Skocz do zawartości

[E39] 528i skrzynia automatyczna, czy warto??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kolega chce kupić 528i z 98r.

Skrzynia automatyczna, przebieg 180000.

Założony gaz (ponoć sekwencja).

Na co zwrócić uwagę, szczególnie chodzi mi o skrzynię, proszę o jakieś sugestie, z góry dziękuję.

  • Moderatorzy
Opublikowano

180 000 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja wolę sobie powajchowac,przynajmniej nie ma monotonii i coś się dzieje.Automat przy jeździe 10 godzin dziennie po mieście jak najbardziej tak.

Zależy co komu podchodzi,czemu nie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Witam

Ja kupilem 3 lata temu Basie wlasnie w automacie narazie odpukac nic sie nie dzieje.Jedynie co to podjechalem do swoich mechanikow zeby sprawdzili mi stan olej,dolali mi 1 litr.Generalnie wszystko zalezy od pporzedniego wlasciciela jak dbal.Skrzynia musi chodzic plynnie oczywiscie po rozgrzaniu po przy mrozach po -15 niestety pierwsze kilometry to ciezko wrzuca a po rozgrzaniu to idzie plynnie.Jesli chodzi o wymiane oleju zdania sa podzielone jedni mowi wymieniac drudzy nie takze decyzje kazdy musi podjac sam. :D

Opublikowano

z 98 i 180 tys. :lol: :lol: :lol:

 

Osobiście bardzo sobie chwalę automat. Mozna się skupić w całości na prowadzeniu auta i manewrach podczas dynamicznej jazdy, a nie obserwować co chwilę prędkościomierz, żeby odcięcia nie walić. A skrzynie jak kupujesz do kompa i sprawdzić błędy, podczas jazdy czy wrzuca płynnie biegi i po zakupie na dzień dobry wymiana oleju na ORYGINALNY.

Opublikowano
Bardzo sobie chwale automat i w przyszlosci nie zmienie na manual. Kolega ma tu racje co do sprawdzenia stanu skrzyni. Podlaczyc do kompa i wszystko wyjdzie w jakim stanie jest!
Opublikowano

Automat da Ci większą pewność, że silnik nie będzie styrany przez żyłowanie na maxa. Jest też oczywiście droższym rowiązaniem, niż manual, więc zasługuje na większą uwagę przy zakupie.

180 tys. to dość wątpliwa wartość. Moja 528i z '97 miał na liczniku 242 tys. i była to podobno wartość przypuszczalnie prawdziwa, choć i 340 tys. by mnie nie zaskoczyła :norty:

Generalnie silnik bardzo dobry i dający radośc z jazdy, o ile się o niego dba (wymiana oleju o czasie i olej dobrej jakości zgodnie z zaleceniami producenta). W E39 z resztą wszystko opiera się o "o ile się o niego dba"... :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Powiedziałem koledze co i jak, zresztą z tego co mówił to czytał Wasze posty. Znalazł też egzemplarz w manualu, nie wiem jeszcze co wybierze. W każdym razie dzięki za Wasze podpowiedzi.
Opublikowano
Automat da Ci większą pewność, że silnik nie będzie styrany przez żyłowanie na maxa. Jest też oczywiście droższym rowiązaniem, niż manual, więc zasługuje na większą uwagę przy zakupie.

 

 

czy droższa to bym się kłócił - skrzynię kupisz za 1000-1500PLN o ile padnie bo przy normalnej eksploatacji to te skrzynie są "niezniszczalne", wymiana oleju ESSO +filtr+uszczelka to koszt 400PLN a wymiana sprzęgła z dwumasą w manualu to koszt nim 2000 PLN.

 

czy automat jest dla emerytów też bym się kłócił, na pewno zabiera część mocy i zwiększa spalanie ale za to zapewnia spokój w aucie. kwestia kto po co kupuje auto, czy dla komfortu i spokoju jaki panuje w aucie czy dla jazdy bokami i kręcenia obrotomierza na czerwone pole.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.