Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej. Mam problem z nabrzmiałymi wężami od chłodnicy gorny i dolny pompuja sie do takiego stopnia jak by miały zaraz wybuchnać musze odkrecić troche korek wlewowy i sie robia miekkie. Odpowietrzałem cały uklad jakies 2 tyg temu bo mialem wymieniana pompe wody i mysle ze dobrze odpowietrzyłem układ. Kurcze co mam zrobić ? Tak myśle moze uszczelka jest walnieta ?:/
Opublikowano

Weze maja byc twarde. To jest uklad cisnieniowy (2 bary).

Jezeli cisnienie jest zbyt wysokie ujdzie przez korek wlewowy na zbiorniczku wyrownawczym (jesli zaworek w korku jeszcze dziala)

Jak auto Ci sie nie grzeje i nie ma wyciekow z ukladu chlodzenia, ma jezdzic :wink:

Opublikowano

mnie tak straszyli mechanicy ze mam narzmiale weze od chlodzenia i moze sie to zle skonczyc....przyszlo lato visco sie zaczelo zalaczac i pojechalem do znajomego na odpowietrzenie i wymiane plynu ....

 

powiedzial zeby sie nie przejmowac twardymi wezami poniewaz on zmieni plyn, odpowietrzy uklad i po pierwszym zagrzaniu i tak weze bede twarde bo tak ma byc...

Opublikowano
mnie tak straszyli mechanicy ze mam narzmiale weze od chlodzenia i moze sie to zle skonczyc....przyszlo lato visco sie zaczelo zalaczac i pojechalem do znajomego na odpowietrzenie i wymiane plynu ....

 

powiedzial zeby sie nie przejmowac twardymi wezami poniewaz on zmieni plyn, odpowietrzy uklad i po pierwszym zagrzaniu i tak weze bede twarde bo tak ma byc...

 

haha jak u mnie....

Jeden mechanic nawet wycene mi zrobil na wymiane uszczelki pod glowica...

Nie dawaj sie, a do BMW znajdz mechanika od tych wlasnie aut a nie ogolnego... :duh:

Opublikowano
No kurcze to teraz sam nie wiem... Kiedyś jak byłem u fachowcow od bmw to mi mowili ze musza być mieciutkie węże jak sa twrde to uszczelka.. I jak mi odpowietrzali to robili w taki sposób aż własnie były węże miekkie. Ja to powiem wam szczerze ze na tamte wakacje padła mi chłodnica. Pękła pod ziorniczkiem, wymienłem chlodnice wisco obudowe i termstat. Po 3 miesiacah przeciek sie zrobił pod obudowa termostatu a teraz nie dawno własnie pompa wody i nie wiem czy to przez twarde węże czy po porstu jakiegoś pecha miałem:/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie pech tylko nie młode już auto.

Wszystkie te sprawy są w zasadzie normą w tych autach.

 

A co do twardości węży to w zasadzie jak są miękkie to jest coś nie tak. Znaczy , że układ jest nieszczelny.

 

Ja kiedyś bańkę po borygo położyłem na kaloryferze. Była już w zasadzie pusta a i tak spuchła jak bania. To pomyśleć ile się zwiększa ciśnienie w układzie w którym jest przecież 10 litrów szczelnie zamkniętych.

 

Dodatkowo nie bez powodu układ jest pod ciśnieniem. Płyn pod ciśnieniem wrze w wyższej temperwturze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.