Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zmierzyłem oporność:

nóżki 1-3 miała 4,19 i nie zmieniała sie przy otwarciu przepustnicy

nóżki 2-3 pokazywały 1,19 a przy otwartej 4,42

nóżki 1-2 pokazywały aż 4,56 a przy otarciu 1,28

 

twraz moje pytanie:

czy dobrze jest ustawiony czujnik przepustnicy z takimi wkazaniami kiloomów?? jeśli nie to jak to wyregulować??

Opublikowano
też tak jak ty szukałem silniczka krokowego i znalazłem go a nawet sie dowiedzialem ze zawór dodatkowego powietrza/silniczek krokowy to to samo :roll2: o ile sie nie myle to znajduje sie na końcu węża nr17 :cool2:
Opublikowano

Zadnych obrotów biegu jałowego ustawiać się nie da, gdyż nie ma takiej możliwości. A Ci którzy dokonują tego podkręcając śrubę zderzaka dźwigni gazu popełniają wielki błąd.

Regulacją obrotów biegu jałowego zajmuje się zawór dodatkowego powietrza i starajcie się go tak nazywać, a nie silniczek krokowy.

Silniczek krokowy jest to taki silniczek który nie posiada szczotek i komutatora, a obroty wykonuje za pomocę impulsów elektrycznych doprowadzonych nawet do kilku cewek w takim silniczku w odpowiedniej kolejności i obroty jego zależą od częstotliwości tych impulsów i kierunku co zmienia obroty.

Zawór dodatkowego powietrza jest to zwykły elektromagnes jedno lub dwu cewkowy z którego pole magnetyczne rdzenia steruje wychyleniem obrotowym ośki z klapą zamykającą dolot.

 

Tak więc są to dwa rózne urządzenia i nie wiem co stosują inne marki, ale BMW zawsze stosowała zwane pot.zawory dodatkowego powietrza.

Silniczki krokowe stosują na pewno gazownicy w zakładanych przez siebie instalacjach.

 

Stosujcie tą nazwe i unikniemy problemów z kojarzeniem urządzenia.

Opublikowano

Witam poprawcie jesli sie myle ale regulator wolnych obrotow w M43 to nr.9 na ponizszym rysunku - nawet tak sie nazywa :-) wiec raczej sie nie myle :-)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=13_0402&hg=13&fg=15

 

co do m43 to longhigh masz racje nr 8 na tym rys http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=13_0390&hg=13&fg=15 - to regulator wolnych obrotow ale wystepowal on w autach produkowanych do 09/1995 a od tej daty montowali ten ktory jest na pierwszym schemacie.

Co do czyszczenie to sam sie chetnie dowiem czy istnieje mozliwosc przeczyszczenie tego nowszego , bo wiem ze ten starszy typ dalo rade rozebrac przeczyscic i pomaga.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Longhigh, dzięki, ale mój M43 to rocznik 97 i nie mam tego regulatora tak jak napisałeś nr 8 na szkicu, tylko tak jak wskazał Kowal nr 9 i jest zaraz przy przepustnicy.

Dzięki Panowie.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.