Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolejnego kotleta ..........

I teraz pytanie chyba nie ma sensu wymieniać całej jak można ją reanimować wymieniając same szczotki? I w dodatku nie spuszczając płynu. Z drugiej strony nie używam przycisku REST, także w zasadzie można by olać temat, ale nie lubię jak mi coś w aucie nie gra :)

 

 

Pzdr.

 

 

To jak to z tą pompa jest ? Trzeba ją naprawić czy tylko do tego "rest"a służy?

 

Dla mnie sprawa jest jasna, bez żadnych tajemnych dokumentacji. Jak często używacie funkcji REST? Ja gdyby nie błąd nawet bym nie wiedział, że to mam i do czego służy ;)

Pompka na pewno pracuje bardzo często, pewnie cały czas. Jak podglądałem w INPIE to cały czas pracowała przez 20 minut, dłużej nie chciało mi się czekać.

I tak na zdrowy rozum, w czymś co się załącza raz na rok nie zużywają się szczotki ;)

 

Ja będę regenerował niedługo.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Jak by nie była wykorzystywana w czasie jazdy to by nie padały te pompki jak muchy. Pomysl logicznie ile razy ktoś może użyć tej funkcji Rest żeby pompka padła. Pompka ta wspomaga obieg nawet na chodzącym silniku, a także przyspiesza odpowietrzanie układu w razie zmiany płynu itp. Tak na marginesie te pompki są w aucie nie mającym funkcji Rest więc nie są od parady. Pozdro
Opublikowano
Raz na 2 miesiące, po zapaleniu samochodu pojawia mi się informacja o niskim stanie płynu chłodzącego :cry: . Gaszę samochód i odpalam = brak informacji. Na drugi dzień z rana to samo i tak do momentu kiedy odkręcę korek zbiorniczka wyrównawczego i zakręcę ponownie. Po takim zabiegu mam spokój na 2 miesiące. Ostatnio zauważyłem, że pojawił się wspomniany powyżej błąd, ale go wykasowałem i na razie nie powraca(2 tyg). Czy to pora wymienić szczotki w tej pompce czy raczej szukać nowego czujnika który jest w zbiorniczku. Nadmienię, że od 2,5 roku mam cały czas prawidłowy poziom płynu (Max)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich :D

Borykam się też z problemem dodatkowej pompy wody, polecicie jakiś warsztat w okolicach Katowic, który mógłby zreanimować moją? Podejrzewam, że i w mojej również potrzebna jest wymiana szczotek.

Opublikowano
Witam wszystkich :D

Borykam się też z problemem dodatkowej pompy wody, polecicie jakiś warsztat w okolicach Katowic, który mógłby zreanimować moją? Podejrzewam, że i w mojej również potrzebna jest wymiana szczotek.

Każdy Janusz w każdym warsztacie Ci to zrobi,prosta sprawa żeby szczotki wymienić. Jeśli masz lutownice to sam zrobisz, nie trzeba wyspecjalizowanego zakładu do tego.

Opublikowano

Ja ostatnio wymieniałem u siebie , 20 minut roboty nawet nie musisz wyciągać całego silniczka tylko sama górę od niego ściągasz . szczotki jakie ci potrzebne to wymiary 5 x 5 x 10 mm kosztują grosze .

ja kupowałem tutaj :

https://www.ebay.ie/itm/Carbon-Brushes-for-Fensterheber-Motoren-Window-12-24-Volt-5x5x10mm/174046878751?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649


ale w Polsce tez są dostępne :

http://sklep.tomauto.pl/szczotki-elektryczne-samochodowe-5510-mm



skorzystaj z tego poradnika ze zdjęciami :

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178907&start=75


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178907&start=270



Szczotki pasują idealnie , tylko musisz pamiętać żeby wyżłobić wzdłuż szczotki rowek z tyłu szczotki głębokości 1-2 mm na starej będzie go widać , na sprężynkę która dociska szczotkę do środka i wchodzi w ten rowek wycięty, bo jak tego nie zrobisz to sprężynka będzie na zewnatrz szczotki i nie zamkniesz obudowy bo sprężynka będzie zahaczać o obudowę. Ważne ze jak wyciągniesz już górę to razem z nią wyjdzie taki pierscien jak podkładka z cienkiej pofalowanej blaszki - nie zgub tego. Jak przylutujesz nowe szczotki to miedzy nimi w środku ustawiasz wtedy ten pierscien w powietrzu szczotki go docisną i będzie się trzymała- to ważne wtedy szczotki się chowają do środka. bez tej podkładki okrągłej nie włożysz górnej obudowy z powrotem na wirnik bo ci będą przeszkadzać szczotki. wkładając tak górna obudowę ta podkładka potem odskoczy do góry w obudowie i się ułoży już sama w środku, ale w tym czasie szczotki wskoczą na komutator od wirnika i zamkniesz obudowę. Dlatego jest potrzebna ta podkładka bez niej nie włożysz i zamkniesz górnej obudowy ze szczotkami . Bo bez tej podkładki szczotki nie wejdą na komutator od wirnika i tylko je uszkodzisz .


Górna część obudowy jest zaciśnięta od góry w 3 miejscach takimi 6 blaszkami do środka , odginasz je lekko na zewnatrz i góra ze szczotkami wychodzi musisz tylko mocna pociągnąć ja do góry ,ja lekko podważałem śrubokrętem żeby mi wyszła ta górna obudowa.


Robota jest prosta i szybka.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Też miałem problem z tą pompką. Skorzystałem z waszych rad jak to zrobić i udało mi się ją naprawić.


Postanowiłem to nagrać jak to zrobić. Może się komuś przyda. :wink:


Moja trzecia wielka miłość
  • 2 lata później...
Opublikowano

no tego nie idzie źle złożyć przecież... szczotki na swoim miejscu wszystko ładnie weszło no co mogło pójść nie tak

w sumie to tylko napięcia na kostce nie sprawdziłem

Opublikowano
Za pierwszym razem jak składałem to niby wszystko pasowało a błąd nadal był. Rozebrałem od nowa a tam ukruszona szczotka. Zanim zamontujesz do auta można ją sprawdzić akumulatorem z wkrętarki 12V.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.