Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

ostatnio w mojej e60 530d zaświeciła się kontrolka że za 1000km powinienem zmienić klocki - przód.

czy komunikat bierze się z komputera czy odczytuje z czujnika klocków. Chodzi mi o to czy jest możliwość że klocki są jeszcze dobre i wystarczy skasować komunikat czy na 100% kończą się i bez wnikania trzeba je wymienić.

jakie klocki polecacie oryginały lub czy mogę zastąpić ATE lub TRW a może innymi nie piszczącymi oczywiście.

Opublikowano
ja wsadziłem ferodo . jak masz nietkniety czujnik to mozesz skasowac i jezdzic dalej albo jak nie chcesz wymieniac czujnika to zmien niebawem klocki
Opublikowano (edytowane)
ja zdecydowanie mogę polecić klocki TEXTAR. Zrobilem od wymiany na nich jakieś 7kkm i jak narazie 0 pisków itp.. Edytowane przez skovroon
Opublikowano
jeżdziłem na klockach Jurid, Textar i ATE i nie widziałem żadnej różnicy między nimi. Mój mechanik od BMW preferuje Juridy

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

ATE to juz historia...

Czy ktos wie cos na temat kupowania klockow w service? To znaczy jakiej beda firmy (ponoc ATE robi dla BMW ale nie jestem pewny a niechce przerabiac znowu piszczenia).Gostek w BMW powiedzial mi ze napewno nie beda piszczec ale mam dylemat czy orginalne BMW AG czy Ferodo,bo jezeli orginalne beda ATE to zdecydowanie kupie inne.Przewijal ktos to moze... :think:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
ATE to juz historia...

Czy ktos wie cos na temat kupowania klockow w service? To znaczy jakiej beda firmy (ponoc ATE robi dla BMW ale nie jestem pewny a niechce przerabiac znowu piszczenia).Gostek w BMW powiedzial mi ze napewno nie beda piszczec ale mam dylemat czy orginalne BMW AG czy Ferodo,bo jezeli orginalne beda ATE to zdecydowanie kupie inne.Przewijal ktos to moze... :think:

 

 

oryginały do E60 to textary

Opublikowano
po co przeplacac w serwisie ja wsadziłem ferodo nie sa to twarde klocki wiec nie piszcza i tarcza nie dostaje po dupie. lepiej czesciej klocki zmieniac niz tarcze ;o)
Opublikowano
Ja założyłem ATE i przód i tył. Zrobiłem już na nich 5000km i wszytko OK. Audi też jeździłem na ATE. Myślę że to super klocki. No chyba że ktoś trafi na podrabiane dziadostwo z Chin :mrgreen: .
Opublikowano

Ok,THX za odp :wink:

Jednak zdam sie na forum skoro duzo ludzi zachwala Ferodo,kupie i zobacze jak to wyglada w praktyce.ATE super to moze byly kiedys koleszko i tez zawsze takie kupowalem do E39 i E60 ale czasy sie zmieniaja a chinczyki dalej kopiuja maxymalnie oporowo wszystko co sie oplaca :roll2:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

Jednak wybor padl na Ferodo....

Tylko mam dylemat,znalazlem sklep z klockami ale wedlug katalogu Ferodo.co.uk sa dwa modele klockow do mojej piatki:

 

FDB1773

FDB1628

 

W systemie angielskim oraz w sklepach lub ebay nikt nie jest w stanie mi zagwarantowac ktore wlasnie beda dobre,hm troche to dziwne.Wpisywalem swoja rejestracje oraz VIN wszedzie co znalazlem w google,dzwonilem nawet do polski i gosc z Ferodo powiedzial mi ze najprawdobodobniej beda FDB1773 ale nadal jestem w kropce.Gosc ze sklepu proponuje kupic dwa rodzaje,najwyzej jedne pozniej zwroce....koszt £46 klocki £12czujniki plus VAT .Dodam tylko ze jedne od drugich roznija sie chyba tylko wielkoscia.Czy ktos zmienial na przodzie klocki w swoiej piatce z 05r (kwiecien) i kojazy numer czesci Ferodo ???

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

Witam

Ja jeżdzę już 3 rok na ATE i naprawdę dobre klocki,pierwszym razem kupiłem TRW i takiego badziewia w życiu nie widziałem zero hamowania i tarcze jadły że szok.Na tył polecam Textara bo ATE szybko się zużywa. :cool2:

Opublikowano
bratpit napisał(a):oryginały do E60 to textary

 

 

 

Oryginały do E60 to Jurid 310 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=34_1354&hg=34&fg=05

 

Pozdr.

 

a ja bym powiedział ,że oryginału do E60 to TEXTAR 4165 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=34_1442&hg=34&fg=05

- he he :norty: i wszyscy mamy racje BMW ma kilku dostawców układów hamulcowych i ich podzespołów.

 

pozdr

Opublikowano
Jesli Idrive mowi ci ze trzeba wymienic to trzeba wymienic. Ja w swoim wymienilem przod i tyl na Cool Carbony (w Polsce tez powinny byc)

http://www.coolcarbonperformance.com/applications.html

Przy zmianie polecam wymienic czujniki takze(szt na os), nie bedzie klopotow z kasowaniem Idrive.

 

pierwsze słysze, zeby wymieniać klocki kiedy iDrive o tym mówi. Klocki wymienia się w razie potrzeby jak sie zużyją a informacje na komputerze to tylko informacja szacunkowa. Warto zawsze zerknąć na klocki np przy serwisie albo przy wymianie opon.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

a jakie czujniki dajecie ...oryginały czy też zamienniki?

a po drugie mi w serwisie powiedzieli że jak mam juz 1000km do wymiany klocków to czujnik już bierze i trzeba wymienić go na nowy bo ilosć pozostłych kilometrów włącza się z czujnika a nie jest zaprogramowana na konkretną ilość.

czy samemu klocki wymieniacie? czy jest łatwo je wymienić i bez problemu robi się reset?

Opublikowano

Siema-nero!!!

Ja jestem po wymianie na ferodo na przod plus czujnik ferodo i narazie jestem zadowolony,chociarz wszytko wyjdzie za pare tyg jak sie ulaza i czy beda piszczec czy nie,ale na pierwszy zut oka wydaje mi sie ze sa lepsze od ATE.Kompa skasujesz sam,bez problemu i wymienisz sam bez problemu (to jest prosta robota,jak nie jestes pewny to zobacz na you tube jak sie to robi itd) :wink:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

u mnie chyba padło na TEXTAR. Tylko też ponoc robią różne klasy jakości okładziny. Czy wie ktoś jak to odróżnić. Na allegro ceny od 150zł do 290zł więc duża rozpiętość jeśli chodzi o firmę textar ?

pozdr.

Opublikowano
a jakie czujniki dajecie ...oryginały czy też zamienniki?

a po drugie mi w serwisie powiedzieli że jak mam juz 1000km do wymiany klocków to czujnik już bierze i trzeba wymienić go na nowy bo ilosć pozostłych kilometrów włącza się z czujnika a nie jest zaprogramowana na konkretną ilość.

czy samemu klocki wymieniacie? czy jest łatwo je wymienić i bez problemu robi się reset?

 

czujnik jak czujnik kawalek kabla z blaszkami. Miałem różne, jakieś zamienniki + kabelek ATE i nie było żadnej różnicy.

 

Wymiana klocków nie jest trudna, gdzieś na forum był manual, co istotne, warto zdemontować zacisk z tarczy i wszystko bardzo dokładnie oczyścić szczotka drucianą z pyłu, dać troche specjalnego smaru na prowadnice po których chodzą klocki w zacisku i te po których przesuwa się zam zacisk. Na róznego typu manualach na youtubie widziałem, że tam zmarują plecki klocków jakimś preparatem, który zapobiega piszczeniu klocków ale nie stosowalem tego nigdy i klocki u mnie nie piszczą

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.