opublikowano

No to przeplacileś tak z dobre 2x

Wymianka oleju ze wszystkimi filtrami kosztowała mnie coś pod 700 na oleju valvoline a chyba z 850 jak chciałem pierwotnie na millersie


Podejrzany warsztat, zatrzymaj rachunek i fakture na wszelki wypadek, ja po takich cyrkach balbym się czy w ogóle cokolwiek wymienili :/ (jak już kręcić wałki to na całego a takie rzeczy się zdarzają)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.