Skocz do zawartości

[E82] Układ wydechowy millteka


SzybkiKuba

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was następujące pytanie. Kolega ściągnął jako demo do swojego sklepu wydech Millteka do 123d z myślą o moim aucie, jednak sami nie są w stanie powiedzieć jak wygląda sprawa z gwarancją w BMW. Nie wybieram się do salonu jak na razie, poza tym na niektóre pytania odpowiadają niejednoznacznie więc zapytam czy może ktoś z Was przerabiał temat z tymi układami wydechowymi lub jakimi kolwiek innymi i ma doświadczenia jak BMW się na to zapatruje? Mi zawsze się wydawało że wymiana wydechu nie ma nic do gwarancji jeżeli wszystkie mocowania etc są jak w części oem a DPF i kat zostają na swoim miejscu. I tu nasuwa mi się drugie pytanie. Czy w ogóle robił ktoś z Was już wydech tu na forum zostawiając w aucie DPF? Ma to w ogóle jakiś sens?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wg mnie nie :) bo to jest ingerencja w samochod :) to tak jakbys kupil nowke sztuke telefon i grzebal w niej i sie zepsuje - tracisz gwarancje bez dwoch zdan :) no chyba ze a ASO ci to zaloza to co innego :) ale to tylko moje takie przemyslenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wg mnie nie :) bo to jest ingerencja w samochod :) to tak jakbys kupil nowke sztuke telefon i grzebal w niej i sie zepsuje - tracisz gwarancje bez dwoch zdan :) no chyba ze a ASO ci to zaloza to co innego :) ale to tylko moje takie przemyslenia

 

Patrząc na takie myślenie , to nie powinieneś zmieniać sam kół zimowych bo może zle przykręciłeś i dlatego zawieszenie się rozleciało :) .

 

 

Lub zadzwoń do ASO i zapytaj jak sprawa wygląda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wg mnie nie :) bo to jest ingerencja w samochod :) to tak jakbys kupil nowke sztuke telefon i grzebal w niej i sie zepsuje - tracisz gwarancje bez dwoch zdan :) no chyba ze a ASO ci to zaloza to co innego :) ale to tylko moje takie przemyslenia

zgadzam się z tym całkowicie. Wydech ma znaczny wpływ na odprowadzanie spalin z silnika i moim zdaniem porównywanie tego do przykręcania kół to trochę przesada :) pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak wyglada sprawa gwarancji ale po co wymieniac wydech koncowy jak DPF i tak zostanie i on najwiecej bruzdzi brzy calym chipie itp. Jeśli chodzi o dzwiek to raczej na samym koncowym duzej zmiany nie osiagniesz. Po rozmowie z ludzmi od wirusow to wiecej da ci wyciecie dpf niz zmiany kosmetyczne(czytaj wydech koncowy) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na takie myślenie , to nie powinieneś zmieniać sam kół zimowych bo może zle przykręciłeś i dlatego zawieszenie się rozleciało :) .

.

 

no to troche mnie obraziles w tym momencie Kamilu :)

Kuba napisz pozniej co ci w ASO powiedzieli bo az jestem ciekaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domi_07 co do odprowadzania spalin to przy turbo wydech ma generalnie za zadanie odprowadzenie ich w pożądane miejsce i nie może tylko przy tym być zbyt "luźny", nie tak jak w wolnossących silnikach więc tego że coś w tym aspekcie może się pogorszyć po zastosowaniu millteka bym się nie obawiał.

 

Źle mnie też chyba zrozumieliście, zmieniając na millteka nie chce wymienić tylko tylnej puchy której notabene w 123d nie ma bo ona ma tłumik początkowy i środkowy w serii :P , ale chce zmienić wszystko od DPF w tył, tutaj macie pokazane dokładnie co chce zastąpić : http://bmwfans.info/parts/catalog/E82/Coupe/Europe/123d-N47S/LHD/N/2009/browse/exhaust_system/exhaust_system_rear/

 

DPF przez najbliższe dwa lata zostaje w aucie ze względu na gwarancję. Co do millteka to na razie chce go założyć ze względu na : wykonanie, dużo niższą wagę, lepszy dźwięk i dobrą bazę pod przyszłe usunięcie chwasta i wgranie nowego programu chyba że skuszę się wcześniej na box od acs'a bo przy ich modzie gwarancja nie odpłynie w siną dal. Na przyrost mocy samym wydechem się nie nastawiam. A i jeszcze bardzo podoba mi się końcówka z podwójnym zakończenie. Tak więc po przemyśleniu sam sobie odpowiedziałem na pytanie z 1 posta o sens zakładania przy dpf. Jedynie gwarancja pozostaje problemem. ;)

 

Ja tu się zgadzam z argumentami Kamila... Głównie dlatego że są po mojej myśli. ;) :cool2: Ale faktycznie nie ma co wróżyć z fusów, podjadę do BP zrobię zdjęcia przedniej, i środkowej puchy i zawiozę do BMW z zapytaniem czy wymieniając te elementy stracę gwarancję. Jak tylko będę wiedział coś w temacie to tu napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dzwiek to raczej na samym koncowym duzej zmiany nie osiagniesz. Po rozmowie z ludzmi od wirusow to wiecej da ci wyciecie dpf niz zmiany kosmetyczne(czytaj wydech koncowy) :)

 

Dpf, Dpf-em, ale wydech końcowy też swoje robi :

 

 

Na seryjnym wydechu wycinając Dpf napewno nie osiągniesz takiego dzwięku, Miltek bardzo dobry wybór :)

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na seryjnym wydechu wycinając Dpf napewno nie osiągniesz takiego dzwięku, Miltek bardzo dobry wybór :)

 

 

hehehe no ja o tym wiem ale po rozmowie z tunerami bez wyciecia DPF nawet z najbardziej wypasionym wydechem wiecej mocy nie wyciagniesz. Jesli chodzi o dzwiek to faktycznie bajka jak na diesla 2.0. :D

 

Alr to zabieg w tym momecie czystko kosmetyczny ale jak autor pisze ze to tylko przejsciowe i w dalszych planach ma wyciecie DPF inwestycja calkiem sluszna. :) tez bym chcial taki dzwiek ale niech ktos to najpier przetestuje bo mialem doczynienia kiedys z zabawa w mody wydechu i na dluzsza mete to dosc mocno denerwowalo (na dlugich trasach bylo za glosno w autku ale wydech wydechowi nie rowny)..

 

A wiec czekam na dalsze relacje z przerobki jesli do takiej dojdzie.

 

Może koleżanka Anna coś wymyśli bo coś kiedyś o tym wspominała :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe no ja o tym wiem ale po rozmowie z tunerami bez wyciecia DPF nawet z najbardziej wypasionym wydechem wiecej mocy nie wyciagniesz

 

To fakt, mam MG przelotowy i nic nie dał, dlatego wycinam DPF :)

 

tez bym chcial taki dzwiek ale niech ktos to najpier przetestuje bo mialem doczynienia kiedys z zabawa w mody wydechu i na dluzsza mete to dosc mocno denerwowalo (na dlugich trasach bylo za glosno w autku ale wydech wydechowi nie rowny)

 

To już indywidualna sprawa każdego, dla jednego będzie za cicho, a drugiemu będzie przeszkadzać, więc każdy powinnien sam podjąć decyzje co chce, bo póżniej może być różnie :)

 

Może koleżanka Anna coś wymyśli bo coś kiedyś o tym wspominała :D

 

Z tego co mi się obiło o uszy, to też chce zakładać MG.

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
ogladalem ten wydech na zywo w Best Performance calkiem calkiem wyglada (koncowki - nie wiem czy nie zostana Ultera :D ) co do wydechu wykonanie spox ale ciekawe jak bedzie to brzmiec przy 123d. Jesli bedzie spox moze tez sobie zaloze. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dostałem od BMW odpowiedź mailową w sprawie wyżej wspomnianego wydechu który czeka na czyjeś 123d w Best performance. Nie wiem czy tyczy się to każdego firmowego wydechu ale akurat ten spełnia normy producenta, i zastępuje tłumik przedni i środkowy bez ingerencji w zaczepy, mocowania czy dpf więc jego założenie nie wiąże się z utratą gwarancji pod warunkiem założenia w ASO. Ja go zabieram z BP w okolicach czerwca jak nawinę te 10tyś km i dobrze dotrę auto. No chyba że ktoś wcześniej kupi, to chętnie wcześniej też posłucham serii na Millteku. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że do przedlifowego nie podchodzi ten Milltek :( Dzwięk boski jak na diesla.

 

nie pasuje do przedliftowego?

a nie wiecie czy jest cos podobnego do 120d z 2005r?

 

chodzi mi o dzwiek - nie o wyglad koncowki, czy moc...

znacie cos podobnego innych firm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
A dlaczego ma nie pasować? Przecież układ wydechowy jest praktycznie taki sam O-O

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ma nie pasować? Przecież układ wydechowy jest praktycznie taki sam O-O

 

A może dlatego że nie jest taki sam. Przedliftowe ma silnik M47N2 a poliftowe N47. Numery oryginalnych w ETK też się różnią. Jednak z tego co pamiętam chyba eisenmann miał wydech dla 120d ale nie pamiętam czy też do przedliftowych e81/87.

 

A wracając do tematu wydechu do E82 z N47S lub jak kto woli N47D20D pojawił się problem. Wydech millteka dedykowany jest dla modeli E81,87. Dziś sprawdziłem w ETK czy fabryczny wydech jest inny dla E81/87 i E82/88 i okazało się że tak. Są innej długości. :mad2: Nie wiem jak ma się to do montażu dziś napisałem maila do millteka i czekam. Np wg SKN'a katalogu na ich stronie de lista aplikacyjne obejmuje wszystkie jedynki tym samym układem, zobaczymy co odpisze producent. Nie chce kupić nowego układu i od razu rzeźbić w gównie więc mam nadzieję że jednak podejdzie bez problemu do Coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie podejdzie do Coupe, jak napisałeś, Coupe/Cabrio są dłuższe o 13 cm, do tego dochodzi jeszcze tłumik środkowy, który jest inny ze względu na inną geometrię tyłu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że milltek nie przewidział opcji fabrycznej do E82/88. Chociaż wczoraj po długich poszukiwaniach znalazłem na 1addicts E82 ze Szwecji z założonym milltekiem. Generalnie nie trzeba aż tak bardzo kombinowac wg autora. Kształt tylnej części końcowej jest taki sam, różnica jest tylko w długości ostatniego prostego odcinka z "końcówką". Wg zdjęcia ze strony wystarczy dospawać ok 4" łącznik. Tu wklejam podglądowo link: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?s=10cbb82b1cfee760e10a9b04b28d77c2&t=387117&page=2

Generalnie to mam parcie na tego millteka straszne więc może jednak tak od razu nie przekreślam tej modyfikacji. ;) W ten albo następny weekend pojadę i przymierzę sobie tą końcową część. Jeżeli cały wydech będzie idealnie pasował kształtem a różnica faktycznie jest tylko w ostatniej prostej sekcji to i tak się skuszę. Zwłaszcza że po odcięciu dwururki założę oryginalną czarną pojedynczą końcówkę. Chyba że tak jak piszesz matti różnica leży w kształcie wcześniejszych partii układu, wtedy odpuszczam bo jak pisałem wcześniej nie chce drutować. Ciekawe jest też to że BMW przewidziało dla tego silnika tłumik przedni i środkowy, a w zestawie millteka jest tylko środkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

słyszał ktoś może jak to chodzi?

 

koniecznie chce zmienic dzwiek mojej jedyneczki, ale nie chce tez kupowac w ciemno,

moze ktoś ma taki tlumik?

 

nie chodzi mi o osiagi - przedewszystkim o dzwiek

 

http://allegro.pl/tlumik-wydech-tuning-bmw-1-e87-e81-118d-120d-remus-i1629837673.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd jesteś, ale zadzwoń do MG Motorsport http://mgmotorsport.pl/ i zapytaj.

Opinie mają dobre, dwóch moich kolegów robiło tam wydechy i są zadowoleni. W dziale E90 widziałem chyba kilka efektów ich pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.