Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie w poblizu wlasnie otworzyli taka myjnie bezdotykowa, ale nie wiem czy warto tam jechac. Samochod zawsze myje recznie na BP, zwykla szczota z pianą plus płukanie.

Juz w zasadzie zgłupiałem i nie wiem czy warto brac sie za jakakolwiek paste polerska. Poczytałem troche temat i widze ze moze ona jeszcze pogorszyc stan lakieru i calkiem uwidocznic rysy.

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
, zwykla szczota z pianą plus płukanie.

 

To właśnie ta szczota powoduje, że lakier jest masakrycznie porysowany :D Jeżeli nie masz czasu na usuwanie rys albo nie widzisz sensu wydawania na to worka pieniędzy skoro później nie będziesz i tak miał jak bezpiecznie dbać o lakier to kup Autoglyma SRP albo UDS. Zaaplikuj 2-3 warstwy. Produkt jest mega wypełniaczem wszystkich niedoskonałości zapychając rysy tworząc złudzenie lakieru bez rys. Nie spłynie po pierwszym deszczu a jak jeszcze zaaplikujesz na to jakiś wosk to będziesz cieszył się mega zadbanym lakierem przez stosunkowo dlugi czas bardzo niewielkim kosztem (biorąc pod uwagę ile musiałbyś zapłacić za korektę lakieru) :D

Opublikowano
No włąsnie, Łukasz, napisz jak kształtują się ceny. Jeśli wolisz to pisz na PW. Choć uważam, że podanie cen bez reklamy konkretnych wykonawców nie będzie naduzyciem. Pozwoli lepiej na ogarnięcie tematu.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
No włąsnie, Łukasz, napisz jak kształtują się ceny. Jeśli wolisz to pisz na PW. Choć uważam, że podanie cen bez reklamy konkretnych wykonawców nie będzie naduzyciem. Pozwoli lepiej na ogarnięcie tematu.

Orientacyjne ceny dla rynku warszawskiego. W zależności od tego czy będziemy to robić w profesjonalnym zakladzie, wystawiającym faktury czy "na podwórku" u chłopaka który pracuje w takim profesjonalnym zakładzie oferując swoje usługi po godzinach, ceny wyglądają następująco:

 

Profesjonalne studio i jego usługa (w skład, której wchodzi umycie auta, wyglinkowanie, usunięcie metalowych opiłków z lakieru i plam smoły i korekta właściwa przy użyciu past Menzerny czy 3M) to koszt od 1500zł netto (przy średniej wielkości aucie), rozbudowując zamówienie o zdjęcie kół, doczyszczenie felg i nadkoli plus zabezpieczenie dochodzi następne 500zł plus dodatkowo płatny detailing wnętrza w sklad którego wchodzi ( pranie wykładzin, siedzeń (bardzo często dokładne doczyszczenie wszystkiego wymaga wyjęcie siedzeń) wyczyszczenie wszystkich plastików, kratek nawiewu, uszczelek, wnęk drzwi i wszystkich zakamarkow po czym zabezpieczenie wszystkiego) to koszt dodatkowo 800-1000zł netto. Per saldo pełna usługa to koszt około 3000zł netto. Przyjeżdżamy zapuszczonym, obleśnym autem-wyjeżdżamy samochodem wyglądającym jak w dniu wyjazdu z salonu (ale też nie zawsze bo najbardziej porysowane nowe auta wypuszcza od siebie salon Porsche na Połczyńskiej a np. BMW robi korektę przed wydaniem samochodu). (Czas usługi to około 2-3 dni w przypadku pełnego procesu, przy aucie pracują 2-3 osoby) Profesjonalne firmy korzystają przy tym z kosmetykow w większości naturalnych, gdzie wosk potrafi kosztować kilk/kilkanaście tysięcy złotych, preparat do odżywiania uszczelek 280 zł a szampon 100zł za 250ml. Koszt samego mycia i podtrzymania efektu nieskazitelnego lakieru na aucie to około 100zł

 

W przypadku usługi na podwórku"u chłopaka" który zna się na robocie powyższe ceny dzielimy na pół. Usługa będzie na niewiele gorszym poziomie (bo przecież ta sama osoba pracuje u profesjonalisty) ale nie będziemy mieli tego zrobionego na topowych kosmetykach plus brak otoczki za którą dużo osob jest w stanie doplacić po to żeby pokątnie nie spotykać się po prywatnych garażach. Dla jednych to ma znaczenie inni mają to kompletnie w d*%@e :D

 

Nie wierzę w usługę korekty lakieru za 300-400zł, bo pewnie zaraz ktoś napisze, że robi całe auto za takie pieniądze. Kompletna korekta to czas około 15-20 godzin pracy. Za 20 zł/h nie chcialoby mi się nawet rozmawiać plus jeszcze koszt pasty, padów, maszyny, prądu, halogenów które masakrycznie pochłaniają prąd no i fizyczna gimastyka z polerką przy takim aucie przez 20 godzin :D i świadomosć, że jak przesadzę to zniszczę komuś lakier. A przecież nie pracuje się pro bono :mrgreen:

 

Także za profesjonalną korektę detailingową lakieru cena normalna to od 700 zł w zwyż do granicy około 3000zł netto za kopletny zabieg. Minusem w usłudze "u chłopaka" w garażu jest fakt, że trzeba znać takiego chlopaka, ktory zna się na tym a nie któremu wydaje się, że się zna oglądając jak koledzy na wysokoobrotowych szlifierach męczą lakier Fareclą rozbryzgując ją dookoła na wszystko co się da:D

Opublikowano

Bardzo dziękuję za wyczerpującą informację. Wracając jeszcze do Autoglyma SRP albo UDS to rozumiem, że po położeniu każdej z warstw należy karoserię wypolerować i nakładać kolejną warstwę?? Czy po np. 2krotnym nałożeniu SRP można zaaplikować na to jakiś sealant np. Duragloss czy to raczej będzie "masło maślane"?? No chyba, że w ofercie Autoglyma jest jakiś dobry sealant??

EDIT:

doczytałem gdzieś, ze w przypadku aplikowania sealantów nie ma konieczności robienia tego w miejscu zacienionym. Jak to wygląda w przypadku Autoglyma SRP albo UDS ??

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Bardzo dziękuję za wyczerpującą informację. Wracając jeszcze do Autoglyma SRP albo UDS to rozumiem, że po położeniu każdej z warstw należy karoserię wypolerować i nakładać kolejną warstwę?? Czy po np. 2krotnym nałożeniu SRP można zaaplikować na to jakiś sealant np. Duragloss czy to raczej będzie "masło maślane"?? No chyba, że w ofercie Autoglyma jest jakiś dobry sealant??

SRP/UDS musisz wypracować na elemencie az produkt zacznie robic sie lekko matowy/pol przezroczysty. Nastepnie resztki wypoleruj mikrofibrą. Od razu po nałozeniu jednej warstwy możesz nakładać drugą itd. ale przed nałożeniem na to sealanta odczekałabym z 1-2 godziny. Jak najbardziej możesz aplikować na SRP>UDS sealant, nie zaszkodzisz a pomożesz :D Autoglym ma dobre właściwe tylko te 2 produkty plus szampon i aplikator do wosku. Reszta nie urywa głowy :D ale z drugiej strony za takie pieniądze nie można oczekiwać efektu Zymola czy Swissvaxa :D

Opublikowano
, zwykla szczota z pianą plus płukanie.

 

To właśnie ta szczota powoduje, że lakier jest masakrycznie porysowany :D Jeżeli nie masz czasu na usuwanie rys albo nie widzisz sensu wydawania na to worka pieniędzy skoro później nie będziesz i tak miał jak bezpiecznie dbać o lakier to kup Autoglyma SRP albo UDS. Zaaplikuj 2-3 warstwy. Produkt jest mega wypełniaczem wszystkich niedoskonałości zapychając rysy tworząc złudzenie lakieru bez rys. Nie spłynie po pierwszym deszczu a jak jeszcze zaaplikujesz na to jakiś wosk to będziesz cieszył się mega zadbanym lakierem przez stosunkowo dlugi czas bardzo niewielkim kosztem (biorąc pod uwagę ile musiałbyś zapłacić za korektę lakieru) :D

Chodzi ci o takie cos?:

http://allegro.pl/autoglym-super-resin-polish-srp-500ml-temachem-i1648685846.html

I to dziala, pokrywa rysy ze ich nie widac?

Opublikowano

[quote name="730iChodzi ci o takie cos?:

http://allegro.pl/autoglym-super-resin-polish-srp-500ml-temachem-i1648685846.html

I to dziala' date=' pokrywa rysy ze ich nie widac?[/quote]

 

Tak, na aukcji sprzedawca napisał, że ten produkt usuwa rysy ale on je zapycha a nie usuwa, poniżej test kilku cleanerów i w tym zestawieniu SRP miażdży wszystko inne jeżeli chodzi o ukrywanie rys:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=10656&highlight=hand

Opublikowano

SRP/UDS musisz wypracować na elemencie az produkt zacznie robic sie lekko matowy/pol przezroczysty. Nastepnie resztki wypoleruj mikrofibrą.

 

Nie wiem czy masz takie same spostrzeżenia, ale wg mnie AG SRP "wypracowuje" się bardzo szybko.

Nakładam i w zasadzie po kilku ruchach jest już matowy i czuję, że dosłownie po chwili nałożona warstwa jest już polerowana.

Opublikowano

Przygotowałem sobie listę chemi do zakupu:

1. Duragloss car wash

2. APC Megs

3. Glinka Bilt Hamber soft

4. Autoglym SRP

5. Duragloss 111- sealant

6. Duragloss 601 Polish Bonding (zalecany jako idealny podkład pod sealant)

 

Może być ?

 

Co polecasz do plastików (satyna - zabezpieczenie po APC zarówo wewnątrz i jak i komora silnika) oraz do opon??

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Przygotowałem sobie listę chemi do zakupu:

1. Duragloss car wash

2. APC Megs

3. Glinka Bilt Hamber soft

4. Autoglym SRP

5. Duragloss 111- sealant

6. Duragloss 601 Polish Bonding (zalecany jako idealny podkład pod sealant)

 

Może być ?

 

Co polecasz do plastików (satyna - zabezpieczenie po APC zarówo wewnątrz i jak i komora silnika) oraz do opon??

 

Zestaw OK, tylko pamiętaj, że jak nakładasz kilka warstw SRP to po tym nakladasz już tylko sealant. Nie można zrobić tak, że nakładasz SRP, na to 601 i dopiero 111. Albo nakładasz 601 i na to sealant albo SRP i na to 111. Sealant 111 jest OK, lepszy jest (tzn. trwalszy) Chemical Guys Jeat Seal a najbardziej trwały (utrzymuje się do 9 miesięcy jest Wolfgang Deep Gloss Pait Sealant, minusem jest to, że jest piekielnie drogi :( ). Sealantem możesz też zabezpieczyć felgi

 

Polecałbym kupić też coś do usuwania smoły, glinka ją usunie ale ją zamęczysz tak, że nie będzie się nadawała już do niczego więcej. Do smoły polecam Decabit (najtańszy), Valet Pro tar&Glue Remover albo Nielsen (ale ten bardzo śmierdzi a ValetPro pachnie cytrusami). Do plastików wewnątrz (wypisuję rzeczy pozostawiające matowy wygląd) POORBOY'S WORLD NATURAL LOOK, zestaw Sonusa Cocpit Bundle, a z najdroższych Zymol Vinyl Conditioner i Swissvax Protecton Matt. Nabardziej matowy wygląd z tego zestawu daje SONUS i on ma najlepszy stosunek cena:jakość. Niestety nie ma zapachu. poorboy pachnie gumą owocową, landrynkami, Zymol orzechami migdałowymi a Protecton tak jak Sonus w zasadzie nie pachnie. :D

 

Do plastikow na zewnątrz 303 Aerospace Protectant (niebieski) rownie dobrze możesz go użyć do plastików silnika, do kokpitu nie polecam bo zostawia szklisty efekt( za bardzo się świeci ale na zewnątrz wygląda naturalnie i to jest dla mnie zagadka :8) ) a do kół z półki dobry stosunek ceny do jakości 3M Tyre Restorer, Chemical Guys Natural Shine matt albo PERL (tylko, że Perla trzeba rozcieńczyć z wodą w odpowiedniej proporcji bo bez rozcieńczenia plastiki wyglądają jak wysmarowane olejem). Zarówno PERl jak 3M Tyre Restorer i Chemical Guys z powodzeniem możesz stosować na oponach, plastikach na zewnątrz, plastikach w komorze silnika jak i uszczelkach. (PERLA dodatkowo po rozcieńczeniu można stosować na desce rozdzielczej ale nie wiem jak efekt pozostawia bo nie testowalem go wewnątrz) Oczywiśce zestaw jaki wypisalem jest mocno subiektywny ponieważ po sprawdzeniu iluś produktów część wogóle odrzucam bo np. nie lubię jak guma się świeci a deska rozdzielcza aż się klei od specyfików. Wiem, że nie każdy ma ochotę/środki/czas, żeby się w to bawić ale najlepiej jest kupować droższe rzeczy w przypadku kosmetyków samochodowych wydajność "lepszych" marek bije na głowę tańsze produkty a efekt i wytrzymałosć jest nie do porównania. No i nie trzeba się gimastykować co tydzień doprowadzając samochód do ładu a jedynie go delikatnie odświeżać :D

Opublikowano
[quote name="730iChodzi ci o takie cos?:

http://allegro.pl/autoglym-super-resin-polish-srp-500ml-temachem-i1648685846.html

I to dziala' date=' pokrywa rysy ze ich nie widac?[/quote]

 

Tak, na aukcji sprzedawca napisał, że ten produkt usuwa rysy ale on je zapycha a nie usuwa, poniżej test kilku cleanerów i w tym zestawieniu SRP miażdży wszystko inne jeżeli chodzi o ukrywanie rys:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=10656&highlight=hand

Teraz tylko pytanie, jak to jest trwale?

Opublikowano
to zależy jakiego wosku/sealanta na to użyjesz. Sam SRP bez zabezpieczenia woskiem/sealantem wytrzyma (cięzko oszacować bo to zależy od warunkow i przebiegu jakie auto pokonuje) średnio 1-2 miesiące. Jeżeli zaplikujesz na to wosk/sealant wydłuzysz żywot SRP do maksymalnie 8-9 miesięcy przy np. 2 warstwach dobrego sealanta pokonując rocznie jakieś 15-20 tys km. Oczywiście jest to wszystko bardzo uśrednione bo żeby to oszacować trzeba znać kilka zmiennych :D
Opublikowano
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Wiem, że póki co nie ma konieczności kupować Duragloss 601 Polish Bonding czyli parę groszy zaoszczędzone na inny specyfik. A co do smoły to muszę powiedzieć, że bardzo dobry efekt daje benzyna ekstrakcyjna. Sam przetestowałem i poradziła sobie bez żadnych problemów ze śladami smoły bez uszczerbku dla lakieru.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Zmywacz/rozpuszczalnik silikonowy daje lepsze efekty. Lakiernicy używają go do odtłuszczania powierzchni.

Wiem zent, że używają ale akurat w tym konkretnym przypadku co to znaczy lepszy efekt?? Skoro benzyna doskonale i szybko poradziła sobie z kropkami smoły to jak można uzyskać jeszcze lepszy efekt??

Ze sportowym .... :D

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Ekstrakcyjna" zostawia tłusty nalot :lol:

Dlatego trzeba potem jeszcza raz myc samochod po zabiegu z benzyną.

 

Tylko po co skoro ten środek o którym mówi zent stosuje się dokładnie po to aby oczyścić powierzchnie ze wszystkiego co może zaszkodzić nowemu/staremu lakierowi, a że przy okazji również usuwa asfalt i inne śmieci to tylko dobrze o nim świadczy.

Opublikowano

A teraz pytanie z innej beczki a mianowicie odnośnie tapicerki skórzanej.

 

Użyłem preparatów do skóry marki Autoglym. Najpierw wyczyściłem wszystko Autoglym leather cleaner potem po wyschnięciu nałożyłem Autoglym leather care balm i po ponownym wyschnięciu wszystko wypolerowałem. Efekt końcowy był super ponieważ tapicerka wyglądała na odżywioną i miała głęboką barwę czerni oraz połysk. Jednak po upływie nocy czyli około 8-9 godz. tapicerka stała się matowa i tak jakby wysuszona. Na dodatek na podłokietniku w miejscu gdzie znajdowało się przytarcie skóra zrobiła się jaśniejsza i przetarcie bardziej widoczne. Nie mowie tu o fuszerce ponieważ nad tapicerką pracowałem około 5 godzin by dopracować ją jak najdokładniej.

 

Czy preparaty marki Autoglym mają za zadanie nadać skórze matowy wygląd?

Czy może coś zrobiłem źle i dlatego wyszedł taki efekt?

Czy macie jakieś sprawdzone preparaty do skóry które utrzymują połysk i głęboki efekt czerni?

Co sądzicie o marce Meguiar's? Jaki efekt pozostawiają te produkty?

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
Skóra fabrycznie jest matowa, więc jak mat ci wychodzi, to powinieneś być szczęśliwy. U mnie przednie fotele tylko przez moment po czyszczeniu, pielęgnacji są matowe, później wszystko się błyszczy jak psu jajca i przez to bardziej się wyróżniają w stosunku do kanapy. która jest nie używana. Podejrzewam że musisz użyć środka nabłyszczającego lub przemalować tapicerkę.
Opublikowano
A teraz pytanie z innej beczki a mianowicie odnośnie tapicerki skórzanej.

 

Użyłem preparatów do skóry marki Autoglym. Najpierw wyczyściłem wszystko Autoglym leather cleaner potem po wyschnięciu nałożyłem Autoglym leather care balm i po ponownym wyschnięciu wszystko wypolerowałem. Efekt końcowy był super ponieważ tapicerka wyglądała na odżywioną i miała głęboką barwę czerni oraz połysk. Jednak po upływie nocy czyli około 8-9 godz. tapicerka stała się matowa i tak jakby wysuszona. Na dodatek na podłokietniku w miejscu gdzie znajdowało się przytarcie skóra zrobiła się jaśniejsza i przetarcie bardziej widoczne. Nie mowie tu o fuszerce ponieważ nad tapicerką pracowałem około 5 godzin by dopracować ją jak najdokładniej.

 

Czy preparaty marki Autoglym mają za zadanie nadać skórze matowy wygląd?

Czy może coś zrobiłem źle i dlatego wyszedł taki efekt?

Czy macie jakieś sprawdzone preparaty do skóry które utrzymują połysk i głęboki efekt czerni?

Co sądzicie o marce Meguiar's? Jaki efekt pozostawiają te produkty?

Ja tam bym sie nie bawil w preparaty do skor. Porzadna pasta do butow z woskiem i pojechal. Potem tylko dobrze szczota przetrzec i tyle. Ewentualnie kilka pierwszych dni pojezdzic w ciemniejszych ubraniach, bo mozna jeszcze gdzies delikatnie sie przybrudzic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.