Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam na kompie błąd 83 engine speed/crankshaft position sensor. Czy chodzi o czujnik położenia wału? Jak można to ewentualnie sprawdzić? Gdzie w ogóle się znajduje w M52B20? Samochód zaczął mi dziś ciężko odpalać i czasem się przydławia/szarpie.

Przy okazji mam też błąd 55 Lambda probe heating Probe 2, czyli chodzi o cylindry 4-6. Sonda do wymiany czy co innego może mieć na to wpływ?

Opublikowano

1. Czujnik położenia wału najprawdopodobniej do wymiany lub poprawienia styku;

2. To błąd grzałki sondy lambda, która może przekłamywać wskazania i samochód pewnie dla tego się dławi i rwie. Dziś włąśnie wymieniam sondę 1 (Boscha, 250 PLN), mam dokładnie to samo co Ty i obiawy takie, że silnik nierówno pracuje i dławi się przy jeździe (od czasu do czasu jest OK, od czasu do czasu wariuje).

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
1. Czujnik położenia wału najprawdopodobniej do wymiany lub poprawienia styku;

2. To błąd grzałki sondy lambda, która może przekłamywać wskazania i samochód pewnie dla tego się dławi i rwie. Dziś włąśnie wymieniam sondę 1 (Boscha, 250 PLN), mam dokładnie to samo co Ty i obiawy takie, że silnik nierówno pracuje i dławi się przy jeździe (od czasu do czasu jest OK, od czasu do czasu wariuje).

Mam identyczne objawy i odczucia :D Powiedz, jak się zachowuje po wymianie sondy, to jest ta pod kolektorem? Można je zamienić miejscami czy są inne?

Poprawienie styku masz na myśli kostkę?

W ogóle czujnik wału to jest ten?

http://img340.imageshack.us/img340/1756/czujnikwalu.jpg

Opublikowano

Jak odbiorę samochód z serwisu, to chętnie podzielę się odczuciami :mrgreen: Może nawet jutro? :twisted:

Miałem na myśli styki włąśnie. Znajdziesz na forum dziesiątki postów rozwiązanych przeczyszczeniem kostek, styków, izolacji... Im starszy samochód, tym wiecej pierdół się pojawia. :oops:

W sprawach mechanicznych nie pomogę, jestem tu laikiem bazującym na zaufniu do serwisu i wsparciu forumowiczów.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Jak odbiorę samochód z serwisu, to chętnie podzielę się odczuciami :mrgreen: Może nawet jutro? :twisted:

Miałem na myśli styki włąśnie. Znajdziesz na forum dziesiątki postów rozwiązanych przeczyszczeniem kostek, styków, izolacji... Im starszy samochód, tym wiecej pierdół się pojawia. :oops:

W sprawach mechanicznych nie pomogę, jestem tu laikiem bazującym na zaufniu do serwisu i wsparciu forumowiczów.

Czekam na odpowiedź ;) i ewentualnie sugestie innych forumowiczów.

Opublikowano
Mam identyczne objawy i odczucia Powiedz, jak się zachowuje po wymianie sondy, to jest ta pod kolektorem? Można je zamienić miejscami czy są inne?

Poprawienie styku masz na myśli kostkę?

 

problemy z odpalaniem czujnik polozenia wału

problemy z lekkim dławieniem sonda lambda (komputer zle dobiera mieszanke ) zamiana miejscami nic nie da jak bardzo chcesz to uzywana sonda siemensa 40zł a bosha 25zł

lepsze to niz dac 400za nową

 

przeczyszczenie kostki z czujnika polozenia walu no niewiem mozna sprobowac wyjmij i zajrzyj do srodka jak bedzie rdza albo syf to są kontakt spray-e psiknac poczekac z 10min i poskladac

co do kostek z sondy to bezsensu jest pod osłoną silnika + jest wodoszczelna

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

Potwierdzam to czujnik wałka.Czujnik wału znajduje się z tyłu silnika-Bynajmniej w 525d.Ale sadze że u ciebie jest tak samo.Jak pisał kolega czyszczenie zazwyczaj nie pomaga,ale spróbuj.POzdr

http://realoem.com/bmw/diagrams/z/c/111.png NR 14 na zdjęciu. :search:

Opublikowano

witam mam podobny problem

mianowicie nie zawsze odpala mi samochod za 1 razem

czasami musze pokrecic go jakies 5s i odpala ociezale, albo za 2 razem odpala odrazu, ale nie mam spadku mocy ani nie dlawi sie i nie szarpie czy to bedzie ten juz wspomniany czujnik walka czy cos innego jakby ktos mogl mi to zdiagnozowac ;) dziekuje

Opublikowano

ja mam ciekawostke

wymienilem oba czujniki i walu i walka bo nie chcial palic albo jak sie zagrzal to gasl i koniec jazdy bylo ale nie o tym

kupilem kable oprogamowanie i testuje (ciut sie znam) wywalilo bledy wspomnianych czujnikow wiec zmienilem oczywiscie zakupilem orginaly oba zalozylem i super i pali i nie gasnie skasowalem bledy i co widze po skasowaniu odpaleniu auta blad wraca :mad2: auto pali i nie gasnie wszystko jak by ok poza paliwo zernoscia ale blad powraca caly czas pytalem znajomego co mistrzunio w tych sprawach mowi ze napewno dostalem czujnik polozenia walu nieorginalny okazalo sie ze faktycznie czujnik mam nowy ale nie orginal jeden dali orginal a drugi powiedzieli ze orginal i tu pytanie jesli oba dzialaja usterka fizycznie nie wystepuje (pali normalnie i nie gasnie jak sie zagrzeje) czemu wylapuje ja komp caly czas ?? ze wzgledu na nieorginalnosc ?? i czy poza tym ze zaczal palic i niegasnac blad w komputerze powoduje niewiem to ze wiecej pali dolem jak by ciut gorzej sie wkrecal ??

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Opublikowano

Może ktoś zaznaczyć gdzie jest ten czujnik wału? Bo szukałem i nie znalazłem.

Co do sond, to są one zaraz za kolektorem wydechowym?

Opublikowano
kolego szukaj z przodu patrząc na silnik, ten rysunek ci pomoże, nr 9 w razie problemów : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=11_1485&hg=11&fg=10
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

tym lusterkiem na niego patrzy

 

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure_files/image030.jpg

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure_files/image031.jpg

 

ten czujnik jest w metalowej obudowie, a moim mam w plastikowej

 

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure_files/image032.jpg

 

da się go wymienić bez ściągania obydowy i viska

acha i czujnik tylko vdo - siemens (w przypadku siemensa niewiem jak z boschem)

Opublikowano
Ja mam pytanie do znawcow tematu jak wykasowac blad 65 camshaft position w inpie nadmieniam ze czujnik zostal wymieniony na nowy ale blad po jakims czasie powraca i tak w kolko juz rece opadaja 100 % ze czujnik jest ok ale blad wraca jak zly szelag :duh:
Opublikowano
Ja mam pytanie do znawcow tematu jak wykasowac blad 65 camshaft position w inpie nadmieniam ze czujnik zostal wymieniony na nowy ale blad po jakims czasie powraca i tak w kolko juz rece opadaja 100 % ze czujnik jest ok ale blad wraca jak zly szelag :duh:

Może RESET ADAPTATION?

Dzięki za fotki, ale ciężko będzie tam wsadzić rękę chyba między wiatrak a silnik. Ktoś to wymieniał?

Opublikowano
Wyciągnąłem czujnik, po wyjęciu wiska nie ma problemu z dostępem. Czy ten czujnik może być przyczyną braku ładowania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piszcie dokładnie jakie kody błędów wam wyświetla bo powiedzieć , że błąd czujnika to za mało.

Może błąd położeniua wałka lub coś w tym stylu?

błąd 65 przykładowo wcale nie musi wskazywać na żaden czujnik a raczej na niedomaganie vanosa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.