Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na wstepie przepraszam za Polskie znaki ale takowych nie posiadam,2 to przeszukalem 1mln watkow na Pol. i zagr.forach i niewiem nic joz.

Problem dotyczy Abs'u.Kupilem auto bez sterownika ze swiecacymi sie kontrolkami trakcji i abs,poczym zamowilem sterownik pasujacy do mojej pompy,zrobilem adaptacje(kodowanie wariantowe)kontrolki zgasly ale po przejechaniu kilkunastu metrow znow sie zapalily,podpialem wiec pod INPA i wyszedl tylni lewy czujnik,wyciagnalem go bez peoblemu i okazalo sie ze to jakas tania podroba,zamowilem wiec oryginal siemensa wsadzilem i co sie okazalo kontrolki sie juz nie pala ale pedal hamulca ponizej 40km/h wlacza mi abs mimo suchej nawierzchni,dodam iz tak samo bylo na starym czujniku dopoki nie odlaczal systemow.Przepialem czujniki z lewy naprawy i na odwrot podpialem INPE i caly czas mi jakby gubi predkosc w tylnym lewym kole,tam gdzie wlasciciel przedemna zmienial czujnik.naczytalem sie o zabrudzonych koronkach lecz umnie one joz chyba nie wystepuja iz jest to Abs 5.7.Zastanawiam sie nad wymiana lozyska tylko czy to cos pomoze?Aha testowalem tez kolegi sterownik z takiego samego auta i to samo.

Bmw 523i 2000rok

pomocy prosze.

Opublikowano

Tak wszystko normalnie dziala,nie ma zadnych palacych sie juz lampek,nie jestem pewien ale jak jechalem ostatnio okolo 130km/h to mi sie czasami poruszyla wskazowka predkosciomierza,w inpa ewidetnie mi pokazuje co kilka metrow spadek predkosci tylko tego kola.jezeli by byly jakies problemy z pradem to chyba by mi zapisalo go w kompurlterze a tu nic a nic.

Dzieki za zainteresowanie sie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie ci nie powiem ale jest czasem problem z komunikacją między modułami.

Czujnik będzie ok ale sygnał będzie tracił połączenie z modułem bo najpierw przechodzi przez "zegary"

Powodem są chyba zimne luty w którymś z nich. < najczęściej w module abs>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
No tak ale skoro sa zimne luty na module abs'u to po wlozeniu od kolegi mysle zeby dzialalo a tu nic nie pomaga a moj modul u kolegi sprawuje sie dobrze.Nie wiem czy ryzykowac i wymieniac lozysko.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zimne luty masz w module zegarów

łożysko bym zostawił

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dyzio modul zegarow masz na mysli licznik?jak tak to moze pozycze od kolegi i sprawdze,nie trzeba robic zadnej adaptacji skoro mamy ten sam rok i automat?on ma tylko 2.0 a ja 2.5 litra?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ojej ta moja pamięć ..... :?:

Nie pamiętam dokładnie czy sterownik abs łączy się z zegarami czy ze sterownikiem silnika? Sterownik silnika też na 100% otzrymuje sygnał z czujnika prędkość < ale za cholerę nie wiem w jakiej kolejności się to odbywa. I czy sygnał wędruje kolejno czy jednocześnie do wszystkich?>

jak podmienisz zegary to coś powinieneś się dowiedzieć ale powstanie nowy błąd bo numery nadwozia się nie będą zgadzały oraz wartości przebiegu i zaświeci się czerwona kropa koło licznika kilometrów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

To moze zrezygnuje z przekladania zegarow no ale jezeli odepne moje zegary i zapale auto i przejade sie i nic nie pomoze to mozna wykluczyc je wtedy,druga rzecz jest taka chcialem odpiac ABS wyjalem bezpieczniki za to odpowiedzialne nr 17,30 i 31 ale wtedy auto nie pali,jak tymczasowo odpiac Abs wykluczajac odpiecie sterownika ABS?,

Co moge sprawdzic jeszcze?czyli skoro mi gubi sygnal w INPA czujniki ,sterownik dobry to nie znaczy ze bedzie to to lozysko?

Opublikowano
Witam jak sie okazali zegary nic niemialy do tego mam na mysli licznik,czy ktos ma jeszcze jakis pomysl?
Opublikowano
witaj, jeżeli w inpie odczyt prędkości na kole co jakiś czas przy hamowaniu spada o jakąś połowę względem odczytów z innych kół (mi poniżej 30km/h niepotrzebnie włączał się abs nawet na suchym), to masz najprawdopodobniej to samo co miałem jakieś pół roku temu, wymieniałem chyba z 4 razy czujnik, skończyło się na nowym czujniku z ASO i jednym dodatkowym oryginalnym, podmieniany był sterownik/moduł abs oraz wiele innych, zero poprawy, auto było diagnozowane chyba z miesiąc, winne okazało się łożysko a właściwie koronka na nim. Wystarczy aby na koronce był ubytek szerokości zapałki i już sygnał z czujnika się krzaczy, niestety licz się z dość znacznymi kosztami samej wymiany, w moim przypadku urwany ściągacz by dopiero na prasie wyciągnąć stare łożysko, jeśli zdecydujesz się na wymianę łożyska napisz ile wzieli Ci za to, jestem bardzo ciekaw, bo mnie ta naprawa w całości kosztowała mały majątek :mad2:
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
Witaj takze stawiam na lozysko czujniki sprawdzone wszystkie i wszystkie sprawne,znajomy powiedzial mi 100euro za wymiane ale znalazlem ladny filmik na ktorym jest krok po kroku jak to wymienic,mam zamiar wymienic sam iz zaczynam sie uczyc,sciagacz mam zamiar zamowic z ebay.tyle ze umnie sprawa wyglada tak ze niema koronki tylko jakis magnes w lozysku:-/ a tak jak mowisz niemam nerwow iz wszystko trwa joz 3 miesiace.
Opublikowano
Gdyby nie fakt, że jak twierdzisz nie masz "koronki" dawałbym ją jako typ... Obiawy jakie miałem były w 100% identyczne jak Twoje. A może jednak - przez "modernizację" poprzedniego właściciela - jednak masz tę koronkę??
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Witam

A wiec tak,tak czy inaczej nie pozostalo mi nic innego jak proba wymiany lozyska,czy faktycznie jest to takie trudne jak zakupie sciagacz?

Opublikowano
a i jeszcze jedno pytanie moze troche glupie,ale czy jezeli mam z przodu nowe opony a z tylu lyse doslownie kapcie to moze byc to wina tego?co do wymiany lozyska jaki smar trzeba kupic ,jezeli jakis wogole trzeba?
Opublikowano
a i jeszcze jedno pytanie moze troche glupie,ale czy jezeli mam z przodu nowe opony a z tylu lyse doslownie kapcie to moze byc to wina tego?co do wymiany lozyska jaki smar trzeba kupic ,jezeli jakis wogole trzeba?

 

nie powinno mieć to wpływu, a jeśli już to sygnał byłby inny z dwóch tylnich kół a nie jednego, ja próbowałem z kołami (przekładałem przód na tył, zimówki zakładałem i nic nie dało), problem w tym że łożysko jest tak wbite w piast że ściągacze nie dają rady (u mnie jeden ściągacz, taki raczej masywny, jeszcze chyba prl'owski właśnie zakończył żywota przy próbie wyciągnięcia), dopiero gruba rozbiórka i hydrauliczna prasa dała rady, ale próbować zawsze warto

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No wiec

6 miesiecy walki z ABS i okazalo sie ze walniety sterownik,jednoczesnie czujnik ABS w tylnym lewym kole i po wyjeciu lozyska widocznie rozwalona oslona pola magnetycznego(dziura 2cm na 2cm).Wszystko wkoncu dziala jak nalezy po wymianie lozyska.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.