Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od początku wywala mi jeden błąd.

 

A6D1 - Auxiliary water pump - Open circuit

 

Wcześniej jakoś się tym nie przejmowałem, ale auto już jest prawie zrobione więc zabieram się i za to.

 

Do czego służy ta pompa ? Jaki ma wpływ i na co ? Gdzie jest zlokalizowana w E9x 2.0d ?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=64_1446&hg=64&fg=18

 

pozdrawiam

Opublikowano

Pompa znajduje się z prawej strony silnika (stojąc przed otwartą maską). Jest dobrze widoczna, skierowana gniazdem zasilania do góry. Często wyrabiają się w niej szczotki. Naprawa to kilkadziesiąt złotych w serwisie który się na tym zna.

 

Pompa wykorzystywana jest przy funkcji REST, czyli ogrzewanie wnętrza samochodu z ciepła zgromadzonego przez silnik w czasie postoju. Wymusza obieg czynnika chodzącego. Jeżeli masz WEBASTO, również do wymuszenia obiegu czynnika chłodzącego. Dodatkowo wtedy zainstalowany jest również obok pompy elektrozawór który odpowiednio skraca obieg cieczy.

 

Jej awaria nie powoduje żadnych problemów, nie jest wykorzystywana w czasie jazdy.

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Po sprawdzeniu błędów okazało się że ...

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

 

Date: 27.03.2011 14:56:15

ECU: JBBF87

JobStatus: OKAY

Variant: JBBF87

-------------------------------------------------------------

 

RESULT: 1 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

 

A6D1 ZUSATZWASSERPUMPE

 

Error counter: 1

Logistic counter: 40

 

Mileage 171648 km

Geschwindigkeit 0.00 km/h

BatterieSpannung 12.26 volt

 

Signal oder Wert oberhalb Schwelle

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

 

Error code: A6 D1 61 00 01 28 53 D0 00 00 01 BA

=============================================================

błąd dodatkowej pompy wody , mam rozumieć że jest uszkodzona czyli do wymiany ?

A tak właściwie to odnosząc się do postu powyżej to do czego ona jest potrzebna

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Pompa wykorzystywana jest przy funkcji REST, czyli ogrzewanie wnętrza samochodu z ciepła zgromadzonego przez silnik w czasie postoju. Wymusza obieg czynnika chodzącego.

Pozdrawiam

mam pytanko ... czy jesli REST dziala tzn ze pompa dziala ?

P.s. Co ile przewidziana jest wymiana glownej pompy wody ? - generalnie robi sie to z rozrzadem ale w BMW rozrzadu raczej wymieniac nie zamierzam przy takim przebiegu :wink: .

. Czy ktos spotkal sie z jej wyciekami ? - puszcza plyn chlodniczy ? Delikatnie schodzi mi plyn z obiegu i obstawiam termostat ktory poprostu go puszcza choc silnik w srodku suchutki :think: . Nadmienie ze termostat mam na 100% do wymiany bo temperatura ktora sie utrzymuje to 78-82 stopnie - dosc szybko sie nagrzewa ale temperatury nie trzyma.

 

p.s. dostep do termostatu wyglada na wmiare ok

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU31&mospid=48831&btnr=11_3324&hg=11&fg=35&hl=2&lang=pl

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja miałem taki problem, szczotki się wytarły. http://www.allhappy.krakow.pl/. Zregenerowali mi pompkę od ręki tydzień temu, bez demontowania jej z samochodu. Zdjęli jedynie jej tył i wlutowali nowe szczotki. Zapłaciłem coś koło 60zł, nie pamiętam dokładnie bo płaciłem łącznie razem z reanimacją Webasto. Cała operacja nie trwała więcej niż 40 minut. Polecam z czystym sumieniem bo widzę, że jesteś z okolicy.

 

Włącz "rest", otwórz maskę i przysłuchaj się czy pompka pracuje. Jest po lewej stronie silnika przed kierowcą. Jeżeli nie pracuje, to stuknij w nią czymś. Jak zaskoczy, to szczotki powiedziały do widzenia. U mnie zostały same sprężynki :wink:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
chyba mam to samo.. na tescie tez pokazywało mi bląd A6D1 - Auxiliary water pump ale juz bez Open circuit, lecz skasowali go i juz sie nie pojawił.. Dodatkowo nie działa mi przycisk REST wogole nie załancza sie (a działał).. podejrzewam też termostaty do wymiany.. czy przycisk REST może nie działać gdy termostaty padły?
Opublikowano (edytowane)
chyba mam to samo.. na tescie tez pokazywało mi bląd A6D1 - Auxiliary water pump ale juz bez Open circuit, lecz skasowali go i juz sie nie pojawił.. Dodatkowo nie działa mi przycisk REST wogole nie załancza sie (a działał).. podejrzewam też termostaty do wymiany.. czy przycisk REST może nie działać gdy termostaty padły?

 

 

moze bo on dziala do momentu az temperatura silnika nie spadnie ponizej chyba 70 stopni , a jak jezdzisz z otwartymi termostatami no to takiej temperatury nie osiagniesz :roll:

Edytowane przez mmcv
Opublikowano
dodatkowa pompa wody służy również do tego żeby auto sie szybciej nagrzewało - wymusza dodatkowy obieg i nie dziala tylko po wcisnieciu przycisku rest. RESt dziala tylko na postoju jest to odzyskiwanie ciepla z silnika max 15 minut musza byc spelnione rozne warunki zeby zadzialał np. tem silnika, napiecie akumulatora itd..
Opublikowano
dodatkowa pompa wody służy również do tego żeby auto sie szybciej nagrzewało - wymusza dodatkowy obieg i nie dziala tylko po wcisnieciu przycisku rest.(...)

 

Jakie jest źródło tej informacji? Przecież ta pompka nie dorównuje wydajnością w najmniejszym stopniu tej mechanicznej nawet na niskich obrotach, po co coś tutaj wspomagać?

Opublikowano
Witam mogę prosić o jakiś odnośnik do tej dokumentacji z chęcią zagłębię się w lekturze. Pozdrawim
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tez mam ten blad A6D1 JBE: Auxiliary - water pump. Open circut.

Czy ktos moglby podobny warsztat polecic w trojmiescie?

 

Dziekuje,

Kuba

Opublikowano
Panowie mam prosbe , moze ktos u siebie sprawdzic na zgaszonym silniku , wyjetym pilocie i nie ruszanym panelu od klimy czy na kablu dochodzacym do tej pompki bochodzi napiecie.... mi pokazuje caly czas 12v a pompka padnieta.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolejnego kotleta odgrzeję, a co ;) u mnie też pojawił się ten błąd. I faktycznie REST działa, ale pompeczkę trzeba było lekko puknąć ;) aby chciała zagadać ;)

I teraz pytanie chyba nie ma sensu wymieniać całej jak można ją reanimować wymieniając same szczotki? I w dodatku nie spuszczając płynu. Z drugiej strony nie używam przycisku REST, także w zasadzie można by olać temat, ale nie lubię jak mi coś w aucie nie gra :)

 

Artuj czy widziałeś całą operację naprawy tej pompki?

 

Pzdr.

Opublikowano

Widziałem. Ale nie stałem nad serwisantami z aparatem, jeżeli o to pytasz :D Bywasz w Krakowie, poleciała wiadomość prywatna z info gdzie Ci to zrobią od ręki za kilkadziesiąt złotych.

 

Pozdrawiam

  • 4 lata później...
Opublikowano
Kolejnego kotleta ..........

I teraz pytanie chyba nie ma sensu wymieniać całej jak można ją reanimować wymieniając same szczotki? I w dodatku nie spuszczając płynu. Z drugiej strony nie używam przycisku REST, także w zasadzie można by olać temat, ale nie lubię jak mi coś w aucie nie gra :)

 

 

Pzdr.

 

 

To jak to z tą pompa jest ? Trzeba ją naprawić czy tylko do tego "rest"a służy?

Pozdrower Krzysztof :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.