Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam tak zbliża mi się wymiana oleju zawsze jeździłem CASTROL MAGNATEC 10w40 bo już na półsyntetyku wcześniej jeździł i chciałem zapytać czy jest jakaś różnica w firmach olei i na jakim oleju najlepiej jeździć??? I jakie każdy z was leje :) pozdrawiam
  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

5W50 Mobil1.

Firma zaleca syntetyk...

Edytowane przez NetSerwer
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
firma duzo zaleca, ale w praktyce sie nie sprawdza wszystko, moja bunia ma 270tyś i leje pelen syntetyk, ale ostatnio widze ze coraz czesciej musze dolewac olej, na 10tyś zjadla mi 1 litr - i co z tego ze firma zaleca, jak poszczegolne elementy sie zuzywaja. nastepna wymiana i bede zalewal polsyntetyk, a ty kolego skoro juz jezdzisz na polsyntetyku to nie przechodz na pelen.
Opublikowano
Ja jak 3latka temu kupiłem obecną łasice miała 123tys :mrgreen: i miała wlany pół syntetyk- jakiś BP.Wiec nie chciałem nic kombinować i leje TOTAL 10W40,zaznaczam że mieszkam w hiszpanii i może gęstosc jest bardziej dopasowana do klimatu.Nie dolewam nic przez 18-19tys.Popieram przedmówce,zostaw tak jak było i nie :nienie: lej syntetyka-różnie bywa,mogą być historyjki.POzdr
Opublikowano
Ja jak 3latka temu kupiłem obecną łasice miała 123tys :mrgreen: i miała wlany pół syntetyk- jakiś BP.Wiec nie chciałem nic kombinować i leje TOTAL 10W40,zaznaczam że mieszkam w hiszpanii i może gęstosc jest bardziej dopasowana do klimatu.Nie dolewam nic przez 18-19tys.Popieram przedmówce,zostaw tak jak było i nie :nienie: lej syntetyka-różnie bywa,mogą być historyjki.POzdr

 

Popieram, nie ma co ryzykować z pełnym syntetykiem,skoro auto wcześniej jeździło na semi.Dani,czy ja dobrze zrozumiałem,wymieniasz olej półsyntetyczny co 18,19tkm, :shock: chyba za rzadko

Opublikowano
castrol fullsyntetyk

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

Ja zmieniałem już 2 razy, za pierwszym wlałem Mobil 1 3000 5W30 HC Synthese a za drugim Mannol jakiś wynalazek 5w40, kosztował mnie bodajże 140 PLN za 7 litrów :shock: , do tego spełnia normę BMW LL-04, więc jest git. Śmigam na nim już 20.000 km i nic nie dolałem a zostały jeszcze 2 zielone cegiełki. Zimę przetrwał bez trudu. Przy odpaleniu po nocy, nawet w największe mrozy, klekot klawiatury jest słyszalny nie dłużej niż sekundę, dosłownie. Nie wiem, kto ten olej robi, ale dla mnie rewelacja. Zalałbym go ponownie, ale jest już niedostępny podobno, teraz jest taki spełniający normę BMW LL-98, więc odpuszczam i zaleję Valvoline lub Elfa, bo oba mam w dobrej cenie. Lubię poeksperymentować i nie przywiązuję się bardzo do marki, przynajmniej, jeśli mowa o oleju. Wychodzę z założenia, że oby 5W i norma LL-01 lub LL-04 była, tyle.

A zalewanie 10W - no comments jak dla mnie.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Ja mam u siebie nalatane 280tyś na blacie, a ile naprawdę to nie wiem :D leję Liqui Moly 10w40 z dwusiarczkiem molibdenu i sobie chwalę.

 

Kurcze :shock: ,co to jest ten dwusiarczek molibdenu i do czego?

Opublikowano

dwusiarczek molibdenu :shock: - poszukaj w GOOGLE a wszystko Ci się wyjaśni

 

a u siebie leję Castrol 5w30 a mam na blacie 213 tyś i zero zużycia od wymiany do wymiany co 10-12 tyś

 

wiem że zaraz powiecie że za często ale to u mnie wada fabryczna - w każdym aucie tak robiłem :)

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

A kto mówi, że za często? W każdym samochodzie zmieniam co 10 - 12 tys. lub po roku jazdy i nigdy nie miałem ŻADNYCH problemów z silnikiem.

Co do półsyntetyku do starych silników naczytałem się już tyle ZA i tyle PRZECIW, że sam się gubię trochę... Ale pozostaję wierny tradycji - w książce każą lać to, więc TO leję. Na razie jest GIT :mrgreen: .

Poprzedni przebieg: 264 tys., aktualny podobno 190 tys. (silnik wymieniłem, ale bez odtekstów - blok był zwalony przez nieumiejętną wymianę uszczelki przez poprzedniego właściciela...).

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
oleje półsyntetyczne nie spełniają norm bmw, wg instrukcji można je stosować tylko jako niewielką dolewkę, w wypadku braku możliwości zakupu zalecanego oleju przez bmw, właściwy olej musi spełniać normę LL, a tę normę spełniają oleje syntetyczne. Najlepiej zalej takim olejem jaki wskazuje intrukcja, na oleju LL mozesz zrobić ok. 20 kkm, mój kuzyn przeszedł z półsynt. na syntetyk przy 250 kkm (530d) i jest zadowolony- wcześniej na magnatecu 10w40 podczas upałów, na wolnych obrotach, zapalała mu się kontrolka ciśn. oleju.
Opublikowano
oleje półsyntetyczne nie spełniają norm bmw, wg instrukcji można je stosować tylko jako niewielką dolewkę, w wypadku braku możliwości zakupu zalecanego oleju przez bmw, właściwy olej musi spełniać normę LL, a tę normę spełniają oleje syntetyczne. Najlepiej zalej takim olejem jaki wskazuje intrukcja, na oleju LL mozesz zrobić ok. 20 kkm, mój kuzyn przeszedł z półsynt. na syntetyk przy 250 kkm (530d) i jest zadowolony- wcześniej na magnatecu 10w40 podczas upałów, na wolnych obrotach, zapalała mu się kontrolka ciśn. oleju.

 

tu kolega ma racje. Olej powinno się lać taki jaki zaleca producent czyli syntetyczny. Nieprawdą jest natomiast, że jak auto ma np przeejchane ponad 200 tys to trzeba lać już pólsyntetyk..jest to jeden wielki stereotyp...

 

w każdej chwili mozna przejsc z polsyntetyka na syntetyk stosujac srodek do plukania silniki z firmy Liqui Moly...u mnie sie to sprawdzilo a auto zima naprawde duzo lepiej radzilo sobie rano na mrozach...pozdro

...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Opublikowano
Ja jak 3latka temu kupiłem obecną łasice miała 123tys :mrgreen: i miała wlany pół syntetyk- jakiś BP.Wiec nie chciałem nic kombinować i leje TOTAL 10W40,zaznaczam że mieszkam w hiszpanii i może gęstosc jest bardziej dopasowana do klimatu.Nie dolewam nic przez 18-19tys.Popieram przedmówce,zostaw tak jak było i nie :nienie: lej syntetyka-różnie bywa,mogą być historyjki.POzdr

 

Popieram, nie ma co ryzykować z pełnym syntetykiem,skoro auto wcześniej jeździło na semi.Dani,czy ja dobrze zrozumiałem,wymieniasz olej półsyntetyczny co 18,19tkm, :shock: chyba za rzadko

 

Bogi nie strasz mnie :? ,teraz zgłupiałem bo ja tak zmieniam.Zawsze 15-18tys.To kurde za długo?pytam szczerze-i tak ufać dobrym magikom :mad2: .Radz bracie przyjme zniewage z ukłonem

Opublikowano
Skoro jeździsz na 10w 40 półsyntetyk, to powinieneś zmieniać co10tkm,(nawet w instrukcji tak pisze)tym bardziej w dieslu ,w benzynie i na pełnym syntetyku można zmieniać co 15 a nawet co20tkm.Ja zmieniam co10tkm olej,filtr paliwa i powietrza,co 30tkm filtr kabinowy.Tobie po przyjacielsku też tak radzę,bo o Bunie trzeba przecież dbać to nas nie zawiedzie :cool2:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Castroll Magnatec 10 W 40 Diesel.Wyniana zawsze co 12 tys. bez względu na wskazania.Wcześniej był Shell Helix Plus Diesel 10 W 40 ale Castroll jest tańszy :D .Przebieg 300.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

ja leje Motul z norma LL-04

zwroccie tylko uwage ze syntetyk oznacza bardzo czesto cos innego i moze byc uzywane w odniesieniu do roznych rodzajow olejow, jako ze nie jest to jakos szczegolnie sankcjonowane, wiec chyba lepiej trzymac sie norm i zalecen producenta samochodu

Opublikowano
Ja jak 3latka temu kupiłem obecną łasice miała 123tys :mrgreen: i miała wlany pół syntetyk- jakiś BP.Wiec nie chciałem nic kombinować i leje TOTAL 10W40,zaznaczam że mieszkam w hiszpanii i może gęstosc jest bardziej dopasowana do klimatu.Nie dolewam nic przez 18-19tys.Popieram przedmówce,zostaw tak jak było i nie :nienie: lej syntetyka-różnie bywa,mogą być historyjki.POzdr

 

Popieram, nie ma co ryzykować z pełnym syntetykiem,skoro auto wcześniej jeździło na semi.Dani,czy ja dobrze zrozumiałem,wymieniasz olej półsyntetyczny co 18,19tkm, :shock: chyba za rzadko

Ale co ryzykowac? Koledzy podtrzymywujecie tylko jakies legendy... 20-30 lat temu moze faktycznie estry w olejach syntetycznych nie byly kompatybilne z niektorymi uszczelkami, ale to juz historia.

Opublikowano
castrol edge long life 0w30 przejechane 200tys km:) i bede lał do konca syntetyk

 

 

witam, i tak trzymaj kolego ja do TDS-a też leję ten sam co ty i mam na blacie 307 tyś!!? :D wymieniam zgodnie ze wskaźnikiem oil servis dolewam około 1 litra na razie jest ok

Opublikowano
ja tam zawsze lałem mobila super s 10w40 i pieknie chodzil, trza dbac o autko i tyle, a olej lać dobry, nie koniecznie zawsze najdrozszy:) co do polsyntetyka jeszcze to MOTUL SYNERGI PLUS 6100 jest ponoc najlepszym polsyntetykiem na rynku.... nie jestem fachowcem ale slyszalem od wielu fachowcow popierane argumentami nie z komina... polecam ;)
Opublikowano
ja tam zawsze lałem mobila super s 10w40 i pieknie chodzil, trza dbac o autko i tyle, a olej lać dobry, nie koniecznie zawsze najdrozszy:) co do polsyntetyka jeszcze to MOTUL SYNERGI PLUS 6100 jest ponoc najlepszym polsyntetykiem na rynku.... nie jestem fachowcem ale slyszalem od wielu fachowcow popierane argumentami nie z komina... polecam ;)

jak można mówić, że dba się o silnik i lać olej półsyntetyczny,przecież to jedno przeczy drugienu.

Opublikowano
a co trzeba zrobić aby lać teraz syntetyczny olej jak ma się pół syntetyk?? czy po prostu przy wymianie oleju zalać syntetyczny?? i czy jesteście pewni że teraz nic się nie stanie silnikowi nie padną mi uszczelki itp... chcę być pewien tej zmiany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.