Skocz do zawartości

328i - buczenie z okolic silnika na pozycji II stacyjki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

Ostatnio zaobserwowałem głośne buczenie z okolic silnika po przekręceniu stacyjki w pozycję II, przypomina ono odgłos pracy transformatora czy zablokowanego silnika elektr.Buczenie to nie ustaje chyba że przekręcę stacyjkę w pozycję I czy 0. Zastanawiam się czy tak powinno być bo wcześniej chyba tego nie było, jedynie odgłos pompy parę sekund.

 

Objaw ten jest na tyle uciążliwy że powoduje dosyć szybkie rozładowanie akumulatora np gdy bawię się INPą a jak wiadomo stacyjka wtedy musi być załączona.

poradźcie jak zdiagnozować przyczynę buczenia, czy jest możliwość podejrzenia aktywnego urządzenia w INPIE?

Może wyciągać po kolei bezpieczniki i sprawdzić kiedy ustanie, tylko czy jest bezpieczna taka zabawa przy włączonej stacyjce?

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
a moze to pompa paliwa,cos sie jej p............
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie krokowy tak buczy.Powinien siedzieć w tej gumie a jak dotyka do czegoś metalowego to słychać go mocno.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
ale to nie tlumaczy ze aku pada,chyba ze buczenie niema nic spolnego z aku,ale jezeli buczenie dochodzi z silnika,to czemu nie osluchac komory silnika,
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

Chyba wiem o co chodzi autorowi postu.

Mam chyba podobnie, buczenie dochodzi z okolic zaworu DISA jak nie z niego samego.

W sumie to ignorowałem ten dzwięk bo myślałem że może tak ma być.

Jednak to rozładowywanie aku, też to mam, myślałem że to diagnostyka tyle prądu pożera i nie wiązałem tego z tym buczeniem.

Jutro mam wolne i wymieniam uszczelke dekla zaworów więc się temu dokładnie przyjrzę.

Opublikowano
Chyba wiem o co chodzi autorowi postu.

Mam chyba podobnie, buczenie dochodzi z okolic zaworu DISA jak nie z niego samego.

W sumie to ignorowałem ten dzwięk bo myślałem że może tak ma być.

Jednak to rozładowywanie aku, też to mam, myślałem że to diagnostyka tyle prądu pożera i nie wiązałem tego z tym buczeniem.

Jutro mam wolne i wymieniam uszczelke dekla zaworów więc się temu dokładnie przyjrzę.

 

W takim razie czekam na info od Ciebie "rafti", ciekawią mnie jeszcze opinie innych użytkowników szesciocylindrowych e46 czy po załączeniu stacyjki powinno być słyszane jakieś buczenie.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

No i sprawdzone :)

Jednak buczy "krokowiec". Tylko moim zdaniem nie powinien tak buczeć, ewidentnie buczenie cewki. A krokowy siedzi w "gumie" a i tak to buczenie roznosi sie po całym kolektorze dolotowym i to przy wyłączonym silniku (stacyjka pozycja 2).

Opublikowano
umnie cos buczy ale kilka sekund i to tylko czasami
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

U mnie ten krokowy buczy jak tylko stacyjka znajdzie sie w położeniu 2 i buczy tak długo aż nie przestawi się kluczyka w pozycję 1 lub 0, po odpaleniu cięzko powiedzieć czy buczy bo silnik zagłusza.

Aha no i po wyłączeniu stacyjki, buczy jeszcze kilka sekund i dopiero milknie.

Opublikowano
Dzięki koledzy za sprawdzenie, widzę że w waszych autach jest podobnie chyba nie ma powodów do obaw.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do padania akumulatora to wystarczy podłączyć amperomierz jak kluczyk jest w pozycji 2 i zobaczycie ile to wszystko ciągnie amper :wink:
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie też coś buczy co prawda mam diesla ale po dłuższym czasie przestaje. Buczenie dochodzi z okolić elektrycznego podgrzewacza płynu.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Ja jutro będę temat męczył. Zobaczę jaki jest pobór prądu z podpiętym krokowcem i z wypiętym krokowcem.

Tak swoją drogą to dlaczego on buczy na stacyjce w położeniu 2 ? Przecież on wtedy nic nie powinien robić...

Opublikowano

Jestem po pomiarach.

Na spoczynku 0,017 A czyli wygląda że ok.

Stacyjka w 2 położeniu, wszystko powyłączane (światła, radio, klimatyzacja nadmuch etc) +- 8,3 A ??!

To samo co powyżej dodatkowo wypięta wtyczka krokowca +- 7,5 A.

Czyli krokowiec aż tak dużo prądu nie "zjada". Jedna biorąc pod uwagę że on nic w danej chwili nie robi to i tak dużo :P (Po wypięciu kostki z krokowca buczenie ustaje)

Jednak czy to normalne że pozostałe komponenty pożerają aż ponad 7A ? Może ktoś to sprawdzić ?

 

ps. Przy okazji chciałem wykręcić zawór DISA aby ocenić stan klapki i tym sposobem pozbyłem się jedynego torxa T40 w otchłaniach komory silnika. :cry2:

1,5 h go szukałem i [BAD], a taki miałem ładny komplecik :cry: to tak jak się próbuje "wiązać buta glistą" i wkłada się bita do nasadki 6,5 :nienie:

Opublikowano

Czyli u mnie też będzie krokowiec pewnie buczał, jutro jeszcze sprawdze u siebie z wypięciem wtyki i sprawdzę ile prądu ucieka u mnie.

 

Ostatnio przy wymianie filtra powietrza spadła mi na dół zaślepka od obudowy filtra, szukałem chyba z godzinę ale udało się, leżała na wachaczu :D

 

 

Nie mogę namierzyć nigdzie wtyki od krokowca, gdzie jej szukać mniej więcej?

 

Pomiaru poboru prądu nie wykonałem, ponieważ mój marketowy miernik prądów w okolicach paru Amperów nie wytrzymuje :(

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

Krokowiec jest centralnie pod kolektorem, dokładnie na jego środku, zwrócony wzdłuż osi samochodu wtyczką do przodu auta. Musisz patrzeć niejako pod zawór DISA. Trochę ciężki dostęp ale da rade.

Ile MAX amper ma Twój miernik ?

Opublikowano
Krokowiec jest centralnie pod kolektorem, dokładnie na jego środku, zwrócony wzdłuż osi samochodu wtyczką do przodu auta. Musisz patrzeć niejako pod zawór DISA. Trochę ciężki dostęp ale da rade.

 

Dziękiz za wskazówki, jutro będę patrzał czy to faktycznie krokowy.

 

Miernik ma do 10 amperów, dopuszczalny czas do 15sek.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

10 A to standardowo dla multimetru więc nie ma źle :)

Czyli przekroczyłeś te 10A na pozycji 2 stacyjki ?? DRL masz wyłączone ? U mnie z DRL było ok 12A, po wyłączeniu tak jak pisałem wcześniej 7-8A.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Witajcie, mam ten sam problem z buczeniem i to pojada mi akumulator po odpięciu wtyczki faktycznie przestaje buczeć, jak rozwiązaliście ten problem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.