Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

od siedmiu lat leje półsyntetyk i nie ma żadnego problemu i teraz miałbym zmieniać na syntetyk ??? w życiu :D :D :D

Ależ nie musisz zmieniać-rób jak uważasz-nikt Cię tutaj nie będzie zmuszal do przejścia na syntetyk.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie, co kto lubi. Ja wychodzę z założenia, że jesli coś jest zalecane przez producenta to powinno się tego trzymać. Jakby zaprojektowali silnik pod olej pół-syntetyczny to taka informacja byłaby w instrukcji.

Taki przykład z życia. Ojciec śmigał samochodem od nowości, regularne serwisy, olej syntetyczny. Przy 200k mechanik wymyślił, że już tyle nalotu to powinien przejść na pół-syntetyka (mimo, że od wymiany do wymiany spadało z max na minimum, poza tym zero problemów). Faktycznie przestał brać i przez 2 wymianu oleju - jakieś 20 tyś km było lepiej. Ale później to już cyrki totalne. Zaczął wciągać litr na 5 tyś km, stracił moc i zaczął kopcić na niebiesko. Rada mechanika - lejemy minerala. No i tyle było z silnika. Po tym to już trup totalny. Ledwo odpalał, kopcił na niebiesko, mocy prawie wcale nie miał, palił litr minerala na 3 tyś km. Silnik japoński to może bardziej wrażliwy, ale mimo wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę o podpowiedź. Moja sytuacja wygląda tak:

BMW E39 2000rok 2.2poj silnik M54

 

Po zakupie samochodu pojawił się problem ciśnienia oleju-świeci się kontrolka od oleju na czerwono na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.

Podczas naprawy wymieniłem olej na 5w30 ale gdy naprawa się nie powiodła został zalany olej 10w40 na tym oleju bmw zrobiło max 50km

Teraz w końcu znaleźliśmy przyczynę usterki i zastanawiam się na tym czy mogę teraz spowrotem zalać olej 5w30 który został spuszczony z silnika (przepracował kilka godzin także nie zużyty) Proszę o poradę odnośnie czym zalać teraz silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wymieniłem pompę oleju ciśnienie się zwiększyło na wolnych obrotach. Panewki były ok. A przyczyną była obudowa filtra oleju. Wymieniłem obudowę i wszystko oki. W obudowie są jakieś zaworki zwrotne i to się zacinało dlatego się świeciła kontrolka od oleju na ciepłym silniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, co kto lubi
.

Nie do końca się z tobą zgodzę. Ale w tej części w 100/.

Ja wychodzę z założenia, że jesli coś jest zalecane przez producenta to powinno się tego trzymać. Jakby zaprojektowali silnik pod olej pół-syntetyczny to taka informacja byłaby w instrukcji.

Pamiętasz zapewne słynne skrzynie automatyczne GM, zapożyczone do BMW.

GM zalecał wymianę oleju w skrzyni a BMW nie zalecało.

Jaki z tego morał ?

W produktach firmy GM nie było, lub były śladowe ilości awarii tych skrzyń a w BMW rzadko która skrzynia w której nie był wymieniony olej wytrzymała bez regeneracji do teraźniejszości.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mowa jest zgodnie z tematem o oleju do silnika.

Ale odnośnie automatu - nie wiem czy u mnie jest zalecana wymiana, ale był zmieniany i bardzo się z tego powodu cieszę, inaczej sam pewnie bym się za to zabrał.

Można by jeszcze o dyfer zahaczyć. Mechanik przy mnie ściągnął trochę, pokazał, że wygląda ok i powiedział, że lepiej zostawić jak nic się nie dzieje. Więc został.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zacznie się dziać coś z dyferem to jest za późno a po kolorze co można ocenić.. Może już nie mieć takiej lepkości jak powinien i warto wymienić.

Zgadza się-jest takie zjawisko jak starzenie się oleju i chociażby z tego względu należaloby go wymienić co jakiś czas.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Zrób płukankę i zalej olejem 5W/40 lub 5W/30 ja zrobiłem już tak dawno temu, tyle że bez płukanki a również jeździłem na 10W/40
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu 6 sztuk?

 

A ile silnik E39 ma cylindrów? :mrgreen:

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zacznie się dziać coś z dyferem to jest za późno a po kolorze co można ocenić.. Może już nie mieć takiej lepkości jak powinien i warto wymienić.

w dyfrze nie zmienia koloru.u mnie nówka sztuka zawsze.przy 160 zmieniany i 240tkm, ae wiadomo właściwości traci.

w skrzyni manual zawsze szlam był przy wymianie.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czemu 6 sztuk?

 

A ile silnik E39 ma cylindrów? :mrgreen:

 

A ile ich przypada na jeden cylinder?

Bo nie jeden.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozwinąć temat? O co chodzi z tymi kondensatorami? Co to jest? I co ma wspólnego z 3 sek stukiem popychaczy?

Pzdr

Nie kondensatory lecz kompensatory czyli popychacze hydrauliczne.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.