Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, przy czyszczeniu silniczka krokowego jak lekko nim potrząsnełem to ta "klapka" regulująca dopływ powietrza sobie lata, może nie tak całkiem bez oporu, ale lata. Jak podłączyłem wtyczke i przekręciłem zapłon to co prawda silniczek drżał ale "klapka" dalej lata i dało się jo bez poruszyć a w dodatku była szczelina a silnik był cieły. Czyli jak mam rozumieć silniczek walnięty, pytam bo chce zamówić a wolałbym być na 100% pewny. Silnik m52 TU Pozdrawiam Edytowane przez dsk
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kupiłem drugi silniczek i zachowuje się dokładnie tak samo, więc wina niestety nie leży po stronie silniczka, już nie wiem co może być przyczyną tych falującyh obrotów
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
w jakim sensie sprawdzic ?? brzeczec, brzeczy, jak sie go dotknie tak lekko wibruje czyli wszystko wskazuje, ze pracuje, ale czy prawidłowo? w każdym bądź razie komputer żadnych błedów nie wykazuje. Wymieniłem świece, wszystkie filtry, odme, podcisnienia sprawdzone, niektóre wymienione, kolektor nawet był już ściagany i nic nigdzie nie widać, a auto czasem potrafi zgasnąć, bez znaczenia czy ciepło, czy zimno, a czasem obroty praktycznie nic nie falują, jakieś jeszcze pomysły? ja się już powoli poddaje
Opublikowano

Twoim problemem jest zużyty zawór DISA. On powoduje anomalie pracy przepustnicy, która ciągnie "lewe" powietrze do dolotu no i dochodzi do "bujanki", do tego rzęcholenie, terkotanie z okolic dolotu itp.

ja się już powoli poddaje

kup M47 to wtedy zobaczysz co to są prawdziwe problemy :twisted2: pozdr

Opublikowano

dokladnie,ten zawor nie powinien brzeczec,to nie bak :lol:

wykrec go i obejrzyj moge sie zalozyc ze klapka w srodku juz ledwo sie trzyma,a wiec tak klapka powinna byc dobrze osadzona bez zadnych luzow,powinna byc otwarta jak wyciagniesz,po 2 wszystkie gumki mkusza byc cale a jest ich sporo,obejrzyj dokladnie,a zobaczysz ze to arcydzielo gumkarstwa.

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
sorry pomyłka to nie zawór brzęczy tylko silniczek krokowy, a zawór odkręcałem i uszczelki wszystkie w porządku klapka nie ma luzów, tylko że była troche tłusta jakby od oleju, oraz ta część kolektora także, to jest normalne? a jeszcze jedno da sie jakoś sprawdzić ten zawór(pomierzyć) jaka jest w ogóle jego zasada działania? po odłączeniu wtyczki w czasie pracy silnika żadnej różnicy, więc może faktycznie jest coś znim nie tak ?
Opublikowano
sam dokladnie nieznam jego dzialania ale czytalem gdzies ze,jego dzialanie jest uzaleznione od obrotow,czym wieksze obroty tym bardziej sie zamyka czy cos w tym stylu,ja tez mam go tlustego po wyciagnieciu,wiec chyba ma tak byc,kolektor w srodku tez.pytanie czemu twoj krokowiec brzeczy?
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
to, że brzeczy jest normalne mam drugi taki i dziala identycznie, zreszta w poprzednich moich bmkach tez brzeczaly, wiec to chyba normalne
Opublikowano
a ten co kupiles to nowy byl czy uzywany,bo umnie nie brzeczy krokowiec
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
uzywany, ale to nie jest tak, że on brzeczy nie wiem jak głośno tylko poprostu slyszalnie, a jak położysz na nim reke do drzy, mysle ze to normalne, taka jest jego zasada działania
Opublikowano
U mnie też brzęczy lub jak kto woli buczy :) i strasznie mnie to irytuje, nie jest to słyszalne przy uruchomionym silniku ale jak jest stacyjka na pozycji 2 i maska otwarta to słychać :)
Opublikowano
odchodze, juz od zmysłów co to może być, dziś znów mi auto zgasło, auto miałem już u mechanika który robił kilkanaście lat w serwisie bmw, i ten też nie wie co to może być, najchętniej by wysztsko wymieniał na nowe, poczynając od zaworu regulacji kolektora (dis). Dzis też zauważyłem, że na zimnym jak delikatnie trzymam pedał gazu to a kuleje (faluje) przy przyspieszaniu, a budą buja, jak wcisne więcej gazu wszystko jest ok. Jakieś sugestie ?
Opublikowano

A więc tak podsumowując:

silniczek krokowy zmieniony

nowe świece

szczelnośc doprowadzania powietrza sprawdzona

nowe filtry

na kompie ze 3 razy - żadnych błedów

wymieniona odma

 

Jakieś jeszcze pomysły ?

Opublikowano
ja bym obstawiał jednak zużyty zawór DISA
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Co to DIS'a sprawdzałem wizualnie, klapka chodzi normalnie, uszczelki też ok, najlepiej byłoby podmienic z innym i zobaczyc wtedy. Co do przepływomierza to odpinałem, ale dość dawno i z tego co pomiętam jak odpiełem znacznie pogorszyła się praca silnika. Co do kompresji to pewne, że uszczelka pod głowicą jest ok - wody nie ubywa, olej nie leci. Tylko inna sprawa, czasem te obroty nie świruja prawie w ogóle, bez znaczenia zimny/ciepły, moge przejechać 20km i nic, a czasem w ciągu 2km potrafi 2razy zgasnąć
Opublikowano
Co do kompresji to pewne, że uszczelka pod głowicą jest ok

no akurat uszczelki pod głowicą nikt tutaj nie podejrzewa...

 

domyślam się, ale napisać nie zaszkodziło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.