Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, otóż potrzebuje pomocy. W mojej bmw wymieniłem głowicę sam. Miałem cholerne problemy aby ustawić poprawnie rozrząd ponieważ klin na wale korbowym przy kole pasowym był urwany i nie mogłem liczyć na znaki na tym kole. Ale jakoś ustawiłem tzn odpala ale nie ma mocy takiej jak miał przedtem (podejrzewam że jeszcze nie tak jest rozrząd ustawiony). Problem polega na tym że ubywa mi sporo oleju. Są jakieś wycieki pod miską i przy uszczelniaczu lecz ubywa mi dużo dużo oleju za dużo na te wycieki. Z wydechu nie kopci wiec podejrzewam turbinę. Podpowiecie proszę czy jak jest coś źle ustawione z turbiną to pali olej tzn wyrzuca w wydech (tak słyszałem od poprzedniego właściciela - on wymieniał turbo i 4l oleju poszło w wydech). Czy mam dalej próbować z rozrządem czy szukać przy turbinie przyczyny. Przed wymianą głowicy auto miało naprawdę moc. Dzieki za pomoc. Adam :cry:
Opublikowano
napisz cos wiecej mianowicie jak odpala ?jak paracuje na biegu jalowym ?/??...jak by silnik spalal olej to bys napewno czul wiec musisz szukac dalej,sprawdz czy przewody olejowe masz wszystkie dobrze podokrecane ,czy czasem nie idzie olej w uklad chlodzenia?,odma czy jest drozna bo bedzie robic sie spore cisnienie i wyciskac olej gdzie sie tylko da, a co do mocy to sprawdz rowniez przewody podcisnieniowe ,moze gdzies przytkalo wezyk ten co idzie od kolektora do czujnika przy lewym nadkolu,po za tym ile oleju wlales do silnika ? i ile juz zrobiles kilometrow od naprawy?
iZzI
Opublikowano
na biegu jałowym pracuje prawidłowo według mnie. od naprawy zrobiłem 140km. Nie ma oleju w wodzie i na odwrót. odma jest drożna tzn jak zdejmę wąż prowadzący do filtra to leci powietrze. oleju dolałem przez te 140 km 2litry. są jakieś wycieki z pod miski lecz to jest niemożliwe że wylatuje tyle tędy. z wydechu nie kopci. mam wrażenie że turbina się nie załącza jak silnik wchodzi na wyższe obroty nie pracuje tak jak przed naprawą tzn wtedy gdy się turbina załączała to był taki charakterystyczny gwizd. teraz tylko słychać zawory. przy zdjętym filtrze powietrza wiatrak od turbiny się kręci. jak kupowałem auto poprzedni właściciel powiedział mi że wymieniał turbo ale na początku wessało mu 4l oleju w wydech. cholera zgubiłem do niego namiary inaczej zapytałbym się co zrobił. Coś masz rację może być nie tak z przewodami olejowymi - może któryś nie dokręciłem. na biegu jałowym słychać jakby był nieszczelny wydech. ale umyłem silnik i przejrzałem przewody i nic nie zauważyłem. Są lekkie nieszczelności pod wtryskami lecz nie podejrzewam aby to tak sadziło i by powodowało taki ubytek oleju. myślę że to wina ustawienia rozrządu ale pali na ciepłym i na zimnym prawidłowo albo coś przeoczyłem z turbiną albo musi być jakiś przewód z tyłu i sadzi tamtędy i go nie widzę
Opublikowano
podpowiedz proszę gdzie szukać tego przewodu od korektora do czujnika. nie bardzo wiem gdzie jest korektor (jestem początkujący). lewa strona to masz na myśli stojąc przodem do samochodu?
Opublikowano
gdy silnik pracuje na postoju nie widzę żadnych większych plam pod autem tzn kapie trochę spod miski olejowej ale nie 2l na 100km????? jedyne co to olej musi sadzić w wydech
Opublikowano

wezyk idzie spod kolektora ssacego (tam gdzie jest napisane na nim TURBO DIESEL)

do czujnika tuz przy nadkolu tym co jest filtr paliwowy (moze go nie zalozyles wcale ) piszesz rowniez ze slychac jak by byl wydech nieszczelny ...zalozyles dobrze podkladki i dokreciles kolektor wydechowy? tez ma duzy wplyw na prace turbosprezarki...jak by olej szedl w wydech to by kopcil i smierdzial ,czul bys olej spalony napewno...ile weszlo ci oleju po remoncie jak zalewales silnik ??? ustawiales zawory??

iZzI
Opublikowano
ojeju mam stan na miarce. masz racje sprawdzę dokręcenie kolektora ssącego. Podłączyłem wcześniej ten wężyk (mówisz o cienkim wężyku takim samym jak od powrotów na wtryskach) czy jest jakiś inny olejowy?? . Jest jeszcze jeden problem od turbiny odchodzi taki sam wężyk który idzie chyba do pompy wtryskowej ale nie jestem pewien - tam jest tylko takie wyjście. może zobaczyłbyś na swojej gdzie dokładnie go podłączyć. pamiętam przed naprawą czy te wężyki były podłączone czy nie silnik nie brał oleju i miał moc
Opublikowano (edytowane)

tak taki cienki wezyk ...ale nie jest to wezyk olejowy tylko cisnieniowy , a co do wezyka z turbo masz tu link zapozyczony widac jak tam powinien isc wezyk do zaworu cisnienioewgo http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d5afb6bfcbdd50a5

hmmm.... odnosnie tych zaworow to troche lipa ,musiasz je ustawic poniewaz w tym silniku nie ma kompensatorów hydraulicznych,nie jest to zby skompikowane ,ale ja polecil bym abys podjechal do jakiegos mechaniora powinno to kosztowac jakies 80 zl ,a jak bys sie czasem uparl to luz na zimnym silniku powinien wynoscic 0.30mm,luz ustawiany jest mimosrodowo,luzujesz nakretke wsadzasz szczelinomierz (powinien przesuwac sie swobonie ,ale nie za lekko ani za ciezko) dokrecasz nakretke i juz :D :D a tak na powaznie to poszukaj powinno byc gdzies opisane jak to wyglada plus do tego zdiecia i dasz rade ...no i napisz mi ile wlales tego oleju do silnika zaraz po remoncie???

Edytowane przez iZzI
iZzI
Opublikowano
...przepraszam za ten post
iZzI
Opublikowano

oleju nie wlewałem bo był w silniku - nie pamiętam wcześniej wlewałem. co do wycieku to chyba jest to spad uszczelki miski olejowej i spod pokrywy uszczelniaczy wału korbowego. Wymieniłem uszczelniacze ale nie miałem uszczelki i skręciłem na silikon co nie wystarczyło. tak bardzo chciałem złożyć wszystko do kupy jak najszybciej że teraz mam znowu kupę roboty. Może uda mi się uszczelnić jakoś od zewnątrz i trochę chociaż nacieszyć się jazdą. W Warszawie ceny napraw są kosmiczne wiec pobawię się teraz spokojnie i dokładnie jak książka pisze (książki nie mam ale kupię). Dzieki w każdym bądź razie za pomoc i jak coś to będę pisał, pozdrawiam,

Adam

Opublikowano
... :mad2:...troche nie potrafie sobie wyobrazic jak ty dales rade sam wymienic ta glowice...mam spore watpliwosci czy ten silnik bedzie chodzil... :duh:
iZzI
Opublikowano
Wymieniłem uszczelniacze ale nie miałem uszczelki i skręciłem na silikon co nie wystarczyło. tak bardzo chciałem złożyć wszystko do kupy jak najszybciej
am spore watpliwosci czy ten silnik bedzie chodzil... :duh:
Może uda mi się uszczelnić jakoś od zewnątrz i trochę chociaż nacieszyć się jazdą.
ja jestem z Legionowa to może spotkamy sie i zobacze bo ja z znajomym moze to ogarniemy jak swoją doprowadziłem do jazdy :D
W Warszawie ceny napraw są kosmiczne

moja rada intercars i chwila zapału. u mnie zadało egzamin

Opublikowano
mam wrażenie że turbina się nie załącza jak silnik wchodzi na wyższe obroty nie pracuje tak jak przed naprawą tzn wtedy gdy się turbina załączała to był taki charakterystyczny gwizd

Mi właśnie też przestała gwizdać, ale chodzić chodzi, może silnik ma trochę mniej mocy odkąd przestała gwizdać, ale oleju nie bierze. Co się jej mogło stać? Ratuje już tylko wymiana? Przy silniku nic nie było grzebane, przestała gwizdać ot tak z dnia na dzień (tak, wiem jak należy użytkować samochód żeby nie zajechać turbiny, i tak też robię).

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
a tak na marginesie to wymieniles uszczelke pod miska olejowa??
iZzI
Opublikowano
izzi, silnik chodzi i będzie chodził, nie dołuj mnie. Wkurza mnie moja własna głupota że szybciej żeby tylko jeździć. Znalazł się kolega z legionowa i może mi pomoże

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.