Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie, szybkie pytanie bo mam lekko szkiełko lampy nadpekniete, posiadam lampy xenonowe (Nie skretne) mam okazje zakupic lampe xenonowa ale skrętną za nieduże pieniadze, moje pytanie czy lampa ta bedzie do mnie pasowala? Mam na mysli czy sa takie same kostki podlaczeniowe do lampy (a przykladowo w wersji z xenonem skretnym jest poporstu wiecej pinow w kostce) czy tez nie podejda?

Jak to sie ma do bixenonow? Beda w razie czego pasowac tylko problem z swiatlem dlugim czy tez jest to juz zupelnie co innego?

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeżeli masz ksenon, tzn ze masz biksenon, w e60 nie było montowanych normalnych ksenonów. Było o tym wcześniej i inni forumowicze mi to wyjaśnili:) co do kostek, ciężko powiedzieć, musiałbyś zdjęcia na allegro pooglądać i porównać. Wydaje mi się, że jednak będzie problem i szukałbym lampy o tej samej specyfikacji.
Opublikowano
jak nie bylo montowanych normalnych xenonow? a moduły skretu do skretnych xenonow? Przeciez jak wlaczam dlugie to swieci mi normalna zarowka H7 czy tam H1, nie rozumiem za bardzo twojej wypowiedzi.
Opublikowano
jak nie bylo montowanych normalnych xenonow? a moduły skretu do skretnych xenonow? Przeciez jak wlaczam dlugie to swieci mi normalna zarowka H7 czy tam H1, nie rozumiem za bardzo twojej wypowiedzi.
żarówka h7 świeci przy długich owszem.

Ale jak włączysz długie dodatkowo otwiera się przesłona za soczewką i kąt padania światła xenonowego jest większy przez co xenon świeci dalej i wyżej.

 

Wszystko już rozumiesz? :mrgreen:

Opublikowano
Kolega chyba pyta o to czy do samochodu wyposażonego w biksenony zwykłe można zamątować lampy biksenon dynamic (skrętne) a faktem jest że w e60 wszystkie były "bi" i światła długie mają tu najmniej do rzeczy.
Opublikowano

Frodo wiem czego dotyczyło pytanie :wink:

 

Ale kolega zdaje się nie wie co to Bixenon. Więc staram mu się to wytłumaczyć.

Opublikowano
panowie, szybkie pytanie bo mam lekko szkiełko lampy nadpekniete, posiadam lampy xenonowe (Nie skretne) mam okazje zakupic lampe xenonowa ale skrętną za nieduże pieniadze, moje pytanie czy lampa ta bedzie do mnie pasowala? Mam na mysli czy sa takie same kostki podlaczeniowe do lampy (a przykladowo w wersji z xenonem skretnym jest poporstu wiecej pinow w kostce) czy tez nie podejda?

Jak to sie ma do bixenonow? Beda w razie czego pasowac tylko problem z swiatlem dlugim czy tez jest to juz zupelnie co innego?

Pozdrawiam

 

Z tego co udało mi sie wyczytać ze schematów to lampa będzie świecić, ale układ poziomowania jest inaczej sterowany. W wersji dynamic sterowany cyfrowo, w normalnej to LM steruje silnikami bezpośrednio. Gniazdo wygląda tak samo i ma 4 piny. Więc bez rzeźbienia i przerabiania lampy nie będzie chodziło poziomowanie. Pomijam już to że lampa dynamic na pierwszy rzut oka rożni sie tym że ma napis przy soczewce, i może to troche dziwnie wyglądać. Decyzja należy do ciebie...

Opublikowano

panowie, wiem co to jest bixenon, lecz uwazalem iz jesli mam dlugie zwykle to moge ta lampe zaliczyc do xenonow a nie bi, a jednak tutaj sie mylilem, w innych autach poprostu nie ma zarowki halogenowej na dlugich. Czyli rozumiem ze nie wystepowaly wersje lamp ktore nie byly przystosowane pod zarowke na dlugie swiatla? (bo akurat ta ktora chce kupic nie ma zarowki, moze zostala zdemontowana?). o wariant samopoziomowania się nie martwie, nie jest az tak wazne, wazniejsze jest to czy jesli kupie lampe "przed liftem, ktorakolwiek" bedzie pasowała i świeciła.

Pozdrawiam

Opublikowano
..dla niektorych moze sie to wydawac troche dziwne, ale lampy przystosowanej do ruchu lewostronnego w polsce nie kupie, a dojechac jakos do UK trzeba, nieprawdaz?
Opublikowano
No więc napisze jeszcze raz bo chyba nie było zbyt jasno? Lampe dynamic, czyli skrętną podłączysz i będzie normalnie świecić. Nie będzie działać poziomowanie (ta druga wtyczka z 4 pinami) i lepiej nie podłączać jej. A tak pozatym to o ile się nie mylę lampy w E60 sa takie same dla ruchu prawo i lewostronnego, w lampie pod okrągłym dekielkiem jest dzwigienka którą to przełączasz tryb pracy
Opublikowano

o wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo, wielkie dzieki cdxa,

swoja droga ta regulacja o czym piszesz nie jest to regulacja na GB/UE mozesz zmienic kat swiecenia soczewki na "płaski" nie wiem czy wiecie co mam na mysli, po przelaczeniu dzwignia lampy nie oswietlaja lewego pobocza tylko swieca na wprost, a w gb zwracaja szczegolna uwage na oswietlenie.

Swoja droga, panowie jestem dopiero tydzien w polsce a juz wklady od lusterek mi ukradli dzisiaj w nocy no poprostu skandal, takie rzeczy to naprawde dzieja sie tylko w polsce!!

Pozdrawiam

Opublikowano

W instrukcji obsługi wspomniane dzwigienki w lampach opisane są są tak:

"Ruch lewostronny: Dzwignię zawsze przesuwać w kierunku środka pojazdu. Ruch prawostronny: Dzwignię zawsze przesuwać w kierunku na zewnątrz pojazdu"

To o czym piszesz czyli płaski strumień swiatła, bez odcięcia to konfiguracja dla USA, ale nie wiem czy te lampy sa wtedy inne czy coś tam można również przestawić. Być może tak, bo w xenonach to tylko kształt przesłony decyduje o wiazce swiatła. Nie to co w lampach FF gdzie reflektor musi mieć odpowiedni kształt.

Opublikowano
Koledzy ja żeby nie zakładać nowego postu chciałem się was poradzić! Mam problem z xenonami, podczas jazdy i postoju soczewka chodzi raz w dół raz w górę tak jakby się stale poziomowała ale ten ruch jest mniejszy niż przy odpalaniu. Przy starcie ustawią się a później co jakiś czas tak się wąchają nie mam pojęcia co może być nie tak. Może ktoś z was miał podobny przypadek lub wie coś na ten temat?
Opublikowano
Przy odpaleniu to jest test i to jest normalne że się podnosi i opada. Przy jeździe raczej nie jest to zauważalne
Opublikowano
Koledzy ja żeby nie zakładać nowego postu chciałem się was poradzić! Mam problem z xenonami, podczas jazdy i postoju soczewka chodzi raz w dół raz w górę tak jakby się stale poziomowała ale ten ruch jest mniejszy niż przy odpalaniu. Przy starcie ustawią się a później co jakiś czas tak się wąchają nie mam pojęcia co może być nie tak. Może ktoś z was miał podobny przypadek lub wie coś na ten temat?

 

Jeśli to wersja bez skrętnych lamp to na oko to może to być cos z LM, lub z połączeniem LM-Lampa, lub samą lampą. Jak pisałem wyżej LM bezpośrednio steruje silniczkiem od pozycjonowania. Zakładam że druga lampa zachowuje sie poprawnie ?

Opublikowano
A tak mi wpadło do głowy - jeśli soczewka się nieznacznie porusza podczas jazdy to być może jest to powiązane z czujnikiem który się znajduje na wahaczu - i teraz tak - albo wahacz jest walnięty i przez to "zakłóca" podawanie danych przez czujnik na LM lub komputer, lub może coś z samym czujnikiem >?
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Obie lampy zachowują się tak samo chodzą minimalnie do góry i w dół minimalnie nie tak jak przy starcie auta! Zauważyłem że dzieje się tak podczas ruszania i czasem na postoju! Wyczytałem gdzieś, żeby przejrzeć system poziomowania lamp z przodu i z tyłu na wahaczach.
Opublikowano
Otóż to co napisałem. Poziomowanie działa przy zmiennym obciążeniu pojazdu. Zatem jeśli czujnik lub wahacz są uszkodzone będą powodować fakt, iż w trakcie poruszania się po drodze (nierówności/koleiny) będą na zawieszenie działać różne siły (przeciążeniowe, luzujące) a to z kolei przyczyni się do uruchomienia procesu regulacji poziomowania reflektorów. Generalnie przy ruszaniu czy hamowaniu jest jeszcze inna kwestia - wtedy samochód nieco unosi przód lub nurkuje w przypadku hamowania - jeśli będzie nadwyrężone zawieszenie to znów będzie to bardziej widoczne np na pojeździe poprzedzającym.
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Tak sie zasugerowałem słowem "soczewka" że myślałem że tylko jedna lampa wariuje:) W takim razie problem będzie z jednym lub dwoma czujnikami wychylenia, lub okablowaniem, sa dwa z przodu i z tylu na prawych wahaczach
Opublikowano
No może mi się pokręciło ze stronami, ale te czujniki to zwykłe potencjometry, sprawdz czy działają w całym zakresie. Z czasem mogą sie wyrobić, w koncu to sie non stop rusza podczas jazdy
Opublikowano
Dołączę się do tematu i zapytam po czym mogę poznać czy mam doświetlanie zakrętów czy nie. W trakcie jazdy nie zauważyłem żadnego polepszenia w stosunku do innych aut jakimi jeździłem ale na postoju, przy ustawieniu automatycznego włączania świateł snop światła skręca w prawo :!:
Opublikowano
Na obudowie soczewki będzie pisało dynamic. Jeżeli pisze to masz skrętne:)
Opublikowano

No to [BAD] bo ja mam i skrętne reflektory i bixenony a różnicy w stosunku do poprzedniego auta (zwykłe xenony) nie widzę żadnej. :?

Jakbym kupił nowe auto i zapłacił za ten "bajer" kilka lub kilkanaście tysięcy to bym się wkurzył. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.