Skocz do zawartości

F10 Felgi 19'' - na polskie drogi?


adamczykk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Szukałem na forum ale nie mogłem nic znaleźć. Czy jeździł może ktoś tym autem na 19 felgach ? Jak wygląda komfort? Bardzo trzęsie ? W e91 przy sportowym zawieszeniu na 19'' w zasadzie prawie nie da się jeździć, ale podobno w f10 z adaptive drive ciężko odczuć różnice czy to 17 czy 19 ? Czy to prawda? Na 19' do f10 nie zakładałbym RFT. Mam obecnie zimówki 17 zwykłe (nie RFT) i na 'comfort' powiedziałbym, że jest baardzo mięko.

 

Zbliża się sezon letni a na obecnych zimówkach 225/55/17 muszę bardzo uważać z gazem, bo zaraz uślizg. Szkoda opon...

Bardzo proszę o pomoc.

 

p.s. Czy do f10 są dostępne felgi 269 preformance ?

 

Pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam 19" RFT tylko że w F07 ale pewnie wielkiej różnicy to nie robi. I mogę powiedzieć że da się jeździć, nawet jak droga jest nie pierwszej jakości to nie jest tak źle. Może trzeba uważać np. na krawężniki lub inne przeszkody bo wiadomo można uszkodzić felgę niski profil opon robi swoje. Ale w sumie 18" myślę że byłaby taka w sam raz.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam dylemat. W garażu czekają letnie 18'' ale w sumie 19'' V spoke 281 wyglądają super. Pytanie czy warto bawić się w zamiany/dopłaty jeżeli potem ma być masakra w czasie jazdy. Teraz, na zimowych 17'' jest bardzo przyzwoicie, nawet na mega dziurach (nie mam żadnych systemów).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam 19" RFT tylko że w F07 ale pewnie wielkiej różnicy to nie robi. I mogę powiedzieć że da się jeździć, nawet jak droga jest nie pierwszej jakości to nie jest tak źle. Może trzeba uważać np. na krawężniki lub inne przeszkody bo wiadomo można uszkodzić felgę niski profil opon robi swoje. Ale w sumie 18" myślę że byłaby taka w sam raz.

Pozdro.

 

Dziękuje za informacje.

F07 z tego co szukałem to ma taki sam profil jak f10 - przód 245/451/19 i tył 275/40/19 , taki masz?

 

Jakbyś miał teraz wybór - 18 i 19 to które byś wybrał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie Cross Spoke 312 Ferric Grey 20 cali na lato a na zime jakies paskudne 18, i powiem szczerze ze w komforcie nie odczuwam zbytniej roznicy, chociaz cudow na naszych drogach nie nalezy sie spodziewac :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak informacyjnie - mam 17 calowe fabryczne felgi i regulowane zawieszenie (ale to tu nieistotne) i pierwszy raz po zimie nie muszę wyważać kół. Ten balonowy profil od Żuka wygląda może agroruralnie ale na nasze drogi jest idealny. W E60 też miałem 17 calowe felgi, ale profil był dużo niższy i wiecznie walczyłem z bijącymi lub krzywymi felgami. Teraz mam spokój. Tylko do umycia są TRAGICZNE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 po naszych drogach są bardzo komfortowe , choć jak wpadłem w dziurę przy 50km/h to i tak opona to wyrzucenia a felga krzywa... . W e91 miałem profil 45 i tez się dało bez problemu jeździć a 19 powinny w F10 mieć wyższy profil. Co do czyszczenia to zakup płyn bmw - ten co się robi bordowy po zaaplikowaniu i po 4 minutach przemyj karcherem - 5 minut roboty a felgi jak nowe, zero wysiłku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 po naszych drogach są bardzo komfortowe , choć jak wpadłem w dziurę przy 50km/h to i tak opona to wyrzucenia a felga krzywa... . W e91 miałem profil 45 i tez się dało bez problemu jeździć a 19 powinny w F10 mieć wyższy profil. Co do czyszczenia to zakup płyn bmw - ten co się robi bordowy po zaaplikowaniu i po 4 minutach przemyj karcherem - 5 minut roboty a felgi jak nowe, zero wysiłku.

 

Ja w parę takich dziur wpadłem, że byłem pewien, że już po feldze a tu nawet nie bije :shock:

 

Hmmmm... profil 45. Zależy jeszcze od czego te 45. Jak od 185 to ból. Jak od 245 to kawał gumy jeszcze chroni felgę. Co do płynu to przetestuję. Karchera mam ale dotarcie nim ZA szprychy może nie być łatwe ale po zimie muszę to cholerstwo doczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam 19" RFT tylko że w F07 ale pewnie wielkiej różnicy to nie robi. I mogę powiedzieć że da się jeździć, nawet jak droga jest nie pierwszej jakości to nie jest tak źle. Może trzeba uważać np. na krawężniki lub inne przeszkody bo wiadomo można uszkodzić felgę niski profil opon robi swoje. Ale w sumie 18" myślę że byłaby taka w sam raz.

Pozdro.

 

Dziękuje za informacje.

F07 z tego co szukałem to ma taki sam profil jak f10 - przód 245/451/19 i tył 275/40/19 , taki masz?

 

Jakbyś miał teraz wybór - 18 i 19 to które byś wybrał?

Tak tak f10 i f07 mają taki sam profil to samo tyczy się F01. Ja mam założone 245/45 R19 przód i tył. Sprawdzałem to przy 18" i 19" profil opony ma 45 więc chyba nie ma takiej dużej różnicy w jeździe.... nie wiem ale ja tam nie narzekam jest okay przy 19" ładniej wyglądają :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Tak n marginesie ten płyn do felg BMW to Sonax Środek do czyszczenia felg, miałem jeden i drugi więc porównałem , zapach, kolor, konsystencja tylko cena inna ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne info. A już myślałem, że to nektar z szarotek alpejskich wyciskany gołymi udami przez bawarskie dziewice. Do mycia używam Sonax 2 w 1 koncentrat szamponu i działa tak jak napisane na butelce - nie trzeba suszyć (przynajmniej na białym lakierze).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jako że jestem tu nowy, chciałem na wstępie wszystkich serdecznie powitać.

 

Śledząc forum znalazłem kilka wypowiedzi na interesujący mnie temat, jednak nie do końca wyjaśniających moje wątpliwości. Zamówiłem nowe f10 520d z felgami 245/45/18 i standardowym zawieszeniem, głównie ze względu na walory estetyczne. Zastanawiam się jednak, czy komfort jazdy będzie znacząco odbiegał od tego przy standardowych 17tkach. Niestety, nie dane mi było przejechać się na zamówionych przeze mnie kołach (dealer ma wszystkie egzemplarze testowe na mniejszych zimówkach). Obawiam się, że zanim wymienią koła i uda mi się przejechać, nie będzie możliwości zmiany zamówienia (produkcja 14 tydzień).

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie, bo jezdziłem na 17, 18 i 19 - z EDC i bez. Moje subiektywne odczucia po Warszawie sa takie, ze 19 z EDC jest bardziej komfortowe (tj. nie czuć tak dziur, nie stuka, nie wybija) niż 18 bez EDC. 18 z EDC tez było b.komfortowe za to 18 jakim jezdziłem bez EDC było stukające - testowane na TTorunskiej pol roku temu - czyli same poprzeczne dziury, etc.

 

Ja bym wybrał 19 z EDC. 20 nie probowałem... ale chyba bym się bał, do tego zadne 20 cali mi sięnie podobają - podobają mi się albo M pakietowe 19 albo wzor 331.332

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że F01 i F07 ma taki sam profil.

F10/11/12 ma profil o 5% mniejszy od powyższych. To tak na wszelki wypadek jakby ktoś chciał kupować koła od siódemki.

Nt felg się nie wypowiadam, jeżdżę na 20" i jest mi dobrze, ale społeczeństwo mnie nie rozumie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety moje doświadczenia ograniczają się póki co do 16 (na co dzień w toyocie) i 17 (jazdy testowe bmw). Stąd moje obawy o praktyczne walory 18 na warszawskich ulicach i krawężnikach. Może przy okazji podpowiecie mi, czy jest problem z zahaczaniem przodu w f10 przy zjeżdżaniu tyłem ze średniej wielkości krawężnika. W moim dotychczasowym aucie co jakiś czas udawało mi się naruszać mocowanie przedniego zderzaka, chociaż starałem się raczej uważać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zamówiłeś M-pakiet to będziesz musiał zwracać uwagę, przy normalnym przednim zderzaku raczej nie powinieneś mieć problemu.

Chociaż przy naszych krajowych krawężnikach, można nawet w SUVie oberwać zderzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to nie jest tak, że jak założysz 13" felgi to przelecisz nad wszystkimi dziurami, amortyzacja opony jest ograniczona, zwłaszcza runflat. Opony runflat 17" czy 19" mają bardzo podobną amortyzację, nie wierzycie, spuście z nich powietrze i pojeździjcie.

Po drugie, z krawężnika zjeżdża się pod kątem i na skręconych kołach, nie uczyli na kursie? przy skręconych kołach zjedziesz nawet ferrari.

Zderzak mpakiet i standardowy ma taką samą wysokość zwisu. Kąt natarcia różni się chyba o 15mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przez 5 lat E61 z M pakietem i nigdy nie doświadczyłem problemu ze zjeżdżaniem z krawężników. Teraz mam od 3tygodni F11 z M pakietem i problem dalej jest mi obcy. Jest za to kolosalna różnica w komforcie jazdy między runflatami 245/40/18 a obecnie używanymi 245/45/18. Nie wiem czy te 5% robi różnicę czy też są to opony innej generacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety moje doświadczenia ograniczają się póki co do 16 (na co dzień w toyocie) i 17 (jazdy testowe bmw). Stąd moje obawy o praktyczne walory 18 na warszawskich ulicach i krawężnikach. Może przy okazji podpowiecie mi, czy jest problem z zahaczaniem przodu w f10 przy zjeżdżaniu tyłem ze średniej wielkości krawężnika. W moim dotychczasowym aucie co jakiś czas udawało mi się naruszać mocowanie przedniego zderzaka, chociaż starałem się raczej uważać

 

Wysokość opony w F10 na 18 calowych felgach jest porównywalna albo pewnie i większa niż w Twojej Toyocie na 16 calowych felgach (chyba, że masz Land Cruisera). Do tego runflaty mają bardzo sztywne ścianki a felgi BMW są dosyć twarde więc naprawdę ciężko jest felgę uszkodzić. Ja w F10 nigdy niczym nie haczyłem mniej czy bardziej niż w każdym innym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.