Skocz do zawartości

niech ktos w koncu sprecyzuje jaki olej do silnika


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A ja jeżdżę po Coca-Cole do Niemiec bo do tej robionej w Polsce to więcej wody dają :D:D

Ludzie pomyślcie co piszecie przecież to absurd. Na rozlewanym w Polsce Mobilu moje wszystkie samochody w domu razem przejechały z pół miliona kilometrów i nic im nie jest :P

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Napisałem "ze chyba nie jest rozlewany" poniewaz duuzo osób to podkreslało. Dla mnie to nie ma znaczenia. Cały czas jezdziłem na shellu i byłem zadowolony (silnik chyba tez). Wiec tak naprawde nie wiem czy jest jakas róznica czy jest rozlewany w polsce czy w awganistanie.

A zastosowałem Motula dlatego ze machanik ktory stosuje go od wielu lat mi go polecil. I wsio na temat

Opublikowano

Zalewam silniki olejem którego opinię mam od klientów na temat zachowywania się silnika itp.

Dobrze że są renomowane firmy w naszym kraju ale niestety przedstawiciele w osobie własnej tego oleju nie rozlewaja. Jeżeli pracownicy takich spółek kradną olej dla własnych celów to ciekawe czym uzupełniają stany. Albo może właściciel takiej spółki czy jest na tyle uczciwy aby z 1000litrów w beczkach rozlać 250 baniek 4-ro litrowych - chyba że jest na tyle wydajny że z 1000l rozlewa 300 baniek 4-ro litrowych, gdzie za te 50 bierze kasę nieudokumentowaną do własnej kieszeni. Wierzycie w to że taki człowiek - Polak jest uczciwy mając za sobą komunę?

Opublikowano
no i wkoncu wlalem mobil 1 15 w 40 pelen syntetyk wygluszyl mi silnik i dzial naprawde ladnie zobaczy,my jak bedie w praniu bo dopiero ze 100 km na nim zrobilem ,,,
,,, bmw klub 3city--mod lakiernictwo
Opublikowano
no i wkoncu wlalem mobil 1 15 w 40 pelen syntetyk wygluszyl mi silnik i dzial naprawde ladnie zobaczy,my jak bedie w praniu bo dopiero ze 100 km na nim zrobilem ,,,

 

15W-40 to przecież olej mineralny mobil robi 0w-40 i 5w-50 w syntetyku.....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Opinia jednego uzytkownika czy nawet 50 uzytkownikow to zbyt malo aby przesiasc sie na dany olej. Jezeli ktos chce aby jego silnik mial dobre smarowanie i nie musial sie martwic o roznego rodzaju maselka, pianki, naloty powinien sobie zalac silnik Mobil-em 0W-40.

Nie jest to wylacznie moja opinia prywatna lecz sluszny wniosek kilkunastu tysiecy uzytkownikow BMW. Proponuje odwiedzic inne zagraniczne listy dyskusyjne dotyczace BMW na ktorych wyzej wymieniony olej jest numerem 1 . Uzytkownicy M3, M5 zalewaja silniki Castrolem ktory parametrami troszeczke przewyzsza Mobil-a.

 

Dla tych ktorzy chca sobie poczytac jedna z konkretnych opini dotyczacych olejow:

 

Some Accurate Oil Information for You

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

I have been crusing through this site and noticed there is a lot of misinformation and confusion about oil. Here are a few things you should know about oil for BMW's:

 

1) All new BMW's require synthetic. As far as weight, only certain production dates of M3's and M5's require the use of Castrol TWS 10w-60.

 

2) The Factory BMW Synth 5w-30 is a version of Castrol TXT Softect sold overseas. A few important things about the BMW oil a) it is a Group III hydrocracked oil which cannot be called synthetic in Europe, b) it is a heavy 30 weight (30 weight can run from 9.3-12.5cst@100c, the BMW oil is about 12.2cst), c) it is a ACEA A3 oil which means that it is approved for longer change intervals and has a HTHS (High Tempurature High Shear) measured at 150c of greater than 3.5.

 

3) In the US, the only Group IV PAO Synthetics that are available are 1) Mobil 1, 2) Amsoil (but not the Xl-7500), 3) Royal Purple, and 4) German Castrol 0w-30 (it has the red label and says on the back, "Made in Germany). Redline is a Group V PolyEster based oil. All other Castrol, Quaker State, Pennzoil, Valvoline "synthetics" are a Group III hydrocracked oil. It is debated how much better Group IV base oils are than group III, but generally they are considered better.

 

4) When looking for oil for any BMW that does not require Castrol TWS 10w-60, you want to purchase an oil that has either/both of the following ratings, a) ACEA A3, or b) BMW LL-98 or LL-01.

 

5) Note that Mobil 1 0w-30, 5w-30, and 10w-30 are NOT ACEA A3 or BMW LL approved oils. This is because they all are thin 30 weight oils (approximately 9.8-10 CST@ 100c) and have HTHS of approximately 3.1. Mobil 1 0w-40 and 15w-50 are A3 rated and the Ow-40 is BMW LL-01 approved. For 99% of climates and users 0w-40 or 5w-40 is the appropriate grade. There are some 0w-30 and 5w-30 oils (like the BMW 5w-30) that are forumlated on the heavier end of the 30 weight scale and are accordingly rated A3. These oils will work well also. LOOK FOR THAT ACEA A3 rating. If the oil doesn't have it, pass on it.

 

6) Some people seem confused about how oil thickness is measured. The first number (0W, 5w, 10w, 15w, etc) is a measurement of how thick the oil is at tempuratures of -35c- -20c (depends on the grade). The lower this first number the thinner the oil is at LOW tempuratures. The second number (30, 40, 50) refers to oil thickness at 100c (operating tempurature). 30 weight can be from 9.3-12.5 cst, 40 weight from 12.6-16.2 cst, 50 weight from 16.3-22cst (approximate). So you can have two oils, one called a 5w-30 (i.e. bmw oil) another 0w-40 (Mobil 1) that are very similar thicknesses at operating tempurature. Compare this to Mobil 1 Xw-30 which is close to a 20 weight oil at 100c. For more information here is a link with exact numbers http://www.bobistheoilguy.com/visc.html

 

7) BMW's recommended interval of 12,000-15,000 miles is to long. Used oil analysis has shown the BMW oil is generally depleted at 10,000 miles. Running it longer results in excess wear. It is highly recommended that you change your oil once between each BMW recommended interval (approx 7000-7500 miles). If you want to run your oil the BMW recommended interval, I would suggest that you use Mobil 1 0w-40 or Amsoil 5w-40 and change the oil filter at 7500 miles. I would encourage a full oil change at 7500 if you want your engine to last.

 

8) If you want to spend a few hours learning about oil, go to bobistheoilguy.com

 

In reference to the Above Comments:

 

1) The TWS 10w-60 is a very specific oil and likely a Group IV/V blend. The reason that BMW specifically recommends and imports it is there is no equivilant oil in the US. In Europe, Shell & a few others make an equivilant 10w-60.

 

2) For Autocrossing and Lapping on Hot Days. For autocrossing, the 0w-40 is fine as you do not see high sustained oil temps. For lapping days, you may want to consider 15w-50 as you will high sustained oil temps.

 

3) The BMW 5w-30 Synthetic. This is a good oil at a fair price ($4.00). Mobil 1 0w-40 is a better oil, especially for longer change intervals. The problem is the combo of the BMW oil and 15,000 mile oil changes is not a good one.

 

4) A note concerning Mobil 1 5w-40 SUV oil. I know that somebody is going to go to buy this and say "hey it doesn't say ACEA A3 on the back." They are correct. The 5w-40 oil repackaged Mobil Delvac 1, a Synthetic Heavy Duty Engine oil originally designed for trucks and fleet vehicles. This oil is slightly heavier than the 0w-40 and has an HTHS of 4.1. It meets ACEA E3,4 & 5 which are diesal requirements but still require an HTHS of greater than 3.5.

Opublikowano
no i wkoncu wlalem mobil 1 15 w 40 pelen syntetyk wygluszyl mi silnik i dzial naprawde ladnie zobaczy,my jak bedie w praniu bo dopiero ze 100 km na nim zrobilem ,,,

 

15W-40 to przecież olej mineralny mobil robi 0w-40 i 5w-50 w syntetyku.....

 

 

tak walanlem sie mam teraz wlany pelen mineral bo przedtem byl 10 w 40 mobil a z uwagi na przegieg wlalem teraz mineral 15 w 40

,,, bmw klub 3city--mod lakiernictwo
Opublikowano

Na pewno w Niemczech olej jest rozlewany nie w polsce dlatego że:

- inny jest kod producenta kraju

- klasa oleju jest inna np Castrol RS 0W40 w niemczech ma klase SL a w Polsce już SJ

 

Nie wspomnę już o tym,że w Niemczech olej jest tańszy.

Opublikowano

Lukaszra: jak silnik jest caly zas eksploatowany np na oleju syntetycznym lub pol syntetyku to warto taki zostawic nawet jak silnik ma 400tys przebiegu. Zawsze syntetyk i pol syntetyk lepiej smaruja.

Zmiana na minerala byla zmiana nie trafiona wg mnie

Opublikowano (edytowane)

Odpowiedź którą dostałem z Castrol Polska na mojego mejla w sprawie różnic w olejach Niemieckim i Polskim:

 

Olej RS 10W-60 jest produkowany w tej samej rafinerii dla rynku niemieckiego i polskiego , i dystrybuowany z tego samego magazynu . Jest produkowany na tej samej formulacji , dlatego niemożliwym jest aby oleje miały inne parametry w Niemczech i w Polsce .

 

Pozdrawiam

 

 

Grzegorz Chejdys

Technical Support@Training Specialist

CASTROL LUBRICANTS SP. z O.O. i SPÓŁKA-SPÓŁKA JAWNA

00-867 Warszawa

ul.Chłodna 51

Edytowane przez J E L I T O
Opublikowano
Nie wspomnę już o tym,że w Niemczech olej jest tańszy.

 

Ile kosztuje olej RS 10w60 w Niemczech? Ja w polsce za 4 litry oleju zapłaciłem (po rabatach i takie tam) 143 zł. W Niemczech w bańce jest 5 litrów.

Opublikowano

A ja mam szczęście bo uzbierałem sobie po 5 latach na Shellu punkty i biorę za darmo 7 litrów oleju Shell Ultra Diesel oczywiście syntetyczny + 32 zł filtr i 30 zł wymiana z kasowaniem inspekcji i wpisem do książki serwisowej w shell autoserv, a tam kolejne punkciki.

 

Choć jak wiecie ile kosztuje sama zmiana oleju w serwisie BMW to powiedzcie.

 

Do tej pory stosowałem Castrol GTD Magnatec 5W-40 syntetyczny ale za niego już płaciłem niestety.

Opublikowano
Ja w niemczech płace po moim upuscie 25eur za 5litrów

 

Radeczku, od dzisiaj mianuje Cię moim nadwornym dostawcą części i oleju. :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
Jeżeli chodzi O 10W60 to może maja tę samą klasę ale 0W40 już nie ma.Jesli schodzą z jednej linii to dlaczego mają inne numery na kodzie kreskowym?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.