Skocz do zawartości

Sonda Lambda - niskie napięcia


hrabia13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początku jako, że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przywitać i pozdrowić wszystkich forumowiczów najlepszej marki na świecie. Tyle słowem wstępu, a teraz do rzeczy.

 

Sprowadziłem sobie E39 520i 150KM. Świeci się check engine ( osoba z niemiec podobno otrzymała błąd sondy) silnik pracuje ok.

Sprawdzając napięcie przy zapalonym silniku na dwóch trzech sondach pojawia się napięcie odpowiednio 0,01V; 0,03V; 0,02V a czwarta 0,12V. Z tego co czytałem to sonda powinna pracować średnio z napięciem 0,2-0,8 V. Sprawdzałem skalę miernika elektronicznego i ustawiony byl na 20V czyli w Voltach.

Rezystancja między białymi przewodami przy uruchomionym silniku odpowiednio 4,5mOhm; 4,2mOhm; 3,4mOhm; 4,0 mOhm (jednostki prawdopodobnie poprawne).

Jako, ze auto jest świeżo sprowadzone nie jeździłem nim dużo więc nie wiem jakie jest spalanie. Silnik pracuje w miarę równo, choć wydaje się mi, że jak się rozgrzeje zaczyna drgać bardziej.

W związku z tym mam pytanie :

1. Czy takie napięcia na sondzie są poprawne czy są zbyt małe? jeśli tak to czy to znaczy, że sonda jest uszkodzona czy np, niedogrzana?

2. Czy jest, a jesli tak to gdzie jakiś sterownik,przekaźnik czy bezpiecznik odpowiadający za taki stan rzeczy.

 

Szukałem wiele informacji na temat sond ale nnie spotkałem tak niskich wartości dlatego postanowiłem zapytać na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może komuś pomoże w odpowiedzi na mój post fakt iż wczoraj na zimnym silniku skupiłem sie na jednej sondzie przed katalizatorem. Na początku wykazywała ona poprawne napięcia w granicach0,6-0,9V. po ponowym podłączeniu miernika po około 30 sekundach pokazywała już 0,01-0,02V. Czy w takich napięciach powinna pracowac ?nikt tego na prawdę nie wie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, pomiary z sond sa nieprawidłowe. Nie znam się super dobrze na e39, ale wydaje mi się, że występowały dwa rodzaje sond, jedna klasyczna skala do 1V oraz Siemens do 5V. Bez względu na system pokazuje Ci złe wartości. Nie wiem w jakim celu na uruchomiony silniku mierzysz rezystancję obwodu grzania, ten pomiar i tak jest nieprawidłowy, ponieważ pomiar jest zafałszowany, ze względu na występowanie napięcia 12V na białych przewodach. Między białymi przewodami powinno być kilka omów, kiedy silnik jest wyłączony. Wtedy można uznać, że grzanie w sondach jest ok. Ponadto nawet jeżeli masz dwa katalizatory to masz dwie sondy regulacyjne przed i dwie diagnostyczne za katalizatorami. Interesują Cię te pierwsze to one mają wpływ na pracę silnika. Ponadto musisz sprawdzić obwód grzania sond od strony auta, czyli przekaźnik i jego sterowanie. Podjedź na komputer i zobacz jakie są błędy, to nie muszą być wadliwe sondy, ale fałszywe powietrze jak i wieszające się wtryski.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego w necie jest pełno informacji na temat sond jak i na tym forum dlatego nikt się bardzo nie kwapi z odpowiedzią.Najczęstrze przyczyny to lewe powietrze(nieszczelność w układzie podciśnienia,za małe ciśnienie paliwa oraz brudny lub uszkodzony przepływomierz powietrza)
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Pytam właśnie dlatego, że jest to niejednoznaczny problem bo to, że sondy wskazują złe pomiary to nie znaczy że są uszkodzone. Może to wtryski podają zbyt ubogą albo bogatą mieszankę (sterowanie) lub tak jak wspomniał piotr520 lewe powietrze. Stworzyłem wątek bo chciałem potwierdzić czy sondy są uszkodzone czy powód jest gdzieś poza. Informacje jakie są dla mnie pomocne w tym wątku to to, że mam skupiać się tylko tymi sondami przy silniku, a nie przy katalizatorze(wczesniej myslałem ze to głównie one mogą być problemem - podając złe pomiary zmieniają sterowanie). Zastanawia mnie czy sondy mogą się uszkodzić przy uszkodzonych wtryskach czy sterowaniu podającym zbyt bogatą mieszankę.

Chcę odpowiednio zdiagnozować problem, a nie wymieniać części jedna po drugiej bez pewności czy to pomoże.

Dziękuję jednak za wszystkie dobre rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tego się nie mierzy zwykłym woltomierzem.

Taki miernik pokazuje jakies przypadkowe wartości bo sygnał z sondy zbyt szybko się zmienia.

Jedynie można wykryć czy wartość zmienia się podczas hamowania silnikiem < cut-off>

albo oscyloskop albo komp z funkcją odczytu bieżących parametrów.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego podjedz na kompa i niech gość odczyta wskazania przepływki w live data i to wiele wyjaśni.To samo tyczy temp płynu i powietrza.Myśle że nie powinno być większych problemów z diagnozą.Tak na marginesię to ja mam zamontowane w autku coś takiego

http://allegro.pl/tester-sondy-lambda-kontrolka-i1508118204.html

Fajna sprawa bo na bieżąco widać czy wszystko ok ze spalaniem.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotr520, dzięki za namiary na ten tester - chyba zamówię:)

Jak będę miał już tablice podjade na komp. Niestety już pytałem w wielu warsztatach i ciężko znaleźć jakiś rzetelny.

Dzięki wielkie za podpowiedzi. Teraz zabieram się za sprawdzanie. Dam znać jak problem się rozwiąże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, kupiłem na próbę jedną sondę przed kolektorem. Sonda uniwersalna Bosch. Skutek? - pojawiło się napięcie na sondzie w zależności od obrotów 0,1V-0,8V wg wskazań zwykłego miernika elektrycznego. Problem wydaje się być po stronie sond. Na moje nieszczęście chyba wszystkie będą do wymiany.

PS: sondę kupiłem za 170 zł, oryginał(z końcówką) 240zł - moja sugestia chyba jednak warto kupić oryginał zamiast uniwersalnej.

 

Dzięki wielkie za wszystkie rady. Temat na dzień dzisiejszy uważam za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napięcie sondy nie zależy od obrotów silnika,sonda ma pracować w całym swoim zakresie czyli od 0,2 do 0,8 przy każdych obrotach.Czy sonda za katalizatorem też ożyła?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak... dziś sprawdzałem ponownie nowozałożoną sondę przed katalizatorem. Od ostatniego razu nic sie nie zmieniło oprócz tego ze auto stało bez akumulatora przez pare dni. Nowa sonda znowu pokazuje wartosci 0,01 V zamiast 0,1V . Sonda za katalizatorem natomiast ożyła i pokazywała ok 0,2V.

w przyszlym tygodniu wybieram sie na komputer ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.