Skocz do zawartości

xDrive28i-czyli 2.0 twin turbo. Ktos widzial? Ktos wie?


AndiT

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest juz na forum jakis szczesliwy posiadacz tegoz silnika i moze podzielic sie wrazeniami z jazdy, i wogole moglby napisac jakas opinie na temat nowego silnika BMW.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest bardzo świeży, więc nie oczekuj, że ktoś Ci się nagle zgłosi... Już prędzej odezwie się posiadacz x28i która była 3-litrową benzyną.
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tez z temacie jest 2.0 twin turbo, a poniewaz najszybciej bedzie on w X1 to czekam na opinie tutaj. Wg. mnie bedzie to ciekawa alternatywa dla diesla.

 

Test X1 z silnikiem 2.0T

http://www.autogaleria.pl/migas/bmw-x1-xdrive28i-twinpower-turbo,112.html

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

jeździłem X pierwszym z tym silnikiem, dobre kilkadziesiąt kilometrów, od autostrady po szutr kilka dni temu. Wsiadałem raczej z chęci zgubienia trochę czasu w oczekiwaniu na przegląd swojej 3. Wysiadałem pod wrażeniem dobrego, elastycznego silnika, który "łapie" moc i moment bardzo nisko i długo ciągnie. Nie będę się rozpisywał nad jego zaletami, są widoczme czytając dane techniczne i w rzeczywistości takie są. Spalanie między 14,4 a 15,5. Mnie bardziej interesowało jak szybko po kick-down-ie wyrwie. Odpowiadam - b.szybko i to jest główną zaletą skrzyni i motoru.

Montaż tego silnika w 5 czy X3 zrobi trochę zamieszania na rynku i jest oczekiwane przez wielu Forumowiczów, ma być też wersja lekko słabsza, trochę ponad 200KM.

Pewnie przy spokojnej jeździe spalanie zejdzie do 12-13 w mieście i 11-12 w wersji mieszanej.

Podsumowując: silnik, którego brakowało w ofercie w porównaniu do Audi (dobrze, że już jest), oby jak najszybciej wkładany był do innych modeli. Wg mnie jego największą zaletą jest fakt, że kierowca ma świadomość mocy ukrytej i możliwej do wykorzystania, i to jest bezcenne...???.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Auto Świata z przed tygodnia x1 z tym silnikiem potrafi zejść do poziomu 6,5 l/100km w trasie co byłoby rewelacyjnym wynikiem bo w moim e46 320d trzeba się baaardzo namęczyć aby zejść do 5l/100km.

Teoretycznie można przyjąć że o ile nie wykorzystuje się mocy to będzie spalał jak zwykła 2 litrowa r4, jak się przyciśnie to wiadomo inna bajka ;) Sam mam jedynie doświadczenie z silnikiem 1,8 kompressor od mercedesa gdzie reakcja na gaz jest wręcz rewelacyjna. W x1 silnik jest zupełnie nowy więc podejżewam że można liczyć na bardzo pozytywne wrażenia z jazdy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Według Auto Świata z przed tygodnia x1 z tym silnikiem potrafi zejść do poziomu 6,5 l/100km w trasie co byłoby rewelacyjnym wynikiem bo w moim e46 320d trzeba się baaardzo namęczyć aby zejść do 5l/100km.

Teoretycznie można przyjąć że o ile nie wykorzystuje się mocy to będzie spalał jak zwykła 2 litrowa r4, jak się przyciśnie to wiadomo inna bajka ;) Sam mam jedynie doświadczenie z silnikiem 1,8 kompressor od mercedesa gdzie reakcja na gaz jest wręcz rewelacyjna. W x1 silnik jest zupełnie nowy więc podejżewam że można liczyć na bardzo pozytywne wrażenia z jazdy :cool2:

 

Miałem niewątpliwa przyjemność w X1 z 23D i powiem pełen szacun :cool2: - niestey ja pozosatne prawdopodbnie przy 18D lub :( (mam nadziej 20D) chyba, że ktoś jest w stanie potwierdzić te rewelacje z AutoŚwiata dotyczące 28

 

Ps. Też mam do czynienia z 1,8 kompresorem MB ( CLK W209) i potwierdzam reakcja rewelka ale właściwości trakcyjne Bmw :cool2: są niedoścignione dla gwaizdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
TYLKOV8 temat dotyczy nowego silnika 2.0 twin turbo w benzynie. Rozumiem, że jesteś pod wrażeniem 23D ale jakbyś przejechał się tym nowym silnikiem benzynowym to pewnie byłbyś w całkowitym szoku. Opinie natomiast są zbierane celem odniesienia tegoż silnika (N20B20) do 3litrowego 245konnego turbo diesla, bo wynika że przy takim samym zużyciu paliwa ma on lepszy performance.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TYLKOV8 temat dotyczy nowego silnika 2.0 twin turbo w benzynie. Rozumiem, że jesteś pod wrażeniem 23D ale jakbyś przejechał się tym nowym silnikiem benzynowym to pewnie byłbyś w całkowitym szoku. Opinie natomiast są zbierane celem odniesienia tegoż silnika (N20B20) do 3litrowego 245konnego turbo diesla, bo wynika że przy takim samym zużyciu paliwa ma on lepszy performance.

 

No tak tylko że w X1 nie ma 3-litrowego diesla... :roll:

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o porównanie silnika do silnika, a nie silników w danym modelu samochodu. Temat pojawił się tutaj, gdyz 2.0 twin turbo jest jak na razie tylko w X1, a pozniej bedzie w X3 i dalej w 3,5, gdzie juz 3litrowy turbo diesel wystepuje.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Doklejam się tutaj bo w sumie nie ma sensu zakładać nowego tematu.

 

Mam od 2 tygodni x1 28i i szczerze mówiąc zastanawiam się nad spalaniem tego auta. wychodzi ponad 10l/11l w trasie - jazda, bez przesady około 140 km/h na autostradzie i 110/120 poza. Generalnie docieram więc jeżdżę jak staruszek po wiejskich drogach. W mieście 13/14 litrów spala spokojnie. Też nie cisnę do przesady. Nie narzekam bo w zasadzie 245 koni coś musi spożyć, ale umieszczam wpis gdyby ktoś chciał sugerować się tym co mówią w salonach i na testach - max 10 l przy dynamicznej jeździe. Może to wina dotarcia = jakoś jednak nie sądzę :) Wydaje mi się, że tak już będzie miał.

 

Co do dynami tego silnika - porównuję z 23d to bez jakiś wgniatających w fotel rewelacji. Uważam, że bardzo podobnie się sprawują. Może benzyna jest trochę silniejsza przy wyprzedzaniu na wyższych obrotach - ale jak to mówi młodzież tyłka nie urywa :)

 

8 stopniowa skrzynia - rewelacja. Płynność jazdy super. Nie ma co dyskutować. Także reasumując przy modelach x3 czy zwykłej trójce wziąłbym 35i - spalanie może wyjdzie o litr więcej, ale moc wgniecie w fotel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok mała aktualizacja po dotarciu silnika - chyba jakiś normalniejszy program się włączył :-)

 

Co do spalania trasa - 7,5/8,5 litra w zależności od dynamiki i średniej prędkości. Po mieście około 10/11 litrów. Jeśli chodzi o dynamikę znacznie rośnie, więc nie jest już tak nudno jak było przez pierwsze 1500 kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

X1 2.0 twin power turbo. 2011 09. spalanie miasto 12-13 trasa 8-9 średnio 10,5 świetna dynamika ale powiedzcie sami przepustnica elektroniczna sterująca bezpośrednio zaworami ...???? Dobrze działa ale sygnał musi być konkretny... do podłogi i idzie super. Ale mam pytanie interwały wymiany oleju 30-26 tys ..to bzdura ...czy ktoś wie czy można zmienić olej po 15 tys bez ingerencji w elektronikę i w serwisie będzie ok (tzn check nie będzie krzyczał ) chodzi o gwarnację etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Przyznam, że lekko rozczarowany jestem nadal tym spalaniem. Zszedłem do 8,5 na trasie ale przy sredniej predkosci 70 km/h. W normalnej jezdzie na trasie pali jakies 10,5 do 12 litrów. Normalnej w sensie 120 km/h do 160 km/h. Czasem moze troche wiecej. Moze i cisnę troche ok, ale mam drugie auto mini cooper s i tam przy podobnej jezdzie pali 6 do 7 litrów na 100km. I nie ma znaczenia jak dynamicznie ruszam etc. obroty powyzej 3 tysięcy srednio. Co do X1 28i to spalanie naprawdę slabe. Zasięg na pełnym baku od 450 km do 550 max. W małym mini 800 :), a bak mniejszy o 15 litrów. Wiem, że nie ma co porównywac, ale jestem ciekaw czy na trasie z czasem np. po 10 000 km lub więcej komus z Was spadło do jakiegos sensownego poziomu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie ma co porównywac,
:lol: :lol:

tego zdania bym sie trzymał... Masa ,wysokość auta, szerokość opon ,opór powietrza I inny silnik (kompletnie) pewnie automat... :duh:

 

proponuje kurs eco-drivingu:D biturbo bezyna robi swoje :duh: poprostu musisz sie "nauczyć"tym autem jeździć

 

ja mam 18d@~180KM moze spalić 7-8l a jak jeżdżę eco 250km do poznania to nawet do 5.2 schodzę;) takze sie da;)

 

mamy mini 1.6 2010r 15k przebiegu i spalanie 8l także tez bez szaleństw :? moim zdaniem za duzo ale coż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.