Skocz do zawartości

320d 150km dużo pali, i slaby v-max - prosba o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak w temacie, od niedawna jestem posiadaczem e46,za duzo mi palila i slabo jechala, na impie wyszlo ze dmucha 1.3, wywalilem klapki, wymienilem filtr odmy, egr dzialal i byl czysty,wymienilem przeplywomierz na nowy boscha (adaptacja byla zbedna ), teraz dmucha 1,95, jedzie moze ciup lepiej,ale max 200km/h i pali 14-15 w miescie gdzie az tak ostro nie jezdze, polowa km to do 3 tys obr. po impie wychodzilo ze wtryski cos nie tak, 2 na plusie kolo 0,4-0,7 a 2 na minusie do 0,9. dzis sprawdzalem u mechaniora czy leje co podejrzewali, i nie leją. zaworka niezmienialem od egr, do spalania za wiele nie ma, a w tym w46 sterowanie turbina jest elektroniczne a nie poprzez ciegno i zawor,mam 170 tys przebiegu potwierdzone. niedymi. skrzynia 6tka.mam screeny z impy odnosnie wtryskow i cisnienia doladowania na postoju i przt 3 tys obr podczas jazdy na 3 biegu ale to jak beda potrzebne.nie wiem co dalej zrobic, wtryski do sprawdzenia chca mi rozbierac, rozbieranie bylo wszedzie odradzane, i jestem w kropce, podpinalem sie juz pod tematy ale nieuzyskalem nigdzie odpowiedzi, prosze o porade ...CO TO MOZE BYC
  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To wstaw tutaj kolego te screeny. Co do wtrysków, jak auto nie kopci i nie ma problemów z paleniem to daj sobie spokój z rozbieraniem wtrysków jak na razie. A najważniejsze znajdź kogoś "kumatego" w diagnozie komputerowej BMW znającego dobrze DIS-a. Znając się na rzeczy można uzyskać 100% celną diagnozę podłączając auto pod kompa wykonując odpowiednie testy i analizując wskazania.
Opublikowano
no nie kopci,i odpala jak inne, bylem u kolesi co niby w aso pracowali, i tez u innego, pod dis-a nikt mi fury nie podlaczal, mam kabel z kumplem itd ale dis to troche ciezszy sie wydaje od impy, wieczorem wrzuce te screeny jak je na maila dostane. chce chipowac beeme ale sie wstrzymuje przez to spalanie wielkie i slaby v-max, muszr rzucic temat kto w bydgoszczy albo rejonie nawet dobrze diagnozuje bmw
Opublikowano
Kolego jak na mój gust wtryski masz OK. Sam widzisz jaka szeroka jest skala koloru zielonego. Nie podoba mi się tylko jedna rzecz! popatrz na dwa pierwsze screeny i porównaj ilość zasysanego powietrza co do obrotów raz mierzy 264 jednostek powietrza do 3066 RPM a zaraz 404 jednostek przy 3114RPM. Szkoda, że nie rejestrowałeś jeszcze ciśnienia doładowania i ciśnienia na szynie CR. Ciśnienie doładowania dałoby nam odpowiedź na to czy nie szwankuje EGR lub sterowanie turbiną. Jak dla mnie to jednoznacznie ciężko wskazać przyczynę, nie podoba mi się wskazanie przepływki, ale możliwe jest takie wskazanie jeśli jeden screen jest bez gazu w podłodze a drugi z gazem w podłodze. Dla mnie wtryski są OK, Gdyby przepływka zawyżała, a tu na to wygląda, auto by więcej paliło i kopciło na czarno w momencie gdy przepływka zawyża. Przydałoby się podpiąć pod DIS-a i zrobić kilka innych testów i wszystko byłoby jasne.
Opublikowano
o tym powietrzu to mi mechanior tez mowil ze za malo w stosunku do obrotow,i tez to widze, auto nie kopci na czarno, w ogole nie kopci egr chodzi bo sprawdzalem i jest czysty, przeplywka nowa,a jak zarejestrowac cisnienie doladowania i cisnienie na szybie cr ? w impie ? to bym jutro to zrobil, musialbym kogos z disem znalezc chyba ze czarnej magi nie ma z obluga to moze sam go skoluje,a przy pomiarze staralem sie trzymac rowno gaz, nie do konca i nie odpuszczac, wyszlo jak wyszlo, a tu sterowanie turbina jest elektroniczne, nie wiem czy stety czy niestety
Opublikowano
Jeśli masz kabelek to instaluj DIS-a i samemu zrobisz sobie super diagnozę auta. Obsługa DIS-a jest trudniejsza, ale nie aż tak, żeby nie wiedzieć co się tam robi. Nie wiem jak jest w skrypcie dla twojego silnika w INPA, ale u w moim silniku nie sprawdzisz czego oczekuje ECU w INPA. Jedynie DIS daje taką możliwość i widać wtedy czarno na białym co oczekuje ECU a co np mierzy przeplywomierz. Dlaczego chciałbym pomiar ciśnienia CR i doładowania? Wyszło by wtedy czy ciśnienie np nie ucieka przez EGR, czy turbo ładuje tyle ile trzeba, czy wskazania przepływomierza są adekwatne do tego co pompuje turbo, czy ciśnienie paliwa na szynie CR jest odpowiednie w całym zakresie obrotów. Najlepiej obserwować te parametry na żywo także jakbyś miał możliwość nagrywać obraz, a nie tylko screeny, to byłoby super. A co do DIS-a to VMWARE na którym się instaluje DIS-a ma możliwość nagrywania filmów w bardzo prosty sposób także jakbyś miał instalować DIS-a i nim diagnozować to byłoby ci o wiele łatwiej otrzymać konkretną odpowiedź na odległość od forumowiczów.
Opublikowano
sciagnalem disa z twojego podpisu pod profilem, jakos jutro albo pojutrze bede go rozkminal z kumplem bo ja srednie w kompach sie orientuje,jedynie tlumaczenia moge zrobic, chcialem sie zabrac za wywalenia kata ale cos mi tu majstry w bydgoszczy od tlumikow wydziwiali ze puche chce zostawic itd a ja chcialem prosta rure bez zadnej puchy do koncowego tłumika, moze wtedy widac by bylo czy kopci i moze żwawsza by sie zrobila bo to do spalania nie ma znaczenia, myslalem tez zeby czarodzieja z aso podrzucic na diagnoze samochod zanim disa opanuje, ale nie wiem ile skasuja za sama diagnoze, musze sie dowiedziec, a co do przeplywki to powinna byc dobra skoro mam ja nowa od 3 tyg i sam ja wyjmowalem z pudla i jest boscha, choc roznie bywa, wada fabyczna czy cos, choc watpie
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

ja kolego radziłbym Ci zbadać sterownik elektroniczny turbo ...

niestety nawet ludzie pracujący w serwisie nie znają łańcucha zależności przy turbo które jest sterowane elektronicznie a nie podciśnieniowo :wink: nie mówię że wszyscy ale większość ...

rozumiem że błędów żadnych nie masz ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

bledow nie mam( ani dis ani impa ani bmw online ), turbo jest nowe nowe, nie regenerowane, garretta, czyli to piorunskie sterowanie tez ... pali to samo, tyle ze sie vtg niezawiesza co przedem mialo miejsce, kulturalniej silnik chodzi ... pozostaly wtryski do lookniecia, ktore na w/g pomiarow kompa sa ok, impa itd. dis ten nic niewskazal, jedynie to co zauwazylem ze czesto kuleje ktorys wtrysk, nawet teraz w wakacje, bardzo na srednio dogrzanym silniku, na dogrzanym tez, i odczuwam roznice miedzy jazda na klimie a bez, jesli chodzi o prace silnika i plynnosc, moze normalne nie wiem a moze tam jest pies pogrzebany chociaz watpie,ale w passacie b5 130hp nieodczuwalem takiej roznicy w jezdzie z klima i bez,zakldajac 18 auto klima ... wiecej pomyslow nie mam na chwile obecna

aha i jak na trasie z spokojnie w rodzicielka to 100-120km/h zaleznie czy prosta czy krete mazury to te 1000km na zbiorniku zrobie, w miescie przed wymiana turbo niecale 400, teraz 500, i non stop na klimie i trasa i miasto, no i niezamulam w miescie

Opublikowano
Witam, przepraszam autora watku, ze wrzuce swoje 0.05PLN ale msm pytsnir jsko zupelny amator: czy nieprawidlowe spalanie wyjdzie po podlaczeniu auta na kompa czy tylko przez obserwacje stanu faktycznego?
Ja nie cham, czytam Chopina, Sienkiewicza gram!
Opublikowano
osobiście nic nie czyściłem sam, jedynie to wymieniłem od razu odmę, filtry i wywaliłem klapli, mechanik czyścił niby mi agr , bo sterowanie turbo jest elektroniczne, bo dokładnie ktory to czujnik ciś doładowania to nie wiem, wierząc w jego kompetencje myślę że juz co mozna było to przejżał, dlatego napisałem o tych wtryskach że na ciepłym nawet kujele ktoryś i budą rzuca
Opublikowano

Kolego jakie mas maksymalne ciśnienie powietrza w dolocie ? Bo w pierwszym poście napisałeś że 1,95 bara ?

Sprawdź to inpą, wejdź w silnik potem w odczyt parametrów i poszukaj Air presure ? Maksymalnie powinieneś mieć nawet 2,5 bara.

Opublikowano
Kolego jakie mas maksymalne ciśnienie powietrza w dolocie ? Bo w pierwszym poście napisałeś że 1,95 bara ?

Sprawdź to inpą, wejdź w silnik potem w odczyt parametrów i poszukaj Air presure ? Maksymalnie powinieneś mieć nawet 2,5 bara.

tak chwilowe 2500 mbar i stałe do 2400 mbar

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
podlacze sie pod impe i looke ponownie, ale chyba impa wskazuje bez atmosferycznego ...chyba, czujnika niewymienilalem, wiem ze mechanik cos czyscil profilaktycznie, ale nie wiem teraz cz agr czy czujnik, bo odme sam wymienialem, a egr byl czysty
Opublikowano
mowimy o tym polu w inpie gdzie dodajac gazu wzrasta cisnienie doladowania tak ? kumplowi sie zkichal komp, ja w weekend do siebie wrzuce impe i podlacze sie
Opublikowano
mowimy o tym polu w inpie gdzie dodajac gazu wzrasta cisnienie doladowania tak ? kumplowi sie zkichal komp, ja w weekend do siebie wrzuce impe i podlacze sie

Dokładnie :D

Opublikowano
oczywiście się pod impe nie zdążyłem podpiąć, odebrałem od mechanika dziś fure, wymieniłem poduchy pod silnikiem, naprawiłem xenon itd, nieważne, okazało się że umarł 1 wtrysk, wymieniłem go, na świeżego, daje teraz dobre parametry, na 4 niemialem, poza tym reszta jest ok, zmierzę za 2 miesiące, kulanie wtrysków ustało, i nie za sprawą poduch, turbo wieje 1,6 i dochodzi do 1,8, jak z atmosferycznych to +1.0, lata teraz jakby płynnej i silnik równiej pracuje, tamten wtrysk nawet na ciepłym kulal , jak ze spalaniem to okaże się w ciągu paru dni najbliższych.
Opublikowano
Trochę turbo ci za duzo dmucha jak 1,6 w porywach 1,8 bez atmosferycznego. Maksymalnie bez atmosferycznego powinno ci dmuchać 1,5, chyba ze masz program zrobiony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.