Skocz do zawartości

524 TD pali po długim kręceniu i gaśnie w czasie jazdy??????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam mam taki mały problem muszę kręcić długo i dodawać gazu by odpaliło, potem w czasie jazdy gaśnie. Podejrzewam z kolega mechanikiem iż pada pompa, bo jak się wyłączy i odpali z powrotem to trzeba znów kręcić.... pomożecie :P Edytowane przez virus_pl
Opublikowano
To normalny objaw tego silnika z przebiegiem 500 000, pompa do wymiany,jesli na zimnym odpala a ciepły trzeba kręcić to zajechana na 100 procent pompa.Na nową niema szans a po regeneracji 2500zł.
Opublikowano

A moim zdaniem może to być pompa paliwa, albo po prostu przypchany filtr paliwa. Nie wyjeździłeś czasem paliwa do zera ostatnio? Bo jeśli tak, to mogło syfu z dna baku zassać i filterek do wymiany ;) Miałem podobną historię w innym dieslu. Chodzi Ci tylko w pewnym zakresie wciśnięcia pedału? Jak za mało gazu gaśnie i jak za dużo to się dławi? Jeśli tak, to może to być to.

 

MARKOPOLO, kolega nic nie wspominał o kręceniu na zimnym/ciepłym silniku ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Powodow moze byc kilka :

-jak kolega wyzej napisał moze to byc pompka paliwa w baku ,najprosciej to sciag wezyk od filtra do pompy wtryskowe zalóż na koniec butle i wlacz zaplon przez 30 sekund powinna wlac do butli jakies 800cm3 paliwa przy okazji mozesz zamontowac zaworek zwrotny na ten wezyk

-mozesz miec zasyfiony filtr paliwa (przez to pompka tez moze miec problem z podaniem odpowiedniej ilosci paliwa) ,rownie dobrze mogla wwytroscic sie parafina z paliwa i zapchala filtr...

-elektrozawór na pompie moze byc luzny ,przez co moze zle masowac i przez to masz tak a nie inaczej (znajduje sie na pompie,tuz przy wyjsciu przewodow wysokiego cinienia)

-niedrozne odpowietrzanie ukladu paliwowego,albo zatkany filtr siatkowy w zbiorniku

-przestawienie poczatek tloczenia paliwa

...generalnie napisz cos wiecej :

-od kiedy tak sie dzieje ,czy odpalales auto na "pycha", czy kombinowales cos z elektryka/elektronika????

zrob test migowy(przekrec zaplon poczekaj chwile wcisnij 5 razy gaz w podloge i obserwuj czy bedzie migac kontrolka od wtrysku sterujacego jak bedzie to licz ile razy i daj znac

a tak na marginesie to pisales ostatnio tez ze masz problem z zeilona kontrolka?czy napewno masz dobre swiece ???pisales rowniez ze masz zamiar zmienic akumulator czy juz go zmieniales ?jak tak to czy prz odkrecaniu klem miales wylaczona stacyjke?

iZzI
Opublikowano
czy odpalales auto na "pycha"

niestety tak nie miałem wyjścia, ile pasek się nie przesuną ani nic z tych rodzajów. bo inaczej by nie odpalił lub go by rzucało a pracuje ładnie nawet mechanik jak usłyszał to pochwalił jego prace.

czy kombinowales cos z elektryka/elektronika

nie przed wymiana aku wyczyściłem styki od komputerów pod maską po prawej stronie jak i pod siedzeniem były w idealnym stanie.

zrob test migowy(przekrec zaplon poczekaj chwile wcisnij 5 razy gaz w podloge i obserwuj czy bedzie migac kontrolka od wtrysku sterujacego jak bedzie to licz ile razy i daj znac

robiłem mignęła tylko 3 razy i nic więcej :(

czy napewno masz dobre swiece ???

świece dobre sprawdzałem je wszystkich idzie iskra i przewody dają napięcie. Zimnego silnika nie rzuca pracuje ruwno.

pisales rowniez ze masz zamiar zmienic akumulator czy juz go zmieniales ?

tak zmieniłem na ten 1 100ah 800a. sprawdzili mi ładowanie mam 13,40v czy to prawidłowe napięcie w tym aucie?? Powiedzieli że za małe a sprawdzali na starym aku i na biegu jałowym.

to czy prz odkrecaniu klem miales wylaczona stacyjke?

tak oczywiście i wyjąłem ze stacyjki.Podejrzewam pompę lub coś od układu, bo jak odpali to ma kopa potem słabnie w czasie jazdy.

od kiedy tak sie dzieje

dzieje się tak od wczoraj jak kolega mechanik wymienił mi przewody na wtryskach od powrotnego bo były nie wymieniane od nowości i była już konieczność, lała się ropa :(

Opublikowano
to ze mignelo 3 razy znaczy ze masz uszkodzony czujnik temperatury cieczy chlodzacej,mysle ze jak wymienialiscie przewody przelewowe mogliscie przerwac lub naderwac przewody do ni9ego idace,ten czujnik znajduje sie pod kolektorem ssacym w glowicy blizej kabiny (ma on wplyw na dlugosc grzania swiec) wiec tu moze byc problem wiec sprawdz przewod,a co do swiec to nie bardzo rozumie co znaczy ze daja iskre ??? piszesz ze jak odpali to ma kopa pozniej slabnie ,moze byc filtr zapchany ,i czy paliwo dobre masz ?nie wlales jakiegos przjsciowego?
iZzI
Opublikowano
mogliscie przerwac lub naderwac przewody do ni9ego idace,ten czujnik znajduje sie pod kolektorem ssacym w glowicy blizej kabiny (ma on wplyw na dlugosc grzania swiec)

nie naderwałem temperaturę pokazuje mi przed środkowa kreską czyli ma około 80 stopni C mam walnięte visco cały czas kreci się wiatrak bez tunelu.ten kabel na dole pod kolektorem wcześniej rozłączyłem żeby nie przerwać i przed wymiana pokazywał mi ten sam błąd.Świece się grzeją jak silnik osiągnie temperaturę to nie zapala mi się kontrolka od świec tylko wtryski, jak wyłączę na chwile silnik i od razu próbuje odpalić to muszę kręcić nawet na ciepłym po 1s od wyłączenia.

czy paliwo dobre masz ?nie wlales jakiegos przjsciowego?

Tak tankowałem na neste a wcześniej na auchanie gdzie jest duży przemiał tych paliw. i jeżdził normalnie,nie raz sie tam tankuję i nie było problemów.

to ze mignelo 3 razy znaczy ze masz uszkodzony czujnik temperatury cieczy chlodzacej

jak wygląda możesz zrobić zdjęcie??

ten czujnik znajduje sie pod kolektorem ssacym w glowicy blizej kabiny

czyli od strony kierowcy tam gdzie pompa muszę. pyzatym mam do wymiany korek od wody. bo powstaje takie ciśnienie że kiszka twardnieje... teraz zdjąłem dolną uszczelkę i lepiej ale korek już kupuje lada dzień.

może być wina ze odpływów ki są zapowietrzone lub układ i dlatego tak się zachowuje??

Opublikowano
w glowicy od strony kolktora dolotowego masz 3 czujniki http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=11_1899&hg=11&fg=15 (ten z numerem 35) ten w kolektorze dolotowym (czujnik powietrz tez ma znaczenie) jak w zalaczonym linku czujnikow temperatury masz 3 wiec...sprawdz ten z numerem 35 on odpowiada za to ze jak jest silnik cieply to nie zalacza swiec zarowych wiec jak jest walniety lub jest przerwa to swiece grzac nie beda odpowiednio dlugoi bedziesz mial duzy problem z odpaleniem ...jak masz zapowietrzony uklad tez bedziesz mial duzy problem z odpaleniem (sprawdz czy nie masz pecherzykow powietrza w wezyku miedzy filtrem a pompa wtryskowa...co do przewodow przelewowych to raczej nie ma wplywu na to zeby uklad paliwowy sie zapowietrzyl....sprawdzales to pompke ? dobrze pompuje?filtr kiedy wymieniales? i jeszcze raz czepie sie tych swiec ... wykrec kazda z osobna podlacz na krótko do akumulatora i sprawdzaj w jakim czasie sie nagrzeje i czy grzeje ... a to ze masz cisnienie w ukladzie chlodzenia to nie znaczy ze jest zle..cisnienie bedzie, oczywiscie nie zeby weze byly jak kamien tylko aby daly sie bez uzycia duzej sily scicnac
iZzI
Opublikowano
ten z numerem 35

Oki jutro sprawdzę bo dziś jestem do rana w pracy a nie przyjechałem autem.... a szkoda :(

jak jest walniety lub jest przerwa to swiece grzac nie beda odpowiednio dlugo

moim zdaniem jest dobry bo jak grzałem na parę razy to za każdym razem grzały krócej lub wcale, na ciepłym się nie włanczaja nawet.

oczywiscie nie zeby weze byly jak kamien tylko aby daly sie bez uzycia duzej sily scicnac

no u mnie było na kamień.

Opublikowano
Sprawdz jutro te swiece,powietrze w ukladzie i czujnik
iZzI
Opublikowano

już wiem jaka może być przyczyna jak zalałem ON

link do tematu

http://www.bmw-klub.pl/forum/posting.php?mode=quote&f=72&p=1070133

 

Co do jazdy na czerwonym to też nie polecam.Moje poprzednie auto było po takim amatorze oszczędnej jazdy i niestety spotkała mnie przyjemnośc naprawy pompy wtryskowej(znów).Objawy były takie,że na początku pierwsze odpalenie było ciężkie,trzeba było dłużej pokręcic i silnik odpalał nie na wszystkie cylindry,następne uruchomienia już były ok.Później paliwo z pompy zaczeło wracac przelewem do zbiornika.Po rozbiórce pompy w środku było totalne spustoszenie,były pozacierane elementy które powinny byc ruchome,krzywki były połuszczone,a tłoczek przyspieszenia zapłonu zatarty,w środku była garśc drobnych opiłków takich jak od brzeszczota.Ostatecznie z pompy został regulator i obudowa pompy która była jeszcze polerowana bo miała głębokie rysy.Dlatego potempiam takich ludzi ,którzy jeżdzą na byle czym a poten są dziesiątki postów o tym jakie te pompy są złe i awaryjne :duh: .Tak wygląda oszczędnośc.Pozatym skład oleju opałowego różni się od składu ON.

Co do wypowiedzi kol. który twierdzi,że piszę tak tylko dlatego że zazdroszczę ludziom pieniędzy którzy oszczędzają w ten sposób i są rozpoznawalni po zapachu frytek.

Nikomu nie zazdroszczę pieniędzy,jeżeli kogoś stac na więcej to tylko się cieszyc.Znam ludzi z kasą i ci ludzie nie wywyższają się i jeżdzą gorszymi autami niż niejeden dorobkiewicz.Najgorsi są tacy co to w życiu nic nie mieli i słoma z butów wystawała,a teraz złapali wiatr w żagle i porobili się wielcy Panowie(bogole) co to bez kija nie podchodź.

 

2 wersja to może być kąt wtrysku ?? czy nie ma tego u nas

3. same wtryski już padły

Opublikowano
kat wtrysku tez jak najbardziej moze miec znaczenie...ale to mozna sobie rozmyslac ,generalnie moglbys sie wybrac zrobic diagnostyke silnika ,sprawdza pompe ,nastawnik ,cisnienie sprezania, kat wtrysku,zaplacisz 150zetonow a bedziesz mial pewnosc co kupiles,bo jak ktos ci sprzedal padline to bedziesz mial spore wydatki...
iZzI
Opublikowano
zapowietrzony masz uklad paliwowy...napisz jeszcze jak kreci rozrusznik??? ciezko czy dosc szybko??? pytam z tego wzgledu ze jak bedziesz mial podjechany rozrusznik to tez bedzie lipa,musi krecic sie co najmniej 300obr/min aby odpalic silnik .wiec jak jest rozrusznik zdupcony to bedziesz musial troche go rozbujac zanim osiagnie 300 obrotow ...a moze byc tak ze jak nie osiagnie tej wartosci to nie bedzie podawane paliwo na pompe znaczy elektrozawor bedzie zamkniety (nie wiem czy tak jest tez w bmw reki uciac nie dam)
iZzI
Opublikowano
pisales ze po kupieniu auta wszystko bylo cacy silnik chodzil rowno ,wiec pompa nie zepsula ci sie od tak ,a zaczelo dziac sie jak cos ta fisiowaliscie z tymi przewodami przelewowymi ,no i ta kontrolka zielona , lekkie zapowietrzenie ukladu plus do tego swiece i masz takie efekty ...ile masz paliwa w baku??/ sprawdzales ta pompke w baku czy dobrze pompuje???
iZzI
Opublikowano

tak u niego raz tak się zachował miał 60l ropy, nie zwróciłem uwagi teraz mi się to przypomniało. jak nim wracałem to nie miał mocy pod górkę redukcja, i jechał z ledwością.

W baku mam paliwo ostatnio zatankowałem 6 litrów bo też myślałem a wskazówkowa od baku dochodziła do rezerwy ( nie leżała wskazywała około 10L) dziś będę miał pojemnik z miarką w ml to zobaczę.Od razu napiszę jakie wyniki.

Opublikowano
wez tez pod uwage filtr paliwa jak bedzie za bardzo zasyfialy to bedzie dawac duzy opor dla pompki...powodzenia :cool2:
iZzI
Opublikowano

Ok już śmiga do wymiany był filtr paliwa ale teraz czasami gaśnie i po niedługim kręceniu znów wraca do normy. zdarza się to na ciepłym silniku.

Druga sprawa to iż nie chce się czasami wyłączyć, przekręcam kluczyk do pozycji 0 i wycieraczki się włączają a silnik pracuje. Kluczykiem przekręcam do zapłonu dodaje gazu i wyłączam, już w tedy gaśnie normalnie i też to nie jest non stop.

Opublikowano (edytowane)
sprawdz przekazniki ,pod maska z prawej tam gdzie sterownik pompy wtryskowej...sa tam 3 przekazniki brazowy jest od pompy ,z reszta wyciag wszystkie trzy i przeczysc stopki moze sa zasniedziale,jak problem nie lezy w przekaznikach to pewnie stacyjka Edytowane przez iZzI
iZzI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.