Skocz do zawartości

330d wydobywające sie spaliny z okolicy turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Podczas sprawdzania szczelności całego układu turbo, ic , dolot okozalo się, że z okolic turbo i kolektora wydechowego przy mocnym depnięciu dmucha spalinami od sciany grodziowej do przodu. Z tego co zauażyliśmy to bardziej wygląda na okolice turbo, kolektor jest żeliwny więc raczej nic się z nim nie stało ale różnie to może być. Teraz nasuwa mi sie pytanie co to może być, czy to obudowa turbo pękła w co mi sie nie chce wierzyć, czy jest tam jakiś łącznik, uszczelka ktorą mogło wydmuchać i czy ta nieszczelność może powodować stratę mocy? Dodam że w aucie nie śmierdzi spalinami.

Może mieliście podobny przypadek albo o takowym słyszeliście?

Z góry dzięki za info!

Opublikowano
Może mieliście podobny przypadek albo o takowym słyszeliście?

Tak, u mnie było to samo! Oczywiście brak mocy i spaliny w komorze silnika. Przyczyna: zapchany katalizator wstępny. Po udrożnieniu wydechu wszystko wróciło do normy.

Opublikowano

Tak, u mnie było to samo! Oczywiście brak mocy i spaliny w komorze silnika. Przyczyna: zapchany katalizator wstępny. Po udrożnieniu wydechu wszystko wróciło do normy.

 

Rozumiem, że może być zapchany katalizator ale w takim razie ktorędy te spaliny idą? Przecież musi być tam jakas dziura ! Może też dlatego mi mniejszego dyma puszcza hm..

Przy mniejszych obrotach nic tam nie widać dopiero jak się depnie do 3500-4000 to wtedy taka smuga spalin jak z tłumika. A da sie jakos wyczyścic tego kata czy trzeba z niego bebechy wyrywać? Coś ostatnio zbyt dużo problemow sie pojawiło, wtryski wszystkie leją na przelewie , chociaż korekcja OK teraz to. O auto dbam, jeżdze tylko na v power diesel, czyżby chip dawał sie we znaki?

Chyba ze takie uroki diesla

Opublikowano
Rozumiem, że może być zapchany katalizator ale w takim razie ktorędy te spaliny idą? Przecież musi być tam jakas dziura

łączenie kołnierzowe turbo/katalizator i łączenie płaskie turbo/kolektor wydechowy. Nie musi być żadnej dziury! Przeciwciśnienie spalin robi swoje.

A da sie jakos wyczyścic tego kata czy trzeba z niego bebechy wyrywać?

można próbować czyścić, tylko po co?? i tak to już jest złom. Osobiście polecam przelot.

Opublikowano

Dzięki yoshimura01 !!

Wkrótce zabieram sie za wydech, sprawdzenie sztangi turbo i później wtryski.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dla Waszej wiadomości!

Po zdjęciu wydechu od łącznika elastycznego auto bardzo odżyło więc wybebeszone zostały katalizatory (bardzo zasyfione).

Po zdjęciu katalizatora wstępnego i przejażdżce bez niego żadnej zmiany w osiagach, więc zostawiłem go w spokoju.

Czyli reasumując cofanie sie spalin i mulenie auta powodowały dwa katalizatory za katalizatorem wstępnym.

Turbina -jest wyczuwalny luz na wałku poniżej 1mm, łopatki od strony wydechu nie są poprzcierane, obudowa turbo równiez. Ciegno w gruszce pracuje lekko i profilaktycznie zostało przesmarowane.

Opublikowano
kolego, wspawałeś rury przelotowe czy zostawiłeś puszki?

 

Nic nie wspawywałem, od góry katalizator został rozcięty, wydłubane bebechy i zaspawany. Generalnie jak sie patrzy od spodu auta to zbytnio nie widać że było coś tam dłubane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.