Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Czy ktoś może mi wytłumaczyć czym różni się norma BMW LL01 od BMW LL04? Za niedługo wymieniam olej w mojej 320d z 2003r. i wiem,że 04 jest ok,ale może 01 też się nadaje do tego silnika? Chcę kupić produkt Motul,LM,albo Valvoline o specyfikacji 5W30. Dzięki za wyjaśnienia,pit :D :D :D
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Witam wszystkich. Czy ktoś może mi wytłumaczyć czym różni się norma BMW LL01 od BMW LL04? Za niedługo wymieniam olej w mojej 320d z 2003r. i wiem,że 04 jest ok,ale może 01 też się nadaje do tego silnika? Chcę kupić produkt Motul,LM,albo Valvoline o specyfikacji 5W30. Dzięki za wyjaśnienia,pit :D :D :D

 

oczywiście, że się nadaje, ponieważ w chwili wyprodukowania twojego samochodu istniała tylko norma LL01. LL04 ma praktyczne znaczenie tylko dla aut z DPF, a takiego na pewno nie masz.

Opublikowano
Jeśli masz zamiar wymieniać olej czesciej niz komputer "mowi" to mozesz zalac dowolny olej, spełniający normę conajmniej ACEA A3-96/B3-96 lub API SJ/CF.
Opublikowano
Dziękuję za konkretną odpowiedz. Będę zmieniał co 15 tys. albo co 2 lata(jeżdżę mało). Te API i B coś tam to dla mnie raczej pojęcia magiczne,więc kieruję się normą LL01,albo 04(to jak rozumiem nowsza i dodatkowo spełniająca wymogi DPF,którego nie mam,ale olej nie zaszkodzi).
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Dziękuję za konkretną odpowiedz. Będę zmieniał co 15 tys. albo co 2 lata(jeżdżę mało). Te API i B coś tam to dla mnie raczej pojęcia magiczne,więc kieruję się normą LL01,albo 04(to jak rozumiem nowsza i dodatkowo spełniająca wymogi DPF,którego nie mam,ale olej nie zaszkodzi).

 

tak czy siak olej wymienia sie co roku :cool2:

Opublikowano
Dziękuję za konkretną odpowiedz. Będę zmieniał co 15 tys. albo co 2 lata(jeżdżę mało). Te API i B coś tam to dla mnie raczej pojęcia magiczne,więc kieruję się normą LL01,albo 04(to jak rozumiem nowsza i dodatkowo spełniająca wymogi DPF,którego nie mam,ale olej nie zaszkodzi).

 

LL04 w sumie nie polecam, bo sa robione tylko pod katem filtrow czastek stalych (gorsze wlasciwosci czyszczace, ktore gorsze dla silnika ale lepsze dla spalin). Dla Twojego silnika lepiej LL01. Polecam Mobil1 0W-40 (ma LL01) Turbo diesel - ale tylko z dobrego źródła!

Opublikowano
Hej Panowie! Może to i racja że lepiej kupić z normą 01, niż 04, ale dotychczas lali w serwisie w Graffenau 5w30. A te oleje w większości przypadków mają normę 04-nie wiem dlaczego,ale taką regułę zaobserwowałem. Tak,czy owak 04 nie zaszkodzi chyba...Znajomy ma mi przywiezć z Dojczlandu. Prosiłem o olej Motul,Valvoline, albo LM o spec. 5w30 i normie LL01,lub LL04. Chcę zrezygnować z Castrola na którym jeżdżę teraz i nie jest on tu na forum szczególnie polecany. Zobaczymy,co koleś mi przywiezie :?: POZDRO,pit
Nic nie stuka nic nie puka...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.