Skocz do zawartości

e39 naprawa hamulec ręczny linki czy szczęki?


mattibmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

pewnie dla niektóych zadam lamerskie pytania, ale nie jestem jeszcze ogarnięty w temacie. Więc do rzeczy.

 

Musze naprawić hamulec ręczny bo zbliża się badanie techniczne i mam pytanie jak samemu zdiagnozować czy do naprawy są linki czy szczęki? Bo chciałbym oddać auto do mechanika, nie chciałbym żeby mnie naciągnął i wymieniał nie wiadomo czego, i ile +/- mechanik może Waszym zdaniem zażądać za taką naprawe? ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim; jakie masz objawy, ze sugerujesz usterkę hamulca ręcznego? Że słaby jest? Że dźwignia łapie wysoko?

Niestety w e39 nie popisali się konstrukcją ręcznego i jest on mega słaby w stosunku do masy auta. Nawet jak będziesz miał funkiel nówka szczeki to tylko na początku będzie on w miare mocny a po ułożeniu się szczęk będzie znów średniak.

Jeśli dźwignia łapie Ci wysoko to można albo podkręcić zębatkami w tylnych kołach (najczęstsza metoda) albo podciągnąć trochę śrubami przy samej dźwigni, po zdjęciu mieszka z niego - to robi się trochę rzadziej.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam problem wymieniłem szczęki naciąłem linkę i minimalnie poprawił się ręczny ale jak dam na automacie D i zacisnę ręczny to i tak auto jedzie :duh: ale przegląd przeszedł bo robiłem wczoraj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem pewien że u mnie nie przejdzie bo gdyby nie to że wyświetla mi komunikat i daje sygnał dzwiękowy to mógł bym jezdzic na zaciagniętym ręcznym non stop i bym sie nie zorientował... dlatego mi sie tak śpieszy w temacie;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na szybko spróbuj tylko podkręcic ten ręczny na zębatkach w kołach tylnych. Odkręcasz jedną śrubę od felgi, ten otwór ustawiasz idealnie w linii pionowej tak, żeby sam otwór był idealnie na godzinie 6-tej. Jak poświecisz latarką tam to zobaczysz w głębi takie zębate kółko - nie pamiętam tylko w którą stronę się tym kręci. Musisz długim płaskim śrubokrętem pokręcic (to jest regulator, który rozpiera bardziej szczęki w bębnie). Na forum jest gdzieś info w która stronę to kręcic. To samo zrób na drugim kole tylnym. Podkręc to tak, żeby po zakręceniu kołem ono bardzo delikatnie ocierało o szczękę.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

założę się o flaszkę , że szczęki są do wymiany.

Linki są dobre.

 

Ja u siebie to zauważyłem , że jak wyreguluję rozpierakiem tak że szczęki są bardzo blisko bębna to ręczny jest kiepski ale jak go poluzować tak by szczęki miały więcej luzu to podciągając linkami uzyskamy lepszy efekt. ręczny mi potrafi nawet zablokować koła :!:

 

Wydaje mi się , że jest to spowodowane konstrukcją tego ustrojstwa za które pociąga linka. Ono zwyczajnie wtedy ciśnie z większą siłą.

Niestety taka regulacja nie starcza na zbyt długo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

E tam ręczny to wogóle porażka.Ja mam wszystko nowe nawet śprężynki,tarcze też i jak ręczny był lichy taki jest nadal.

Jedyny dobry ręczny jaki widziałem w E39 to u kumpla normalnie brzytwa że zawracac na nim można(jakiś wyjątek i ewenement)bo ogólnie te samochody to ręcznego prawie nie mają(albo prawie mają jak kto woli :mrgreen: ).

poszukam coś a propos tego co
Manolito77
napisał. I czy w ogole podołam... bo brzmi troche skomplikowanie ;)

To naprawdę brzmi skomplikowanie :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założę się o flaszkę , że szczęki są do wymiany.

Linki są dobre.

 

Też tak uważam,powinieneś wymienić szczęki i dopiero podkręcić zębate kółka tak jak Manolito ci napisał.Sprawdź też stan bębnów bo mogą być skorodowane, a w tedy wymiana samych szczęk nie wiele pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A docieraliscie reczny? U mnie po wymainie szczek tez nienajlepiej dzialal bo mechanik tylko podciagnal na linkach. Sam dotarlem szczeki (trzeba przejechac 400 metrow na zaciagnietym lekkko recznym z predkoscia okolo 40km/h). Po tym regulacja w bebnach, a na koniec ustawianie linek. No i teraz reczny dziala jak powinien.

Cala procedura jest dobrze opisana w "Sam naprawiam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem ręczny w sobotę i u mnie regulację są w lewym kole na godzinie 3 a w prawym na 9 a nie na 6
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój warsztat robił mi ręczny 5 razy. Po trzech razach wymienili szczęki i linki. Za piątym razem tak naciągnęli, że generalnie chwyta, ale bez rewelacji. Stanęło na tym, że będzie dobrze po wymianie tarcz, bo mam takie ranty, że całością nie łapie.
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to za zakład co zakłada nowe szczęki bez toczenia bębnów?

a od czego te ranty przecież ręcznego używa się na postoju a w trakcie jazdy (w normalnych warunkach) szczęki nie działają tylko klocki.

 

dodam jeszcze tylko że ręczny w tych autach nigdy nie będzie żyletą gdyż służy on tylko przytrzymania auta stojącego na miejscu i nie pracuje jak w innych autach podczas jazdy jako hamulec zasadniczy.

 

po za tym nie wiem po co wam mocny ręczny, po to kupuje się BMW żeby do jazdy bokami używać pedału przyspieszenia a nie jeździć na ręcznym :D

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to za zakład co zakłada nowe szczęki bez toczenia bębnów?

a od czego te ranty przecież ręcznego używa się na postoju a w trakcie jazdy (w normalnych warunkach) szczęki nie działają tylko klocki.

 

Poprzedni włąściciel mojej Buńki był kretynem i zapewne do driftów, palenia gumy i lanserki (Touringiem??!!) mu służyła. Dla tego jest taki stan tarcz/bębnów i jeszcze miliona innych podzespołów :? . Właśnie zmieniam tarcze z tyłu i problem z głowy. :mrgreen: Nie dla ręcznego - tarcze już miałem skorodowane i mi opiłki ogłupiały pierścień mahgnetyczny od czujnika ABS'u...

A ręczny jednak się przydaje. Jak na pochyłości mam córkę wyjąć z fotelika, żeby z żoną poszła do przedszkola, to po co mam od razu wyłączać silnik? :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam automat to ręczny mógłby u mnie nie isnieć :D ale i tak odruchowo zawsze zaciągam
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kto to widział żeby regulować-podciągać ręczny przy dźwigni/rączce :o

Podciągnięcie ręcznego jest banalnie proste, mianowicie trzeba dostać się do bębna i pokręcić w odpowiednią stronę "gwiazdką" która jest na godzinie 6, spowoduje to przybliżenie się szczęk do bębna

U mnie przed regulacją ręczny słabo brał na samym końcu, a po regulacji zatrzymuje się w połowie :)

W automacie jest niezbędne zaciąganie rękawa na pochyłościach przed wrzuceniem na P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli ręczny robiony był nie dawno, to śmiało można regulować "trybikiem" w bębnie (tarczy), ale np u ojca po 2 latach tego trybika nie da się ruszyć przez otwór po śrubie, po prostu z czasem się zapieka - bęben trzeba zwalić.

Regulacja na linkach służy tylko i wyłącznie do kasowania luzu na nich, nie wolno naciągać szczęk za pomocą kontry pod mieszkiem, do tego jest właśnie rozpierak w bębnie (trybik).

Kontrami kasujesz luz na linkach, a potem tym trybikiem rozpierasz szczęki do momentu aż będziesz miał ręczny, i tyle, nic więcej.

Nowy ręczny trzeba dotrzeć tak jak kolega wyżej napisał, inaczej trzymał nie będzie.

Mój był robiony w zeszłym roku, dotarłem go, potem jeszcze raz wyregulowałem, i trzyma do dziś, nawet na większych przechyłach, a wrzucenie "D" nie robi na nim wrażenia, nawet można lekko dodać gazu, i tak nie ruszy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto go nie używa? Jedną z zasad korzystania z automatu, jest zaciąganie ręcznego na wzniesieniach, nawet bardzo małych. Jak się tego nie robi, to później ciężko jest wajchą ruszyć. Oczywiście tylko przy gaszeniu samochodu.

 

Co do ręcznego, to moim zdaniem najlepsza jest procedura opisana albo w podręczniku Sam Naprawiam BMW e39 albo w tisie BMW. Jest to skomplikowane i teraz tego nie pamiętam, ale łatwo jest to znaleźć. Po takim regulowaniu, według zaleceń serwisowych, ręczny działa bez problemu.

 

Polecam poszukać i tak wyregulować, wtedy będzie zrobione porządnie i bezawaryjnie. U mnie działa na szczękach bosha + nowe tarcze bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
P.S. Będzie Ci tak się ruszać to w końcu coś wymodzisz :mrgreen:

http://cdn25.dlarodzinki.smcloud.net/t/photos/thumbnails/3481/czym_i_kiedy_dopajac_niemowle_440x293_crop_rozmiar-niestandardowy.jpg

Tak szczerze

no by mi się wkońcu przydało :cool2:

Ja również zaciągam ręczny na pochyłościach :D

Na ręcznym nie ma jazdy :mrgreen: :8) :norty: :P :wink:

Oglądaliście może to :mrgreen: :?:

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.