Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, co ile tysiecy kilometrow trzeba wymieniac odme??? Zrobilem juz swoja Bunia 70tys bez wymiany odmy i dochodze do wniosku ze trzeba ja wymienic czy moglby ktos podpowiedziec???
''Impossible is nothing''
Opublikowano
Ja zakładam zasadę - czyszczenie po 50k (jeśli masz filtr sznurkowy to wymiana filtra), przy 100k wymiana całości.
Opublikowano
ok a jakie sa objawy zurzycia odmy??? I czy ktos ma jakies zdjecia gdzie sie znajduje ta odma poniewaz pojecia zielonego nie mam...
''Impossible is nothing''
Opublikowano

Bezpośrednio przy filtrze powietrza, po jego prawej stronie patrząc z pozycji jak na fotce:

 

http://img717.imageshack.us/img717/934/p1010595q.jpg

Opublikowano
Ja też chciałbym się dowiedzieć gdzie ta odma jest ale u Ciebie kolego zielo jakoś inaczej to wygląda bo silnik chyba po lifcie... Co tam trzeba zdjąć? Filtr powietrza wyjąć, a co z kolektorem? coś jeszcze trzeba odkręcać? I jak sprawdzić jej zużycie ? Ona powinna być w oleju?
Opublikowano
Wkleiłem swój po lifcie, bo skoro odma w tym samym miejscu, to nie było sensu szukać innej fotki. Odma będzie w oleju, nie chce byc inaczej. Filtra nie trzeba zdejmować, choć po całej rozbiórce to już tylko jeden ruch ręką. Kolektor zostaje na miejscu, trzeba zdjąć tylko osłonę główną silnika i obudowę filtra powietrza. Jedyna różnica w umiejscowieniu odmy przez i po lifcie to to, że po lifcie odma to jakby lustrzane odbicie tej przed litem, jeśli chodzi o kształt (stąd obudowa nie jest zamienna w tych silnikach i musi być konkretnie pod 136KM lub 150KM).
Opublikowano
Czyli muszę się dobrać tylko do filtra powietrza a i odma też będzie...? Dziwnie mi się auto czasem muli więc chyba trzeba coś z nią zrobić
Opublikowano
Odma oczywiście będzie i warto się nią zająć. A potem tradycyjnie, zaworki turbiny i EGR, wężyki podciśnieniowe i reszta dekalogu dieslowca :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zaworki były czyszczone ok. pół roku temu a po takim czasie chyba się nie zamulą co?

 

Czyszczenie tych zaworków nie pomaga, pisało o tym wiele osób.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na allegro są po ok 100 zł firmy Pierburg. Czyszczenie nie pomaga ponieważ nie da się całkowicie otworzyć tego zaworka nie niszcząc go i tam jest taki tłoczek który z biegiem czasu coraz ciężej chodzi aż w końcu zaczyna się zacinać i powoduje problemy z mocą.
Opublikowano

Dokłądnie, czyszczenie to taka profilaktyka. Jako, że nie da sie bezinwazyjnie wyczyścić drugiej membrany, która jak pisze Guzior jest wewnątrz zaworka, pozostaje tylko wymiana. Moja obecna dopiero po wymianie zaworka turbiny odzyskała oddech. Wymiana na wspomnianego Pierburga za stówkę, wszyscy kupują i nie słyszałem, żeby ktoś narzekał.

ALe tematów o problemach z mocą jest cała masa, tu chyba rozmawiamy stricte o odmie.

Opublikowano
Ten nie pasuje, wszyscy tu na forum biorą od użytkownika gigantmoto, jeśli dobrze pamiętam nazwę.
Opublikowano

Temu brakuje metalowej obejmy. Rozbierane czy co? Chyba, że to zdjęcie poglądowe. Z resztą nie kłócę się, może są i wersje bez.

W każdym razie jeśli w gtrudniu były za 99pln, a teraz to samo jest za 199pln, to podwyżka konkretna. Pewnie sprzedawca wykapował, że w serwisie drogo, więc u niego i tak kupią :nienie: .

Opublikowano

ok dzieki za odpowiedz.

 

Teraz wracajac do tematu. Jesli ma ktos zurzyta odme w samochodzie to co sie z nim dzieje??? Bo juz nie wymienialem przez 60 tysiecy km i wydaje mi sie ze trzeba ja wymienic... a sa jakies konkretne objawy ktore zmuszaja do jej wymiany???

''Impossible is nothing''
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok dzieki za odpowiedz.

 

Teraz wracajac do tematu. Jesli ma ktos zurzyta odme w samochodzie to co sie z nim dzieje??? Bo juz nie wymienialem przez 60 tysiecy km i wydaje mi sie ze trzeba ja wymienic... a sa jakies konkretne objawy ktore zmuszaja do jej wymiany???

 

Gdy odma jest zapachana to zaczyna ci ubywać oleju + silnik nie jest odpowietrzany i w końcu rozszczelni się w najsłabszym punkcie.

Opublikowano
Elektrozaworek oczywiście można wyczyścić w środku jest fotorelacja na forum golfa co trzeba zrobić, samemu równiez to zrobiłem i chulało.. najgorzej jak membrana na tłoczku pęknięta to wtedy już tylko wymiana...

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Temu brakuje metalowej obejmy. Rozbierane czy co? Chyba, że to zdjęcie poglądowe. Z resztą nie kłócę się, może są i wersje bez.

Zielo ten czarny [bez obejmy] to właśnie zawór turbinowy. Nie wiem jak u Was chłopaki to jest, ale u mnie ten od turbiny był i jest czarny, natomiast ten od EGR jest ze stalową obejmą. Generalnie to nie ma znaczenia ponieważ obydwa są tym samym i działają na tej samej zasadzie... ale podaję to jako ciekawostkę :) pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.