Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pamiętam był taki przypadek, że te obroty falowały i też już się praktycznie skończyły pomysły... a w końcu przyczyną okazała się nieszczelna uszczelka runnera kolektora ssącego. Bo wygląda na to, że gdzieś silnik ssie "lewe" powietrze, a w łączeniach elementów najłatwiej je znaleźć.
Opublikowano

Kolektor był ściagany i sprawdzany. Zastanawiają mnie jednak jeszcze dwie rzeczy:

1. Katalizator - przy niskich obrotach "cos" drży w tłumiku, sprawdzałem rure stukając koło kata i coś tam sobie lata, zapewne kawałek kata odpadło i w zależności jak ten kawałek się ułoży, potrafi przytkać wydech i dlatego szaleje i gaśnie, to tylko taka moja teoria nie wiem jak to ma się do rzeczywistości;) ale tak czy siak będzie trzeba ten kawałek z tamtąd wydostać

2. Zaczyna słychać powoli chrobotanie VANOS'a więc może uszczelniacze, powoli też są do wymiany i to jakoś wpływa na wolne obroty, chociaż z tego co czytałem to niby tylko w fazie nagrzewania silnika, ale nie wiem

Niedługo będe miał zawór DIS'a na podmiane więc też się zobaczy, wkurza mnie już to gaśnięcie auta, normalnie wstyd :) BMW a takie wadliwe:P

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Walczyłem, walczyłem - wymieniłem uszczelniacze na vanosie, usunąłem adaptacje, wymieniłem DISA i jest lepiej, ale tylko na ciepłym silniku, jak się już rozgrzeje to trzyma w miarę równo wahania rzędu 20obr/min, ale niestety na zimnym dalej wariuja obroty latają i dalej potrafi zgasnąć. Po wymienie uszczelniaczy pojawiło się parę błędów ale wydaje mi się, że to przez to że wtyczki były odłaczane m. in. vanos błąd wałka rozrządu ssący i wydechowy, czujnik położenia wałka wydechowego i tu uwaga powtórzenie błedu 8x. No i jeszcze jak jechałem ostatnio auto coś momentalnie osłabło a na 5-tym biegu ekonimzer dochodził tylko do 15l , Po zgaszeniu i ponownym odpalniu było już ok, tak jak myślałem był to błąd przepływomierza. Wykosawałem wszystkie błędy, od tego czasu przejechałem 100km i póki co żadne błędy nie wróciły. Zastanawia mnie ten czujnik wydechowego wałka, że powtórzył sie aż 8x, no ale błąd nie wrócił, Jakieś pomysły czemu faluje na zimnym? Pewnie póki coś całkiem nie padnie, to nie będe wiedział
Opublikowano
Jak na mnie to lewe powietrze gumy od dolotu posprawdzałeś?? Sprawa 2ga to sprawdzenie sond i ich pracy u mnie jaja się działy jak pękła obudowa kata i sonda przed katem miała inne odczyty niż ta za katem i łuuuu chocki klocki z autem a na kompie zero błędów bo sondy pracowały prawidłowo tzn. nie były uszkodzone tylko miały złe składy spali (spaliny + powietrze z pęknięcia). Omijaj serwisy BMW ci to chcieli mi silnik wyciągać jełopy żeby dostać się do kata M52b20 TU ma kiepsko pomyślane w e39 wydechy tzn nie pod samochodem ale zaraz za kolektorem wydechowym. Jak sprawdzili mi szczelność moi magicy?? jeden palił jakieś świństwo przy rurze drugi wdmuchiwał sprężarką w wydech, po chwili dym wylazł katem :). Wyjęli go i zrobili auto na gotowo w 5 godzin w ASO 2dni!!!!! bo trzeba silnik wyciągnąć z katami (niedojdy) a wystrczyło zwalić koło zdemontować zawieche z prawej strony i mamy dojście :) fakt idealne nie jest ale silnika nie ruszamy :) Co do kata to fakt jak stanie w poprzek to może przytkać auto powinno mocno osłabnąć ale nie żeby odrazu zgasnąć.
Opublikowano
Gumy sprawdzone wszystkie włącznie z tą od silniczka krokowego, nie wiem jak dokładnie sprawdzić prace sond, ale jeśli chodzi o odczyty z INPY to wszystkie mieszcza się w skali

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.