Skocz do zawartości

E 36 1.8 is M44 - dziwny zaworek termiczny. Ktoś wie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Zepsuł mi się dziwny zaworek. Podczas oddania do nieudolnego mechanika, "szwagier mechanika", prawdopodobnie siłą, bez klucza chciał wykręcić ową, dziwną część. Łapiąc za 2 mosty po prostu je urwał. Jako iż sam nie miał odwagi się do tego przyznać, jeździłem na prowizorce przez kilka miesięcy, następnie zaczęły się problemy i silnik przestał chodzić normalnie. NA zdjęciach poniżej widoczny jest owy bandyta. Z dziórek po nich wystawały prawdopodobnie dwa sutki, przedłużki, aby węże jakoś zamocować. Takowych nie ma.

Wiedząc, iż jest to powód problemu, jaki mam z silnikiem, jak najszybciej chciałbym takową część kupić, lecz nie mam zielonego pojęcia, jak ona się nazywa.

 

Aby pomóc, opowiem jak działa.:

1. Kiedy silnik jest zimny, przepływ jest otwarty. Z drugiej strony - kiedy zaworek rozgrzeje się od silnika, przepływ zostaje zamknięty. Niby nic, a maluszek szkodzi jak kleszcz zakażający zapaleniem opon mózgowych.

2. Mieści się w - patrz zdjęcia.

3. Budowa jest prosta, jak widać. Jest to wielkości śruby (samo też ma podobne właściwości), a w miejscu dziurek widocznych na zdjęciu w oryginale, prawdopodobnie, znajdują się tam jakieś przedłużki metalowe.

4. Do "Tego" prowadzą dwa małe wężyki. Jeden z nich robi podciśnienie, zasysając powietrze (badania na języku), drugi natomiast jakby delikatnie dmuchał. Któryś z nich prowadzi od przodu silnika, drugi z prawej jego strony. Zielonym kolorem zaznaczyłem jak mniej/więcej te wężyki biegną w silniku i gdzie prowadzą.

5. Co do zdjęcia wyjętego silnika, jestem na 95 % pewien, że to właśnie tam się go wkręca.

6. Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem gdzie się te cudeńko wkręca. Trzeba wsadzić rękę w ten ciemny prześwit i manewrować kluczem lub palcami, jak ginekolog u nastolatki.

 

http://wgrajzdjecie.pl/zdjecia/307f897f8e0b64db79455cdb9554a2ee.jpg

 

http://wgrajzdjecie.pl/zdjecia/b079a56693ab11f5e325b7c26f3ef81b.jpg

 

http://wgrajzdjecie.pl/zdjecia/81290c040246dc14f705747bac5da4a9.jpg

 

http://wgrajzdjecie.pl/zdjecia/1ecdcd9e3b29eea0ea38c7eae1f3360e.jpg

 

http://wgrajzdjecie.pl/zdjecia/79b1ec9e9ee32c90438befb185f51ad4.jpg

 

http://wgrajzdjecie.pl/zdjecia/6caa950d8e76a4fec33723b95a2afcb1.jpg

 

Także proszę was o proste odpowiedzi, co to jest i jak się to nazywa. Byłbym niezmiernie wdzięczny. Muszę to znaleźć i kupić jak najszybciej, bo silnik wariuje.

 

 

Pozdrawiam.

 

(Zdjęcia silników nie należą do mnie. Pobrane zostały z gogle, aby pokazać wam, gdzie ten maluszek się znajduje).

Opublikowano

Tak. Z tego miejsca.

Jeśli nie uda nam się ustalić do jutra, co to jest, to zrobię zdjęcia dokładniejsze miejsca, w którym to było przykręcone. Jeden z mechaników nazywał to "diabełkiem". Ale tłumaczył działanie tego w ten sposób, że to brakujące ogniwo w technologii ssania, między gaźnikowcami, a wtryskowcami. Wspomaga jakoś pracę zimnego silnika. Reguluje powietrzem, które leci rureczką skądś, dokądś już drugą rureczką.

Zimny - 100% cug.

Ciepły - średnio 50%

Gorący - odcięcie przepływu (0%)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.