Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na życzenie kolegi podzielę się oberwacjami dot. spalania wersji benzynowej (2,0 twin turbo)

średnio (trasa + korki) 13 - 14 l

przy trybie sport ok. 16 l

na szczęście mam paliwo po 3 PLN :-)

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
prawda ,było i po 99 centów za galon...
Opublikowano
Było 12 lat temu. Ja w 520d osiągnąłem już drugi raz spalanie 6,0l z trasy 1150 km po Polsce i średniej prędkości 85kmh (bez żadnego oszczędzania), można spokojnie mniej. Tak naprawdę to kwestia płynnej jazdy z jednostajną prędkością bez przekraczania 130-140.
Opublikowano
Kolego HSN, opisz swoją technikę jazdy, bo pewnie niejednego zainteresuje.

Chyba nic nowego nie wymyśliłem. Trzymałem się tego:

1. Nie przekraczałem 125 km/h.

2. Przyspieszałem tak, żeby wskazówka chwilowego spalania nie dochodziła do końca skali.

3. Starty spod nieczęstych świateł starałem się robić jak najwolniej. To było trudne, bo zazwyczaj przyśpieszam znacznie dynamiczniej, więc żeby sobie ułatwić, starałem się ustawiać za TIRami, przyśpieszać w ich tempie i wyprzedzałem je dopiero po osiągnięciu ok. 60 km/h.

4. Po osiągnięciu odpowiedniej prędkości włączałem tempomat i jechałem równo.

5. Podczas podjazdów "cykałem" pokrętłem tempomatu w dół i trochę zwalniałem, tak żeby skrzynia nie zredukowała i żeby wskazówka chwilowego spalania nie przekraczała 7-8 l/100 km.

6. Analogicznie, podczas zjazdów "cykałem" pokrętłem tempomatu w górę i trochę przyspieszałem, tak żeby skrzynia nie zredukowała i żeby wskazówka chwilowego spalania nie przekraczała 7-8 l/100 km.

7. Na ograniczeniach prędkości do 70 km/h zwalniałem do 80 km/h. Generalnie, zazwyczaj jechałem o 10 km/h szybciej, niż pozwalają przepisy.

8. Unikałem gwałtownych manewrów.

9. Prawie nie używałem hamulca, pauzując tempomat z odpowiednim wyprzedzeniem.

10. Widząc w oddali sygnalizację świetlną "celowałem" w zielone.

11. Wyłączyłem klimatyzację.

 

Chyba tyle. Żadna filozofia. Myślę, że spore znaczenie ma też trasa, która generalnie jest dobra IMHO, jak na polskie warunki, oczywiście. Jadąc z Warszawy, najpierw jest ok. 50 km z ograniczeniami i światłami. Potem świeżo wyremontowane ponad 100 km drogi ekspresowej, bezkolizyjnej, ale to jednak nie autostrada, więc nie zachęca do depnięcia za bardzo. Potem 120 km "Gierkówki" z ograniczeniami i światłami od czasu do czasu, a od Siewierza do Gliwic jest 30 km autostrady, którą prawie nikt nie jeździ i można nią jechać ze stałą prędkością.

 

Przy okazji; jaki masz silnik?

Oczywiście 20d. Trudno mi sobie wyobrazić takie osiągi z innym silnikiem. Poza tym ostatnio dyskusja zboczyła na inne silniki, ale chciałbym przypomnieć wszystkim, że ten wątek ma tytuł "Realne zużycie paliwa X3 20d aut." i o takiej konfiguracji naszych X3 tutaj dyskutujemy.

 

A to ciekawe bo ja na tempomacie mam raczej wyższe spalanie niż jeżdżąc noga. Tempomat starając się utrzymać zadaną prędkość "daje gazu" w mało efektywny wg mnie sposób (czyli na b.malym otwarciu przepustnicy i przy stosunkowo dużym spalaniu).

Eksperymentowałem trochę z tempomatem podczas tej podróży i gdy próbowałem samemu operować gazem to, po pierwsze, nie byłem w stanie jechać tak równo jak on, co oczywiste, a po drugie, niepostrzeżenie przyspieszałem do bardziej naturalnej dla mnie prędkości, która już tak ekonomiczna nie jest. Z "szaleństwami" tempomatu radziłem sobie w sposób, który opisałem powyżej, w punktach 5 i 6.

 

Czy udałoby mi się jeszcze zejść ze spalaniem przy zachowaniu średniej prędkości podróży? Może gdybym jechał sam (fotelik + dziecko = 30 kg), wyrzucił z bagażnika trochę rzeczy, w tym np. 18 kg hantli. Ja sam też mógłbym być z 15 kg lżejszy. Pewnie technikę jazdy również można poprawić, zrezygnować z tempomatu i przy odpowiednim szczęściu trafić mniej czerwonych świateł. Może wtedy by się udało obciąć jeszcze z 0,2 l/100 km, ale ja już nie będę próbował. Całą tę podróż potraktowałem trochę jak eksperyment i z wyników jestem zadowolony, ale muszę przyznać, że się umęczyłem, a zerowa "radość z jazdy" skutecznie zniechęca mnie do dalszy prób.

Opublikowano

To się nazywa wynik.

Niebawem zrobię podobny test z silnikiem 20i.

 

Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

XmaX
Opublikowano

Niebawem zrobię podobny test z silnikiem 20i.

 

Z ciekawoscia czekam na wyniki :norty:

Opublikowano
dotychczasowy rekord (6 l/100 km).

HSN

 

Koledzy, radzę sprawdzić wskazania komputerka. Mój egzemplarz zaniża ~~0,5l/100km, sprawdzone kilkakrotnie z dystrybutorem. :nienie:

Moje realne zużycie paliwa w jeździe mieszanej to 6,5-7,0 l/100km starając się jeździć płynnie i nie przekraczać +10 do ograniczeń. :idea:

Opublikowano
Ja nie wiem jak ze srednim ale ilosc pozostalego paliwa podaje z iscie niemiecka precyzja, spawdzone kiedys gdy w baku zostaly doslownie ostatnie krople (pokazywal 1km zasiegu), weszlo 67L :-)
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano
Koledzy, radzę sprawdzić wskazania komputerka. Mój egzemplarz zaniża ~~0,5l/100km
Potwierdzam, że "komputer" zaniża spalanie - u mnie granicach 0,3-0,6 l \ 100 km. Z reguły jest to 0,5l.

Przyjąłem, że komputer jest skalibrowany jednakowo we wszystkich egzemplarzach naszych aut i nawet jeśli zaniża rzeczywiste spalanie, to u wszystkich w jednakowym stopniu. Wasze wypowiedzi zdają się to potwierdzać (0,5 l/100 km). Wydaje mi się, że wskazania komputera to jedyna obiektywna metoda porównywania naszych średnich spalań, gdyż przy obliczaniu rzeczywistego spalania na podstawie wskazań dystrybutora paliwa łatwo o błąd i trudno o dokładność do dziesiątych części litra.

Opublikowano

Moja nowo odebrana(2 dni temu) x3 20i przejechane ok200 km pół na pół trasa/miasto komputer pokazuje 11.4 l/100km. Jeżdżę dość delikatnie po mieście, a po trasie do jazdy używałem głównie tempomatu.

Tak wiem tu mowa o dieslach ale tak dla porównania wyniki benzyny.

Opublikowano
Moja nowo odebrana(2 dni temu) x3 20i przejechane ok200 km pół na pół trasa/miasto komputer pokazuje 11.4 l/100km. Jeżdżę dość delikatnie po mieście, a po trasie do jazdy używałem głównie tempomatu.

Tak wiem tu mowa o dieslach ale tak dla porównania wyniki benzyny.

 

Ciekawe dane, mało informacji o tym silniku. Z jaką prędkością w trasie jechałeś? Daj znać za jakiś czas co się zmieni. :-)

 

PS. Jakie subiektywne wrażenia z tego silnika? Przyśpieszenie, wyprzedzanie etc. Np. w porównaniu do 20d? Pytam, bo go zamówiłem, ale jeszcze nim nie jeździłem (demo były tylko 20d) :duh: :mrgreen:

Opublikowano

Jazda w mieście przepisowa 50-60-80 km/h, trasa Wawa-Grójec 120-140. Po trasie jechałem na tempomacie w trybie Eco-pro(zaoszczędziłem 4,5 km więcej :lol: ), po mieście tryb comfort. W trybie sport będę jeździł jak się ułoży samochód(dla próby włączyłem i silnik jest bardziej nerwowy-będzie fun). Skrzynia utrzymuje przy spokojnej jeździe obroty 1-2 tys.

Przyśpieszenie jak wdepnąłem przy włączaniu się do ruchu to nie było wstydu. Odnoszę wrażenie, że nie przyśpiesza wolniej zbiera się bardzo dobrze(chyba czuć jak włącza się turbina bo kopie w plecy), ale za to jest tak cicho, że jako pasażer przy 140 nie czułem czy jedziemy. Komfort przy wolnych obrotach bez porównania z dieslem. Dzisiaj rano zadziałał mi start stop przy -4.5 st C i dopiero się zorientowałem, że zadziałał jak uruchomił się silnik.

Opublikowano
Tak na szybko licząc to różnica w spalaniu pomiędzy 2.0d - 2.0i to nie mniej jak 3 litry :roll:
Opublikowano

No niech mi ktoś pokaże zużycie 3 litry mniejsze w mieście na odcinkach 10-15km. Za to różnica w komforcie jak dla mnie jest cenniejsza. Na szczęście nie robię rocznie dużo kilometrów, tak więc różnica w cenie zakupu i eksploatacji przy moich założeniach jest nieznaczna. Poza tym jak kupuje się auto za ok 200 koła to różnica czy pali mi litr w tą czy w tą jest chyba pomijalna. Jak chciałbym jeździć eko to kupiłbym sobie priusa :D .

Ja po prostu nie lubię diesli i tylko pokazałem różnicę w spalaniu "ku pokrzepieniu serc dieslowców" :P

Opublikowano
@Alpin: a spodziewałeś się czegoś innego ? :twisted:

Spodziewałem się mniejszego spalania w tak delikatnej jeździe. :?

Diesel przy takim stylu jazdy nie przekroczy 8 litrów...

Niestety za komfort trzeba płacić tym bardziej że w X3 diesel jest wybitnie głośny 59db przy prędkości 50 km/h dla przykładu Q5 ma 56db :mad2:

Ja na co dzień też jeżdżę benzyną :wink:

Opublikowano

Ja wczoraj testowałem eco-driving w/g wskazówek kolegi HSN. Nie wyszło dobrze :-(

Trasa: A4->Wrocław+miasto->A4. Razem 260 km. Parametry: 2.0d, ON z Lotosu, 3 osoby + full bagażnik, klima włączona. Na A4 tempomat na 125 km/h, obroty prawie 2tyś. Wyszło mi 7,7 l /100, ale średnia tylko 86 km/h. Dalej podziwiam tych, którym ten sprzęt pali ok. 6 litrów.

Opublikowano

Robi się ciekawie prawie na zasadach rywalizacji

:D

 

Ja za tydzień odbieram swoje 20i i opisze doznania że spalania :roll: . Mam nadzieję że wyjdzie lepiej niż koledze a jak nie to będę miał potwierdzenie że tak ma być i już.

XmaX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.