Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam. Chcę zakupić olej silnikowy do BMW E60 520d 163KM 06r. i wybrałem Motul z tym że nie wiem który, obydwa mają specyfikację LL-04. Na oficjalnej stronie Motula jest napisane że najlepszy do tego silnika jest Specific LL-04 5W40 a na drugim miejscu dopiero 8100 X-clean 5W40 ale analizując dane techniczne tych dwóch rodzajów wydaje mi się że lepsze parametry ma jednak ten drugi, jak Wy uważacie ? Poniżej dane techniczne :

 

http://img580.imageshack.us/img580/5237/motul1024x768.png

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli auto jest z DPFem to chyba warto sprawdzić czy oleje są Low-SAPS, czyli o niskim poziomie popiołu siarczanego, siarki i fosforu. Z tym że nie bardzo wiem gdzie to sprawdzić..
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obydwa są LL-04. Wybrałem X-clean 5W40 i jestem zadowolony.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam podłączę się pod temat:

 

Wcześniej maiłem lany olej Castrol Magnatec Professional 5W30 ll04

 

Na stronie motula zalecają:

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=64863&site=41&region=59&language=13&brand=45

 

Czy jak przejdę na 8100 X-clean 5W-40 to nie będzie problemów - auto 200 tys km przebiegu silnik 2.0d N47 177KM

 

Auto posiada DPF

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam podłączę się pod temat:

 

Wcześniej maiłem lany olej Castrol Magnatec Professional 5W30 ll04

 

Na stronie motula zalecają:

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=127&modelyear=&vehicle=64863&site=41&region=59&language=13&brand=45

 

Czy jak przejdę na 8100 X-clean 5W-40 to nie będzie problemów - auto 200 tys km przebiegu silnik 2.0d N47 177KM

 

Auto posiada DPF

 

Pozdrawiam

 

Nie będzie żadnego problemu, możesz spokojnie zmienic ale na twoim miejscu zalał bym 5W30 X-clean bo jest mniej lepki co przekłada się na mniejsze spalanie i łatwiejszy rozruch silnika w zimie + szybsze rozprowadzenie oleju w silniku.

Opublikowano

Właśnie po przeaalizowaniu kart produktów

Motul 8100 X-Clean + 5W30

http://oil-land.pl/pl/p/file/8cc0bc94b86e9a1637ea3e3dd6a695b1/8100-X-clean-5W-30-GB.pdf

 

Motul 8100 X-Clean 5W40

http://oil-land.pl/pl/p/file/f0b67ce59d4302e7cf1be452a1d50f35/8100-X-clean-5W-40-GB.pdf

 

Jednak lepszym wyborem będzie jednak 5W30 bo ma mniej siarczków fosforanów itp. - Low SPAS / 5W40 jest Mid SAPS

 

Prawda taka ze w naszym kraju raczej sporadyczne sa temperatury większe niż +30 stopni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Właśnie po przeaalizowaniu kart produktów

Motul 8100 X-Clean + 5W30

http://oil-land.pl/pl/p/file/8cc0bc94b86e9a1637ea3e3dd6a695b1/8100-X-clean-5W-30-GB.pdf

 

Motul 8100 X-Clean 5W40

http://oil-land.pl/pl/p/file/f0b67ce59d4302e7cf1be452a1d50f35/8100-X-clean-5W-40-GB.pdf

 

Jednak lepszym wyborem będzie jednak 5W30 bo ma mniej siarczków fosforanów itp. - Low SPAS / 5W40 jest Mid SAPS

 

Prawda taka ze w naszym kraju raczej sporadyczne sa temperatury większe niż +30 stopni

5W30 - słuszny wybór . Przede wszystkim ze względu na to co pisał Guzior2 , co przekłada się również na kondycję i żywotność jednostki napędowej .Zdecydowanie największe zużycie silnika następuje w momencie jego zimnego rozruchu . Olej o mniejszej lepkości skraca ten bardzo niekorzystny dla silnika okres ( szybsze smarowanie ).

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Chcę zakupić olej silnikowy do BMW E60 520d 163KM 06r. i wybrałem Motul z tym że nie wiem który, obydwa mają specyfikację LL-04. Na oficjalnej stronie Motula jest napisane że najlepszy do tego silnika jest Specific LL-04 5W40 a na drugim miejscu dopiero 8100 X-clean 5W40 ale analizując dane techniczne tych dwóch rodzajów wydaje mi się że lepsze parametry ma jednak ten drugi, jak Wy uważacie ? Poniżej dane techniczne :

 

http://img580.imageshack.us/img580/5237/motul1024x768.png

Z całym szacunkiem dla Ciebie , Twojej wiedzy i mądrych rad ,którą nie tym forum na pewno nie tylko ja doceniam . Sam wcześniej pisałeś o zaletach 5w30 w stosunku do 5w40 . Dlaczego od dłuższego czasu jesteś wierny lepkości 5w40 ,tym bardziej użytkując go cało rocznie ,również zimą ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja samochód użytkuje w Irlandii gdzie najniższa temperatura zimą to -3 stopnie i to tylko wczesnym rankiem, zalałem 5W40 rok temu bo uważałem że przy takim klimacie jak jest tu bedzie w sam raz no i faktycznie tak jest ale muszę przyznać że chodzi mi po głowie zmiana na 5W30 :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korzyści o których piszemy , miedzy innymi ale nie tylko, podczas ( zimnego rozruchu ) są zawsze nawet latem . Co prawda w mniejszym stopniu ,ale są . O filtr oleju że zostanie zerwany latem w obu klimatach nie ma się co martwić jest zdecydowanie wystarczający i bezpieczny .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadzam się z tym co piszesz i dlatego planuje zmienić na 5W30 aby silnik miał lżej.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

hmm... a czym się różni ten X-clean od tego X- clean + ?

czy może nie ma sensu kombinować ? bo w sumie cenowo to niewielka różnica

wwo_j
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hmm... a czym się różni ten X-clean od tego X- clean + ?

czy może nie ma sensu kombinować ? bo w sumie cenowo to niewielka różnica

Różnice praktycznie kosmetyczne .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam.tez planuje zmienic olej,obecnie jezdze na motulu 5w40 specific,silnik chodzi cichutko,poprostu bajka.przejechane ma 220tys,na tym oleju zrobilem juz 22tys,zero ubytkow.ale...no wlasnie kilka miesiecy temu przeprowadzilem sie z Anglii do Niemiec a tu zima daje we znaki nawet do -20..ale tez upaly jak np.dzis ok.35c..zalewac tym 5w30 x-clean ll04?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Śmiało możesz zalać 5W30.
Opublikowano
to moze sprecuzuje swoje pytanie..:)..jaki olej dla mojego silnika i te warunki bedzie najlepszy?to tak z milosci do jednostki m57..wszystko co najlepsze..:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepszy dla twojego silnika będzie LL-01 dlatego że ma lepsze dodatki chroniące silnik niż LL-04 który ma mocno ograniczone siarki, fosfory, popioły siarczane ze względu na ekologię, marki polecam Motul, Millers, LM, Valvoline, lepkość spokojnie może być 5W30 lub 5W40.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Elementarz : LL-04 z DPF-em , LL-O1 bez DPF-a = najlepiej. LL-04 można zalać za LL-01 , nie polecam - to co pisał guzior , lecz nie odwrotnie :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.