Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

niedawno kupiłem e39 520i rok prod. 1997 czerwiec. do wymiany było ewidentnie sprzęgło. znajomy mechanik do którego mam zaufanie wymienił mi sprzęgło, przy okazji wyszedł jakiś element (przegub na wale napędowym czy coś takiego (nie znam się na tym)) po wymianie kompletnego sprzęgła (Sachs) - tarcza, docisk ,łożysko oporowe jazda nie jest zbyt fajna . otóż rusza się normalnie nie szarpie jak czytałem przypadki na forum to u mnie ruszanie z 1 jest ok, ruszam płynnie z 1 ale ciężko bez szarpania wrzucić 2 bieg, i tak samo 3 :/ z 4 i 5 już lepiej wchodzi bez szarpania ... wydaje mi się ze możne sprzęgło bierze za bardzo" od dołu" czy to może być tego wina ? można to jakoś wyregulować ? z mechanikiem będę dopiero widział się za tydzień dlatego chciałbym się coś więcej dowiedzieć wcześniej ... z tego co mówił mi mechanik kolo dwu masowe jest ok ... bez luzów itp

 

pozdrawiam

Opublikowano
Mam identyczny problem, z tym ze ja nie wymienialem sprzegla w ostatnim czasie. U siebie obstawiam poduszki belki tylnej, gdyz lacznik na wale wydaje sie ok. Przypuszczam ze u Ciebie bedzie podobnie. Pewnie slizgajace sie sprzeglo niwelowalo ten efekt.
Opublikowano
kolego a czy ty wymieniłeś te poduszki już i sprawa się poprawiła ? byłem niedawno na diagnostyce po zakupie samochodu, fakt sprzedający coś wspominał o jakiejś tulei tylnej czy coś takiego ale na diagnostyce nie wyszło nic podobnego właśnie ... w sumie zaczyna być słychać taki stukot z tyłu przy ruszaniu ...
Opublikowano
no tak może i masz rację, byłem na diagnostyce zwracałem uwagę diagnoście na to żeby przyjrzał się tym tuleją bo przy kupnie sprzedający mówił iż lewa tylna tuleja będzie do wymiany, ale diagnosta jako tako nic nie wykukał :/ ale problem jak pisałem wyżej ewidentnie wyostrzył się po wymianie sprzęgła. Mam jeszcze pytanie czy przy wymianie tych tulei wymienia się wszystkie od razu czy można 1 ewidentnie uszkodzoną ? to samo pytanie mam odnośnie amortyzatora tylnego bo wykukałem że mam pęknięte oczko amora i trzeba będzie to zmienić, tylko czy można wsadzić 1 amor tylko nowy ?czy lepiej 1 ale używany ? dodam iż amortyzatory na diagnostyce wyszły bardzo dobrze.
Opublikowano
Amortyzatory tylko parami. A tuleje tez zaleca sie by wymienic wszystkie 4. Na dniach sprobuje cos podlozyc pod swoje tuleje, zeby upewnic sie czy na pewno to jest przyczyna.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tuleje warto wymienic wszystkie bo trochę rozbierania jest,a skoro jedna już poleciała to reszta będzie w nieco lepszym stanie.Po wymianie trzeba też ustawic geometrię,bo się pozmienia.Co do amortyzatorów to wymienia się je parami.To że po zakupie już szukasz oszczędności typu jeden amortyzator lub używany :shock: to w szoku jestem.Właśnie stąd biorą się takie samochody o czym przekonał się kolega Netserwer i robi się studnia bez dna.Niestety BMW nie jest samochodem tanim w utrzymaniu,i nad zakupem trzeba się się zastanowic wcześniej bo potem wychodzą kwiaty w postaci wymiany 1-go amortyzatora używanego.

Co do szarpania to zastanowił bym się czy aby to zamontowane sprzęgło jest odpowiednie do tego modelu silnika,skoro wcześniej problem nie występował.W E39 regulacji sprzęgła nie ma, sprzęgło jest sterowane w pełni hydraulicznie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Jesli przed wymiana sprzeglo sie slizgalo efekt zuzytych tuleji belki (jesli to oczywiscie te tuleje sa przyczyna szarpania) mogl byc niewyczuwalny.

Co do oszczednosci: ja nie widze nic zlego w oszczedzaniu. Tak naprawde ludzie, ktorzy rozsadnie wydaja pieniadze sa ich posiadaczami, a ci ktorzy wydaja je bez zastanowienia to golodupce. Geroute poprostu zapytal czy te czesci wymienia sie pojedynczo czy kompletami. Bo skoro mozna wymienic jedna czesc to po co wymieniac dwie? Trzeba oczywiscie pamietac, ze oszczedzaniem nie jest kupowaniem czesci najtanszych a najlepszych w stosunku jakosci do ceny.

Wracajac do tuleji to belka jest sztywnym elementem, takze wszystkie 4 gumy pracuja razem, a co za tym idzie razem sie zuzywaja.

Czytalem gdzies o dobrym sposobie na sprawdzenie przyczyny takiego szarpania przy zmianie biegow. Wjedz na kanal. Zejdz pod samochod a druga osoba niech zaciagnie reczny, wrzuci jedynke i popuszcza sprzeglo by rozbujac lekko samochod. Powinienes dostrzec wszystkie mozliwe luzy, ktore moga byc przyczyna szarpania. Od poduszek silnika, przez skrzynie biegow, wal, az po tylne zawieszenie. Sam mam plan tak zrobc, tylko nie mam aktualnie warunkow.

Opublikowano
no z tym oszczędzaniem to nie jest tak do końca że szukam oszczędności nie wiadomo jak, po prostu nie jestem jakimś obeznanym w tym tematach dlatego wolę popytać co i jak żeby tak jak kolega wcześniej wspomniał nie wydawać kasy bez potrzeby, tym bardziej że jest to mój pierwszy samochód marki bmw, co do sprzęgła to jazda na poprzednim była fatalna, ślizgało na maksa etc :/ wiec ciężko było by wyczuć cokolwiek... teraz wiadomo jazda jest lepsza jednak drażni mnie to szarpanie przy zmianie ... nie jest to może nie wiadomo jak mocne jednak wyczuwalne i denerwujące ... tak jak pisałem wcześniej wymieniony został na nowy :) PRZEGUB ELASTYCZNY WALU, łączniki stabilizatorów też nowe, dziękuję za wszystkie rady jakiej firmy polecacie amorki na tyłu ? czy o takie tuleje chodzi http://allegro.pl/tuleja-tuleje-tylnej-belki-bmw-5-e39-e-39-meyle-i1502226987.html ? ta firma jest czytałem chwalona przy niektórych częściach czy takie tuleje można śmiało nabyć?
Opublikowano

Masz touring czy sedan? Jesli touring to chodzi o te tuleje: http://allegro.pl/lemforder-tuleje-belki-wozka-tyl-bmw-5-e39-t-i1499823399.html

Dzisiaj podlozylem podkladki gumowe pod te tuleje. Jest wyraznie lepiej ale nie idealnie. Po odkreceniu podkladek widok byl przerazajacy. Przednie tuleje sa tak pozrywane ze boje sie, ze przy przejechaniu przez wieksza dziure odpadnie mi cala belka. ;) W najblizszym czasie zamierzam je wymienic. Dam znac o efektach.

Opublikowano

Z dialogu powoli temat przeksztalca sie w moj monolog. ;)

Minal tydzien i czar powoli pryska. Owszem wymiana tulei znacznie zmniejszyla efekt szarpania przy zmianie biegow ale dalej jest on wyczuwalny. Jutro biore sie za wymiane plynu hamulcowego bo nie byl wymieniany od 2005 i prawdopodobnie wyrzuce CDV. Gdyby ktos mial inne pomysly bylbym bardzo wdzieczny za pomoc. Przypomne tylko, ze chodzi o szarpanie przy zmianie biegow z 1 na 2 i 2 na 3. Musze bardzo delikatnie puscic sprzeglo by nie bylo tego efektu. O dynamicznej zmianie tych biegow nie ma mowy.

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dwumasa?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
trzeba przejrzeć cały napęd od skrzyni do kół, ale 99% dwumas
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.