Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czesc,

 

mam pewien dylemat. Chce kupic nowe X5 w USA. Rozwazam 2 opcje, X5 35d (diesel, 265 KM) i X5 35i (benzyna turbo 300 KM). Benzyna jest odrobine drozsza. Obie wersje kosztuja ok. 60k $ w prawie pelnym (w kazdym razie bogatym) wyposazeniu.

 

Najwieksza roznica, to to, ze od kwietnia 2011 wychodzi w USA rocznik modelowy 2012, ktory ma swiatla LED takie jakie juz w europie sa od pewnego czasu (tak mi sie przynajmniej wydaje). Diesla nie beda zmieniali do pazdziernika 2011 (nie wiadomo czy zmienia silnik na taki, ktory chodzi juz w europie). Poza tym diesel chodzi tu na 6 biegowej skrzyni, benzyna na 8 biegowej.

 

Samochod bedzie uzywany przez rok w USA, pozniej pewnie przynajmniej przez rok w Polsce. Po tym czasie mozliwe, ze go sprzedam.

 

Co radzicie? a sie sklaniam do diesla, ale nie jestem niereformowalny :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano
W PL będzie ciężko sprzedać benzynę:(
Opublikowano
Czesc,

 

Obie wersje kosztuja ok. 60k $ w prawie pelnym (w kazdym razie bogatym) wyposazeniu.

 

 

Daj Boże kiedyś takie ceny w Polsce :duh: :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to kupilem diesla :) dostawa za okolo 2 miesiace

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano
No to tylko pozazdrościć koledze :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to sie okaze, nowe bmw to czestsze problemy niz starsze modele :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Zastanawia mnie jednak jedna sprawa: Wersje amerykańskie są jednak daleko w tyle za Europą. Czy tylko wyposażeniem czy również jakością. Kiedyś (1997-2000) jeździłem Chryslerem Stratusem kupionym w salonie w Polsce. Ręczna skrzynia, twardsze zawieszenie - taki zeuropeizowany. Na gwarancji wymieniłem pół samochodu i sprzedałem po niecałych 3 latach i 40 K przebiegu. Historia, nigdy więcej USA. Tyle ja. Ale czytając opis sytuacji Kolegi w USA mam wrażenie, że nic się nie zmieniło? Amerykańskie samochody tylko wyglądem przypominają te same modele europejskie. W środku to zupełnie inna bajka. Czy ktoś ma większą wiedzę w tym zakresie? :think:
Opublikowano

Wg mnie - mylisz się.

BMW X5 jest robione tylko w jednej fabryce w USA - na cały świat. Dlatego okres oczekiwania w Polsce, to kilka miesięcy. Silniki są - chyba - dostarczane z Europy (Austria?).

To, o czym piszesz, występuje wtedy, gdy dany model (np. Twój Chrysler) jest robiony w USA i w Europie, na europejski rynek..., tak myślę ;)

 

Osobiście mam doświadczenie z Hondą CR-V z 2007 r., kupioną nową w USA i użytkowaną w Polsce. Serwisujemy u kolegi w ASO Hondy - nie stwierdził różnic (oprócz różnic w oświetleniu, inne lusterka zewnętrzne, no i w komputerze Fahrenheit-y, spalanie mile per galon), nawet klocki dopiero po 60 tys. zmienialiśmy, więc nie są "cieńsze', czy mniej wytrzymałe ;)

Ważne jest chyba też to, że nasz egzemplarz, podczas zakupu miał w opisie 100% Japan - tak są opisywane samochody w USA, np. w Mercedesie, przy ML-u było "60% Europa, 40% USA" (lub odwrotnie ;) ).

 

Infiniti się chwali, że model FX 37 na Europę różni się 300-500 (?) szczegółami od FX 35 USA. Bronią się, jak mogą, by nie kupować taniej ;)

pozdr.,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jezeli kolega w USA (obecnie w warszawie), to ja... to sie nie zgodze z konkluzja :) piszac, ze nowe bmw sie psuja czesciej niz starsze mialem na mysli, to, ze po prostu tak jest i tyle bez wzgledu na rynek z jakiego pochodzi samochod :) dlatego m.in. jezdze do tej pory e39, ktory zawiodl mnie tylko raz (znana przypadlosc skrzyni automatycznej w 530d), poza tym nie mam sie do czego przyczepic w tym samochodzie, z lezka w oku bede go sprzedawal

 

mit o gorszych samochodach z USA pochodzi pewnie z tego co pisze przedmowca - np. subaru produkuje samochody w USA, ale tez w Japonii, te drugie sa lepszej jakosci... tak zeznaja obeznani w temacie

 

to troche inna sytuacja, gdy X5 produkowany jest tylko w USA - nie wyobrazam sobie innych materialow uzywanych do produkcji jednego modelu w tej samej fabryce :)

 

tak na marginesie to zrobilem porowanie ceny: ja place 65k $ za X5d, w Polsce samochod z porownywalnym wyposazeniem kosztuje >380k PLN, bez komentarza...

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Bono,

mój post był odpowiedzią na post kolegi "kierowca bombowca" :o

 

Ad. jakości, to też uważam, że "poprzednicy" - samochody, sprzęt AGD itp - były "solidniejsze", teraz fabryki / producenci żyją z serwisowania, części zamiennych i sprzedawania nowego, w miejsce "zepsutego" = "nienaprawialnego" (bo nie opłaca się naprawiać) :(

 

Nasze X5 3.5D kupione w lutym za $ - też kosztowało relatywnie sporo mniej niż za PLN - nawet podatek (ok. 9%) wziął na siebie dealer. Przeboleję żółte ringi i starszą skrzynię biegów... :cool2:

pozdr.,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

moj post byl skierowany do kierowcy bombowca

 

co masz na mysli mowiac, ze dealer wzial na siebie podatek? ja kupowalem negocjujac cene od ceny hurtowej (invoice price), ktora jest ok. 8% nizsza niz sugerowana cena sprzedazy, obecnie dobre dile na X5 to ok.1-1,5k $ powyzej invoice price (minus eco credit 3,5k $)

 

z tego co piszesz, to diler placac za ciebie podatek (9%) sprzedal ci samochod ponizej ceny zakupu...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.